גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פיני כהן מגייס

מי הגיעו לערב ההתרמה למרכז רפואי רבין? ■ איפה חגג יאיר לפיד את יום הולדתו? ■ וגם: ממי מתעלם שאול אלוביץ'?

עמותת ידידי מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון), בראשות פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ויו"ר אמריקה ישראל, ערכה אמש (ב') אירוע התרמה באולם רקנאטי במוזיאון תל-אביב לאמנות. לערב הגיעו אורחים רבים שתרמו למען הקמת מרכז חדש בבית החולים לטיפול במחלות כליה, יתר לחץ דם ולביצוע השתלות כליה. יחד עם כהן קיבלו את פני הבאים נאוה ברק נשיאת העמותה וד"ר ערן הלפרן מנהל מרכז רפואי רבין.

תמר יסעור, רקפת רוסק עמינח, עמותת ידידי מרכז רפואי רבין / צילום: יוסי כהן
תמר יסעור ורקפת רוסק-עמינח

אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, נשא דברים וברך את ידידי המרכז הרפואי שהצליחו לגייס בערב כ-3.6 מיליון שקל. לאחר ארוחת ערב חגיגית הוקרן סרט המציג את סיפורן האישי של שתי נשים חולות במחלת כליה, אשר נאלצו לעבור השתלת כליה. במסגרת האירוע הוענק לאיש העסקים יורם פטרושקה אות "יקיר מרכז רפואי רבין". האות הוענק לפטרושקה על פועלו הרב והמתמשך למען קידומו של המרכז הרפואי. יחד עם האות הוענק לו גם פסל בדמות יונים, יצירתו של האמן מנשה קדישמן שנתרם על ידו למטרה זו. התוכנית האמנותית כללה מופע בהשתתפות שלומי שבן, גיל שוחט ומירה עוואד.

סמי סגול, זאב וורמברנד, אהוד אולמרט, עמותת ידידי מרכז רפואי רבין / צילום: יוסי כהן
סגול, וורמברנד ואולמרט

נצפו: דניאל חוסידמן, אחד התורמים הגדולים להקמת המרכז החדש לרפואה דחופה ולטראומה בבילינסון, שהגיע במיוחד מחו"ל לאירוע, יאיר סרוסי, רקפת רוסק-עמינח, ג'ודי שלום ניר מוזס, ניר גלעד, אבי ברגר, בת שבע בובליל, זאב וורמברנד, רני רהב, יורם ושלוה הסל, עתליה ושלמה שמלצר, עופרה רייף-שמלצר, אורני פטרושקה, בנו של יורם פטרושקה, אביבית פלג, אברהם (לולו) אסף, אלפרד וחוה אקירוב, אהוד אולמרט, ניר זיכלינסקי, גיורא אקרשטיין, רוני מילוא, טובה וסמי סגול, יוכי ואיציק שרם, תמר יסעור, דב תדמור, בני ארד ויפית גרינברג, מרישה וג'ו בהט ועוד.

פתאל מבטיח לשדרג

אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום יבואנית נוקיה לישראל, לבש את מיטב מחלצותיו והתייצב אתמול בביתן שהקימה החברה שבניהולו בכנס מיקרוסופט שנערך בגני התערוכה בתל-אביב. גרינבוים אירח בביתן רבים ממשתתפי הכנס והציג את הסמארטפונים החדשים של החברה - נוקיה לומיה 920 ו-820.

דוד פתאל, אילן גרינבוים, כנס מיקרוסופט / צילום: לם וליץ סטודיו
דוד פתאל ואילן גרינבוים

בין אלו שהגיעו להתרשם מפלאי הטכנולוגיה היו מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, מנכ"ל ניופאן צביקה גיאור, ישראל טראו מנכ"ל בנק אוצר החייל, יורם אלטמן מנכ"ל גרוויטי ועוד. איש העסקים דוד פתאל, חברו הטוב של גרינבוים, התרשם מהמכשירים החדשים ושחרר הצהרה שתעודד את עובדיו הרבים: פתאל סיכם עם המארח שבמהלך שנת 2013, ישדרג את מכשירי הסלולר של עובדי רשת המלונות שבבעלותו למכשירי נוקיה לומיה החדשים.

היי דרומה - לירוחם

בירוחם נערכה אתמול ועידת NegeVision 2012 שמטרתה לחשוף את הפוטנציאל הכלכלי-עסקי באזור הנגב והדרום ולתת פתרונות למימושו. הוועידה נערכה ביוזמת חברת נגבקו. השתתפו: מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם, הראל לוקר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שענה לקהל הרב שקרא לו להצטרף למפלגתו של יאיר לפיד "יש עתיד", כי הוא יצטרף למפלגה מסוימת רק אם יש לה עתיד לעבור את אחוז החסימה, פרופ' אבי בן בסט מנכ"ל משרד האוצר לשעבר וכיום איש האוניברסיטה העברית, שדיבר על אתגרי המדיניות הכלכלית בעידן של אי-ודאות, בני גלזר מנכ"ל נגבקו, ד"ר ארנה ברי סגנית נשיא ב-EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בישראל, אבי מוטולה מנכ"ל אפריקה תעשיות שהרחיבה השנה את המפעל שלה בירוחם, דליה נרקיס יו"רית מנפאואר, דניאל בירנבוים מנכ"ל סודה סטרים המשקיעה 130 מיליון שקל בהקמת מפעל חדש באזור, חיים אורבך מנהל התפעול הגלובלי של הפיתוח בחברת ECI, אורנה הוזמן בכור מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, רוני פלמר מנכ"ל תנועת אור ועוד.

לפיד והגברים בחליפות

כ-700 איש לקחו אתמול חלק בכנס המיסים השנתי שעורכים במשותף פירמת רואי החשבון BDO זיו האפט ומשרד עו"ד גולדפרב זליגמן. בכנס שנערך ברמת-גן נטלו חלק בכירי BDO זיו האפט בהם היו"ר דני מרגלית והשותפים המנהלים ארז סופר ושחר זיו. ברשימת המשתתפים היו יו"רים, מנכ"לים, סמנכ"לי כספים וחברי דירקטוריון בחברות רבות. יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" הגיע לכנס על מנת להציג את האג'נדה שלו בתחום המיסוי לקראת הבחירות הקרובות.

דני מרגלית, יאיר לפיד, כנס המיסים השנתי / צילום: נתי חדד
דני מרגלית ויאיר לפיד

לפיד הופתע כאשר זכה לברכה לרגל יום הולדתו ה-49 שחל אתמול ממתן חודורוב, מנחה הכנס. לפיד סיפר לנוכחים שכאשר נכנס לפוליטיקה ידע שזה יוביל אותו למחוזות מוזרים, אך לא העלה בדעתו שאת יום הולדתו יחגוג יחד עם 500 איש בחליפות, במקום עם אשתו. יובל שטייניץ, שר האוצר, ביטל את הגעתו 15 דקות לפני מועד תחילת הרצאתו. לקהל המאוכזב נאמר שהוא נאלץ לחזור לדיון בהצעת החוק בנושא דמי הניהול בקרנות.

בלאומי מקצצים בארוחות

בנק לאומי הודיע אתמול כי עובדי מיקור חוץ של הבנק, שאינם עובדים במתחם המחשוב קש"ב, לא יוכלו להשתמש בחדר האוכל של המתחם. מדובר בעובדים מחברות שונות, כשהמרכזית ביניהם היא מטריקס. ההודעה יצרה מרמור בקרב חלק מהעובדים, שנהגו לאכול ארוחות מסובסדות בחדר האוכל של הבנק. מלאומי נמסר: "הזכאות לארוחות במתחם קש"ב אינה מבחינה בין עובד לאומי לעובד במיקוד חוץ. עובדים אשר מושבם מחוץ למתחם, בין שהם עובדי לאומי, ובין שהם עובדי חברות אחרות, אינם זכאים לאכול בו. איננו נוהגים איפה ואיפה". ממטריקס נמסר כי: "נדאג לפתרון חלופי".

עירית אבישר

השעון המעורר של אלוביץ'

כבר יותר משבוע שתושבי רחוב יהונתן בשכונת צהלה בתל-אביב מתעוררים ב-6:30 לקול קריאות המגאפון של עובדי פלאפון, המפגינים מול ביתו של היו"ר והבעלים של החברה - שאול אלוביץ'. העובדים מגיעים כל בוקר, עם שלטים צהובים, חולצות מודפסות ("אלוביץ' קח אחריות"), ופק"ל קפה צמוד. בהסתדרות מסבירים שהפגנה מול הבעלים היא בדרך-כלל האמצעי האחרון, אבל לא הייתה ברירה אל מול ההתנגדות החריפה שהפגינה הנהלת החברה, בראשות גיל שרון.

עובדי פלאפון מעירים את שאול אלוביץ / צילום: רוני שיצר
עובדי פלאפון והעכברוש

חלק מהשכנים של אלוביץ' מתעלמים, אחרים מצלמים למזכרת ואף מגלים בקיאות מרשימה במאבק שמתחולל בחברה. רק דייר אחד אף פעם לא יוצא להשמיע את קולו - אלוביץ'. ככלל, האדישות ברחוב השקט מפתיעה, במיוחד כשלוקחים בחשבון שעובדי פלאפון מקפידים להגיע אל המקום עם בובה מתנפחת בגובה שלושה מטרים בצורה של עכברוש - אחד הסמלים הבולטים שבהם משתמשים איגודים מקצועיים בעולם כדי לדמות מעסיק שמתנגד להתאגדות עובדיו.

שי ניב

מה הסטטוס

נפתלי בנט: הבוקר, מיכלי בת ה-5 שלי זחלה לתוך השמיכות ואמרה: "אני רוצה שזבולון ינצח כדי שאראה אותך"

עוד כתבות

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; או.פי.סי אנרגיה מזנקת ב-9%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.2% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות