גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: איל וולדמן מרתק את ידידי מכון ויצמן

מי באו לשמוע את הרצאתו של מנכ"ל מלאנוקס? ■ מי הצטרפו לאגודת ידידי תיאטרון באר-שבע? ■ וגם: איפה נפגשו חיים כצמן ואהוד אולמרט?

במלון דן תל-אביב התקיים אתמול (א') אירוע המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן בראשות יו"ר האגודה שמשון הראל מבעלי אמריקה ישראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן, בחסות של הנציגות הישראלית של בנק יוליוס בר.

רוני רום, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: איתי בלסון ואוהד הרכס
רוני רוס

מאות אנשי עסקים האזינו בקשב רב למנכ"ל ומייסד מלאנוקס, איל וודלמן אשר הוזמן לדבר בנושא "יזמות אתגרית", ימים בודדים לאחר פרסום אזהרת ההכנסות של החברה. כאשר נשאל לגבי האפשרות למכור את החברה ענה וולדמן: "אני ציוני, ישראלי, אך גם מנכ"ל של חברה עסקית. כל עוד החברה תוכל לגדול מהר יותר במסגרת הנוכחית, מאשר להימכר לחברה בסדר גודל ענק, נמשיך בדרך עצמאית".

חגי דותן, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: יוסי כהן
חגי דותן

וולדמן שיתף את הנוכחים בעשרת הדיברות שלו כמנהל. האזינו בקשב רב: נשיא המכון פרופ' דניאל זייפמן; רן היישטיין מנהל נציגות יוליוס בר בישראל; אהוד שפירא יו"ר פסגות; גד ואתי פרופר; סמדר אשכנזי מנכ"לית רשת סטודיו C; זאב גוטמן יו"ר בנק ירושלים; רוני רוס יו"רית פנורמה; ניצב חגי דותן מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אבי לוי מנכ"ל מליסרון; חנה פריזן שהגיעה עם אחותה; אלי כץ מנהל מחקר ופיתוח בקסרטיב מדיה; אסף בן אשר שותף מייסד קרן הון סיכון סייהוק ונצ'רס; חיים ונורית אריאל בעלי קבוצת אריאל נתיבים; ברונו לנדסברג מבעלי סנו; עו"ד בני ברץ; עו"ד גד נשיץ; עמיר שאלתיאל יו"ר אלדר; אברהם לולו אסף יו"ר אמנת; נעמי ודיוויד אסיא ואחרים.

הידידים של תיאטרון באר-שבע

לפי מיטב המסורת של התיאטראות בישראל, גם תיאטרון באר-שבע מתברך, החל מאמש, באגודת ידידים משלו. באגודה החדשה חברים כמה עשרות חובבי תיאטרון מראשי הכלכלה והחברה בעיר באר-שבע ובנגב, והיא אמורה לסייע לתיאטרון ביוזמות והפקות שונות. טקס ההשקה החגיגי נערך אתמול בערב בביתו של מנכ"ל תיאטרון באר-שבע שמוליק יפרח, שיחד עם אשתו קרן קידם בפרחים את חברי האגודה החדשים ואת פיני בדש, ראש מועצת עומר.

אירית ואשר גרינבאום, קרן ושמוליק יפרח, אגודת ידידי תיאטרון באר שבע / צילום: מאיר אבן חיים
אירית ואשר גרינבאום עם קרן ושמוליק יפרח

לצידם בירך גם המשנה למנכ"ל כיל אשר גרינבאום. בנוסף לארוחת הערב המושקעת, מעשה ידיו של השף ארז תורג'מן, המוזמנים צפו בקטעים מהלהיט החדש של תיאטרון באר-שבע, ההצגה "פרח השכונות" של קובי אוז. לצידו של קובי אוז הופיעו בקטעי שירה וריקוד גיא זוארץ, לירז צ'רכי, שלומי קוריאט, אוולין הגואל ועמי אנידג'ר. בין חברי האגודה החדשים, המקווים שעוד רבים יצטרפו אליהם: אירית גרינבאום, אתי וכפיר לוצאטו, איריס ועופר ליפשיץ, שוש בליסטרא, מלכה ותולי וייס, הילה ודני אליגון, יונה ופיני בדש, אתי ואברהם מימון ועוד.

כצמן ואולמרט מתעדכנים

חבר הנאמנים של עמותת "גדולים מהחיים" ערך במוצאי שבת, זו השנה הרביעית ברציפות, אירוע התרמה שנתי למען ילדים חולי סרטן. העמותה פועלת למען שיפור איכות חייהם של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. בהאנגר 11 בנמל תל-אביב התקבצו התורמים ונהנו מערב שכלל ארוחת ערב, קוקטייל ובר איכותי, ומופע של הזמר שלומי שבת יחד עם יובל דיין מהתוכנית The Voice ששרו יחד עם ילדי העמותה.

אהוד אולמרט, חיים כצמן, ארוע ההתרמה של עמותת
אהוד אולמרט וחיים כצמן

ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה, קיבל את פני האורחים שהגיעו במזג האוויר הסוער בהם: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנצפה משוחח עם חיים כצמן שהגיע עם בתו בת-עמי, דליה שטנצלר הפעילה בעמותה עם בעלה אפי שטנצלר, עו"ד גדעון פישר שהגיע עם רעייתו ובתו, ארז ושרון אלוביץ', אברשה בורשטיין, זאב ונעמי וורמברנד, דרורית ורטהיים, עופרה ורפי אלול ועוד.

קינן מסכמת שנה

במלון הילטון בתל-אביב התקבצו אתמול לערב הגאלה של פורום ה-CFO כ-350 סמנכ"לי כספים מהחברות המובילות במשק. את הערב פתח שר המשפטים היוצא יעקב נאמן שבירך את הנוכחים. גם רה"מ, בנימין נתניהו, שלח איגרת ברכה. נגה קינן, יו"רית הפורום, ציינה את ההישגים של הפורום בשנה החולפת. גיל וייסלר, ה-CFO של וישי ישראל ויעיר אוורבוך, ה-CFO של אבן קיסר קיבלו השנה אותות הוקרה מטעם הפורום.

אלי יונס, נגה קינן, דן זיסקינד, פורום סמנכ
אלי יונס, נוגה קינן ודן זיסקינד

הבחירה נעשתה על-ידי ועדת שופטים שכללה את אבי בן אסאייג, דרור מורן, דן זיסקינד, טל רז, טלי הובר, יעקב חן, יצחק חברון, מנשה שגיב, נעמה זלדיס ורון אילון. נצפו בגאלה: אסתר לבנון מנכ"לית הבורסה לני"ע, דודי גולדברג נשיא לשכת רו"ח, אלי יונס מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, משה אשר משנה למנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי לשעבר ראש רשות המיסים, נועז בר ניר מנכ"ל משרד התיירות, יוסי שירן מנכ"ל אבן קיסר, עופר שגב מנכ"ל נס טכנולוגיות, רונית הראל-בן זאב מנכ"לית מעלות ועוד.

המשך ישר

האדריכל אבנר ישר, בליווי אישתו רונית אלקבץ, העניק אמש את הפרס ע"ש אביו, האדריכל יצחק ישר ז"ל, לבוגרת ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב - ענת בודשר. בודשר זכתה לקבל את הפרס עבור פרויקט הגמר המצטיין לשנת 2012. טקס הענקת הפרס התקיים במעמד פרופ' חנה נוה, דיקנית הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב.

רון ארד, רונית אלקבץ, אבנר ישר, פרס ישר לאדריכלות / צילום: סיון פרג'
רון ארד, רונית אלקבץ ואבנר ישר

ישר סיפר לנוכחים, כי החליט להנציח את זכרו של אביו באמצעות סדנה מיוחדת לסטודנטים, לצד מתן פרס כספי לפרויקט גמר מצטיין. עוד הוסיף, כי לדעתו חשוב לפתח בארץ תמיכה של משרדי האדריכלות הפרטיים בסטודנטים לאדריכלות, כדי לסייע בהשתלבותם של הסטודנטים בעבודה, לאחר הלימודים. את הטקס חתמה הרצאה של המעצב רון ארד שבמהלכה הציג חלק מעבודותיו האחרונות כולל פרויקט לבניית מגדל רב-תכליתי שעליו הוא עובד בשיתוף עם ישר.

פישר אומנותי

בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר בתל-אביב הושקה אמש תערוכה של האמן עמירם עיני "15 שניות" שנוצרה בגרמניה במשך ימי מבצע "עמוד ענן". הפרויקט מתייחס לזמן הקצר שיש לאזרחים בישראל להגיע אל המקלט מרגע האזעקה. התערוכה מוצגת לצד "אוסף אמנות השלום" שהקימו דבורה פישר ז"ל וד"ר אלי פישר לפני כ-20 שנה, שמטרתו לקדם סובלנות. פישר ז"ל פעלה רבות לשילובם של בני נוער משכבות מצוקה ולחינוך לסובלנות ולמען השלום. באירוע נכחו חברים קרובים ובני משפחתה, בהן בנותיה נורית הראל וסיגל בר און, בנותיו של עיני, שולי זיו מנכ"לית בית ציוני אמריקה ועוד.

מצייץ

noamlanir: פרופ' גידי סהר, שיאן שכר, ניתח אותי והציל את חיי. ראוי לכל שבח. חלוץ שראוי לגמול

עוד כתבות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו