גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטודנטים לתקשורת: "החשש לא למצוא עבודה הוא כבד"

המשבר בשוק התקשורת משפיע גם על דור העתיד של המקצוע: מספר הנרשמים ללימודי התחום יורד, תמהיל תוכנית הלימודים משתנה (פחות פרינט ויותר דיגיטל), והחשש של הסטודנטים מהרגע שבו יסיימו את התואר הולך וגובר

המשבר הנוכחי בשוק התקשורת המקומי והעולמי מאיים לא רק על פרנסתם של מאות עיתונאים ועובדים אלא גם על מי שאמורים להיות דור העתיד בתחום. סאגת המכירה של עיתון "מעריב" ומאות עובדיו שילכו הביתה, לצד העתיד המעורפל בערוץ 10 וגם הקיצוצים בעיתונים ובכלי תקשורת אחרים, כולל העיתונות המקוונת, מדירים שינה מעיניהם של הסטודנטים לתקשורת. אלה צפויים לצאת בקרוב אל שוק עבודה עמוס בעיתונאים ותיקים שמצאו את עצמם ללא פרנסה, ובכלי תקשורת שהולכים ומתכווצים לאור התמודדות עם תקציבי פרסום פוחתים והתחזקותם של פורמטים דיגיטליים מושכי קהל.

בכל הארץ מדווחים מוסדות אקדמיים על ירידה ניכרת במספר הנרשמים ובמספר הסטודנטים ללימודי העיתונות והתקשורת - ממכללת ספיר בדרום, דרך המכללה למינהל במרכז ועד למכללת עמק יזרעאל בצפון. בבית-הספר לתקשורת של לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, "חשיפה", אף החליטו לבטל את מסלול העיתונות הכתובה, לאור חוסר עניין שגילו הנרשמים.

לפי הערכות, בשנת תשע"ג שנפתחה בחודש שעבר, לומדים כ-4,700 סטודנטים לתואר ראשון בתקשורת במוסדות האקדמיים השונים. נתון זה מצביע על ירידה של כ-15% לעומת אשתקד, לאחר שנים ארוכות שבהן נרשמה עלייה בתחום.

פרופ' עקיבא כהן, ראש החוג לתקשורת במכללת עמק יזרעאל, מסביר כי הביקוש אצלם ללימודי תקשורת נע בגלים לאורך השנים. "יש תקופות שפל ותקופות גאות", הוא אומר. "ייתכן ששני האירועים הדרמטיים שחלו בשנה האחרונה בשוק התקשורת - איום סגירתו של ערוץ 10 ועתידו הלא ברור של 'מעריב' - השפיעו על הסטודנטים. אם לא באופן ממשי, אז באופן תודעתי".

גם במכללת נתניה מצביעים השנה על ירידה בהתעניינות בלימודי התקשורת. עם זאת, פרופ' דב שנער, דיקן בית-הספר לתקשורת במכללה, מעריך כי מעבר למשבר הנוכחי, יש סיבה נוספת שמניעה את הירידה בכמות הנרשמים.

"התקשורת איבדה את הסוד שלה. פעם היית צריך ללמוד כדי להיות עיתונאי, במאי או צלם. היום, בין היתר בשל התפתחות הטכנולוגיה, כל אחד יכול להיות עיתונאי ולכתוב בלוג או להיות צלם ולהעלות משהו ליו-טיוב. אין את הפרופסיה הזו שאנחנו מלמדים, שיוצרת סקרנות בקרב הסטודנטים".

במכללת ספיר משדרים תמונה דומה, אך מציינים כי טרם נרשמה ירידה ספציפית במספר הסטודנטים שנרשמו למסלול עיתונות, שאותו הם בוחרים בשנה השנייה של התואר. "אני יכולה להבין מצב שבעתיד תהיה ירידה כזו", מסבירה ד"ר הגר להב, מרצה בכירה וראש מסלול עיתונאות בבית-הספר לתקשורת במכללה. "מה שאנחנו עושים זה להעביר את מרכז הכובד לעיתונות המקוונת, שם עוד יש עבודה".

בינתיים היא מצביעה על מגמה חדשה. עיתונאים רבים ומנוסים שפוטרו באחרונה מכלי התקשורת שבהם עבדו מחפשים מזור למצוקתם. "דבר אחד שקרה עקב גל הפיטורים בשוק התקשורת הוא שמספר הפניות אליי כדי ללמד עיתונאות במכללה גבר באופן משמעותי", מספרת להב. "הרבה עיתונאים בכירים ומוצלחים מחפשים השלמת הכנסה או בכלל עבודה. מדובר, כמובן, רק במשרה חלקית של כמה שעות הוראה, ובקיץ אין עבודה - אבל זה מאפשר לי להעמיד צוות הוראה איכותי".

"תלוי באוויר"

איך המצב משפיע על הסטודנטים לתקשורת, מי שאמורים בעוד שנים ספורות ליטול מקלדת, טאבלט או מיקרופון ולהעביר את החדשות מהשטח? "זה עצוב שצריך ללמוד כל-כך הרבה ומכינים אותך לשוק ואז כשאתה מגיע לשם אז אומרים לך: 'עצור, יש קיצוצים'", מספרת מעיין בן-ברוך, 24, סטודנטית לשנה ג' במסלול עיתונות משודרת ופופולרית בבית-הספר לתקשורת במכללה למינהל. "בסך-הכול הלכנו ללמוד מקצוע שאנחנו מאמינים בו וכשכן חשבנו שיש בו עתיד אבל עכשיו זה מלחיץ, עצוב ואפילו מאיים".

לא רק שמספר מקומות העבודה הצטמצם, אלא גם התחרות של בוגרי המוסדות גדולה יותר כעת, כשבחוץ מסתובבים עשרות עיתונאים ותיקים שפוטרו באחרונה.

"החשש שלא למצוא מקום עבודה הוא כבד", מספרת דנה רגב, 27, סטודנטית שנה ג' לעיתונות כתובה בבית-הספר לתקשורת בספיר. "אף אחד לא מנסה פה במכללה להסתיר ממך את האמת, וגם אין טעם. אנחנו רואים את זה בעיניים שלנו. אני עושה סטאז' השנה ב'הארץ' ורואה את החשש של האנשים בעיניים".

טליה תורג'מן, 25, סטודנטית שנה ב' לתקשורת וניהול במכללה למינהל, מסבירה: "אין כמעט בוגר שיגיד לך שאין לו חשש לגבי עבודה בעתיד. אני מתארת לעצמי שללכת ללמוד היום מקצוע בענף שנמצא במשבר זה בעייתי. מצד שני, בתואר ראשון צריך ללמוד מקצוע שמעניין אותך, כי ממילא החיים ייקחו אותך לאן שמתחשק להם".

משבר או הזדמנות?

הביטחון הכלכלי, בתעשייה שבה גם כך המשכורות רחוקות מלהשביע רצון, אינו מצליח בינתיים להרתיע את העיתונאים לעתיד. "אני מרשה לעצמי להיכנס ללימודים האלה עם סימני שאלה, ואני יודעת שאני אצטרך לעבור דרך ארוכה", אומרת שלי בלוך, 26, סטודנטית שנה א' לתקשורת, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. "היום אני ממלצרת, וברור לי שיכול להיות שאני אצטרך למלצר עוד כמה שנים כדי להתקיים. אף אחד לא מגיע למקום שהוא רוצה להגיע ברגע שהוא מסיים את התואר".

למעשה, ההיבט הכלכלי יכול לטמון בחובו הזדמנות לבוגרים צעירים, כפי שמסביר דוד גלבוע, עיתונאי ותיק וראש בית-הספר לעיתונאות "כותרת" באוניברסיטת תל-אביב. "עיתונים, ברגע שהם מתכווצים, מעדיפים לפטר עיתונאים מנוסים בעלי שכר גבוה ולקבל תחתם עיתונאים צעירים עם עלות שכר נמוכה. אבל זה סוג של חדשות טובות לסטודנטים בתחום".

האם החששות הקיימים מובילים את הסטודנטים למחשבה נוספת על המשך הלימודים או לפנייה לקריירה אחרת? התשובות אינן חד-משמעיות.

"אני לא שוללת לעשות תואר שני או לנסות למצוא עבודה בחו"ל, לאו דווקא בעיתונות", אומרת תורג'מן. מנגד אומרת בלוך: "בינתיים אני נשארת כאן. אני לא שוללת שאם המצב יהיה על הקרשים ואין לי ברירה, אז אמצא דרך אחרת להתקיים. אולי הידע שלי בתקשורת יעזור לי בהתמודדות בתפקידים אחרים".

- המרצים מדברים על מצב השוק? מהזהירים או מרגיעים?

בן-ברוך: "מדברים על הנושא. אנחנו צריכים לדעת מה קורה. לא רוצים לחסום לנו את הראייה ולהוביל אותנו לשוק בלי עתיד".

רגב: "חלק מהמרצים באים ישירות מהתחום והם משדרים חשש שהעיתונות הכתובה הולכת וגוועת. כל אדם שני ששומע שאתה רוצה לעבוד בתקשורת, מתריע בפניך לא לעבוד בזה".

להב: "סטודנט שבא אליי היום ואומר שהוא רוצה להיות עיתונאי, אני מברכת אותו, אבל אומרת לו שזה לא יהיה פשוט כשעיתונים מפטרים אנשים ומקצצים שכר. המצב קשה".

- יש עדיין עתיד לאור המשבר הנוכחי בשוק התקשורת?

בן-ברוך: "אני עדיין מאמינה בתחום למרות כל הרעש והבאזז השלילי מסביב. אני לא מאמינה שייתנו לפרינט לקרוס".

גלבוע: "המשבר הזה ייפתר בצורה כזו או אחרת. התקשורת, או סוגים של תקשורת, התחילו מרגע שבני האדם החלו לדבר ולכתוב. התקשורת שינתה צורה ותשנה צורה. המשבר הנוכחי חמור, אבל היא תמשיך להתקיים".

העתיד על-פי לימודי התקשורת: דיגיטל ומדיה חברתית

הירידה במספר הנרשמים ללימודי התקשורת, ובמיוחד לעיתונות, הביאו את מוסדות האקדמיה ליישור קו עם המציאות: יותר דגש על דיגיטל ומדיה חברתית ופחות על הפרינט.

"תוכנית הלימודים במכללה למינהל מנסה להיות אקטואלית ומדברים איתנו על רשתות חברתיות ואיך הן עוזרות לקידום תכנים ושינויים חברתיים", מספרת טליה תורג'מן, סטודנטית בשנה ג'.

תמונה דומה אפשר לראות גם במכללת עמק יזרעאל, שם החלו באחרונה לפזול לכיוונים תקשורתיים אחרים, ומציעים קורסי בחירה כמו יחסי ציבור בעידן הדיגיטלי, פרטיות וזהות בתקשורת דיגיטלי ואף סדנת שיווק ברשתות חברתיות.

רגב מספרת כי בבית-הספר לתקשורת בספיר השינויים בהחלט ניכרים. "כבר יותר משנה שעיתון המחלקה כבר לא יוצא במהדורה מודפסת, אלא עבר לגרסת אתר אונליין בלבד", היא אומרת.

לדבריה, גם בספיר שמים דגש על פייסבוק ושאר כלי המדיה החברתית. "מלמדים אותנו שהיום אנשים מגיעים מרשתות חברתיות אל אתרי חדשות, ויש ניסיון להתמקד בזה בשיעורים. מקפידים לשים את התיוגים הנכונים בכתבות באתר כדי להגיע דרך גוגל. לעשות Share כדי שיגיעו חברים".

עלייה בתחום יחסי הציבור

שינוי מהותי נוסף בא לידי ביטוי בפרויקט הגמר של מסלול העיתונאות בספיר, כשבמשך שנים הציגו הסטודנטים עיתונים מודפסים שהפיקו וערכו. "מתוך 4 פרויקטים שראינו בשנה שעברה רק אחד היה של עיתון מודפס, כששניים היו אתרי אינטרנט ואחד נוסף היה אפליקציית אייפד", מספרת רגב. "עצם זה שאישרו לסטודנטים להגיש כך את פרויקט הגמר, והוא קיבל תגובות טובות, מצביע על השינוי".

להב מצביעה גם על כך שעל רקע הירידה בפופולריות של לימודי העיתונאות בספיר, יש עלייה בתחום יחסי הציבור, הדוברות והפרסום. "כ-50% מהסטודנטים לתקשורת באים ללמוד דוברות, יחסי ציבור ופרסום, והשאר מתחלקים בין רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה ותקשורת דיגיטלית".

גם בעמק יזרעאל החלו באחרונה לפזול לכיוונים תקשורתיים אחרים ומציעים קורסי בחירה כמו יחסי ציבור בעידן הדיגיטלי, פרטיות וזהות בתקשורת דיגיטלי ואף סדנת שיווק ברשתות חברתיות.

בבית-הספר "כותרת" הלכו צעד אחד קדימה ופתחו תוכנית לימודים חד-שנתית לייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור, בשיתוף עם איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל, ומרצים בה אנשי מקצוע כמו רני רהב, אירינה שלמור, משה דבי ואחרים. "

הרגשנו שככל שמצב העיתונות נהיה לא ברור, דווקא תהיה התעניינות יותר גדולה בצד השני של המתרס", מסביר גלבוע.

סטודנטים

עוד כתבות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

יצחק קרויזר, עוצמה יהודית / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם שיעורי הגיוס באוכלוסייה הכללית נמצאים במגמת ירידה?

האם שיעורי הגיוס יורדים בחברה הכללית כפי שטוען ח"כ יצחק קרויזר? פירקנו לגורמים ● המשרוקית של גלובס

הוועדה לקידום המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ספטמבר 2023 / צילום: חיים צח-לע''מ

הפשיעה בחברה הערבית גואה, אבל הממשלה לא נותנת מענה

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: בשיתוף "יוזמות אברהם", התוכנית לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

זה שני עשורים שאין השקעות מספקות במתקני כריית הנחושת / צילום: Shutterstock

ההיצע בירידה והביקוש צפוי לזנק: האם זה קץ הדשדוש במחיר הנחושת?

מחיר המתכת מטפס בעקביות בחודשים האחרונים, ואנליסטים חוזים שהוא יזנק בעוד 70% במהלך השנתיים הקרובות ● בין הסיבות: שיבושים בכריית הנחושת שעלולים להביא לירידה בהיצע

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

בנימינה / צילום: נעמה מצגר טבול

"משלמים שכר דירה של 7,000 שקל בחודש ולא מקבלים דירה": הפרויקט שהסתבך והעלויות

ב־2018 זכו 18 משפחות בהגרלה של מחיר למשתכן בבנימינה, אולם עד כה הפרויקט לא התקדם ● היזם מאשים את המועצה והוועדה המרחבית שלא מאפשרות להוציא היתר בנייה, והוועדה טוענת שההיתרים שהגיש היזם אינם תואמים את תוכנית הבינוי החדשה ותרמו לעיכוב

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה