גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רויכמן ועובדיה יקדימו מימוש אופ' לרכוש שליטה בגרינסטון

השניים נדרשים למזומן שבקופת גרינסטון, לאחר שכפי שנחשף ב"גלובס" צברה חברת דסטיני שבבעלותם חוב בנקאי של כ-200 מיליון שקל

ארבעה חודשים לאחר שחברת גרינסטון מקבוצת לידר חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בוורשה, מידי החברה הפרטית דסטיני של אבי רויכמן ואריה עובדיה, פועלים הצדדים לשינוי חלק מתנאי ההסכם, כך שדסטיני תממש באופן מיידי אופציה לרכישת השליטה בגרינסטון מידי לידר. הקדמת התשלומים מזכה את דסטיני בהנחה.

רויכמן ועובדיה נדרשים למזומן שבקופת גרינסטון, לאחר שכפי שנחשף ב"גלובס" צברה דסטיני שלהם חוב בנקאי של כ-200 מיליון שקל, והם הגיעו עם הבנק המלווה להסכמה על פריסת תשלומים בעקבות קשיים בפירעונם בזמן.

לפי ההסכם בין שתי החברות, שעיקרו לא שונה, תרכוש גרינסטון מידי דסטיני את הנכס בפולין תמורת 150 מיליון שקל, מהם 90 מיליון שקל במזומן - 50 מיליון שקל במועד השלמת העסקה ועוד 39 מיליון שקל ב-12 תשלומים רבעוניים - ובנוסף תקצה לדסטיני 30% ממניותיה לפי מחיר של 1.15 שקל למניה (ובסך הכול כ-60 מיליון שקל). מחיר זה יותר מכפול ממחיר השוק של מניות גרינסטון.

על פי התיקון להסכם המתגבש כעת, תעביר דסטיני לידי לידר באופן מיידי סכום של 27.1 מיליון שקל תמורת 21.4% נוספים מההון של גרינסטון, ובתוך שבוע יועברו לה עוד 1.6% מהמניות תמורת 1.1 מיליון שקל. לאחר השלמת הרכישות הללו תחזיק דסטיני 46.4% בגרינסטון, ואילו לידר השקעות, בעלת השליטה כיום, תרד להחזקה של 22.5%.

רכישה ראשונה תחת שליטה חדשה

גרינסטון, הנסחרת בשווי של כ-60 מיליון שקל, משקיעה כיום בתחום של טיהור פסולת באמצעות החזקה בחברה הבורסאית RVB, המחזיקה במיזם EER, וכן בבעלותה נכס נדל"ן. עבור גרינסטון, העסקה הנוכחית היא רכישה ראשונה המתבצעת בה מאז עברה השליטה בחברה האם לידר לידי קרן ATE של דן דוד המנוח.

גרינסטון סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 2.3 מיליון שקל בלבד והפסד של 3.6 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 10.4 מיליון שקל בשנת 2011 כולה. החברה כמעט נקייה מחובות ובקופתה כ-80 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה אמור אריה עובדיה להתמנות לתפקיד יו"ר גרינסטון, ואילו רויכמן יכהן כמנכ"ל משותף לצד יאיר פודים, לשעבר מבעלי השליטה בלידר (שעברה לשליטת דוד המנוח במסגרת הסדר חוב).

הנכס המניב שיועבר לגרינסטון, הממוקם בבירת בפולין, נושא הלוואה לבנק זר בגובה 27.5 מיליון אירו. מדובר במרכז מסחרי המאוכלס בתפוסה של 91%-92%, ואשר הניב אשתקד הכנסות של 3.7 מיליון אירו. מלבד הנכס בפולין, מחזיקה דסטיני בשליטה בחברת הנדל"ן המניב גירון פיתוח.

באמצעות גירון רכשה דסטיני בשנים 2008-2009 כ-30% ממניות החברה הציבורית פולאר השקעות (לשעבר חברה בת של לידר) תמורת כ-150 מיליון שקל, במחירים ששיקפו שווי של כחצי מיליארד שקל לפולאר. אלא שהשקעות כושלות שביצעה פולאר כיווצו את שוויה, ומחזיקי האג"ח שלה הצביעו לאחרונה בעד פירוקה, כך שנראה כי מדובר בהפסד של מלוא ההשקעה מבחינת עובדיה ורויכמן.

הפורטפוליו הבעייתי של גירון צומצם בתחילת 2011, כשהחברה העבירה לחברה האם דסטיני את פעילותה בחו"ל, ואת ההשקעה במניות פולאר השקעות כדיבידנד בעין. עוד לפני כן, בספטמבר 2010, נמחקו מניות גירון מהמסחר בבורסה, בהצעת רכש שבה שילמו עובדיה ורויכמן 24 מיליון שקל עבור 9.7% ממניות החברה שהוחזקו בידי הציבור.

עוד כתבות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

מגמה מעורבת באסיה; מדד ניקיי עולה ב-1.4%


מדד הקוספי הדרום קוריאני מזנק בכ-2% ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים, המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב–10%–20% וזמן האספקה יתארך, וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען שבתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"הבורסה בת"א אטרקטיבית": מנהל ההשקעות שבעד קמעונאות וביטחון

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

יפספסו את הריבאונד: מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני; שני חיילים נהרגו במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ״ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים