יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, קבע להנהלת הרשות יעד של הפחתת תלונות האזרחים בשליש במהלך שנת 2013. הנושא עלה במסגרת יום עיון מיוחד בנושא שיפור השירות באגף הגבייה. גילת קבע מדיניות של "אפס סבלנות למשתמטים סדרתיים, 100% סבלנות לאזרחים משלמי אגרה".

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", גילת מוביל מהלך של שינוי אופן הגבייה ובוחן הפסקת עבודה עם משרדי עורכי דין שגובים את האגרה. כיום מופעלים על-ידי הרשות 5 משרדים שמאתרים סרבני תשלום.

בינתיים סוכם כי הרשות תקפיד על ריענון ההנחיות למשרדי עורכי הדין ועל בקרה של פעילותם.

"יש מקום לשינוי החוק שנחקק ב-1965 ואינו מבטא את השינויים הרבים שחלו מאז", אמר גילת. "מדברים רבות על השוויון בנטל, והכלל הזה חייב לחול גם על האגרה. לא יכול להיות שמאות אלפי אזרחים שומרי חוק ישלמו את האגרה, ורבים אחרים יעשו דין לעצמם ויתחמקו מהתשלום. ועל מה מדובר? על שקל ליום? סכום מגוחך לחברה שזקוקה לשידור ציבורי".

לדבריו, "כיום שורר מצב בלתי נסבל שאזרחים רבים הרוצים להתקשר עם אגף הגבייה - חלקם גם כאלה שרוצים לשלם את האגרה - אינם יכולים ליצור קשר עם האגף בשל מצוקת כוח-אדם ושעות עבודה מועטות".

גילת הנחה את ההנהלה לפעול באופן מיידי לתגבור השירות לאזרח באגף הגבייה ולמציאת פתרונות אחרים של מוקדי טלפונים חיצוניים. לדבריו, רשות השידור חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים שמסרבים באופן שיטתי לשלם את האגרה ובין אזרח שלא שילם את האגרה באופן חד-פעמי, ולהכין תוכנית לטיפול שונה בין שתי האוכלוסיות.

המטרה כעת, אם כן, היא להפחית את כמות התלונות לפחות בשליש בשנת 2013 ולהתחיל בשנה זו את ההתארגנות של אגף הגבייה לאגף שירות לקוחות.

מתנועת "עורו" המובילה מאבק לביטול אגרת הטלוויזיה נמסר: "דבריו של יו"ר רשות השידור מקוממים ומביעים ניתוק מוחלט מהציבור הישראלי. אגרת הטלוויזיה היא מס מיושן ולא רלוונטי אשר אבד עליו הכלח. גילת מדבר על 'שוויון בנטל' ביחס לתשלום האגרה, אך שוכח כי מדובר במס רגרסיבי אשר מכביד יותר מכל דווקא על השכבות החלשות בישראל. ביטול מנגנון גביית האגרה לבדו, הכולל בתוכו תשלום מנופח למשרדי עורכי דין, היה חוסך לקופת המדינה 40 מ' ש' אותם ניתן היה לנצל למטרות ראויות אחרות. יש לבטל לאלתר את גביית אגרת רשות השידור תוך הבטחת שידור ציבורי ועצמאי, זאת על ידי קביעת מקור תקציבי רב שנתי בלתי תלוי".