גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בניגוד לבקשת נועם שליט: ערוץ 10 שידר קטע מראיון עם גלעד

מדובר בקטע בן כ-5 דקות מתוך סרט מיוחד המתעד את שובו של שליט מהשבי וחזרתו לחיים נורמליים ■ ערוץ 10: "אנחנו מבינים את האינטרס של נועם שליט, בייחוד בתקופת בחירות" ■ נועם שליט: "גלעד עצמו סירב לשידור הסרט"

ערוץ 10 שידר הערב (ה') קטע מתוך סרט ובו ראיון עם גלעד שליט - זאת ללא הסכמת משפחת שליט. בחודשים האחרונים ביקשו בערוץ לשדר קטע מתוך סרט שהזמינו והופק עבורם ובמרכזו גלעד שליט, ששב משבי החמאס בדיוק לפני שנה.

משפחת שליט, ובראשה אב המשפחה נועם שליט, עמדו בסירובם לשידור הקטע ודרשו תיאום מלא עימם לשידורו של הסרט. זאת, לטענתם, לאחר שהתחייבו כי כשגלעד שליט ידבר לראשונה לאחר השחרור, הוא יעשה זאת בכל כלי התקשורת בישראל, ולא תינתן בלעדיות לגוף שידור כזה או אחר.

הערב, בניגוד לרצונו של נועם שליט, בחדשות 10 הוחלט לשדר קטע קצר בן 5 דקות, ובו ראיון ראשון שנתן גלעד שליט לבימאית הסרט טל גורן.

ל"גלובס" נודע כי שליט בוחן אילו צעדים משפטיים הוא יכול לנקוט נגד חברת החדשות של ערוץ 10. יש לציין עוד כי לקטע הנדיר והבלעדי לא היו כל פרומואים בערוץ 10 או בכלי תקשורת אחר.

כמו כן, יש לציין כי סרטה של גורן כבר מוכן, המשפחה צפתה בו ובכלל זה גלעד שליט עצמו, והביעה שביעות-רצון ממנו.

מערוץ 10 נמסר: "נועם שליט ביקש לדחות את שידור הסרט, משום שלדבריו התחייב לערוץ טלוויזיה אחר. אנחנו מבינים את האינטרס של נועם שליט ואת השאיפות הפוליטיות שלו, בייחוד בתקופת בחירות.

"אנחנו סבורים כי הסרט הוא חשוב ומרגש, וכי שנה אחרי השחרור הוא המועד ההולם לשידורו. אנחנו סבורים כי אחרי שכבר הסכמנו למספר דחיות במועד השידור, מתוך התחשבות בצרכים של נועם שליט, התחייבויות שנתן נועם שליט לגופי תקשורת אחרים לצרכיו הוא אינה סיבה מספקת לדחות שוב את השידור של הסרט המרגש הזה".

נועם שליט מסר בתגובה ל"גלובס" כי "הטענה של ערוץ 10 כאילו אני מסרב מסיבות פוליטיות וכאילו הבטחנו בלעדיות, אינה נכונה. זה גלעד עצמו שסירב לשידור הסרט. היה סיכום כתוב בין עורך הדין שלנו, פז מוזר, ובין עורך הדין של 10 כי הסרט לא ישודר, אלא אם כן גלעד יתראיין במקום אחר, ואז הוא יהיה מחויב לערוץ 10 להודעה של שבוע מראש.

"במלאת שנה לשחרור ביקשו בערוץ להיפגש אתי שוב. אמרתי שאהיה מוכן לשידור רק אם גלעד יסכים. הסרט הערוך מחדש נשלח לגלעד השוהה בחו"ל, הוא צפה בו וסירב לשידור. כך אמרתי היום לאורי רוזן, מנכ"ל חדשות 10. הם הפרו הסכם בינינו".

"במהלך היום הייתי משחק כל מיני משחקים"

כאמור, כשנה לאחר שחרורו משבי החמאס, שידרו הערב בחדשות 10 באופן בלעדי ראיון עם גלעד שליט, מתוך סרט שצולם בעבור הערוץ.

מדובר בקטע בן כ-5 דקות מתוך סרט תיעודי מיוחד בהשתתפותו שליט. את הסרט, שמתעד את שובו של גלעד מהשבי וחזרתו לחיים נורמליים, יצרו הבמאית טל גורן והמפיקה תמר פרוס, החתומות גם על הסרט התיעודי הקודם על משפחת שליט, "משפחה בשבי", ששודר בערוץ 10 לפני כ-3 שנים.

השתיים יצרו במשך 5 השנים האחרונות יחסי אמון עם המשפחה, ומאז שובו של גלעד מהשבי גם איתו עצמו. בין השאר התלוו לגלעד בעת נסיעתו הראשונה לארה"ב, שם צפה במשחק האול-סטאר של ה-NBA, ותיעדו אותו גם בשבועות הראשונים לאחר שובו מהשבי למצפה הילה.

השיחה עם גלעד שליט נערכה ביוזמתו, בעת אחד מביקוריו בביתה של גורן בתל-אביב בחודשים האחרונים.

בקטע המשודר בחדשות 10 (במהדורה המרכזית) מתוך השיחה עם גלעד שליט, סיפר גלעד בין היתר על חייו בשבי. להלן תמלול מתוך הקטעים שישודרו הערב בחדשות 10:

"במהלך היום הייתי משחק איתם כל מיני משחקים, שח, דומינו, ושיחקתי עם עצמי כל מיני דברים, משחקים מוזרים, עם עצמי".

- מה, למשל?

"בעיקר דברים ספורטיביים. משחקים עם כדור. הייתי מכין כדור מגרביים או מחולצה והייתי זורק לכל מיני מקומות, לפח. הייתי ממציא כל מיני דברים וגם כותב דברים, משחק משחקים כמו ארץ-עיר".

- כתבת יומן?

"לא. היו לי כל מיני רשימות, דברים שעשיתי, לזכור דברים. הייתי עוקב אחרי אירועי ספורט, או עושה כל מיני רישומים. הייתי מצייר את המפה של הארץ, הייתי מצייר את מצפה הילה, את כל הבתים. כדי להיזכר, לדמיין את המקומות, דברים כאלה. את זה עשיתי די בהתחלה, כדי שאני אזכור, שאחר-כך אם אני אשכח, שאני לא אשכח את זה".

- והיית תולה לך את זה?

"לא, לא. הייתי מחביא את זה לפעמים. חלק מהם לא אהבו, חשבו שאני אוסף מידע".

- אילו תחושות היו לך ביום השחרור, ביציאה מהשבי?

"במהלך הנסיעה לגבול עזה הרגשתי הרבה לחץ, לא ידעתי אם יקרה משהו, אם ינסו לפגוע בנו, אם משהו ישתבש ברגע האחרון, וברגע שיצאתי מהרכב ועברתי למצרים במעבר רפיח, הייתה תחושה של הקלה. ופתאום אני רואה מולי עשרות אנשים, מאות, אחרי שלא ראיתי יותר מכמה אנשים בבת-אחת כל השנים האלה. פתאום לראות כזאת המולה סביבך, הייתה תחושה מוזרה, כזאת של הלם".

- ואז נכנסנו לחדר שם, וזיהו אותי, ואז היה את הראיון. מה היה בראיון? היא חיבקה אותך כשהיא ראתה אותך, כשנכנסת?

"לא. לחצה את היד. זו האישה הראשונה שראיתי אחרי 5.5 שנים כמעט".

- איך היה לראות אישה פתאום, לשמוע קול של אישה?

"דווקא אותה? סתם..."

- כשחזרת הביתה, איך הייתה ההרגשה לישון פעם ראשונה במיטה שלך? ישנת טוב בלילה הראשון?

"כן, הייתי ממש עייף, אז ישנתי טוב. הלכתי לישון באיזה תשע, תשע וחצי. אבל בשתיים בלילה קמתי והתחלתי להסתובב בבית. הסתובבתי, הסתכלתי בחלונות. ראיתי כל מיני שומרים מסתובבים בחצר. מג"בניקים מסתובבים".

הסרט "גלעד שליט: אל מול המצלמה" ישודר בקרוב בערוץ 10.

עוד כתבות

כפר סבא / צילום: Shutterstock

שתי שכונות ישנות סמוכות: המיקום שווה הרבה במחיר

שכונה אחת קרובה לרכבת והשנייה למרכז העיר, ובשתי השכונות מקודמים פרויקטים של התחדשות עירונית ● איפה יותר משתלם לרכוש דירות קטנות?

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

פרויקט פינוי בינוי / צילום: Mark Tso

מה מגיע לבני 70 ומעלה במיזמי פינוי־בינוי? הנחיות חדשות מנסות לעשות סדר

החוק המעניק לבני 70 ויותר הטבות מיוחדות במיזמי התחדשות עירונית, לא כלל התייחסות לפרויקטים שקידומם החל טרם כניסתו לתוקף ● חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית קובעת: גילו של הדייר בעת החתימה הראשונה הוא הקובע ● איך תשפיע ההנחיה על היזמים?

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

עיריית תל אביב / צילום: שלומי יוסף

קיצוץ של חצי מיליארד שקל: עיריית תל אביב בדרך לייקר שירותים משמעותיים לציבור

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה?

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט בגבול הצפון: "המשימה לא הושלמה, עלול להיות קיץ חם"

גלנט ביקר בעוצבת הגליל והבהיר: "למלחמה יהיה מחיר כבד עבור ישראל וקטסטרופלי לחיזבאללה" • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע • במקביל: אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • כל העדכונים

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"

''זו כנראה ההשקה הכי חזקה שנעשתה למוצר מציאות מדומה לטיפול נפשי אי פעם'' / אילוסטרציה: Shutterstock

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

ארה"ב מונעת יצוא שבבים לוואווי הסינית, ואינטל לא תעמוד בתחזיות האופטימיות

ארה"ב מנסה לחסום ייצוא של טכנולוגיה אמריקאית לסין כדי שהסינים לא יעתיקו את הטכנולוגיה ● אינטל צופה שהתוצאות שלה יהיו "מתחת לנקודת האמצע" של התחזית אבל מצהירה: "נציית לכל החוקים והתקנות במדינות שבהן אנו עושים עסקים" ● המניה יורדת ב-2.5%