גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: שרי אריסון והנכדה בקונסרבטוריון

מי הגיעו לחנוכת הקונסרבטוריון בתל-אביב? ■ מי פרגנו למשפחת לוצאטו על המשרדים החדשים? ■ ומי מקדם את "ישראל היום" במטוס ראש הממשלה?

הקונסרבטוריון על שם לין ותד אריסון נחנך אתמול בנוכחות ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי ומשפחת אריסון, שהקימה את המקום בשותפות עם העירייה וקרן תל-אביב יפו לפיתוח. חולדאי סיפר כי לפני 4 שנים, כאשר החלה הבנייה המחודשת של הקונסרבטוריון, הוא לא ידע שעם הפתיחה ימצא את נכדו בן החמש וחצי לומד כינור בין כותלי הבית. ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, סיפר עד כמה משפחתו גאה בפרויקט שמביא לידי ביטוי את המסורת המשפחתית של תמיכה באמנות. לקחו חלק באירוע החגיגי: שרי אריסון הבעלים של קבוצת אריסון שחיבקה באהבה את נכדתה התינוקת אלנה, אפרת פלד יו"רית ומנכ"לית אריסון השקעות, הכלות לבית אריסון אליטל ודורין, בנה הצעיר של אריסון דניאל דורסמן-אריסון, מנכ"לית קרן אריסון שלומית דה-פריס, יו"ר הוועד המנהל של הקונסרבטוריון גבי ברון, אירית איזקסון, יאיר סרוסי, ציון קינן, משה לחמני יו"ר שיכון ובינוי, מאיר שמגר ורעייתו מיכל רובינשטיין, רני רהב, דניאלה שינמן, רמי ואירינה שלמור ומנהל הקונסרבטוריון קוסטין קנליס אולייר.

שטייניץ, איתן והנגבי מדרימים לעומר

כ-700 איש הגיעו אתמול, ביום גשום, לפארק ההיי-טק של היישוב עומר, כדי לחגוג עם ד"ר אתי לוצאטו וכפיר לוצאטו, בעלי פירמת "לוצאטו את לוצאטו", את חנוכת המשכן החדש של הקבוצה בישוב. הקבוצה מציינת בימים אלה 143 שנים לפעילותה בתחום הקניין הרוחני, עוד מימי הסבא רבא של כפיר לוצאטו באיטליה. החברה עוסקת בהגנה על פטנטים וקניין רוחני של חברות בארץ ובעולם. לחברה יש כבר משרדים בתל-אביב ובחו"ל, אך בסיס האם נשמר בקפידה בעומר שבנגב מסיבות אידיאולוגיות.

מיכל כפיר תמר אתי יונתן ולילך לוצאטו, חנוכת משכן לוצאטו את לוצאטו בעומר / צילום: מאיר אבן חיים
מיכל, כפיר, תמר, אתי, יונתן ולילך לוצאטו

בני הזוג לוצאטו ניצלו את החגיגה כדי להציג את "לוצאטו הדור הבא" - שלוש הבנות שעובדות בחברה המשפחתית: מיכל, לילך ותמר. גם בן הזקונים, יונתן, שעומד להתגייס לצה"ל, מתכנן להצטרף לאחיותיו בתום השרות. רגע מרגש נרשם כאשר אתי לוצאטו תרמה 50 אלף שקל למחלקת הנוער של הפועל באר-שבע לזכרו של אחיה מוטי בן איון ז"ל שנפטר לפני כשמונה חודשים. הרב יעקב איפרגן ("הרנטגן"), מכר ותיק של המשפחה, קבע את המזוזה.

חגית ואלי להב, חנוכת משכן לוצאטו את לוצאטו בעומר / צילום: מאיר אבן חיים
אלי וחגית להב

הגיעו לברך ולעשות כבוד השרים: יובל שטייניץ, מיקי איתן ויעקב מרגי, ח"כ יריב לוין, המועמד צחי הנגבי, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' וראש הישוב המארח פיני בדש, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי, המשנה למנכ"ל כי"ל אשר גרינבאום, היזם אלי להב ורעייתו חגית, נשיאת הפועל באר-שבע אלונה ברקת, שמוליק יפרח מנכ"ל תיאטרון באר-שבע, השר לשעבר שמוליק אביטל, אברהם מימון נשיא חברת התבלינים "מימון" ועוד רבים.

מתכוננים לשבוע האופנה

אירוע הפתיחה של Gindi TLV Fashion Week נערך אמש במסעדת קנטינה בתל-אביב. את החסות לערב נתנה חברת התרופות MSD במטרה להעלות את המודעות למחלה שלבקת חוגרת. בין מעצבי האופנה שייקחו חלק בשבוע האופנה שייערך החודש: דורית בר-אור, רזיאלה גרשון, יוסף, דני מזרחי, לי גרבנאו, עינב זיני ונופר מחלוף עם המותג "סמפל", אלון ליבנה, דורין פרנקפורט, שי שלום, ששון קדם, טובל'ה ונעמה חסין, גדעון וקארן אוברזון, אפרת קליג, דיוויד ששון ועוד.

יגאל אהובי, מוטי רייף, יפעת גוריון, אירוע הפתיחה של שבוע האופנה גינדי ת
יגאל אהובי, מוטי רייף ויפעת גוריון

לא נרתעו ממזג האוויר החורפי והגיעו ליהנות מקוקטיל למוזמנים VIP: מנכ"ל חברת התרופות MSD אבי בן שושן, אלון קסטיאל, יגאל אהובי ויפעת גוריון, מוטי רייף, יואב ואוהד מימן, דנה אונגר, שלי גפני ואופק קאירי, גיתית פרידברג ורון קדמי, אילן פיבקו ועוד.

מגרמניה למוסך

בטקס חגיגי נחנך ביום שני בירושלים המוסך הראשון בישראל של הרשת הבינלאומית "Bosch Car Service". לכבוד האירוע, המוסך הירושלמי הממוקם בגבעת שאול עבר מתיחת פנים והפך לאולם אירועים עם שטיח אדום, קייטרינג, בר יין ובלונים.

יצחק גולדמן, עוזי יצחקי, חנוכת המוסך הראשון של
יצחק גולדמן ועוזי יצחקי

בטקס נכחו בכירי ענף הרכב בישראל: עוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה, רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים, אבי גלנצר יו"ר איגוד מכוני הרישוי, נשיא חטיבת הרכב של Bosch העולמית רוברט הנסר וסגנו פרנק שלהובר שהגיעו לארץ במיוחד מגרמניה לביקור בזק של יממה לחגוג עם חברת לדיקו הנציגה הבלעדית של Bosch בישראל, וכמובן מנכ"ל לדיקו יצחק גולדמן.

ורטהיימר לומד מקוריאה

הכנס השלישי לעסקים עם קוריאה נערך השבוע בשיתוף קבוצת יונאקו ומכון היצוא הישראלי. כ-200 אנשי עסקים בכירים לקחו חלק בכנס, במטרה ליצור הזדמנויות עסקיות משותפות. התעשיין סטף ורטהיימר הרצה בפני משתתפי הכנס תחת הכותרת: "מה הישראלים יכולים ללמוד מקוריאה?".

קים איל סו, סטף ורטהיימר, איציק יונה, הכנס השלישי לעסקים עם קוריאה / צילום: עופר עמרם
קים איל סו, סטף ורטהיימר ואיציק יונה

במהלך הרצאתו ערך ורטהיימר השוואה בין המדינות וציין כי ישראל וקוריאה הן מדינות צעירות המתמודדות עם קשיים ביטחוניים דומים. הוא סיפר כי קוריאה עבורו היא כמו בית והביע את הערכתו לקהילה העסקית בקוריאה. טוביה ישראלי, שגריר ישראל בקוריאה, בירך את הנוכחים ודימה את קוריאה לפרדס תפוזים נטוע ופורח שכל מה שנותר לישראלים זה לבוא ולקטוף. עוד נכחו: שגריר קוריאה בישראל קים איל סו, מנכ"ל מכון היצוא עופר זקס, איציק יונה מנכ"ל קבוצת יונאקו, איתן הבר ונוספים.

זזים

יפה פרבר מונתה לסמנכ"לית איכות, מערכות מידע וניהול סיכונים של מקורות ■ שרגא ברוש מונה ליו"ר המועצה הציבורית של תיאטרון יידישפיל ■ מינויים חדשים בקבוצת סמל"ת: עומר לוי וחזי שייב מונו למשנים למנכ"ל, יוני אביטוב מונה למנהל חטיבת המסחריות קלות ומשאיות וניר בן שלמה מונה למנהל חטיבת רכבים הפרטיים ■ מינוים חדשים בגרופון ישראל: תומי שונפלד מונה לסמנכ"ל תפעול ותכנון ומעין קלר מונתה למנהלת השיווק ■ ד"ר חנה מוריאל סיטבון מונתה לדירקטורית בתעשייה האווירית ■ רן גיל מונה לתפקיד מנכ"ל זירוקס ישראל ■ שי ליפמן מונה לאנליסט נדל"ן באקסלנס ברוקראז' ■ פרופ' יואב הניס מונה לסגן נשיא אוניברסיטת תל-אביב למחקר ופיתוח ■ דרור בהט מונה למשנה למנכ"ל קבוצת טלכלל ■ ניצן הדס פורש לאחר 12 שנה מתפקידו כמנכ"ל רשת H&O.

מצייץ

chicomenashe מדווח: שר האוצר עלה למטוס רה"מ וביקש לדעת למה אין "ישראל היום" במטוס, כשם שמחלקים "ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ"

עוד כתבות

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס מיליציות פרו-איראניות בעיראק, רצף אזעקות בצפון

גורמים ישראלים ואמריקנים: לא קשורים לתקיפה בעיראק • שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • רקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לשדרות, צה"ל תקף את מוקד השיגור • כל העדכונים

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו''ל / צילום: Shutterstock

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו"ל

אנו עומדים בקצה מכתש, צופים בשמש זורחת מעל הר, מבקרים ביערות הגשם, צופים בגלים המתנפצים - ומשהו עמוק מתרחש בקרבנו ● ואז אנחנו חוזרים הביתה, לשגרה, והכול מתפוגג ● אבל זה לא חייב להיות ככה ● ארבעה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על הניצוץ

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון