גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסרגל הדיגיטלי: איזו רשת קולנוע מובילה בניו-מדיה?

דווקא על רקע התפתחות מתחמי בתי קולנוע ומגה קומלפקסים, נשארה הפעילות הדיגיטלית של רשתות הקולנוע מאחור ■ לכולן יש במה להשתפר בתחום הסלולר, וגם הפעילות ברשתות החברתיות לא ממצה את הפוטנציאל

בשנה האחרונה המשיכה מגמת ההתרחבות וההתפתחות המגה קומפלקסים של רשתות בתי הקולנוע בישראל. בתי קולנוע חדשים נפתחו וצפויים להיפתח בראשון-לציון, בכפר-סבא, בבאר-שבע, בנתניה ובערים נוספות.

מה שפעם היה אולם קולנוע אינטימי ורומנטי, הפך בשנים האחרונות למתחמי ענק של בילויים, שאמנם הקולנוע והסרטים הם עדיין מוקד המשיכה העיקרי שבהם, אך רק חלק מהחוויה הכוללת. חנויות בגדים, מסעדות ושאר אזורי מסחר מושכים מדי שנה מיליוני אנשים אל מקומות כמו סינמה סיטי, yes planet וגלובוס מקס. לצידם ממשיכות להתקיים גם רשתות בתי קולנוע במתכונת קטנה יותר, כמו אלה של רשת רב-חן וקולנוע לב.

בד-בבד, הלכה והתפתחה טכנולוגיית השידור עם איכות דיגיטלית, מסכי תלת-ממד ושלל אפקטים שונים שמשדרגים עוד יותר את הצפייה. למעשה, החווייה הפכה להיות העיקר, שהרי הסרטים הם כמעט אותם הסרטים בכל מקום.

בשבועות האחרונים בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של רשתות בתי הקולנוע המובילות, באמצעות "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן אריקסון, וחברת האפיון והעיצוב האינטרנטי netcraft, שמפעילה בית-ספר לחוויית משתמש.

אל המקום הראשון הגיעה רשת yes planet עם ציון 95 מתוך 200, בין היתר בזכות אתר מעוצב שכולל מנוע חיפוש פשוט ויעיל, לצד פעילות במספר רשתות חברתיות.

עם זאת, באופן כללי, הרשתות לא מנצלות מספיק את המדיה החברתית, ובעיקר משתמשות בה לצורך הצפה סטטית כמעט של הסרטים החדשים. גם בתחום הסלולר יש רק ניצנים ראשונים שאינם נותנים מענה מושלם שינצל גם את היכולות הסלולריות של הסמארטפונים והטאבלטים.

yes planet: חיפוש מתקדם שעונה על רוב הצרכים

אתר האינטרנט של yes planet מציג יתרון משמעותי על פני המתחרים בכך שהוא כולל חיפוש שמעניק חוויית גלישה טובה יותר. מנוע החיפוש, שממוקם במיקום בולט, מאפשר לא רק לחפש אחר שם הסרט אלא גם אחר סוג הסרט (דרמה, מתח וכו'). מצד שני, האתר מתאפיין ביותר מדי אלמנטים שזזים מול עיניו של הגולש.

באשר ליכולת להזמין כרטיסים לסרט, האתר מציע חוויה משופרת, שמאפשרת ללחוץ על כל פוסטר של סרט באתר ובאמצעות חלונית קטנה שנפתחת ישירות עליו, להתחיל את ההזמנה מבלי לעבור למסך נוסף. יתרון נוסף הוא היכולת לסנן סרטים בקלות לפי קריטריונים כמו סרט מדובב, קומדיות, VIP וכו'.

כמו במקרה של סינמה סיטי, גם ב-yes planet לא השכילו להפנות לעמוד הפייסבוק שלהם מאתר הבית, מה שמקשה על מציאת העמוד. מה שכן, בעמוד הפייסבוק של הרשת היא מפנה לפעילות שלה בפינטרסט, שם מדי חודש מועלים הפוסטרים של הסרטים המובילים, שלחיצה עליהם מפנה לעמוד הסרט באתר.

מעורבות הגולשים בפייסבוק מורגשת יותר מאשר אצל סינמה סיטי. החברה גם מפעילה חשבון טוויטר (שגם אליו היא לא מפנה בעמוד הבית), אך הוא אינו פעיל במיוחד. עם זאת, החברה מספקת מענה אדיב ויחסית מהיר לפונים דרך טוויטר וגם דרך פייסבוק.

באשר לסלולר, לרשת אין אתר מותאם סלולרי אך היא מפעילה אפליקציה סלולרית שמאפשרת צפייה בסרטים המוקרנים בשעות הקרובות, בין היתר, וכן ניתן לרכוש כרטיסים מתוך האפליקציה. עם זאת, האפליקציה יחסית בסיסית וסובלת ממספר באגים.

* השורה התחתונה: מנוע חיפוש בולט והנעה טובה לפעולה ברכישת כרטיסים.

סינמה סיטי: בלגן גדול בעיניים

אתר האינטרנט של סינמה סיטי מאופיין בחוסר סדר ובלגן, דבר שיוצר תחושת בלבול בקרב המשתמשים. העיצוב של האתר מלווה ביותר מדי ויז'ואלים גדולים ותזזיתיות לנגד עיניו של הגולש, שלא יודע במה עליו להתמקד קודם.

כך, למשל, קיים טריילר בצד המסך שמתחיל לרוץ באופן אוטומטי, מתחתיו באנר עם אנימציה ומימינו תמונות מתחלפות. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הסרט התורן שמשתלט על כל החלק העליון של האתר.

גם החלק התחתון של האתר מעוצב בצורה מבלבלת. בסופו של דבר, הגולש מקבל אתר שנראה כמו אוסף של פרסומות.

תפריט הניווט הראשי עמוס. עוד עולה מהבדיקה כי תהליך הזמנת הסרט בעייתי וכולל טפסים ארוכים ולא מיושרים, שמעודדים בעיות בתהליך ההזמנה.

לסינמה סיטי יש אתר מותאם גלישה סלולרית ואפליקציה כמעט זהה. השניים מאפשרים לראות בקלות יחסית את זמני ההצגה של סרטים, אך בכל הקשור לקנייה של כרטיסים, מדובר בהליך מסורבל.

אל עמוד הפייסבוק של סינמה סיטי יהיה קשה להגיע. החברה לא השכילה להציב קישור אליו בעמוד הבית, וחיפוש בפייסבוק מניב תוצאות אחרות. רק מי שיחפש אחר העמוד בגוגל, יוכל לנחות במקום הנכון. בעמוד עצמו החברה מקדמת בעיקר סרטים חדשים, אבל האינטראקציה נמוכה.

* השורה התחתונה: חוסר סדר באתר הבית אבל פעילות ערה בפייסבוק.

גלובוס מקס: פשוט אבל עושה את העבודה

האתר של גלובוס מקס נעים, אסתטי ופשוט. לעומת המתחרים, גלובוס מקס מציגים אתר מינימליסטי שפשוט עושה את העבודה.

אין באתר תנועה ותזזיתיות שמאפיינת את האתרים של הרשתות הגדולות יותר, עם טריילרים שרצים אוטומטית וכדומה.

אמנם אין מנוע חיפוש בעמוד הראשי, אך חסרונו לא הורגש בגלל הניקיון והסדר בעמוד - אם כי שווה להוסיפו כדי להציע חוויית משתמש גמישה ומלאה.

תהליך ההזמנה לוקה בחסר בדיוק כמו באתרים המתחרים, כשההזמנה מסורבלת וכוללת טפסים ארוכים ומבלבלים.

גלובוס מקס מפתיעה עם פעילות ערה בפייסבוק, שכוללת עדכונים בתדירות גבוהה וטיזרים ותמונות מתוך סרטים חדשים. גם כאן אין הרבה אינטראקציה עם הגולשים. עם זאת, גלובוס מקס מפספסת במקום שבו כושלות גם yes planet וסינמה סיטי - היא אמנם מציבה קישור לעמוד הפייסבוק שלה אבל עושה זאת במסגרת תפריט עילי שהולך לאיבוד בתוך העיצוב וקשה לגלות אותו - מה שפוגע בחשיפה לעמוד עצמו.

באגף הסלולר אין כלל פעילות, ולרשת אין אפליקציה או אתר מותאם סלולרית.

גלובוס מקס היא לקוחה של קבוצת מקאן-אריקסון.

* השורה התחתונה: אתר מינימליסטי. תהליך הזמנה מעט מסורבל.

קולנוע לב: בולטת במדיה החברתית

בזמן ששאר הרשתות מסתירות משום מה את הפעילות החברתית שלהן, קולנוע לב היא היחידה שמציבה קישורים לפייסבוק, לטוויטר וליו-טיוב במקום בולט. הם אמנם נמצאים בתחתית העמוד, אך עדיין בולטים ביחס למיקום הקישור בעמוד הבית של רשת גלובוס או לחוסר האזכור של הפעילות בעמודים של סינמה סיטי ו-yes planet. יתרה מזאת, לב גם מציבה אפשרות לעשות לייק לעמוד בראשית אתר הבית שלה.

עמוד הפייסבוק מאפשר להזמין ישירות כרטיסים לסרטים המובילים, מה שיוצר פלטפורמה טובה ואיכותית לגולשים, שנמצאים ברשת החברתית ומעדיפים שלא לעזוב את פייסבוק ולעבור לאתר הבית של הרשת.

ביו-טיוב מוצגים טריילרים של סרטים חדשים, אם כי העמוד לא שומר על רמת עדכונים גבוהה מספיק. בטוויטר הפעילות ערה ומפנה בעיקר לסטטוסים בפייסבוק. עם זאת, אין כלל אינטראקציה עם הגולשים.

היררכיית הניווט באתר ברורה, ויש חלוקה נכונה של התכנים בעמוד הראשי ובעמודי הסרטים. ועדיין, הרשת חוטאת בתנועה ערה מדי של טריילרים שרצים באופן אוטומטי, לצד מעבר בין הסרטים המובילים שנעשה אף הוא באופן אוטומטי. יש באתר הנעה טובה לפעולה עם מיקום בולט לרכישת כרטיסים, לצד רכישת מנויים והרשמה לניוזלטר.

במהלך הזמנת הכרטיסים באתר נפתח חלון חדש לגמרי, מה שפוגם הן בחוויית הקנייה והן באמינות. זאת לעומת אתרים אחרים שמשלבים את הליך הקנייה בתוך החלון המקורי או כחלון שצף על העמוד.

יש לציין לטובה את העובדה שקולנוע לב הוא היחיד שמציע אתר גם באנגלית. בסלולר, בדומה לרוב הרשתות, אין לקולנוע כל פעילות דיגיטלית.

* השורה התחתונה: מצטיין במדיה החברתית ואף מבליט זאת.

רב-חן: אתר מיושן

בניגוד לרשת-האחות yes planet, האתר של רשת רב-חן, גם היא מבית תיאטראות ישראל, נראה די מיושן. למעשה, חלק מהעמודים ומהאפשרויות בו לא עובדים בצורה חלקה וכוללים באגים שונים. גם השמירה על קו עיצובי דומה הולכת לאיבוד בעמודים הפנימיים, שם תפריט הניווט שונה מזה שבעמוד הבית, מה שיוצר בלבול אצל הגולש.

עמוד הזמנת הסרטים דומה לזה של קולנוע לב ונפתח בחלון נפרד, דבר היוצר סרבול לעומת אתרים אחרים שפותחים אותו באותו העמוד. גם במקרה הזה, עמוד ההזמנה הוא בעיצוב שונה ובסה"כ מצטרף לחוויה לא אחידה ומסורבלת.

עם זאת, יש לציין לטובה את העובדה שעמוד הבית לא מעמיס יותר מדי על הגולש, והטריילר שרץ באופן אוטומטי תופס מקום בולט, ולכן משתלב בצורה יותר טבעית מאשר באנר צידי באתרים אחרים.

רשת רב-חן היא היחידה שאינה פעילה כלל ברשתות החברתיות, כל שכן בעולם הסלולרי.

* השורה התחתונה: עיצוב האתר מסורבל, ואין כלל פעילות ברשתות חברתיות.

עילות הניו מדיה

מתודולוגיה

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה