גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אם לאיראן תהיה פצצה היא תתקוף אותנו? לא. חמאס נכנסו להלם - הבינו שהיהודים יודעים לעבוד"

צחי הנגבי: "החמאס חשו את נחת זרוענו, וגם את כיפת ברזל. הם לא רצו לראות 75 אלף חיילים צרים על עזה" ■ "איחוד ביבי-ליברמן הוא גאוני. שני אנשים מלאי אמביציה הקדישו הכול לדבר האמיתי, לא למלחמות פנימיות" ■ ראיון מיוחד

אידיאולוגיה | בזכות התכליתיות

- שלום צחי הנגבי. האבק התחיל לשקוע ומתחילה מערכת בחירות מרתקת. אם נעזוב את השטויות, הציניות, המעברים פה ושם - הרשימה שלכם בליכוד אידיאולוגית; גם של העבודה, גם של הבית היהודי, גם של מרצ. הקצוות מתחדדים. זה דבר טוב, לא?

"כן. גם אני חושב כך. יש עדיין ניסיונות לעשות מפלגות אישיות, כמו יאיר או ציפי - היא תלך על קו מדיני ויאיר לפיד זה יותר עניין של שינוי השיטה - אבל זה התולדה של כישלון הניסיון של קדימה, שניסתה לייצר מין דבר שאומר 'אין אידיאולוגיה, בואו נהיה תכליתיים'. זה לא כל-כך עבד. הציבור לא התרשם מהעמעום. הוא רוצה לשייך את עצמו להשקפה ברורה. בסוף חוזרים למערכה האידיאולוגית".

- הפוליטיקה הישנה והטובה של הזהויות. היית בורג חשוב בקדימה, ככה אתה מסכם את החוויה?

"באתי לקדימה רק בשביל אריק שרון. לא שלא חלו בי שינויים, אבל הם חלו לאורך השנים, לפני קדימה. לא שם גיליתי את הפרגמטיות והמורכבות של המצב המדיני. מה שהשמאל חושב זה שבלי קשר לשאלה אם יש או אין פרטנר - הכיבוש פסול, משחית, כופה בידוד מדיני שיביא את קצנו. בעוד הימין אומר - אני לא רואה את עצמי כובש בארצי, אלא מתחבר לחבלי מולדת, אבל אני גם יודע שעם חבלי המולדת האלה באים עוד כמה מיליוני אנשים.

"אם ניתן היה להגיע איתם להסדרה של מערכת היחסים, אם הם היו רוצים לוותר על חלומם - גם אנחנו יכולים להתייחס לחלום שלנו בפחות דבקות. זה הבדל מהותי. הוא מה שנותן בסוף את הרגשת הצדק. אני הרגשתי טוב עם זה שאני מגן על המולדת, ומרגיש טוב עם זה שהיום הבנים שלי שם. הם לא כובשים, ואם הם ייאלצו, כמוני, לעבור מלחמה, זו מלחמת קיום. לא כמו שהשמאל אומר, שאנחנו נגררים למלחמה בגלל העוול שאנחנו עושים. זה הבדל עמוק, אבל נכון שהיום הוא לא כל-כך בא לידי ביטוי, הוויכוח התעמעם מעט וברח מהתודעה".

שכנים | "הרשות לא רוצה עימות"

- אתה מדבר על הסכמות, אבל לא עם אבו מאזן ולא עם הנייה ולא עכשיו. גם אתה מחכה לסוג של נס? למנהיג פלסטיני שיוותר על הכול?

"אני לא בעד לחכות. אבו מאזן הבין ונתן לזה ביטוי אמיץ. הוא הבין שעדיף להגיע עם היהודים להסכם, אבל שם הוא נתקע כי עוד אין לו את הכוח הפוליטי או האישי לוותר על זכות השיבה. אם לא יוותר, אין הסכם".

- ואפשר להמשיך משם? שם החמאס עלה ופה הממשלה ימנית יותר.

"אני כופר בזה שהממשלה ימנית יותר. עם כל הכבוד, מלבד פייגלין אין אף אחד חדש, זו אותה הרשימה. זה שהם שינו את מקומם בתוכה, זה בגלל שהם ח"כים מוכשרים ופעלתנים, אבל בסופו של דבר אנשים מצביעים לנתניהו או ליחימוביץ', לא למרב מיכאלי ולא לצחי הנגבי. ונתניהו, ככל שאני יכול לאתר בו מגמות, הרי הן מאוד רציונליות. הוא לא יספח את יהודה ושומרון או שיפצח במלחמה. הוא רוצה להגיע למשא ומתן.

"מה שקרה באו"ם עם הפלסטינים אולי יהיה דווקא לטובה. הם היו צריכים סוג כזה או אחר של הישג, או לפחות משהו שניתן להציג אותו ככזה. כמו שהמצרים הציגו את יום הכיפורים כניצחון. אז יכול להיות שבאו"ם הפלסטינים קיבלו את ההישג שלהם ויבינו שעם הממשלה הזו צריך להידבר. יכול להיות גם שזה לא יקרה והם שוב ייכנסו לעולם של פנטזיות ועוד ארבע שנים ירדו לטמיון".

- זה דווקא מתחיל להריח כמו תחילתה של אינתיפאדה.

"פה זרקו אבנים, שם זרקו אבנים, שום דבר. נכון שהכול יכול להיות, אבל האינטרס של הרשות הוא לא להיקלע לעוד עימות שתוצאתו ברורה לחלוטין, הרי שום דבר לא השתנה ביחסי הכוחות.

"מה שקרה עם חמאס זה מאוד מעניין. מתי אנחנו מרגישים שהצד השני חלש? כשהוא מחצין את אוקטבות הרהב. אתה זוכר את החגיגות של אחרי מלחמת לבנון, את חגיגות התמוז של החיזבאללה שחוגג את הניצחון הענק שלו? ועדיין, גבול הצפון שקט כמו שלא היה מאז 48', ולא בכדי, כי הם חשו את נחת זרוענו. אני חושב שזה מה שקורה בעזה. כל חגיגות הניצחון זה רק כדי להסוות שהם צריכים להיות מאוד זהירים ומנומסים בשנים הקרובות. זו לא רק העוצמה שהופעלה - הרי כבר הפעלנו הרבה יותר כוח בעופרת יצוקה - זו יותר ההבנה של חוסר התוחלת של הנשק שהם חשבו שיכניע אותנו.

"יש כיפת ברזל. גם זה הלקח שהם למדו, 97.6% מהטילים לא גרמו נזק, ומערכות ההגנה עוד ישתפרו בעזרת מערכות חדשות. המיגון מתעצם וההבנה שלהם היא שהיהודים יודעים לעבוד. מה שהביא את החמאס להפסיק לירות לא היו הפצצות חיל האוויר, זה בסך-הכול הבריח אותם לחורים. הם לא היו צריכים מזל"טים כדי לראות 75 אלף חיילים צרים על עזה. זה העניין, זה מה שהכניס אותם להלם".

ליכוד | "צריך לאהוב אנשים"

- קצת מצחיק: יש הקבלה בין איך שאתה מדבר על החמאס ועל אבו מאזן לבין איך שדיברת קודם על פייגלין, על חוטובלי ועל דנון.

"חס וחלילה".

"לצערי אני לא יכול לומר שהצדק האבסולוטי אינו אצל האידיאולוגים המובהקים שלנו. יכול להיות שהם - אלקין, דנון, לוין וחוטובלי - צודקים, ושאני מייחס לצד השני ריאליזם דמיוני שלא יבוא לידי ביטוי. אבל בסך-הכול התמונה מחייבת הבנה מדינית והבנה של מגבלות הכוח.

"אין הבדל בין ביבי לדן מרידור ובין דן מרידור לביני. דן מרידור פשוט החליט להרים ידיים. הוא ובגין החליטו לא לתת את הפייט הפוליטי שנגזר מכללי המשחק. אולי זה עניין של גיל, אולי של עייפות החומר. אני הייתי בעשרות אירועים בחודשיים - אלה הם כללי המשחק - אבל לא ראיתי אותם בשום מקום. דן אף פעם לא השתעבד לזה. צריך לאהוב את התרבות הזאת".

ליברמן | "גם אני הופתעתי"

- איך אתה חי עם האיחוד עם ישראל ביתנו?

"המהלך כשלעצמו גאוני. אני הופתעתי ממנו. זה ממש גמילה מהמנהג הכי מגונה של הפוליטיקה הישראלית, מחלת הילדות שלא עוברת - להתפצל, האגו, וזו לא רק נחלת הימין. והנה, פתאום קרה פה משהו אחר בתכלית: שני אנשים מלאי אמביציה איחדו כוחות. הרוויחו, לא רק מספרית, אלא שכל האנרגיה והכול מוקדש לדבר האמיתי, לא למלחמות פנימיות.

"ביבי אולי מוותר על כמה מנדטים בגלל אנשים שלא מסוגלים לסבול את האיחוד הזה; אבל מצד שני, זו מפלגה גדולה, מאוחדת, וזה כוח גדול. במיוחד מול הצד השני שלא מסוגל לעשות דבר כזה. אבל מה שליברמן עשה זה לוותר על הטווח הארוך. בפעם הבאה שהוא ירצה להתמודד על הנהגת הליכוד הדגש יהיה על ההתמודדות. כבר לא יהיה כזה דבר תנועה של איש אחד. הדמוקרטיה דומיננטית יותר מהאוטוקרטיה. אתה לא יכול לאכוף על הליכוד אי-דמוקרטיה. אין לזה סיכוי".

אופוזיציה | "לבני לא רלבנטית"

- איך אתה, כאיש ציבור ותיק, רואה את הפיצול בשמאל?

"שלי עשתה טעות לדעתי. מהמוביל, בטח אם הוא רוצה להגדיל את הכוח, אתה מצפה לנדיבות של מנצחים. אי-אפשר לבוא בטענות ללבני שלא הסכימה לקחת מקום שני בעבודה למעשה בלי כלום, כי היא הייתה מאבדת את הנכס שלה - המנדטים שהיא מביאה איתה. יאיר לפיד לא יכול היה להכיל אותה כמספר אחת, כי אז הוא היה מאבד את הייחודיות שלו כדבר רענן. אני מבין את זה.

"מה ששלי הייתה צריכה לעשות זה לבחון גישה נדיבה יותר כלפי לבני ולהגדיל את מידת הפיתוי למהלך משותף. כמו שביבי עשה מול ליברמן. או שהיא לא באמת רצתה והכול היה לצאת ידי חובה, או שהיא לא מפסיק מנוסה. בשעתו, גדעון סער ואני היינו מנהלי המשא ומתן להקמת הקואליציה של שרון. אני זוכר שהוא אמר (מחקה אותו): 'קח ת'נייר, שים ת'חתימה שלי וכל מה שהם רוצים תרשום. ובואו נקים כבר את הקואליציה'. יש דברים שלומדים אחרי חמישים שנה - לפעמים צריך להיות פחות תגרניים ופחות קטנוניים, ולהתקדם".

כלכלה | "לא היתרון שלי"

- אז בוא נדבר קצת על כלכלה, באמת. נדמה שזה לא ממש מעניין אותך.

"הערך המוסף של הידע שלי הוא לא שם. אין לי ידע מיוחד לתרום לעניין. עסקתי בזה כשהייתי יו"ר ועדת הכלכלה לפני עשרים שנה, אבל מאז מסלול ההשפעה שלי התמקד בתחום המדיני".

- אבל הדבר הראשון שתצטרך לעשות הממשלה - כל ממשלה - זה לאשר תקציב, שהולך להיות כואב לאללה. קיצוצים, וברקע האטה עולמית. איפה אתה בסוגיות האלה?

"אני מניח שהתקופה שאחרי הבחירות תהיה תקופה מעיקה, הקיצוצים יורגשו. הרי בכל משרד, כל שר ייכנס תאב עשייה, ובמקום זה יקבל אילוצי תקציב חדש. בגלל זה הכי טוב לעשות קיצוצים על ההתחלה של הממשלה, לפני שהשר, כל שר, מתאהב בחזון שלו ומתחיל להרגיש מקופח ביחס לחבריו. הישיבות הראשונות הן הישיבות שבהן צריך להכות בברזל הממשלתי בעודו חם. אבל בסופו של דבר לא השרים מרגישים את הכאב ואת הקיצוץ, אלא האזרחים".

- מה צריך לעשות? לקצץ בביטחון, להעלות מסים, להעמיק את הגירעון?

"יש מומחים גדולים ממני בנושאים האלה. אני מרגיש ביטחון עצמי מוחלט בענייני מדיניות וביטחון, שם אני שוחה בחומר, כשר, גם במשרדים כלכליים, תמיד נאבקתי על חלקת האלוהים הקטנה שלי, לא באתי לממשלה ופרסתי לפניה תוכנית כלכלית כוללנית. לא התיימרתי. אני לא יודע לכוון את הממשלה לכיוון כלכלי זה או אחר. זה לא היתרון היחסי שלי".

איראן | "אין ברירה אחרת"

"בנושא האיראני, גדלתי וצמחתי בערוגה ששם הדבר החשוב היה ביטחון ישראל. בנושא האיראני אני עוסק כבר כמה שנים. אני מכיר את הנושא לפרטי-פרטים, ולא מאמין שקרה משהו גדול בשנתיים האחרונות שאני לא מודע לו. אחרי הכול, הנושא האיראני הוא לא נושא עלום. אני קורא באופן קבוע את הדוחות של סבא"א, עוקב אחרי אי-הצלחת הסנקציות. אז נכון, אין לי מושג מה תמונת המצב המודיעינית, שאני לא חשוף אליה כרגע וגם לא לתוכניות מבצעיות. אבל זה בשולי השקפת העולם שלי שעוסקת בשאלה מאוד פשוטה: אם אנחנו, בהינתן מצב שבו נישאר לבד מול האיום האיראני, אם אנחנו יכולים להשלים איתו. התשובה שלי מאוד פשוטה".

- אם תהיה לאיראן פצצה, היא תתקיף אותנו?

"לא".

- נו?

"אז למה פעלנו נגד הגרעין העיראקי או - לפי מקורות זרים - נגד הסורי? כי גם אם ברור לנו שאין להם כרגע רצון להשליך את הפצצה, זו יכולה להיות טעות, ומרווח הטעות הוא בין להיות או לא להיות. עדיף שלא נימצא במצב שבו אנחנו יכולים לטעות. מעבר לכך, יש כמובן שפע של השלכות שליליות עד שליליות ביותר, דברים שמניתי אותם אלפי פעמים. כמו הגמוניה של איראן ומניעת אפשרות של עליית גורמים מתונים, ועד לזליגה של הדברים הללו לארגוני טרור. אבל כל העניין הוא שאנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה שיש להם פצצות. התפיסה הקלאסית היא שאם יש דרך למנוע התגרענות, אין ברירה".

- יש לי לפעמים תחושה שהאיום האיראני הוא מין סוג של קלף ששולפים אותו כשנוח. הוא אמיתי, אין ספק, אבל השימוש בו ציני לפעמים.

"נו, אז לפי מה שאתה אומר, אם הכול מניפולציה, עכשיו זה בדיוק הזמן לשלוף אותו. הרי הכי יעיל להשתמש בו לפני בחירות. עובדה שלא. לא עושים בזה שימוש היום כי ארצות הברית שכנעה את ישראל לאפשר פרק זמן של המתנה כדי לוודא אם הסנקציות עובדות. זה מה שקרה. נתניהו באו"ם הגדיר את פרק הזמן הרלבנטי. אם הוא היה מניפולטיבי הוא היה מסביר היום לעם שיום הדין קרב ושרק הוא יכול לעמוד.

"זו לא מניפולציה. זו שאלה סופר לגיטימית. השאלה של על מי אתה סומך בתור ראש ממשלה זו שאלה אקוטית, אולי הכי חשובה. כשיסתיימו מלחמות ישראל יעלו השאלות החברתיות כלכליות-אזרחיות".

הכתבה המלאה - במגזין G

עוד כתבות

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה