גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בשעה 21:00 נכנסה הפסקת האש לתוקף; הירי לעבר הדרום נמשך גם לאחר מכן; ברצועת עזה חוגגים

(עדכונים שוטפים) - שר החוץ המצרי ומזכירת המדינה האמריקאית הודיעו בקהיר על הפסקת האש ■ שר הביטחון אהוד ברק: "הצלחנו להשיג את חיזוק ההרתעה" ■ הותר לפרסום: חייל צה"ל נפצע אנושות בחבל אשכול

הסתיים מבצע "עמוד ענן" ללא הסכם כתוב על הפסקת אש בין ישראל לחמאס אבל עם הבנות הדדיות בין הצדדים לנצור את האש. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מוכן "לתת הזדמנות" למאמצי כל המתווכים, כולל ארה"ב, להחזיר את היציבות והשקט לאיזור. אך גם לאחר שנכנסה הפסקת האש לתוקף נמשך ירי הרקטות על חלק מיישובי הדרום, אך בשעה האחרונה הירי נפסק.

עם כניסתה לתוקף של הפסקת האש התחילו החגיגות ברצועת עזה לאור מה שהם מכנים "התבוסה הישראלית" במבצע "עמוד ענן". במסיבת עיתונאים שכינס יושב ראש הלשכה המדינית של החמאס ח'אלד משעל הוא הודה למשטר האיראני על התמיכה שלו ועל שליחת הנשק לרצועת עזה. משעל אמר כי בשורה התחתונה ישראל נאלצה לקבל את כל התנאים שהחמאס הציב לה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק קיימו הערב מסיבת עיתונאים בה הודיעו על הפסקת האש. "לפני שמונה ימים פתחה ישראל במצבע עמוד ענן. הממשלה החליטה לפתוח במבצע לאחר התקפות טרור מעזה שבוצעו בתדירות וגברת והולכת", אמר נתניהו בהצהרתו. "הודעתי שנגיב במועד שנבחר, אמרתי שנגבה מחיר יקר מארגוני הטרור. ארגוני הטרור הניחו שנמנע מפעולה תקיפה. הם טעו. השמדנו אלפי רקטות שפגעו בדרום והרסנו מתקני שליטה של החמאס. כל זה נעשה תוך כדי תמיכה איתנה מצד הגורמים המובילים בקהילה הבינלאומית".

נתניהו הודה לאובמה על "תמיכתו הבלתי מסוייגת" בישראל ולמזכירת המדינה הילארי קלינטון. "בימים אלו אנו נדרשים לנווט את הספינה בזהירות, כשצריך לקחת את כל השיקולים הצבאיין והמדיניים כאחת. כך נוהגת מדינה אחראית. הפעלנו שיקול דעת מדיני וצבאי. אני יודע שיש מי שמצפים ליותר וייתכן שנידרש לכך אבל בעת הזו נכון למדינה הוא להשיג הפסקת אש מתמשכת. כראש ממשלה מוטלת עלי אחריות עליונה לעשות צעדים נכונים לשמור על ביטחונינו".

שר הביטחון, אהוד ברק, הוסיף כי "אנו מצפים כי הפסקת האש תכובד. הצלחנו להשיג את חיזוק ההרתעה ואת הפסקת הירי תלול המסלול, את הפגיעה בארגוני הטרור, את צמצום הפגיעה בעורף שלנו, מקסימום פגעיה בארגוני טרור ומינימום פגיעה באזרחים. המטרות הוזגו במלואן. חמאס וגיהאד קיבלו מהלומה הולמת. מפקדים בכירים נהרגו. מעל 130 הרוגים ו-1900 פצועים. אנו מצפים לכיבוד מוחלט של ההבנות אך מניסיון העבר אנו ערים לכך שייתכן זנב קצר. גם בשעה זו תושבי הדרום עומדים תחת אש ותתחייב עירנות גם ביממה הקרובה חרף הפסקת האש".

תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית להפסקת האש

מיד עם פרסום ההודעה על הפסקת האש התחילו לזרום תגובות מכל הקשת הפוליטית. יו"ר האופוזיציה ומפלגת קדימה שאול מופז אמר בתגובה: "מטרות המבצע לא הושגו. הסיבוב הבא הוא רק עניין של זמן. לא כך מסיימים לחימה נגד הטרור". כך אומר הערב יו"ר קדימה שאול מופז בתגובה להסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס. "אסור היה לעצור את המבצע בשלב הזה. חמאס התחזק וההרתעה לא הושגה" אמר מופז והמשיך: אפשר לנצח את הטרור הוכחנו זאת בעבר במבצע חומת מגן בהיותי רמטכ"ל. הצבא יודע לעשות את העבודה. היה צריך לנצח גם הפעם. הפסקת האש בשלב הזה היא טעות. לא כך מסיימים לחימה מול טרור.חמאס יצא כשידו על העליונה. מצרים הפכה לבורר בין ישראל לחמאס".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי יש לתת סיכוי להפסקת האש אולם המבחן יהיה מבחן המעשה והתוצאה. יחימוביץ' אומרת כי היא ומפלגתה העניקו גיבוי למבצע וכי יש לקוות שהמטרות המוצדקות שהוצבו בראשיתו - הפסקת הירי בדרום, השבת כוח ההרתעה, מתן מכה כואבת לחמאס ופגיעה אנושה במערך הרקטות - אכן הושגו.

עוד היא אומרת כי לרשות הממשלה עמדו צבא שהשיג הישגים מופלאים, ציבור שגילה איתנות יוצאת דופן, הנהגה מקומית מעוררת השראה, גיבוי בינלאומי ותמיכה יוצאת דופן של האופוזיציה. בימים ובשבועות הקרובים נבחן אם כל אלה הניבו את ההישגים האסטרטגים שיכלו להניב. בהפסקת האש שהושגה התגלתה שוב חשיבותם של התיאום עם ארה"ב והתפקיד המיוחד של מצרים, שעל אף החששות והחשדנות באה לידי ביטוי החיוניות שלה כגורם היכול להשפיע על היציבות באזור.

עוד אומרת יחימוביץ' כי במבצע הזה הוכח שוב עד כמה חברה חזקה ובטחון כלכלי של אזרחים ושל יישובים שלמים הם כורח חיוני לעוצמה בטחונית. כעת יש להפשיל שרוולים ולתקן את כל מה שטעון תיקון בחברה הישראלית.

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד אמר בתגובה להסכם: "הפסקת האש מגיעה מאוחר מדי ומבלי שהושגו המטרות שהממשלה עצמה הציבה למבצע. לאחר שהובטח למגר את החמאס ולא לדבר איתו, ישראל גם דיברה עם חמאס ולא מיגרה אותו. אל מול היכולות הגבוהות שגילו צה"ל ואנשי כוחות הבטחון, ולמול החוסן והעמידות שגילה העורף הישראלי, גילתה הממשלה חולשה והססנות במימוש מטרותיה ובהבטחת שקט מוחלט לתושבי ישראל. "יש עתיד" תדרוש פיצוי מיידי לתושבי הדרום על הנזקים שנגרמו להם במהלך המבצע, ותקיים מעקב צמוד אחרי תהליך הפיצוי. אנחנו מברכים על המעורבות האמריקאית בהשגת הסכם הפסקת האש. מעורבות זו יוצרת הזדמנות לחידוש המשא ומתן עם הרשות הפלשתינית".

הפסקת האש הושגה לאחר פיגוע בתל אביב

הפסקת האש נכנסה הערב לתוקפה בשעה 21:00: שעות ספורות לאחר פיגוע הטרור בלב תל אביב חתמו ישראל וחמאס על הסכם הפסקת אש בתיווך המצרים. מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי "נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ונענה להמלצתו להעניק סיכוי להצעת מצרים להפסקת אש, ובכך לתת הזדמנות לייצוב המצב והרגעתו בטרם יהיה צורך להפעיל עוצמה רבה יותר. ראש הממשלה הביע את הערכתו העמוקה לנשיא ארה"ב על תמיכתו בישראל במהלך המבצע ועל תרומתו למערכת כיפת ברזל. נתניהו חזר והדגיש שישראל תנקוט בכל הצעדים הדרושים להגן על אזרחי ישראל".

לפי מקורות ישראליים ישראל לא הסכימה על הסרת הסגר על הרצועה. ואולם, לפי מקורות מצריים ישראל הסכימה להפסיק את הסגר ואת החיסולים ברצועה.

הפסקת האש הושגה על רקע חילוקי דעות קשים שהיו גם בשלישיה וגם בתשיעייה כאשר בשלישיה הפתיע ליברמן בעמדתו המתונה כשהוא מצדד בהפסקת אש ומתנגד להכנסת כוחות קרקעיים ולהרחבת המבצע. בתשיעייה ככל הידוע התנגדו השרים בוגי יעלון ואלי ישי להפסקת אש במתוכנת שהושגה, וכן התגלעו חילוקי דעות נוספים. ככל הנראה ברק סבר שלא יהיה נכון ללכת למתווה בצורתו הנוכחית.

שני נושאים נוספים שעלו בוויכוחים היה גיוס של חיילי המילואים וכינוסם בפאתי הרצועה. הגיוס ששימש בתחילת השבוע כשוט של ישראל אל מול החמאס לקראת פעולה קרקעית פעל בהמשך השבוע נגד ישראל. שחרורם היה מסיר את השוט אל מול חמאס.

נקודה נוספת שעלתה בין המצדדים בהמשך הפעולה ובין אלה שדורשים הפסקת אש, היו הבחירות שברקע, כשכל אחד השתמש בטיעון לצרכיו.

נציין כי בשעה האחרונה נורו מטחי רקטות לעבר אשדוד, באר שבע ואשקלון. דווח של 3 פגיעות ישירות בבתים. אין נפגעים.

מזכירת המדינה הילארי קלינטון אמרה במסיבת עיתונאים בקהיר כי "בימים הקרובים נפעל עם שותפינו באיזור לבסס את השקט ולשפר את תנאי החיים של תושבי עזה ולשפר את בטחון תושבי ישראל. בסופו של דבר כל צעד חייב לקדם אותנו לקראת שלום כולל.

"אסור לנו להוריד ראש"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר: "אסור לנו להוריד ראש. הציבור הישראלי הפגין רוח אדירה של התנדבות, הקרבה ועוצמה בסבב הנוכחי של הלחימה. על אף האכזבה הכבדה של רבבות המילואימניקים ומיליוני התושבים שישבו במקלטים, אנחנו עוד ננצח את החמאס ונסיר את איום הטילים, אם זה לא קרה עכשיו זה יקרה בחודשים הקרובים."

נתניהו כינס היום (ד') בצהריים את פורום שרי התשיעייה כדי לדון בפרטי הפסקת האש. ישיבת התשיעייה נקבעה עוד לפני הפיגוע האוטובוס ברחוב שאול המלך בתל אביב, אולם נתניהו החליט לכנס את הפורום כמתוכנן. עדיין לא ברור אם הפיגוע יטרוף את הקלפים וישנה את תוכניות הדרג המדיני, אולם לפי שעה מעריכים גורמים מדיניים בכירים כי פעולת הטרור לא תשפיע על הגעה להסכם וייתכן כי פרטיו קרובים לסיכום.

נתניהו ומזכירת המדינה האמריקאית, הילארי קלינטון, תכננו להיפגש במרכז תל אביב, אולם בצהריים, לאחר התרחשות הפיגוע, טסה קלינטון לקהיר לשיחות עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי. עם הגעתה למצרים, גינתה קלינטון את הפיגוע באוטובוס בתל אביב והגדירה אותו "פיגוע טרור".

מוקדם יותר היום נפגשה קלינטון ברמאללה עם אבו מאזן. במקביל, פרסם הבית הלבן הודעת גינוי לפיגוע. בהודעה נמסר כי "הממשל בוושינגטון מוכן לסייע בכל מה שניתן על מנת להביא את המבצעים לדין".

בעקבות הפיגוע נשמעו קריאות בליכוד להרחבת המבצע בעזה ולכניסה קרקעית של חיילי צה"ל. ח"כ דני דנון, פנה נתניהו ואמר כי "יש להכריז על מלחמה בטרור בישראל ולצאת למבצע כולל למיגור כולל של פעולות הטרור". לדבריו, הפיגוע משנה את ההתייחסות למלחמה בטרור, ויש צורך במבצע כולל חסר מעצורים כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל: "מיטוט שלטון הטרור של החמאס בעזה, חומת מגן 2 ביהודה ושומרון ומבצע לאיתור סייעני טרור בתוך מדינת ישראל", אמר.

גם ח"כ מירי רגב הצטרפה לקריאות ואמר כי "הפיגוע הנפשע בתל אביב מלמד אותנו שארגון החמאס והג'יאהד האיסלמי לא מבינים נכון את הנחישות של צה"ל. אני קוראת לראש הממשלה לעצור את הדיבורים על הפסקת אש ולהעצים את הפעולה של צה"ל כבר ברגעים אלה. מדינת ישראל לא תשוב לתקופת הפיגועים".

עוד כתבות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לישראל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק