גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שרה ג'ונסון: "אפשר לחיות בישראל ולהצליח בבריטניה"

ג'ונסון עשתה את דרכה במעלה תעשיית הטלוויזיה הבריטית, עד שמונתה בחודש האחרון לנציגה הראשונה של קשת מעבר לים ■ בראיון ראשון היא מספרת מה צריך יוצר ישראלי כדי לעשות את זה במדינה שהמציאה את הטלוויזיה המצוינת

בזה אחר זה עלו לרגל, לפני כחודש, אל משרדי קשת בתל-אביב בכירי הכותבים ויוצרי הטלוויזיה בישראל. לא שהמשרדים ברחוב ולנברג לא מושכים סוג זה של אנשים בימים כתיקונם, אלא שהפעם נפתח לשוק הישראלי אפיק חדש שלא היה מוכר עד כה.

במשך 4 ימים שהתה בישראל האישה שלנו בשוק הטלוויזיה הבריטי. שרה ג'ונסון מונתה על-ידי מנכ"ל קשת אבי ניר, וראש "קשת אינטרנשיונל" אלון שטרוזמן, למנהלת הדרמה של הזכיינית בלונדון. במהרה התמלא יומן הפגישות שלה והיא החלה בחיפושים אחר הרעיון, הפורמט, הטאלנט שיפרוץ לקשת את הדרך אל הממלכה המאוחדת.

"אני ילדה יהודייה ממנצ'סטר שחלמה לעבוד בטלוויזיה", אומרת על עצמה בצניעות מי שהפכה להיות אחת הדמויות הדומיננטיות בשוק הדרמה הבריטי. "ולא באמת יכולתי לעבוד בטלוויזיה בעירי לאחר שסיימתי אוניברסיטה. הייתה גרנאדה, והיה הבי.בי.סי, שם עבדה אמי כמזכירה. רציתי לעבוד בדרמה, אז נאלצתי לעזוב ללונדון. לו זה היה קורה עכשיו, לא הייתי צריכה לעשות את המעבר. אני חושבת שאפשר לחיות בישראל ולהיות מצליח בבריטניה".

ג'ונסון, קטנה ותוססת, קוראת לעצמה "גשר" בין היכולות הישראליות לשוק הבריטי. אתם תביאו את הרעיון, היא כבר תמצא את הקשר הנכון בשוק בלונדון, שאותו היא מכירה כאת כף ידה.

היא החלה את הקריירה שלה באמצע שנות התשעים כמזכירה בהפקות שונות, ובהן סבוניית הלהיט של הבי.בי.סי "איסטאנדרס". היא שבה אליה בשלהי אותו עשור כעורכת תסריט וקו עלילתי. משם נדדה כעורכת ומפתחת תוכן ב-ITV, סוני אינטרנשיונל, צ'אנל 5, והייתה לראש חטיבת הדרמה והקומדיה בסקיי. בתפקידה האחרון לפני קשת עבדה כראש חטיבת הפיתוח של חברת ההפקה של לינדה לה-פלאנט, יוצרת "החשוד המיידי".

"חבר שהיה ב-NBC יוניברסל המליץ עליי לאלון שטרוזמן. דיברנו והסתדרנו מיד. עבדתי במשך ארבע שנים וחצי עם לה-פלאנט וחיפשתי את הדבר הבא. אלון היה מקסים ומלא אנרגיה, ומאוד לא ציני. אני אדם לא ציני וטלוויזיה יכולה להיות מקום מאוד ציני. כשראיתי את התוכן של קשת לא יכולתי לסרב".

אף שג'ונסון עובדת בעבור קשת, בחברה אומרים שהיא בהחלט מחפשת עבודה גם בעבור גופי שידור אחרים. "קשת תהיה חברת הפקה עצמאית בבריטניה", היא מספרת. "ואני רואה שקשת עומדת במחויבותה כשהיא שוכרת אנשים מקומיים שעבדו בזירה בבריטניה, כי קשת רוצה אחיזה חזקה שם. יש לי מנהל פיתוח שמכיר המון כישרונות מקומיים במדינה ויהיה לנו ראש חטיבה לא מתוסרטת (בידור וריאליטי - ל"א) שמכיר את השוק ואת צרכיו.

"אני מנהלת שיחות עם כל הרשתות וחברות ההפקה העצמאיות שמכירות את קשת מ'הומלנד' והזכיות בפרסים, אבל גם נכנסות לאתר של קשת ואומרות הייתי רוצה לדבר איתך על זה ועל זה".

- מדוע המדינה שנחשבת לערש הדרמה הטלוויזיונית מחפשת כישרון פה במזה"ת? הרי לא נוכל לעשות כאן דברים מדהימים כמו "דאונטון אבי".

"אולי לא תוכלו לעשות סדרות כמו 'דאונטון אבי', אבל אין ספק שיש כאן אנשים עם היכולת לכתוב סדרות כמו 'דאונטון אבי' או כל סדרה אחרת שיש לנו. מאחורי כל סדרה בריטית, יש כישרון גדול, וכישרון גדול לא יושב רק בלונדון, בירמינגהם, ניו-יורק או לוס אנג'לס. אני חושבת שאנחנו תעשייה גלובלית, והכישרון נמצא איפה שתמצא אותו".

מחפשת הכול וכלום

קשת הפכה, אם כך, לגוף הישראלי הראשון שמחזיק איש תוכן בכיר מקומי בבריטניה, והכוונה היא שבקרוב ימונה אדם מקביל גם בארצות-הברית. זאת כחלק מתהליך של הפיכה לגוף שמפיק תוכן מחוץ לישראל. לכן ג'ונסון מחפשת גם רעיונות בלבד, והאפשרות לחבר אותם לכותבים ומפתחים בריטיים ריאלית לחלוטין.

- מה גילית בביקורך?

"כשיש לכם משהו 'נכון', אז הוא כל כך 'נכון'. והכישרון שיש לכם הוא מאוד חזק. היה לי חשוב לפגוש הרבה מאוד אנשים ודחסתי ללוח הזמנים שלי ככל הניתן. יש משהו ייחודי לישראלים, לא רק היוצרים, אלא גם לצופים. אתם לומדים אנגלית מאוד מוקדם. ואתם פתוחים ויכולים להכיל סדרות אמריקאיות ובריטיות. ואני מוצאת שאין דבר פריפריאלי בעשייה פה וזה יכול לנוע נהדר אל מעבר לים. אני לא יודעת איך נעשה זאת, אבל אנחנו בהתחלה".

- מה את מחפשת?

"הכול וכלום. יש לנו טלוויזיה מאוד מגוונת בבריטניה. לכל ברודקאסט יש הזווית שלו. אפשר למכור כל ז'אנר ולמצוא לו את הבית המתאים. אם אתה חושב על המגוון והאישיות של כל אחד מהמנהלים בכל אחת מהרשתות, אני רוצה להיות פורטל לכותבים, קומיקאים ובמאים שחושבים בינלאומי, אבל בינתיים עושים דברים רק בישראל. כל יוצר וכותב שפגשתי סיפר לי על סדרה בריטית אחרת שאהב והושפע ממנה. אז הנה, יש להם אותי שיושבת בלונדון ומוכנה לחבר אותם לשותף בבריטניה. הייתה לי פגישה עם רשת שפספסה את קניית 'הומלנד' והם לא מפסיקים לדבר על זה. אף אחד לא רוצה להרגיש שהוא מפספס משהו".

פשוט תכתבו

"אני זוכרת כשבסקיי קנינו סדרות מארצות-הברית והבנו שבריטניה צריכה לשנות את הזרימה לכיוון השני, ולקח לנו עשור לעשות את זה. קשת בתחילתו של הגל השני של שינוי הזרימה. תוכן מגיע מכל מקום שיש בו כישרון".

- בפגישותייך יש משהו שגילית שהיוצר הישראלי צריך לשנות בעצמו?

"ממש לא. אני מדברת עם יוצרים פה בדיוק כמו שאני מדברת עם יוצרים בכל מקום אחר. כותב שמעולם לא ראה סדרה בריטית, שאין לו כל ידע על השוק, ואני חייבת לציין שכולם פה יודעים, הדבר היחיד שהוא צריך לדעת זה לכתוב וקצת להביט סביב. מעבר לזה, מאז שאני פה כולם אומרים לי שאני מאוד לא בריטית, שאני מאוד ישראלית. אני כל הזמן מחבקת את כולם, מתלהבת. יש תפיסה שגויה של בריטיות. לא כולנו 'דאונטון אבי'".

- כשכותב חושב גלובלית כשהוא יוצר, זה לא בעייתי?

"זה עשוי להיות. כשבא אלי כותב עם רעיון ואומר מה זה יכול להיות, דרמה? קומדיה? אני אומרת 'פשוט תכתוב את מה שיש לך', עם הדמויות והסיפור, ותן לי לעשות את העבודה שלי, לעצב את זה למה שזה יכול להיות ולמי שאליו זה מיועד".

- המצוקות הכלכליות בישראל לא מאפשרות הרבה ניסוי וטעיה, תהליך הכרחי כמעט ליצירת תוכן טוב.

"בריטניה היא עדיין הקרובה הענייה של ארצות-הברית מהבחינה הזו. השוק האמריקאי מוצף בכסף. אתה יכול לעשות פיילוטים על גבי פיילוטים שלא יראו אור לעולם. באנגליה זה לא כך, למרות שיש שם כסף. לכן אני לא במרוץ, כי אני רוצה שדברים יתקיימו כמו שצריך. כדי להמשיך לממן ולקיים את היוצרים אנחנו חייבים לחשוב עסקית על השוק הכלל-עולמי. אסור לך להתמקד בעשייה של דבר אחד במקום אחד, זו הדרך להתמודד עם הקושי הכלכלי של השוק היום. אני מאמינה בכוח של הטלוויזיה וגם המפרסמים והרשתות מאמינים בכוחה".

הכתבה המלאה - במגזין פירמה

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג, ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהים את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות