גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חג גדול לילדים ולמבוגרים: קבלו שלל המלצות לבילויים בפורים

כל מה שכדאי לעשות בפורים: בנמל יפו קרנבל פורים ססגוני בניצוחה של תחנת הרדיו FM 88, בירושלים הקרנבל המסורתי, בת"א - מרתון תחפושות של המתאמנים לקראת המרתון ועוד שפע המלצות

פעילות לילדים בפארקים

מה: בפארק הקופים שביער בן שמן יוזמנו המבקרים להשתתף בסדנת איפור פנים וסדנה ליצירת מסכות של קופים. בפארק המעיינות ובגן גורו שבקרבת הגלבוע יתקיימו פעילויות מיוחדות לפורים: סיורים היתוליים, סדנת איפור פנים אבוריג'יני ועוד. בפארק המעיינות הסמוך תתקיים סדנה ליצירת מסכות מחומרים ממוחזרים (יום א', 12:00-15:00).

מתי, איפה וכמה: פארק הקופים: שבת: 10:00-17:00, א'-ה': 10:00-17:00, יער בן שמן. מחיר: 48 שקל לאדם. פרטים נוספים: 08-9285888. גן גורו: מחיר: 45 שקל לאדם. לפרטים: 6488060-04, 6488952-04. פארק המעיינות: כניסה רגלית ללא תשלום.

"קרנבל FM 88"

מה: גם למבוגרים מגיע לשמוח. ולכן, יתקיים בנמל יפו ביום שישי קרנבל פורים ססגוני בניצוחה של תחנת הרדיו FM 88, שתעביר את האירוע בשידור חי. בתוכנית: מרתון הופעות בהגשת גדי ליבנה וירון חי-מנשה, שבו ישתתפו מיטב הלהקות - בום פם, פורטרט, אורי בנאי וניר פרידמן, היבי ג'יביז, ועוד. בשביל הילדים, יפעלו דוכנים שונים, יסתובבו דמויות מרחוב סומסום, ותתקיים תחרות תחפושות.

מתי, איפה וכמה: שישי (22 בחודש), נמל יפו, מחסן 1 קומה 2, החל מהשעה 12:00. האירוע פתוח לקהל הרחב.

פורים בשדרות ממילא

מה: באלרוב שדרות ממילא נערכים לחגוג את הקרנבל הפורימי המסורתי בימים ראשון ושני. לאורך השדרה יסתובבו שחקנים מחופשים לדמויות מהאגדות, תתקיים תהלוכה הומוריסטית על קביים, וכן מופע קרקס מרהיב בשילוב פעלולי אש ואקרובטיקה, כל יום בשעות 12:00-12:45, וכמובן עדלאידע (16:00-11:00). אורחי השדרה המחופשים יוכלו להצטלם ע"י צלם מקצועי. כן יפעל דוכן איפור היתולי של ביה"ס "רוית אסף", במחיר סמלי (ראשון ושני, 18:00-11:00).

מתי, איפה וכמה: ראשון-שני (24-25 בחודש), 11:00-18:00. כניסה חופשית לכל הפעילויות. מידע מלא בתא קולי: 02-6360028 או 02-6360000.

פורים בתפן ובעומר

מה: המוזיאונים הפתוחים בגני התעשייה תפן ועומר יחגגו עם כל המשפחה את חג הפורים. בתפן יתקיימו בשבת: ב-10:00- סדנאות להכנת מסכות מדלעת, וב-12:00- הצגת הילדים "עץ הנעליים". ב-13:00, יוזמנו הילדים לסיור בתערוכה המוצגת במוזיאון. בעומר תשלוט אווירת פיראטים ושודדי ים. בשבת וראשון יתקיימו סדנאות להכנת "בקבוקי אוצר" ולילדים הבוגרים יותר - "מחפשים דמויות מפורסמות" בעזרת תוכנת הפוטושופ.

מתי, איפה וכמה: תפן, שבת (23 בחודש), 10:00-15:00. מחיר: 35 שקל. להצגה - 15 שקל. פרטים: 04-9109609, 04-9872022. עומר: שבת, ראשון, 11:00-15:00. מחיר: 35 שקל לילד, כולל סדנת יצירה.

"המכה אסתר"

מה: התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחגוג את חג הפורים עם "המכה אסתר", קונצרט-קרקס מיוחד לילדים. על הקונצרט ינצח רוני פורת, המוכר היטב מקונצרטים קודמים כמנצח תקשורתי, יצירתי ונחמד. בהצגה ישתתפו גם שלושה שחקנים, וכמובן נגני התזמורת. הקונצרט יציג את סיפורם המשעשע של אסתר המכה, שמנהלת קרקס מוזיקלי נודד יחד עם בעלה "אומן הרשע" ושני ילדיהם "החש בראש" ו"מרדכי היסודי".

מתי, איפה וכמה: ראשון (24 בחודש), 11:45 ו-17:30. כשעה לפני כל מופע תיערך פעילות קדם קונצרט, שתכלול תנועה ושירה. אודיטוריום סמולרש, אוניברסיטת ת"א. ילד: 55 שקל. מבוגר: 110 שקל.

"חליל הקסם" באופרה

מה: האופרה הישראלית תחגוג את חג הפורים עם הפקה לכל המשפחה של "חליל הקסם", האופרה האהובה של מוצרט. האופרה תעלה בתרגום לעברית של אהוד מנור, בגירסה צבעונית המותאמת לילדים (מומלץ לגילאי 5 ומעלה). ההפקה תוצג בתפאורה ובימוי מלאים, בליווי הרכב כלי שיכלול פסנתר וחמישיית כלי נשיפה מעץ. העלילה מספרת על פפגנו, צייד הציפורים, שיוצא לחפש אחר אהובתו פפגנה ולעזור לנסיך טאמינו ולנסיכה פאמינה למצוא זה את זו ולחיות יחד.

מתי, איפה וכמה: שני (25 בחודש), 11:00 ו-17:00, שלישי (26 בחודש), 17:00. בית האופרה - שדרות שאול המלך 19 ת"א. מחיר: 100-150 שקל.

מרתון אימוץ חיות

מה: בבתי צער בעלי חיים בתל-אביב, ברחובות, בירושלים ובבאר-שבע ימתינו למאמצים צוותי מומחים, שיסייעו להתאים לכל בית ומשפחה את החבר המתאים על ארבע. ביום האימוץ תקבלו בונוס וצידה לדרך: רשת פט ביי תעניק במתנה לכל מאמץ ערכת אימוץ מיוחדת, הכוללת שק מזון סופר פרימיום, קערת אוכל, ושוברי קנייה על סך 140 שקל. אימוץ כלב: 500-650 שקל, אימוץ חתול: 300-450 שקל.

מתי, איפה וכמה: שני (25 בחודש), 16:00-10:00. אגודת צער בעלי חיים, תל-אביב, רחוב הרצל 159; רחובות: רחוב מוטי קינד, אזור התעשייה החדש; ירושלים: אזור התעשייה עטרות; באר-שבע, יהושע הצורף 7, אזור התעשייה שכונה ג'.

מרתון תחפושות

מה: מרתון התחפושות של משתתפי קבוצות get ready, המתאמנים ברחבי הארץ לקראת מרתון תל-אביב. מתאים לא רק לספורטאים רציניים, אלא גם למי שרוצה לשבור שגרה ולחלץ עצמות. ריצת פורים היתולית, המונית ועירונית, לצד גיבורי העל סופרמן באטמן וונדר וומן. קבוצות get ready פועלות ברחבי הארץ ובפורים החליטו להתכנס יחד לאימון ריצה בתחפושות. האימון יתחיל בגן צ'רלס קלור בתל-אביב, משם גם יוזנק המרתון הרשמי בעוד שלושה שבועות. הרצים ייצאו לכיוון פארק מדרון יפו ויתכנסו בחזרה בגן צ'רלס קלור שם תתקיים החלפת משלוחי מנות. גם מי שלא רץ ייהנה לראות.

מתי, איפה וכמה: שישי (22 בחודש), 10:00, גן צ'רלס קלור, תל-אביב. חינם.

העדלאידע בחולון

מה: העדלאידע בחולון תתקיים השנה בסימן "סימפוניית צעצועים" גרנדיוזית, עם 4,500 משתתפים, שיישאו מתקני ענק זזים, עולים, יורדים, נפתחים ומתפרקים - מפינוקיו ועד אנגרי בירדס. את התהלוכה תפתח רכבת עטויה ב-20 אלף פרחים בליווי להקת רקדניות מחופשות לפרחים. את בובות הענק של העדלאידע יוצרים אנשי בית הספר לתיאטרון בובות בחולון, ובין ההפתעות שהכינו השנה ניתן לראות כלי שחמט גדולים מהחיים, עם דמויות הפולטיקאים ובראשם ביבי ויאיר לפיד.

מתי, איפה וכמה: ראשון (24 בחודש), מ-10:00, לאורך רחוב סוקולוב. לאחר התהלוכה יוצבו המוצגים להנאת הקהל ברחבת המדיטק, שם יתקיימו פעילויות וסדנאות מ-10:00-16:00. הכול חינם.

קרקס מוזיקלי בפארק מיני ישראל

מה: בפורים ילוו את מבקרי פארק מיני ישראל שחקני הקרקס של תיאטרון "אספלט", בשילוב מוזיקה חיה ומקפיצה, אקרובטיקה ולהטוטים. במשך היום יתקיימו מופעי רחוב לצד המיניאטורות ברחבי הפארק, ובצהריים יעלה מופע מרכזי על במת האמפידשא. המופע עוסק בסיפור העלייה לארץ הקודש.

מתי, איפה, כמה: פארק מיני ישראל. שבת-שני, המופע המרכזי מתחיל ב-12:30 ומתאים לכל המשפחה. מחיר כרטיס מגיל 5 ומעלה: 69 שקל, כרטיס ילד (גיל 2-5): 29 שקל. לפרטים: www.minisrael.co.il,1-700-559-559.

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה