גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בן-דב: "הפסדתי על פרטנר מיליארד שקל. אני לא בוכה"

בעקבות עסקת פרטנר: סקיילקס תוכל לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח ■ בעל השליטה היוצא אילן בן-דב: "אנחנו בתקופה שהולכים לפתוח את השוק הקווי לתחרות, ולקבוצת סבן יש הרבה ערך מוסף שתביא לפרטנר"

בעקבות חתימת העסקה להעברת השליטה בפרטנר לידי חיים סבן, אמר היום המוכר אילן בן דב ל"גלובס": "הפסדתי על פרטנר מיליארד שקל. אני לא בוכה על שום דבר, פעם מרוויחים ופעם מפסידים, הכול בסדר. יחד עם זאת, אני חושב שעשינו עסקה מצוינת לבעלי המניות של סקיילקס, והצלחנו להוריד חוב של 1.6 מיליארד שקל.

"אני מרוצה מאוד מההצטרפות של חיים סבן לפרטנר. זה סימן חיובי לשוק התקשורת ולמשק הישראלי. אנחנו בתקופה שהולכים לפתוח את השוק הקווי לתחרות, ולקבוצת סבן יש הרבה ערך מוסף שתביא לפרטנר".

במסגרת העסקה אמור המיליארדר סבן לרכוש כשני שלישים מהחזקותיה של חברת סקיילקס (שבשליטת בן דב) בפרטנר תמורת 250 מיליון שקל. נוסף על כך ייקח על עצמו סבן את חוב סקיילקס להאצ'יסון מהונג קונג, בגובה של כ-300 מיליון דולר.

מדוחות סקיילקס שפורסמו בסוף השבוע עולה, כי השלמתה של עסקה זו תאפשר לחברה לעמוד בהתחייבויותיה בשנתיים הקרובות, אולם מצבם של מחזיקי האג"ח של סאני, החברה האם של סקיילקס, שבה שולט בן דב ישירות, עדיין לוט בערפל.

סקיילקס סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של 34 מיליון שקל, אשר נבע בעיקר מהפחתת נכסים בלתי מוחשיים בגין ההחזקה בפרטנר - בגובה של 41 מיליון שקל (לפני מס), וכן מהוצאות מימון נטו בגובה של 118 מיליון שקל.

ברבעון השלישי פרעה סקיילקס תשלומי קרן וריבית בהיקף של 252 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, ובחודש אוקטובר ביצעה תשלום נוסף בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

נכון לסוף חודש ספטמבר, היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 127 מיליון שקל, ובסוף החודש הנוכחי היא אמורה לפרוע תשלום נוסף בגובה של כ-180 מיליון שקל, אשר ימומן מהקופה ומפעילות היבוא של מכשירי הסלולר של סמסונג.

פעילות זו, אשר אמורה להיוותר במלואה בסקיילקס לאחר העסקה, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 272 מיליון שקל, ורווח נקי של 27 מיליון שקל.

מתחילת השנה הסתכם הרווח של פעילות מכשירי הקצה של סמסונג בכ-78 מיליון שקל.

נכון לסוף הרבעון השלישי נאמד היקף החוב של סקיילקס למחזיקי האג"ח בכ-2.6 מיליארד שקל, היקף שאמור לרדת לכ-1.4 מיליארד שקל לאחר עסקת סבן. דירקטוריון סקיילקס כתב כי בהשוואה לבחינה שביצע בסוף הרבעון השני, התחזקו יכולת הפירעון של החברה והגמישות התזרימית שלה, בעיקר עקב ההתקשרות בעסקת סבן והסבירות הגבוהה להשלמתה.

אין דוח תזרים חזוי בסאני

בעקבות ההפסד של סקיילקס, רשמה החברה האם סאני הפסד של 33 מיליון שקל, ומתחילת השנה הסתכם הפסד זה בכ-603 מיליון שקל. היות שלחברה כבר מוצמדת הערת "עסק חי", היא לא נדרשת לפרסם תזרים מזומנים חזוי שבו תראה כיצד בכוונתה לפרוע את התחייבויותיה, ולכן חלק זה נעדר מהדוח הכספי של סאני.

לפי דוח תזרים המזומנים של סקיילקס, שהנו הנכס העיקרי של סאני לאחר השלמת העסקה עם סבן, לא ברור כיצד מתכוון בן דב לפרוע את חובות האג"ח של החברה שבה הוא שולט. סקיילקס עדיין נדרשת לקבל אשראי ממקורות חיצוניים כדי לעבור את השנתיים הקרובות, כך שהאפשרות שהיא תוכל לחלק דיבידנד נמוכה.

בקופתה של סאני היו בסוף הרבעון מיליון שקל בלבד, היא נדרשת לפרוע בחודש הבא תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-65 מיליון שקל וסך החוב למחזיקי האג"ח נאמד בכ-241 מיליון שקל.

לדברי רואי החשבון של סאני: "לאור ירידת היחס בין שווי השוק של מניות סקיילקס המשועבדות לפחות מ-50% מהערך הנקוב של איגרות החוב שקיימות במחזור, והואיל ולחברה אין מקורות נוספים שיש בהם כדי לכסות את הפרש החוב למחזיקי האג"ח, הרי שקיים חשש משמעותי בדבר יכולת החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה למחזיקי איגרות החוב במהלך השנה הקרובה. גורמים אלה וגורמים נוספים מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

סאני

■ הפסד בינואר-ספטמבר: 603 מיליון שקל

■ חוב למחזיקי האג"ח: 241 מיליון שקל

■ גירעון בהון העצמי: 288 מיליון שקל

סקיילקס

■ הפסד בינואר-ספטמבר: 732 מיליון שקל

■ חוב למחזיקי האג"ח: 2.61 מיליארד שקל

■ גירעון בהון העצמי: 154 מיליון שקל

עוד כתבות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ