הפיתוח האחרון של היזם דב מורן(דיסק און קיי ומודו) הוא ה-SmarType של חברת Keyview. מדובר במקלדת למחשבים נייחים שמציעה חידוש מעניין - מסך צבעוני.

מסך: למה צריך מסך בתוך המקלדת? אם אתם מקלידים הקלדה עיוורת הסמארטייפ לא באמת תועיל לכם, אבל אם אתם מתקשים להקליד בצורה שוטפת בלי להסתכל כל הזמן על המסך, המקלדת יכולה להיות יעילה. המסך משולב בחלקה העליון, וכך אפשר להקליד תוך הנעה מינימלית של העיניים, במקום להרים את הראש לצפייה במסך המחשב.

ווידג'טים: במסך המקלדת משולבים ווידג'טים (מיני יישומים) שמאפשרים לראות תמונות מהמחשב, שעה, מזג אוויר וכותרות מיילים. הרעיון נשמע חביב, אבל בפועל את רוב המידע הזה, גם מסך הבית של חלונות 7 מציג. בעתיד, אמורים להיות עדכונים למקלדת שיציגו שערי מניות, סטטוסים מפייסבוק או ציוצים מטוויטר.

עיצוב: העיצוב של המקלדת נראה חדשני, אבל מהר מאוד מגלים שזה בא על חשבון הנוחות. אזור ה-Num Lock, שנוח להשתמש בו עם החצים או בספרות, לא קיים. המקלדת קטנה מדי, בערך כמו מקלדת של לפטופ קטן. לא ברור למה ב-Keyview החליטו ליצור מקלדת קטנה, כי הרי לא מדובר במוצר נייד, אלא במקלדת חוטית שיושבת על שולחן העבודה.

בעיות: על אריזת המוצר יש הבטחה, שניתן לעבוד עם המקלדת מיד עם הוצאתה מהקופסה. הבעיה היא שיש כאן התקנות ארוכות של דרייברים. אין בעיה עם נושא הדרייברים, הרבה מקלדות דורשות את הפעולה הזו, אבל חבל שפה מבטיחים משהו על אריזת הקופסה, שלא ממש נכון. מלבד זה, יש תחושה שחיווי ההקלדה על המסך הוא איטי ולא חלק כמו על מסך המחשב. בנוסף, מי שעובד עם מעבד התמלילים גוגל דוקס ימצא שהמקלדת, לפחות כרגע, לא תומכת בו.

בשורה התחתונה: הסמארטייפ היא מקלדת חביבה למשתמשים שלא מקלידים בצורה עיוורת, מצד שני היא עמוסה בבעיות ונראה שעדיין מדובר במוצר לא בשל, שצריך לעבור שדרוג.

מחיר: 400 שקל.

ציון: 7.