גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: אהוד ברק וחנינא ברנדס פותחים שנה

מי הגיעו למפגש של אגודת ידידי בית ליסין? ■ מה אומרת ג'ודי שלום-ניר-מוזס על המשבר ב"מעריב"? ■ וגם: על מה צחק סטס מיסז'ניקוב במפגש עם המלונאים?

אגודת ידידי בית ליסין ערכה אמש (ג') מפגש במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, במהלכו נערכה פרמיירה חגיגית להצגה "משאלה אחת ימינה" וכן הרמת כוסית לרגל השנה החדשה ולכבוד פתיחת עונת ההצגות. מדובר במחזה בעיבוד חדש לרומן מאת הסופר אשכול נבו.

המחזה מגולל את סיפורם של 4 חברי ילדות בסוף שנות ה-20 לחייהם, חיפאים ש"היגרו" לתל-אביב. ערב משחקי המונדיאל, שבהם הם נוהגים לצפות יחדיו שנים, מחליטים הארבעה להטמין פתקים שעליהם ירשום כל אחד מהם את משאלתו הכמוסה - היכן הוא רוצה למצוא את עצמו עד המונדיאל הבא.

אלי יונס / צלם: יוסי כהן
אלי וחנה יונס

בין הידידים שהגיעו לצפות ולהרים כוסית לשנה החדשה: יו"רית אגודת הידידים ג'ני ברנדס ובעלה חנינא, ציפי פינס מנהלת התיאטרון, שר הביטחון אהוד ברק, שבאותו היום כיכב ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל, הגיע עם רעייתו נילי, ברוריה ודודי ויסמן, אלי וחנה יונס, אלי ונילי זהר, עו"ד ברוריה לקנר שבנה אמיר עשה את העיבוד המוזיקלי למחזה, ליזיקה ועמי שגיא, מיכל ויובל רכבי, ורדה ובועז דותן, דליה הורביץ, יפעת גוריון, עדנה טוקטלי, מיכל ומיקי צלרמאייר, סוזי ודן פרופר, שושנה שקד, קלרה ועמוס אהרוני, הילה ורני רהב, נאוה ברק ושלום זינגר, רונית אדלר, דוד ליבאי, נלי רוטלוי, שרה ומיכאל גייגר, צביה ויוסי גרוס, עדיה ויצחק סוארי, יעל אלמוג, נורית וחיים אריאל, דליה ואייבי נאמן, אסתי ואלקס הרטמן, גלית ויוסי לנדסמן.

מיסז'ניקוב מסתפק במיץ

"כנראה שעמית סגל ואני עשינו מאמץ משולב בתזמון מושלם, שבו אני בפוקוס, כדי לרכז סוף-סוף תשומת-לב משמעותית לענף כלכלי ממדרגה ראשונה: למלונאות ולתיירות", כך אמר אמש שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, למאות מלונאים ונציגי תעשיית התיירות, במהלך אירוע הרמת הכוסית המסורתית של התאחדות המלונות.

באירוע שנערך אתמול במלון הילטון תל-אביב וריכז אליו תשומת-לב תקשורתית חריגה בהיקפה בשל נוכחותו של מיסז'ניקוב, הוסיף השר: "הייתי מתחיל עם 'לחיים', אבל נראה לי שיש מעכשיו את חוק היובש בישראל, אז אסתפק במים ובמיץ תפוזים".

עמי פדרמן סטס פדרמן / צלם: נמרוד אהרונוב
עמי פדרמן וסטס מיסז'ניקוב

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, הודה למלונאים ולאורחים הרבים שהגיעו. בין אורחי האירוע: שאול בן משה, רון יריב, רפי ויינר, אבי דור, רוני פורטיס, רוני פיבקו, סמדר נמרודי, רון פדרמן, דניאל פדרמן, צביקה אורן אמיר חייק, אברהם (בומי) טראוב ואחרים.

ג'ודי מזדהה עם עובדי "מעריב"

המשבר הקשה איתו מתמודדים עובדי עיתון "מעריב" זוכה להתייחסותה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס, המחזיקה ב-12% ממניות המתחרה "ידיעות אחרונות" ושותפתו של זקי רכיב, לשעבר בעלי "מעריב".

שלום-ניר-מוזס כתבה היום (ד') בעמוד הפייסבוק שלה: "בילדותי, בכל פעם שעברנו ליד בית 'מעריב', נהגנו לירוק. שנאנו את העיתון הזה, שמקימיו תקעו לסבי יהודה סכין בגב. סבא הזעיק את אבי נח, ויחד עם קומץ קטן של אנשים המשיכו להוציא את 'ידיעות אחרונות', עד שהפך לעיתון של המדינה.

"למרות משקעי העבר, נשבר הלב לראות את העיתון שחונכתי לשנוא אך למדתי להעריך, נסגר. 2,000 משפחות תיוותרנה ללא פרנסה. הלוואי שיימצא קונה שהדמוקרטיה חשובה לו".

מתחדשים בקניון

ההנהלה הבכירה של קבוצת עזריאלי הגיעה אתמול לאירוע התחדשות בקניון עזריאלי בחיפה. דנה עזריאלי סיפרה על הקשר המיוחד של משפחתה לעיר חיפה, ועל אביה, דוד, אשר התגורר בשנותיו הראשונות בארץ בעיר ושימש כמורה בבית ספר הריאלי. שלמה שרף מנכ"ל קבוצת עזריאלי ופאר נדיר מנכ"ל קניוני עזריאלי בירכו את שרון אלון, מנכ"לית הקניון, שעשתה בו מהפך מאז נרכש ע"י הקבוצה. הראל ויזל, הבעלים של FOX, שפתח לאחרונה את חנות אמריקן איגל בקניון בשטח של כ-600 מ"ר הגיע לפרגן וכמוהו גם קובי סקאל ,שגיב שקד ועמוס הורוביץ יבואן נעלי קרוקס לישראל.

הראל ויזל פאר נדיר / צלם: דנה קדוש
הראל ויזל ופאר נדיר

יונה יהב, ראש העיר חיפה, כיבד אף הוא בנוכחותו. סמדר גוטמן, רעייתו של אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, לא ויתרה על השתתפותה באירוע ומיד לאחריו יצאה למגרש הכדורגל ברמת-גן על מנת לעודד את בעלה ושחקניו במשחק מול רוסיה. העידוד לא ממש הועיל לנבחרת שסיימה את המשחק בתוצאה המאכזבת של 4:0.

זהופר נהנה ממטעמים ירושלמים

נציגי לשכת המסחר ישראל-גרמניה אירחו אמש את נשיא הבונדסראט (הפרלמנט) הגרמני הורסט זהופר, המבקר בארץ. קבלת הפנים וארוחת הערב החגיגית במהלכה, נערכו במלון לאונרדו פלאזה בירושלים מרשת מלונות פתאל, המנהלת, במקביל לפעילותה בישראל, 25 מלונות בגרמניה.

סודרי הופר ברקת / צלם: אבי נעים
סודרי, זהופר וברקת

על הארוחה ניצח השף שלום קדוש, והיא הוגשה על שפת בריכת המלון שעוצבה במיוחד כמו שוק ירושלמי עם תחנות שונות של מאכלי השוק ביניהם ממולאים, תבשילים, כבש צלוי פרוס לעיני האורחים, חומוס ירושלמי, שווארמה אותנטית ומבחר מתוקים. הגיעו להסביר פנים לאורח: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נשיא לשכת המסחר ישראל-גרמניה מיקי פדרמן, שגריר גרמניה בישראל אנדריאס מיכאליס, יעקב סודרי מנהל פיתוח עסקי רשת מלונות פתאל בישראל ועוד.

כשהרב פינטו ואלשטיין נפגשו

ההמגעים לצירוף שותף לנוחי דנקנר, באחזקות בחברת גנדן, תחילתם במפגש הזה, שבתמונה, שנערך בשבוע שעבר במלון "דנובה" בבולגריה. לידי "גלובס" הגיעה תמונה בלעדית מהשיחה בין הרב יאשיהו פינטו ובין איל ההון אדוארדו אלשטיין שעשוי להיכנס לשותף בחברה המחזיקה באי.די.בי.

הרב יאשיהו פינטו / צלם: אופיר אבא
אדוארדו אלשטיין והרב פינטו

באחרונה אמר הרב פינטו למקורביו: "צריך שתהיה ערבות הדדית בין יהודים. בזכות המהלך הזה מאות אלפי עובדים בעלי פוליסות ביטוח ומחזיקי אגרות חוב יוכלו להיכנס לראש השנה ללא פגיעה בפרנסתם. יהודי העולם צריכים להשקיע בכלכלה הישראלית ומי שיעשה זאת יכפיל וישלש את כספו".

לי-אור אברבך

עוד כתבות

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

אאורה מוכרת בגבעתיים חלומות לפינוי בינוי. העירייה לא מכירה את הפרטים

בדיווח לבורסה כללה החברה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית בעיר ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית, אך עדיין יש כמה חברות שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזי ג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל. כעת יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים