גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שנת הליסינג: כל החידושים בשוק הרכב שנחשפו בתערוכת פריז

כ-100 אלף רכבי חברה וכלי רכב צמודים נרכשים בישראל בכל שנה, ומהווים כמעט 50% מכלל כלי הרכב החדשים שנמכרים בישראל ■ זהו שוק ענק וריכוזי, שמייצר מיליארדי שקלים במסים למדינה, ומיליארדי שקלים של הכנסות ליבואני הרכב ולחברות הליסינג

כמאה אלף רכבי חברה וכלי רכב צמודים נרכשים בישראל בכל שנה, ומהווים כמעט 50% מכלל כלי הרכב החדשים שנמכרים בישראל. זהו שוק ענק וריכוזי, שמייצר מיליארדי שקלים במסים למדינה, ומיליארדי שקלים של הכנסות ליבואני הרכב ולחברות הליסינג.

אבל למרות כוח הקנייה העצום הזה, מגוון הדגמים שנרכשים עבור מקבלי הרכב מהעבודה בישראל, היה עד כה צר יחסית ומוגדר היטב. רוב רובו מתרכז במכוניות קומפקטיות ומשפחתיות בטווח המחירים של 90 עד 130 אלף שקלים. גם בתוך החומות הללו קיימת מידה בלתי מבוטלת של חופש בחירה. חלק בלתי מבוטל מלקוחות המועדון זכאים כיום לבחור לעצמם את דגם הרכב שבו הם חפצים, ולהחליט אם הם רוצים לשדרג - בדרך כלל על חשבונם - לדגם אחר, לרמת אבזור גבוהה יותר, או אפילו לקטגוריה אחרת.

לטובת הקהל החשוב הזה ריכזנו כאן כמה מהדגמים החדשים והרלבנטיים לציים שנחשפו בתערוכת הרכב של פריז שמתקיימת בימים אלו ומרכזת את רוב חידושי שנת הדגם הבאה.

פורד פיאסטה: קטנה עם שאיפות

הפיאסטה הקטנה עשתה בישראל קמבק מכובד בערוב ימיה, לא מעט בזכות גרסה ידנית מוזלת משמעותית, שזכתה לביקוש ער, הן בקרב לקוחות פרטיים והן בקרב ציי הרכב. הפיאסטה החדשה, שמוצגת בפריז, מצוידת במה שצריך להמשיך את המומנטום. יש לה עיצוב רענן שנע לכיוון הפרימיום, עם גריל טרפזי, עם פנסים יוקרתיים למראה, עם זנב מוצק יותר ועם תא נוסעים ששודרג משמעותית באגף האיכות והאבזור.

רשימת הפריטים התקניים והאופציונליים כוללת כעת מסך מגע רחב עם אפשרות להוספת אפליקציות, ואפילו מפתח הורים שמאפשר להגביל מראש את המהירות המרבית ואת עוצמת המוזיקה ברכב, כאשר הוא נמסר לנהג צעיר פוחז וחסר ניסיון. המנועים המרכזיים בארץ יהיו כנראה הנוכחיים, אם כי באירופה שמה פורד דגש דווקא על מנוע של ליטר אחד טורבו סופר חסכוני, שיוצע בהספקים שונים, בהתאם לרמת הכיול של הטורבו.

רנו פלואנס 2 וקליאו: קלות על הכיס



צריכת הדלק עתידה להיות שיקול מרכזי בבחירת רכב לציים בשנה הבאה, ורנו עתידה לגלוש על הגל הזה עם מודל 2013 המחודש של הרנו פלואנס, שהפך בשנים האחרונות לדגם ציים קלאסי. פלואנס פייז 2, שתוצג בתערוכת פריז, עברה מתיחת פנים חיצונית שכוללת חרטום נאה ואיכותי למראה, זנב יותר מסוגנן ותא נוסעים איכותי ומתוחכם יותר.

החידוש המרכזי בדגם הוא נטישת מנוע ה-1.6 ליטרים בנזין הקיים, לטובת מנוע אולטרה מודרני בנפח 1.2 ליטרים עם מגדש טורבו בהספק 122 כוחות סוס, המשודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם שש מהירויות - בדומה לתיבה של גרסת הדיזל. הקומבינציה המתוחכמת הזאת אמורה להחזיר צריכה ממוצעת מרשימה של כ-18 קילומטרים לליטר. מנוע הדיזל הקיים ימשיך להיות מוצע, אם כי עתידו המקומי כלל אינו ברור.

גם לרנו קליאו החדשה, שתושק בפריז, יש פוטנציאל לקיצוץ משמעותי בהוצאות הדלק השוטפות. מלבד מנוע ה-1.2 ליטרים טורבו בנזין האמור לעיל, שהוא כעת היחיד עם אופציה לתיבה אוטומטית, תוצע הקליאו גם עם מנוע טורבו בנזין זערורי בנפח 900 סמ"ק, שמייצר תשעים כוחות סוס מרשימים, ולטענת החברה גם "ביצועים מקבילים למנוע 1.4 ליטרים רגיל". יתרונו המרכזי הוא חיסכון: צריכת דלק רשמית ממוצעת של כ-23 קילומטרים לליטר.

פרט לכך הקליאו החדשה היא מכונית גדולה יותר בכל הממדים, ומציעה מרווח פנים כמעט מקביל לזה של מכוניות מקטגוריה גבוהה יותר. ללקוחות חובבי סגנון היא תציע שלל אופציות לפרסונליזציה של עיצוב הפנים והחוץ - כולל שילוב צבעים נוגדים בצבע הרכב - והרבה אופציות היי-טק, כולל טאבלט בדשבורד, שמתחבר למחשב המנוע וגם לאינטרנט, ומסוגל להוריד אפליקציות חדשות מחנות האפליקציות של רנו.

סיאט טולדו / סקודה רפיד 2013: נולדו לציים

הרבה שנים חלפו מאז הייתה לסיאט נציגה רצינית בפלח משפחתיות הסדאן ובשוק הציים בכלל. אבל לטולדו החדשה יש - לפחות על הנייר - הכלים לבצע את הקמבק. זוהי משפחתית עם אורך מכובד למדי של 4.48 מטרים, עם בסיס גלגלים באורך 2.6 מטרים, עם פרופורציות סדאן קלאסיות ועם חמש דלתות. לכל אלה מוסיפה המכונית, בהתאם למסורת, תא מטען עצום בגודלו שיכול לבלוע 550 ליטרים, ולאחר קיפול המושב האחורי מושג נפח של כמעט 1,500 ליטרים.

באגף המנועים ניתן למצוא את ההיצע העדכני של קבוצת פולקסווגן כאשר המנוע המעניין ביותר עבורנו הוא הבנזין החזק בסדרה, 1.4 ליטרים טורבו בהספק 122 כוחות סוס, שהוא כיום היחיד במשפחה שמצויד בתיבה אוטומטית (DSG). חובבי חיסכון יוכלו למצוא במבחר גם טורבו דיזל 1.6 ליטרים, בגרסה שרושמת ממוצע של כ-25 קילומטרים לליטר סולר.

מדיניות המחירים עדיין אינה ברורה במיוחד, לאור העובדה שבמקביל תוצע בארץ, כנראה, האחות התאומה החדשה, רפיד מבית סקודה, שמציעה מפרט זהה כמעט וממוצבת בארץ בתור מותג הציים של קבוצת פולקסווגן.

פורד מונדיאו: מדים ייצוגיים

העדכונים שעברה המונדיאו בשנה החולפת, ובעיקר מנוע השני ליטרים טורבו 200 כוחות סוס, הקפיצו אותה לצמרת טבלת המכירות בפלח המנהלים של ציי הרכב בישראל. אבל לפורד יש לוח זמנים משלה, ובשנה הבאה היא מתכוונת להציג את הדור החדש של המכונית. הפלטפורמה נותרה ללא שינוי מהותי, אבל העיצוב עבר שינויים מקיפים שגורמים למכונית להיראות ספורטיבית יותר, עם חרטום שעיצובו הועתק מאסטון מרטין, לא פחות (לשעבר חברה בת של פורד).

רשימת החידושים כוללת פנסי LED אופנתיים, תא נוסעים חדש ומפואר עם מערכות מולטימדיה מדור חדש, ואביזרי בטיחות מקוריים, כולל, לראשונה בתעשיית הרכב, חגורות בטיחות מתנפחות ליושבים מאחור. פורד לא פרסמה עדיין מידע לגבי המנועים, למעט העובדה שהמכונית תצויד, לראשונה באירופה, בגרסה היברידית נקייה עם מנוע שני ליטרים בנזין ועם סוללת ליתיום איון, וגם עם מנוע ליטר אחד טורבו בנזין זעיר, שאמור להקנות לה נתוני חיסכון/פליטה רציניים.

מתי אצלנו: סוף 2013.

קאיה סיד/פורטה: חידוש מרובע

קאיה טיפסה בשנה החולפת לשלישייה המובילה את צמרת המכירות השנתית, לא מעט בסיוע ציי הרכב שאימצו אותה כתחליף זמין ליונדאי, עם יחס גבוה של תמורה לכסף. הקרב בתוך המשפחה יתעצם בשנה הבאה כשתנחת כאן משפחת המשפחתיות החדשה והמודרנית של קאיה, שכוללת לא פחות מארבעה דגמים: ההאצ'בק סיד, המשפחתית פורטה, המיניוואן החדש קארנס, וגרסת הקופה פרו סיד.

הסיד, שמיוצרת באירופה, חולקת את רוב מכלליה עם יונדאי i30 החדשה. יש לה בסיס גלגלים באורך 2.65 מטרים, חרטום אירופי נאה, תא נוסעים איכותי, ובחירה - כמו אצל יונדאי - בין מנוע 1.6 ליטרים בהספק 135 כוחות סוס עם תיבה אוטומטית (כפולת מצמדים, שש מהירויות), לבין מנוע 1.4 ליטרים ידני.

חשובה יותר עבור הציים היא גרסת הסדאן, מחליפת הפורטה, שמציעה את אחד העיצובים היותר נאים שראינו לאחרונה בפלח הסדאן, בליווי ממדים נדיבים ומפרט עשיר. מתחת לכסות זוהי יונדאי i35 לכל דבר, כולל מבחר דומה של מנועים ושל תיבות הילוכים. הסדאן תיוצר ככל הנראה בקוריאה.

גם לקארנס החדש צפוי עתיד מבטיח בשוק הציים בזכות מכללים מוכרים ומותאמים היטב לשוק הישראלי, וחלל מכובד לשבעה נוסעים שניצב על בסיס גלגלים ארוך ועטוף בעיצוב עדכני לעילא.

מאזדה 6: עוד רף בסולם

המאזדה 6 היוצאת הפכה זה כבר למעין תחנת מעבר הכרחית (ולעתים גם אחרונה) בטיפוס מעלה בסולם הסטטוס של המעמד הבינוני. במילים אחרות, מתחילים עם מאזדה 3 - סוס העבודה של "הפועלים השחורים" בארגונים הגדולים - ומגיעים אחרי כמה שנים של השקעה בעבודה למעמד של מנהלים, שזכאים למאזדה 6.

מנקודת מבט כזאת, המאזדה 6 החדשה ממשיכה היטב מהמקום שאליו הגיעה קודמתה, ומציבה את הרף גבוה יותר בסולם הסטטוס. היא גדולה ומרשימה מקודמתה, ובסיס הגלגלים שלה, באורך 2.83 מטרים, מציב אותה בליגה של המונדיאו ושות', עם תא נוסעים אקזקוטיבי לחלוטין. העיצוב החדש נראה מוחצן ויוקרתי יותר בזכות החרטום המפוסל, ואת החזות המשודרגת משלימים חישוקים גדולים.

גם תא הנוסעים עבר שדרוג, והוא מצויד כעת במסכים צבעוניים ובעמדת פיקוד נאה ואיכותית יותר. השלדה החדשה עברה הקשחה והמכונית אמורה להיות נמרצת וחדה בזכות מתלה אחורי חדש והפחתה במשקל הכולל, שמקזזת את השפעת הממדים העודפים.

באגף ההנעה יש שני חידושים. מנוע שני ליטרים חדש ממשפחת ה-Skyactiv, שמשודך לתיבה אוטומטית חדשה ומתוחכמת בת שש מהירויות, ומנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, בהספק 195 כוחות סוס, שמשודך גם הוא לאותה תיבה. שניהם מבטיחים להציג שיפור מכובד מאוד בצריכת הדלק ובפליטה. גרסת חמש הדלתות החלקלקה יורדת, בינתיים, מההיצע, ולצד הסדאן תוצע גרסת סטיישן ספורטיבית למראה, שתפנה לנישה צרה מאוד בשוק הישראלי.

סיטרואן C-Elysee: תחכום להמונים

סיטרואן, לשעבר מותג שמשך בעיקר לקוחות פרטיים אנינים עם טעם ייחודי, הפכה כמעט בלי שהרגשנו למותג ציים ולרכב חברה פופולרי בישראל. הצטרפות ה-C-Elysee החדשה לארסנל של המותג בארץ עתידה רק לחזק את מעמדה בציים. זוהי משפחתית סדאן שתוכננה מבראשית למדינות מתפתחות ולציי רכב, ותפורה היטב למשימה. בתוך אורך ממוצע של 4.43 מטרים היא מסתירה בסיס גלגלים רציני של 2.65 מטרים ותא נוסעים מרווח מאוד.

יש לה גחון מחוזק, ומרווח גחון גבוה יחסית - אידיאלי לנהגי ליסינג בסופי שבוע - ותא נוסעים עדכני ומצויד היטב. באגף ההנעה המנוע העיקרי בארץ יהיה גרסה עדכנית של ה-1.6 ליטרים בנזין הוותיק, עם 115 כוחות סוס ועם אופציה לתיבה אוטומטית. שוחרי החיסכון והתיבות הידניות יוכלו להזמין מנוע חדש בהספק 72 כוחות סוס, שמתהדר בצריכה רשמית של עשרים קילומטרים לליטר. למכונית יהיו גרסאות אחיות מבית פיג'ו, אך עתידה המקומי עדיין אינו ברור.

גולף 2013: יותר מאותו הדבר

בערוב ימיה הפכה הגולף היוצאת מסמל סטטוס בשוק הפרטי לאופציה מבוקשת בציי הרכב בארץ, הודות לחבי לת מחיר/מפרט אטרקטיבית, שכאילו נתפרה עבור ציים. כיום כלל אין זה ברור אם יבואנית פולקסווגן תצליח לתפור חבילה דומה גם עם הדור החדש של הגולף, שמוצג בפריז, אך אין ספק שהיא תקרוץ לנהגי ציים משדרגים. העיצוב החיצוני אמנם שמרני למדי, אך מתחת לכסות זוהי קפיצת המדרגה הגדולה ביותר שעשתה משפחת הגולף בדורות האחרונים שלה.

המכונית החדשה ארוכה ב-56 מילימטרים מקודמתה, רחבה ממנה ב-13 מילימטרים, וניצבת על בסיס גלגלים שצמח בלא פחות מ-59 מילימטרים, וניצב כעת על 2.64 מטרים. מדובר בקפיצת מדרגה במרחב הפנימי.

המכונית גם שופעת בטכנולוגיות חדשות כמו מערכת בקרה אקטיבית על התנהגות הכביש, מערכת בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אוטומטית למניעת תאונות, זיהוי עייפות נהג ועוד שלל אופציות. אפילו דגמי הבסיס יוצעו עם מסך מגע צבעוני בגדלים של 5.8 אינצ'ים ומעלה, ועם מערכת תפריטים חכמה. רוב המנועים ותיבות ההילוכים ממשיכים את הגולף הנוכחית, למעט מנוע 1.4 ליטרים טורבו בנזין חדש, בהספק 140 כוחות סוס, עם מערכת צילינדרים אקטיבית, שמפחיתה אוטומטית את צריכת הדלק כאשר הרכב משייט.

טויוטה Verso ואוריס: יותר ממראה עיניים

הטויוטה אוריס ובן דודה המיניוואן Verso חדרו בשנים האחרונות עמוק לתוך רשימת האופציות של ציי הרכב. האוריס עשתה זאת בזכות מערכת ההנעה ההיברידית - הזהה לזו של הפריוס - ואילו ה-Verso זכה לפופולריות בזכות שבעה מקומות אמיתיים ובזכות המוניטין של טויוטה. שני הרכבים מוצגים בפריז לאחר תהליכי חידוש ורענון מקיפים.

האוריס מוגדרת כדור חדש והיא ארוכה יותר בכמה סנטימטרים מהנוכחית, אף שהיא עדיין ניצבת על הפלטפורמה הקיימת. העיצוב מושחז ואטרקטיבי יותר, הן מלפנים והן מאחור, ותא הנוסעים נראה איכותי ומתוחכם יותר. באגף המנועים אין הרבה חדש - לא במנוע ה-1.6 ליטרים עם התיבה האוטומטית הרציפה, ולא במערכת ההנעה ההיברידית, שהוצגה רק לפני שנתיים.

המיניוואן Verso קיבל עיצוב ספורטיבי ונאה יותר, וגם הוא מציע עמדת פיקוד משודרגת, הן באיכות החומרים והן באבזור התקני - שכולל מסך מגע צבעוני. במנוע ה-1.8 ליטרים בנזין האוטומטי לא חל שינוי פרט להפחתה בצריכת הדלק ובזיהום.

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן