גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רון רוזנפלד: "אם הייתי יושב במשרד הייתי משתגע"

רון רוזנפלד, סולן להקת פורטרט, נותר אותו ג'ינג'י אנרגטי עם הגרוב בדיבור, בריאיון ל"גלובס" הוא מסביר מה גורם לו לקפוץ בין פרויקטים ומדבר על הקאמבק של פורטרט

יש את האמנים שהאמנות היא כל קיומם, ויש את רון רוזנפלד, סולן להקת פורטרט, שהמוזיקה היא חלק גדול בחייו, אבל הוא חייב כל הזמן להיות בתנועה ממנה וחזרה, הלוך ושוב. ככה כבר 23 שנות קריירה, שהתחילה בהצלחה המסחררת של "הכול מבינה", שאחריה היו שבע שנים בפסגת הפאנק-רוק המקומי; ואחר כך הפסקה ארוכה, והמשך פעילות משותפת בווליום נמוך, פה תקליט, שם הופעה, עוד תקליט ועכשיו סוג של קאמבק עם "מי אומר מה", שפותח סיבוב הופעות חדש של הלהקה שהביאה את תרבות ה"פאן לי, בואו נרקוד יחד".

גם בגיל 49 רוזנפלד נשאר אותו ג'ינג'י אנרגטי עם הגרוב בדיבור, כשהוא מנסה להסביר מה גורם לו לקפוץ בין פרויקטים. "לא מעניין אותי לשים את כל הביצים בסל אחד, אני אוהב הרפתקאות. אם הייתי יושב במשרד משמונה עד חמש, הייתי משתגע. זה לא בשביל האנרגיות שלי. הייתה תקופה שכתבתי, והפקתי לאחרים יחד עם תמיר קליסקי (להקת אתניקס) להדר עוזרי, ללהקת חמסה את הלהיט 'אתה חייב למות עליי', שהיה יציאה שטחית".

- שהביאה לך הרבה כסף.

"כן. הלוואי שהייתי יודע את הנוסחה. זה שיר שנכתב כפאנקי והפך למזרחי לייט. אני גם מורה בבית הספר אוברטון".

- פורטרט היא פרנסה?

"היו שנים שבטח, כיום הרבה פחות".

- כי לא נשארתם בתודעה.

"כשאנחנו מוצאים את חלון ההזדמנויות המתאים, אנחנו מתגבשים כחלקיקים".

- אולי המוזיקה לא באמת חשובה לך.

"בא לי להגיד שאני אמן בכל רמ"ח איבריי, כי מגיל 12 ידעתי שזה מה שאהיה. בגיל הזה מצאתי במדף התקליטים של אבא את סטיבי וונדר, את 'סיפורי פוגי', שמעתי תזמורות ביג בנד גדולות. עברנו דרך קשה. היינו ילדים שהתחילו את הקריירה ב-89' - סוף הפינגווין - שצמחה לקריירה עמוסה. אני לא יכול להגיד שנמאס לי, אבל משהו הסתובב ולא היה בא לי לעשות את זה יותר. היה גם את כל העניין של הלהקה".

- משחקי אגו?

"כן. אבל זה גרם לנו לגבש את התובנות שלנו, אנחנו מכירים אחד את השני הכי לעומק. אני תמיד זה שלוקח פיקוד על הטקסטים ומביא כיוון מוזיקלי, ויחד אנחנו יוצרים בן כלאיים. היום אנחנו באים לכל הדבר הזה הרבה יותר באיזי. תחשבי שהייתה תקופה שהיו לנו שלושים הופעות בחודש".

- הצלת לחסוך מהימים ההם?

"ברמה של רווק צעיר. תמיד היה לי כסף לשכר דירה. הייתי אז בן 30-25, עשיתי הכול מאוחר. התחתנתי בן 40. למזלי אני גר היום בנכס משפחתי ואני מודה לאלוהים על כך".

- כשהחלטת לעזוב את פורטרט, ידעת לאן?

"רציתי לטעום מדברים אחרים; להסתובב בניו יורק, אחר כך חבר פתח עסק לדי.וי.די שהיה משהו חדש ואני ניהלתי אותו שנתיים, אבל תמיד שמרתי על הגחלת. פורטרט אף פעם לא התפרקה".

- לפני שלוש שנים גם הפכת למעצב רהיטים.

"שנים אני דלוק על ארגזי התאורה וההגברה שבהם מעבירים את הציוד. כשעברנו לבית החדש שלנו, מוצ'קי, אשתי, ליאת רז, שהיא רקדנית ומורה לפלמנקו, שאלה אותי על מה נעמיד את הטלוויזיה. אמרתי לה שכל מזנוני הטלוויזיה שקיימים משעממים, ושהגיע הזמן לממש את מה שרציתי לעשות כבר שנים, אז לקחתי את המודל של הארגזים האורגינליים והפונקציונאליים, שבנויים לסחיבת ציוד כבד מאוד, ועשיתי שדרוג למשהו שהוא בין ארגז מטבח עם פרזולים, לבין הלוק הפאנקי רוקנרולי. חברים שראו את זה ביקשו גם, וכשהבנתי שאין מוצר כזה בשוק התחלתי לגלגל את 'ג'ינג'ר בוקס' - עסק קטן, עוד פרנסה מהצד".

- אתה אדם שמוכן לעשות הכול כדי להתפרנס?

"היו לי תקופות מאוד קשות, אבל לא יכולתי ללכת לחלק עיתונים. עשיתי פרסומות, כתיבה, הלחנה, זה יישמע מפונק או פלצני, אבל היה לי מאוד קשה לעשות משהו שלא שייך לגמרי לאמנות".

- כי נגעת בתהילה?

"יכול להיות. אני יודע שאני מסוגל ליותר מזה. נקרעתי מבפנים".

- כסף חשוב לך?

"מהיום שיהלי נולד, תפיסת החיים שלי השתנתה. אני רוצה שיהיה לו כל מה שהוא צריך ויותר. פעם בשבוע אני יושב עם זוגתי ויחד אנחנו מכלכלים את צעדינו. אני טיפוס שכשיש לו כסף הוא זולג מבין האצבעות, וכשאין אני מתארגן. זוגתי, שמנהלת סטודיו מצליח, היא המחושבת בבית".

- לפני שנה יצאת בקריירת סולו בפעם הראשונה.

"יריתי שני סינגלים והייתה התעלמות מוחלטת. או שזה לא היה מספיק טוב, או שלא השכלתי לקחת יחסי ציבור מקורנפים שידחפו אותי".

- איך בלהקה קיבלו את זה?

"אנחנו נותנים אחד לשני ספייס. אמיר פרי עשה הרבה אלבומי אינדי, יוסי עזר הוציא אלבום סולו, ואלי ניסן, שמנהל את הלהקה, עושה טרקים לחו"ל. תראי, אני בסך-הכול בן אדם מאוד פרטי. בשביל הראיון הזה אני צריך למכור לך עכשיו דם וסרטן ומחלות במשפחה. סליחה, ברוך השם, טפו טפו טפו, כולם בריאים. נכון שאני מטפל באבי שהוא לא בקו הבריאות, אבל אין לי שום טרגדיות. מגעיל אותי שאנשים מספקים כותרות כמו, 'הייתי צריך לגדוע את האונה השמאלית'. הדרך שלנו כלהקה, היא כמה שיותר ליהנות. כשאנשים באים לראות אותנו הם באים לרקוד ולהיות בגרוב".

- פסק הזמן שלקחתם בא אחרי כישלון האלבום השלישי שלכם.

"לאורך השנים התקשורת לא חיבקה אותנו, אבל הקהל אהב מאוד. האלבום הראשון הכי מכר והוא היה סוג של 'שלוף' כדי להקליט אלבום מלא אחרי ההצלחה של 'הכול מבינה', שהיה אחד משני סינגלים שטמירה ירדני הפיקה לנו. ואז יצא האלבום השני עם 'עד אלייך' ואז השלישי, 'פאנקי ביזנס', שאולי לא הצליח, אבל הגענו להערכה עצמית של להקה אמיתית שעושה מה שהיא אוהבת, ואז הייתה הפסקונת".

- עשר שנים. לא ממש הפסקונת.

"המשכנו להופיע ארבע הופעות בחודש, ככה, בשקט, בכיף שלנו. אני יכול לקחת על עצמי את האחריות של ההפסקה הזאת. בגלל שאני בחור שמחפש עניין, אני ממצה דברים מהר, והתחיל גם הגיל שכל אחד מאיתנו בנה תא משפחתי".

- אולי הגעתם למסקנה שאי-אפשר להתפרנס ממוזיקה בארץ.

"אם אתה משחק את המשחק של התעשייה - כל חצי שנה סינגל, מיני אלבום, לתת בראש, אם זה טוב - בסוף זה מנצח. דבר טוב מתגלה ונשאר. אתה צריך לעבוד מאוד קשה, לפתוח את כל הדלתות, לכתוב לך ולאחרים, להפיק לאחרים. לי לפעמים אין את הסבלנות להיות פסיכולוג של מישהו".

- טוב, אתה ג'ינג'י.

"ילד ריטלין, ערב טוב".

- חשבתם לחזור לעבוד עם טמירה?

"כשהיא גילתה אותנו, הרוקנרול היה הדבר העיקרי בשוק - יהודית רביץ, קורין אלאל, בנזין, תיסלם, אנחנו. כשהתחיל ערוץ 2 היא העיפה אותנו לכל תוכנית שהייתה קיימת, אבל במקביל היה לה את הקומדי סטור. כך מתגלגל עולם. היא השכילה להבין שטלוויזיה ובידור יהיו הדבר הבא".

- מי מנהל אתכם?

"פיסטוק הם הבוקינג שלנו. לפני כמה חודשים, כשאלי עשה עבודה עם ריטה, פיסטוק שאלו אותו מה קורה, והוא פנה אלינו והתאים לנו. הילדים קצת גדלו והצלחנו לנשום טיפונת, זה טיימינג לא רע. התחלנו לשלוף מבנק השירים שכל אחד מאיתנו כותב, וכשהגענו ל'מי אמר מי', על הג'ימג'ום הראשון ידענו שזה זה. הוא התקבל יפה, למרות שהרדיו פחות חיבק אותנו. אמרו עלינו שאנחנו לא מספיק חשובים. אבל שב"ק ס', סבלימינל, הדורבנים והדג נחש שבאו עם הפאנקי, נכנסו בדלת שאנחנו פתחנו ויש לי סוג של חיוך ניצחון".

- מה הלאה? תיעלמו שוב?

"מה פתאום. בעשרה בינואר הופעה, והייתי רוצה לראות אלבום אוסף מהופעה חיה".

- אפשר לעשות רוקנרול בכל גיל?

"כן, אפשר. אני לא אשתמש בדוגמה הפתטית של הרולינג סטונס, אבל לא משנה איזו הפסקה אצטרך לקחת בהמשך, השאיפה שלי היא למות על הבמה. אם כבר ללכת, אז על הבמה".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

דירות בשכירות בשדרות וושינגטון, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

במקביל לעליית האינפלציה: יש מוקש ושמו מחירי השכירות

העלייה במחירי השכירות מגיעה, ולא במקרה, במקביל לעלייה חדה באינפלציה. מחירי שכר הדירה מהווים כרבע ממשקל מדד המחירים לצרכן ● אבל במשרד האוצר ממשיכים להתעלם מהסוגיה הבוערת

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"