גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"זו השנה הכי פורייה אי-פעם מבחינת יבוא פורמטים מישראל"

סוכן-העל ריק רוזן הוא האיש שקשריו העמוקים בהוליווד הפכו את "חטופים" ללהיט הבינלאומי "הומלנד" ■ בראיון ל"פירמה" הוא חושף את הפרויקטים הבאים בטלוויזיה האמריקנית: "תא גורדין", "יום האם" ועוד שתי סדרות של גידי רף

לאחר 10 דקות של מספרים שגויים, ניסיון כל הקומביניציות האפשריות של הסיסמה בכרטיס החיוג הבינלאומי, וויכוח מקוטע למדי עם אדם שאני יכול רק לנחש שהיה מקסיקני ושעבר עליו יום רע, גמרתי אומר בלבי להשלים עם העובדה שהשיחה עם ריק רוזן, אחד האנשים החשובים ביותר בתעשיית הבידור העולמית, כבר לא תתקיים. אלא שבעודי תוהה אם "פירמה" יהיו מוכנים לקבל תחת זאת ראיון בלעדי עם המוקדן במרכזיה הבינלאומית של 012, אירע נס בחסות אותו מוקדן חביב. זה קרה לאחר שהוא הסביר לי בלבביות - ותוך כדי שהוא מאמץ כל גיד בפניו, כל שקיק בריאותיו וכל שריר בבטנו על מנת שלא להתפוצץ מצחוק - שקודם אני צריך לחייג את הקידומת 1, ורק אז את המספר המבוקש. המאמצים חודשו באחת, תרתי משמע, ותקווה חדשה נראתה באופק.

כשהגעתי סוף-כל-סוף לרוזן, אמרתי לו שאין מספיק מילים במילון כדי להביע את התנצלותי על האיחור. רוזן, יהודי עם פינה חמה מאוד לישראל בלבו, אמר שלדעתו יש דווקא לא מעט מילים כאלה והרעים בצחוקו. עד היום אני לא בטוח אם הוא לקח ברצינות את ההצעה שלי להתקשר במיוחד במועד מאוחר יותר, רק כדי לשנן את כל המילים האלה ולוודא שההתנצלות התקבלה. "אבקש מהאנשים שלי שיתאמו אתך", אמר ושוב פצח בצחוק מתגלגל.

לא נעים לאחר לאחד כמו רוזן. לראש מחלקת הטלוויזיה בסוכנות הטאלנטים הוותיקה והגדולה בהוליווד, WME, ומי שיצר את הקשר שהפך את "חטופים" של קשת להצלחה הפנומנלית שהיא "הומלנד", יש בוודאי לא מעט על הראש. על אחת כמה וכמה כשמדובר בעמיתו של הסוכן המיתולוגי ארי עמנואל, שידוע לנו בעיקר כאח של רם ואף יותר כמי שעליו מבוססת דמותו של הסוכן המחוספס ובעל ה-ISRAELI HUTZPA ארי גולד ב"פמליה". לא נעים לאחר גם, ואולי בעיקר, משום שאת השיחה הזו אני פותח בפיל לא קטן שיושב כבר הרבה זמן בחדר האטלנטי שבין "חטופים" ל"הומלנד".

"בהחלט יכול לעבוד"

כש"הומלנד" שודרה לראשונה והתגלה שרק קווי עלילה מאוד דקים מקשרים אותה למקור הישראלי, קשה היה שלא לשאול מדוע מלכתחילה נדרשו יוצריה ל"חטופים"; האם זה אך ורק מהסיבה שקשת פשוט עשתה את זה קודם? החלק הראשון של התשובה הוא קודם כל כן. החלק השני של התשובה מורכב משתי מילים: ריק רוזן. יוצרי "הומלנד" לא היו הוגים את הסדרה אילולא ריק רוזן הכיר להם את "חטופים", ורוזן לא היה מכיר את "חטופים" אילולא פנה אליו אבי ניר והציג בפניו את הסדרה. מאז וויליאם מוריס, החברה שרוזן הוא מראשיה, מייצגת את הזכיינית הישראלית בכל עסקאותיה בארה"ב.

"אתה יודע", שחזר רוזן השבוע, "אבי דיבר איתי על הרעיון עוד לפני ש'חטופים' בכלל נכתבה. הוא שאל אותי אם אני חושב שזה יעבוד כתוכנית אמריקנית, ואמרתי לו שכן, שזה אפשרי אם התמות המרכזיות בגרסה הישראלית יהיו דומות לתמות שאפשר לתרגם לסיפורו של חייל אמריקני בעיראק, ומאחר שאנחנו מתמודדים עם נושאים דומים זה בהחלט יכול לעבוד. ואבי תמיד האמין שזה לא חייבת להיות אותה תוכנית בדיוק, אלא שהגרסה האמריקנית פשוט צריכה להיות טובה. וכשדיברתי עם אבי על 'חטופים', הדבר הראשון שאמרתי לו זה 'יש לי את הכותב המושלם בשבילך, הווארד גורדון שכתב את '24', והוא אמר: 'אני מכיר את גורדון, אני מת על 24, זה פשוט מושלם'. אתה מבין, זה מה שעניין אותו בראש ובראשונה. שהגרסה האמריקנית תהיה פשוט טובה. לא חייבת להיות אחד לאחד, אלא פשוט טובה".

באופן כללי, מבקש רוזן לנתק כל זהות בין שתי הסדרות. אחת היא סדרה אמריקנית, הוא מזכיר, השנייה ישראלית. "'חטופים' היא סדרה נ-ה-ד-רת. מבריקה. אני חושב שהכתיבה מצוינת, אני חושב שהמשחק משובח. אבל, אתה יודע, אין מה לעשות, זו סדרה בקנה מידה קטן יותר", הוא מחדד, "ו'הומלנד' עכשיו היא הדבר שכולם מדברים עליו. היא זכתה בגלובוס הזהב ובאמי באותה שנה; הישג תקדימי לעונה ראשונה. 'הומלנד' נמצאת כרגע במעמד מאוד גבוה. היא יושבת בלבה של רוח הזמן, הצייטגייסט, התרבותית, לא רק בארצות-הברית, אלא ברחבי העולם. היא מה שנקרא 'קלאסיקה מיידית'. עובדים עליה הווארד גורדון ואלכס גנזה, שניים מהכותבים הגדולים בטלוויזיה האמריקנית. שלא לדבר על זה שהתקציב הוא הרבה יותר גדול, משמעותית יותר גדול, ושיש לך פה את הטופ של השחקנים בתעשייה. אגב, הייתי בפרמיירה של העונה השנייה בתל-אביב, וחשבתי שהפרק היה בעל עוצמה דרמטית בלתי רגילה".

- אז ההצלחה של "הומלנד" לא נשענת על "חטופים"?

"לא. אני חושב שהסדרות שונות זו מזו בערך ב-30%. תראה, הצלחה של פורמט ישראלי, או של כל מדינה אחרת שמעבדים אותה לגרסה אמריקנית, מבוססת קודם כל על הצלחת התהליך של הפיכתה לאמריקנית. על האמריקניזציה שלה. ברור שזו חייבת להיות אותה סדרה אחד לאחד. למשל, 'בטיפול'. העונה הראשונה של הגרסה האמריקנית הייתה כמעט העתק מושלם של המקור הישראלי, אבל בעונה השנייה והשלישית היא הלכה לכיוונים שונים לגמרי. היו פעמים שחשבנו להשתמש באותן תוכניות בדיוק, אבל הרשתות מעוניינות קודם כל בסדרה אמריקנית. הנאמנות למקור חשובה מאוד, אבל רק אם הכותבים האמריקנים מסוגלים קודם כל לעבד אותו לקהל האמריקני. זו אמנות מאוד עדינה, ואני חושב שב'חטופים' וב'הומלנד' זה עבד למופת, בגלל צוות הכותבים המוכשר, ובגלל הצוות הישראלי המוכשר בראשותם של גידי רף ואבי ניר".

- אתה זוכר מקרים שבהם זה לא עבד?

"יש לי מקרה אחד שמאוד מייצג את מה שדיברתי עליו לפני רגע: כשמכרנו את 'פלפלים צהובים' לאחת מרשתות הכבלים, תחת השם 'The A word' (A לאוטיזם - מ"ל), הבאנו תסריטאית מאוד ידועה ומוערכת, והיא ראתה את המקור הישראלי וחשבה שזו סדרה גאונית. זה היה מושלם מבחינתה והיא לא רצתה לשנות כלום. היא השתמשה כמעט מילה במילה בתסריט המקורי ופשוט העתיקה את העלילה לאמריקה, והתוצאה הסופית הייתה שהרשת החליטה בסוף לוותר על הסדרה, כי הם הרגישו שלמרות שהמקור נהדר, הם רצו שיעבדו אותה לקהל האמריקני, וזה היה מאוד חסר להם".

"מוכר תמיד לבית הטוב ביותר"

אם ארי עמנואל הוא הפנים של WME, רוזן הוא הגוף, כשהגפיים, אם למתוח באופן גרוטסקי את המטאפורה, הן ייצוגן של חברות לא-אמריקניות כמו קשת. הוא החל את דרכו לאחר שסיים לימודי משפטים ומדעי המדינה באוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה, תקופה שבה עבד בין היתר כעוזר של חבר קונגרס דמוקרטי. הדמות שהעריץ אז הייתה בובי קנדי, והוא תומך בברק אובמה, אם כי בראיון ל"הוליווד ריפורטר" לאחרונה, הוא רמז באופן לא מאוד עדין שהוא מצפה מהנשיא שיחזיר לעצמו את תחושת המנהיגות שלדידו של רוזן איבדה מעט מקסמה במהלך הקדנציה.

את הדלת פתח לו ג'ונתן דולגן, בכיר באולפני קולומביה שהנחה אותו בצעדיו הראשונים בתעשייה. מאוחר יותר הגיע רוזן אל סוכנות ICM, שבשלב מסוים רכשה סוכנות בשם אינטר-טאלנט, שבה עבדו עמנואל ובכיר נוסף בשם דיוויד גרינבלט. בשלב מסוים החליטו השלושה לערוק משורות ICM ולהקים סוכנות משל עצמם, אנדוור. החברה צמחה וצמחה ואז הגיע המיזוג הגדול עם סוכנות הענק וויליאם מוריס, וכך הפכה החברה הקטנה של רוזן ועמנואל ל"וויליאם-מוריס-אנדוור", או כפי שהיא נקראת היום: WME.

היריעה קצרה מלהכיל אפילו רשימה חלקית של לקוחות החברה, בהם שחקני קולנוע ותיאטרון, קומיקאים, במאים, תסריטאים, סופרים ואמנים מכל הגוונים. וכיוון שכך, מוטב לחזור לרוזן, ולמה שהוא מגדיר כ"שנה הפורייה אי-פעם שאני זוכר מבחינת יבוא פורמטים מישראל".

"כרגע אנחנו עובדים בערך על 5 פרויקטים ישראלים", הוא מתגאה, "5 תוכניות עם NBC ,ABC ו-CBS וכמה לכבלים. הפרויקט הכי גדול שאנחנו עובדים עליו ושיש סביבו הכי הרבה באזז עליו הוא 'תא גורדין' (של רון לשם ועמית כהן, בהפקת טדי, ששודרה ב-yes - מ"ל) שנמכר ל-NBC ובגרסה האמריקנית אנחנו נקרא לו 'Mice'. יש מחויבות מאוד גדולה ל-NBC להרים את הפרויקט ולקחנו בשבילו את אחד היוצרים המוכשרים שיש היום בתעשייה, פיטר ברג, השחקן לשעבר ומי שאחראי לסדרות כמו 'אורות ליל שישי'. זה עסק גדול מאוד".

העובדה ש"תא גורדין", ששודרה ב-yes ושעסקה בקצין בחיל האוויר שנאלץ לרגל עבור שירות המודיעין הרוסי כדי להציל את הוריו, נמכרה דווקא לרשת גדולה היא מעניינת. בראיון שנתן באחרונה יוצר "הומלנד" הווארד גורדון, הזכיר הלה את היתרון העצום שיש לחברות הכבלים בעיניו, על פני הרשתות הגדולות. "הרשתות בסך הכול בצרות מאוד גדולות, כי הן מתחרות בסדרות כמו 'שובר שורות', 'משחקי הכס', ו'הומלנד'", אמר אז בראיון. "אני לא רוצה לירוק לבאר שאני שותה ממנה, אבל המעבר לכבלים היה חוויה מאוד משחררת. תסתכל על הכמות הגדולה של תוכניות הכבלים שמצליחות, לעומת אחת או שתיים בולטות שיש ברשתות".

הדברים האלה של גורדון, חבר קרוב מאוד של רוזן כבר 25 שנה, בולטים במיוחד לאור המתמטיקה הפשוטה של יצוא הפורמטים הישראליים: "בטיפול" ו"הומלנד", ששתיהן הופקו בכבלים נחלו הצלחה יתרה, כאשר האחרונה שברה שיאים בכל קנה מידה אפשרי, ואילו סדרות אחרות של קשת שנמכרו לרשתות הגדולות, כמו "רמזור" או "שלוש", לא שחזרו את ההצלחה. כשאני שואל את רוזן אם הוא לא חושש למכור פורמטים ישראלים לרשתות הגדולות, כשברור שזהו תור הזהב של הכבלים, קולו מתחדד כקולו של מועמד נשיאותי מוביל: "אני. תמיד. מוכר. תוכניות. לרשת שאני חושב שהיא תהיה הבית הטוב ביותר עבור הסדרה. נקודה".

- למה לא פשוט למכור את "תא גורדין", מראש לרשת כבלים?

"משתי סיבות: אחת, כשיש את 'הומלנד' בכבלים אף אחד לא יקנה עכשיו את 'Mice', כי הם יחשבו, ובצדק, שאי-אפשר להתעלות על סדרה כזו בכבלים, זה פשוט בלתי אפשרי. הסיבה השנייה היא בדיוק ההתאמה הזו שדיברנו עליה קודם: ניסינו בהתחלה ללכת עם 'הומלנד' לרשת גדולה, אבל העניין הוא שברשתות הגדולות אתה לא יכול לבנות מתח כזה מפרק לפרק. אתה חייב קצב הרבה יותר מהיר. שלא לדבר על 'בטיפול', שמראש ידענו שהיא פשוט לא מתאימה לרשת גדולה. 'Mice', לעומת זאת, המבוססת על 'תא גורדין', יכולה מאוד להתאים לרשת גדולה כמו NBC כי היא בנויה יותר כמו '24'".

- והקומדיות?

"תראה, כרגע יש לנו עוד שתי קומדיות של קשת שיש לי תקוות מאוד גבוהות לגביהן. אחת ב-ABC שנקראת 'Tribes', המבוססת על 'סברי מרנן'; על הכתיבה אמון גרג מיילנס, שאחראי ללהיטים כמו 'חברים' ו'איך פגשתי את אמא'; אנחנו עובדים גם על 'יום האם', שבעיניי היא קומדיה ישראלית מבריקה".

- מה עוד?

"אלה הפרויקטים הכי גדולים, אבל יש לנו שני פרויקטים חדשים ומסקרנים עם גידי רף שעדיין לא מכרנו".

- פרט.

"אולי בהזדמנות אחרת".

עוד כתבות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מתמתנות הירידות באירופה; השקל מתייצב

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות