גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת CA Technologies תעזור לכם לחסוך בחשמל

ראיון עם גרנט בילבאו, מנהל תחום Energy & Sustainability בחברת CA Technologies

מהו האתגר שעומד בבסיס הפעילות של החטיבה שלך ב-CA?

ראשית, אפתח בלוגיקה: אם עסקים נסמכים על IT ו- IT נסמך על אנרגיה- הרי שארגונים נסמכים על אנרגיה!

עקב מחירי האנרגיה המאמירים נאלצים מנהלים של מתקני מיחשוב ומרכזי נתונים ברחבי העולם להקדיש תשומת לב רבה יותר לשימוש באנרגיה. צריכת האנרגיה למטר רבוע של מרכז נתונים טיפוסי עשויה להיות גבוהה עד פי 30 מצריכת האנרגיה למטר רבוע של משרדים רגילים. האנרגיה אף הופכת לגורם שמגביל את תפוקת המיחשוב במרכזי הנתונים, כאשר במקומות רבים עוברים לטכנולוגיות תשתית מתקדמות דוגמת וירטואליזציה, צפיפות מיחשוב גבוהה וסביבות אחסון. כדי להפעיל מסדי ציוד בעלי צפיפות גבוהה נדרש כוח רב יותר, והעלייה בחום הנפלט מציוד החומרה במרכז הנתונים מגדילה את צרכי הקירור. ללא קירור הולם ואספקת כוח מתאימה נתונה הזמינות של שירותי המיחשוב בסכנה. האם ניתן להיעזר בטכנולוגיה כדי למטב את ניצולת האנרגיה ולשלוט, אחת ולתמיד, בהוצאות התפעול - תוך הגברת הזמינות?

בעבר, הסוגיות של מחיר האנרגיה וזמינותה לא הטרידו במיוחד את מקבלי ההחלטות בארגונים, משום שהאנרגיה הייתה בשפע ומחיריה לא היו גבוהים. כיום, המציאות שונה לחלוטין, והבעלים של מתקני המיחשוב ומנהליהם מחפשים טכנולוגיות שיסייעו להם להתמודד עם מחירי האנרגיה המאמירים. כך נוצרות הזדמנויות לטכנולוגיות חדשניות, דוגמת ניטור מפושט והטמעה של אמצעי בקרה רחבי היקף, שמוסיפים לניהול האנרגיה ממדים חדשים של תובנות ובקרה, מסייעים להגביר את הזמינות של שירותי המיחשוב ותורמים לצמצום של הוצאות התפעול.

מהם היתרונות של ניהול אנרגיה?

היתרונות של הגישה החדשה לניהול האנרגיה הם עלויות תפעול נמוכות יותר, זמינות גבוהה יותר וקיימות. הפחתת ההוצאות מסייעת לארגונים להשיג רמות גבוהות יותר של תחרותיות ורווחיות, במיוחד בענפי תעשייה שמתאפיינים בצריכת אנרגיה גבוהה, דוגמת מתקני מיחשוב. לשיפור בצריכת האנרגיה נודעת חשיבות רבה, משום שבקרוב יעלה הביקוש לאנרגיה ברחבי העולם על יכולת האספקה. מקור האנרגיה הנפוץ ביותר הוא דלק שמבוסס על פחמן. חברות עסקיות שרוצות להישאר תחרותיות חייבות לצמצם את צריכת האנרגיה, והטכנולוגיה ממלאת תפקיד חשוב בהשגת יעד זה.

מהן ההשפעות של מגמות טכנולוגיות על ניהול אנרגיה?

למרות ההישגים החשובים בתכנון ציוד בעל צריכת כוח נמוכה יותר, הוכפלה צריכת הכוח במרכזי המחשבים. נוכח הגידול העצום בהיקפם של מתקני המיחשוב, בשילוב עם הצמיחה באסיה, נוצר צורך חסר תקדים בניהול ובקרה של צריכת האנרגיה. אפילו בתחום מרכזי הנתונים, ההיקפים העצומים של ציוד החומרה, ההתקנים והשירותים שצורכים כוח עולים על כל התחזיות. אין ספק שחייבים לנקוט באמצעים טכנולוגיים להשתלט על השימוש הגובר, והצעד הראשון הוא לזהות את הרכיבים העיקריים שצורכים אנרגיה .

הגברת הזמינות וצמצום הוצאות התפעול ופליטת הפחמן

לבקרה על השימוש באנרגיה במרכזי נתונים ומתקני מיחשוב נודעת השפעה ישירה על השורה התחתונה ועל הוצאות התפעול. נוכח מחירי האנרגיה המאמירים, צמצום ההוצאות הוא המניע העיקרי למרבית התוכניות לשימור אנרגיה. ניהול יעיל של האנרגיה תורם גם להגברת הזמינות וחוסך השבתות לא מתוכננות שנובעות ממחסור בכוח הנדרש להפעלת המערכות והקירור, במיוחד בתנאים של צפיפות גבוהה ושימוש בווירטואליזציה.

קיימות

שימור המשאבים הטבעיים למען הדורות הבאים הוא יעד חשוב בפרויקטים רבים לניהול אנרגיה. במשך תקופה ארוכה מדי עשתה החברה האנושית שימוש לא זהיר במשאבי הטבע, וכיום, נוכח המחירים המאמירים והאספקה המוגבלת ברחבי העולם, אנו חייבים לפעול בצורה נכונה יותר. הקפדה על הקיימות ושמירה על הסביבה חייבות להימצא בראש סדר העדיפויות, וניהול תפעולי של האנרגיה יכול לספק נתונים חשובים שמסייעים לשפר את ביצועי הקיימות.

תדמית ומוניטין

מהקונים במרכול ועד לבעלי המניות של החברה - כולים בוחנים בזכוכית מגדלת את היחס של חברות ואנשים לערכי הקיימות ושימור האנרגיה. בארגונים חייבים לוודא שלא ייתפסו כרשלנים או בזבזנים, ושבמידת הצורך יוכלו להציג ראיות לפעילויות הקיימות. בעזרת פיתרון מרכזי לניהול תפעולי של האנרגיה, מדדים, נתונים, תרשימים ודוחות אפשר להמחיש היטב לציבור כיצד מתקדמות פעילויות הקיימות של הארגון.

מהם הפתרונות לניהול אנרגיה של CA ?

ל- CA יש שלושה פתרונות:

  • ecoMeter CA, ניהול אנרגיה לריכוזי מחשוב (Data Center) בזמן אמת. ecoMeter CA אוכף את מדיניות הארגון והרגולציה על מרכזי המחשוב של הארגון ומסייע להוכיח שהארגון עמד בתמורה שנצפתה להשקעה (ROI). בסביבה העסקית הנוכחית, מנהלים של מרכזי נתונים ומתקני מיחשוב אינם יכולים ליישם בצורה יעילה שיטות לחיסכון באנרגיה ללא מדידה שוטפת של התוצאות. חיסכון בהוצאות תורם לשורה התחתונה של הארגון, וצעדים מתאימים לחיסכון באנרגיה עשויים לצמצם את הוצאות האנרגיה בשיעור של 20 עד 50 אחוזים - חיסכון משמעותי לכל ארגון, בכל סדר גודל.
  • CA ecoDesktop, לניהול אנרגיה בתחנות הקצה, מסייע לאכיפת מדיניות חיסכון בחשמל לפי פרופילי תחנות/תפקידים/מיקום. רכיב זה מייצר חסכון משוער של 20 יורו לתחנה לשנה! לדוגמא, למעלה מ-36% מתחנות העבודה נשארות פועלות כל הזמן כולל בסופשבוע. החסכון שנמדד עם הסגירה שלהן הוא 30$ לתחנה לשנה! במספרים מצטברים - מיליוני דולרים בשנה.
  • CA ecoGovernance, מערכת ניהול עמידה בתקני אנרגיה המנהלת את תוצאות החסכון באנרגיה בהתאם לרגולציה. מסייע לניהול מידע בתחווום הקיימות (Sustainability) ומאפשר מיפוי ארגוני גמיש.

מה היתרון שבעבודה עם מוצרי CA?

חברת CA לקחה את המתודולוגיה של ניהול ה-IT המובילה שלה ויישמה אותה בניהול האנרגיה תוך שימוש בניסיון הרב שצברה וביכולות התצוגה שלה. במקום לעבוד עם שורה ארוכה של ספקי פתרונות המתמחים , כל אחד בתחום צר אחד מאפשרת CA ללקוח לעבוד עם ספק אחד שמציג סט של פתרונות החל ברמת תחנת העבודה, דרך מרכז המחשוב ועד לאכיפת מדיניות הרגולטור, וכל זאת בסנכרון מלא בין הרכיבים המרכיבים את פתרונות CA.

האם תוכל לאפיין את הלקוחות המאמצים ראשונים את הטכנולוגיה לניהול אנרגיה?

GB: הלקוחות הראשונים הם, כמובן, בעלי מרכזי מחשוב גדולים דוגמת בנקים, חוות שרתים גדולותTECH, ארגונים מבוזרים בעלי סניפים רבים ברחבי העולם - כולם מראים חסכון משמעותי עם הטמעת פתרונות לניהול אנרגיה. אני יכול לציין מספר חברות דוגמת Tesco, קייפ ג'מיני , BBV בנק ועוד.



עוד כתבות

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

פינוי פצועים מירי פצמ''רים בכרם שלום / צילום: N12

7 פצועים מירי פצמ"רים מרפיח; גלנט: "סימנים שחמאס לא יילך למתווה"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • מטח כבד לצפון: 65 שיגורים לאצבע הגליל • שבעה ישראלים נפצעו, בהם שלושה במצב קשה, מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, גבר כבן 65 נפצע קל מרסיסים • צה"ל והשב"כ חיסלו את אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי • עדכונים בולטים

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר היצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון", אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע