גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בואי אימא: איך יכולים המפרסמים להגיע לכיס של האימהות?

עם מי מתייעצות אימהות, מה הן עושות כשחופשת הלידה מסתיימת, ומדוע הן משוות בין הילדים? ■ מחקר של Buzzilla, שסקר את פעילות האימהות ברשת, מעדכן כמה מיתוסים על אימהות ומספק תובנות למשווקים שמחפשים דרך לכיסן

האימהות של היום שונות מאימהות של פעם: הן מעדיפות לקבל עצה טובה מחברותיהן הווירטואליות בפורומים ובפייסבוק ולא מאימן או מסבתן כמו בעבר, לא כולן מוותרות על הקריירה ונכנעות לרגשות אשם, ואלה שנשארות בבית מוצאות את ייעודן בין חיתול לבקבוק כפעילות מובילות בפורומים הנושא אימהות.

האימהות של היום גם אוהבות להשוות ("שלי כבר מחייך ומה אצלכן?"), מוטרדות מנושא המזון, ואת נושאי השיחה ברשת הן מתעלות לטובת מידע ולא לטובת קיטורים.

הממצאים האלה עולים ממחקר בשם "אימא יש רק 4", שביצעה חברת Buzzilla המתמחה בניטור ומחקר ברשתות חברתיות.

האם המיתוסים בנושא אימהות ממשיכים להיות רלוונטיים גם בעידן האינטרנט, ומה יכולים ללמוד מכך המפרסמים?

מקור הסמכות

* המיתוס: דמות הסמכות העיקרית היא הסבתא, אמה של האם. עד לא מזמן, נשים שילדו פנו באופן טבעי לקבל עצה מאימא שלהן: היא זו שבאה להעניק מניסיונה ולתמוך בבת שילדה, מה שהגדיר את הסבתא (מצד האם) כבת-הסמכא הבכירה, זו שמתייעצים איתה על כל דבר ובסיועה מקבלים החלטות.

* המציאות: רשת האינטרנט יצרה מציאות חדשה. אימהות לפעוטות, כך מגלה המחקר, כבר לא מחפשות אחר "עצות סבתא", אלא הן רוצות מחקרים מעודכנים. הן מחפשות ידע עכשווי. את זה אין לסבתות ובעיני האימהות, גם לא לאחיות טיפות חלב. שני המקורות האלה נתפסים מיושנים וכבלתי מעודכנים. במקום להתייעץ עם אימן, האימהות הצעירות מתייעצות בעיקר עם חברות הפורום שבו הן חברות, את מבטחן הן שמות בדמויות הסמכות של הפורום - גם אם הן לא מכירות אותן, כפי שכנראה קורה ברוב המקרים. יתרה מכך, הן בוטחות בידע שאספו באינטרנט. מיתוס שכן נשמר הוא שהאימהות הטריות לא סומכות על החמות, לא מתוך הרגש שהן חשות כלפיה, אלא משום שגם היא נתפסת כלא מעודכנת - לפעמים אף יותר מאמה של היולדת.

"מכיוון שהנתונים הפתיעו אותנו בדקנו גם במדינות אחרות, אומרת בורנשטיין. "במחקר שנערך בארה"ב באמצעות שאלון אינטרנטי, ציינו 85% מהאימהות כי הן יעדיפו להתייעץ עם חברותיהן באינטרנט מאשר עם דמויות אחרות, כולל אימן ואחיות בריאות הציבור".

* הטיפ למשווק: מומלץ לא להשתמש בדמויות של סבתות או אחיות טיפת חלב כדמויות סמכות. אי-אפשר להציג אותן כמי שממליצות על מוצרים או מותגים וגם לא כמעבירות מסר לגבי החלטות הנוגעות לתינוקות. שימוש בהן יכול לגרום לקהל המטרה לתחושה של מותג לא מתקדם ומיושן.

על מי את הכי סומכת

ילד שלי (הכי) מוצלח

* המיתוס: כל אימא חושבת שהילד שלה הוא הכי יפה, הכי מוצלח ובכלל הכי הכי.

* המציאות: אי-אפשר לסתור מיתוס כזה, בעיקר לנוכח העובדה שהאימהות לא מפסיקות להשוות. "גם כשאימהות מכריזות על אהבה אינסופית לילדן, ועל ביטחון מוחלט בכך שהוא מושלם ומיוחד וייחודי - הן תמיד משוות ובודקות את ההתקדמות שלו מול אחרים", אומרת בורנשטיין.

לדבריה, "דרך ההתפתחות של התינוק שלהן, האימהות גם בוחנות את עצמן ומשוות את עצמן לאימהות האחרות: איך הן מגדלות את הילד שלהן לעומתן, ומי 'טובה' יותר".

* הטיפ למשווק: "חשוב להתמקד בהבנה כי האימהות מחפשות 'סרגל' להשוואה", אומרת בורנשטיין, "התוצאות אמורות גם לספק להן ביטחון לגבי יכולותיהן כאימהות, אלא שכלי ההשוואה בפרסומים צריך להיעשות באופן זהיר ונבון. למשל ביצירת השוואה בפרסומת בין מי שמשתמש במוצר מסוים ומי שלא. נכון לייצר השוואה שתתבסס על קבוצת ילדים ולא על דפוסי שימוש של ילד אחד, ומצד שני אסור להציג שוני משמעותי היות שבסופו של דבר האימא מחפשת להיות בסדר, כמו כולן. לא יותר מדי ולא פחות מדי".

בונים קהילה

* המיתוס: האימא שנשארת בבית מקריבה את עצמה למען הילדים. בעבר הלא רחוק, אימהות שוויתרו על קריירה ושאיפות מקצועיות לטובת גידול ילדים בבית לא הוגדרו כוותרניות, אלא עשו את מה שמתבקש מהן בחברה, בהתאם לדרישות שלתוכן גדלו.

* המציאות: אימהות שנשארות בבית מרצון מוצאות בכך ייעוד, אבל גם למענן ולא רק למען הילדים. בורנשטיין מסבירה: "להיות אימא במשרה מלאה, להישאר בבית עם הילדים במקום לפתח קריירה או לסייע בפרנסת המשפחה זו לא הקרבה מצד רוב האימהות שנשארות בבית מרצונן. האימהות שבוחרות בכך מוצאות מיצוי עצמי והגדרה עצמית בתוך תפקודן כאימהות טוטאליות. "אימהות אלה תופסות את עצמן ככאלה שמחזיקות את המשפחה על הכתפיים, והן גוזרות מכך את הגדרתן העצמית. הן מגדירות את עצמן דרך האימהות שלהן, ומקבלות לפיכך יחס של העדפה והערכה מהקהילה הווירטואלית שבה הן נמצאות".

לאימהות שנשארות בבית יש את היכולת לרכז סביבן שיח בפורומים, הן דואגות לפתח דיונים בנושאים שונים סביב גידול התינוק ואף מהוות את דמות הסמכות העיקרית של האימהות בקהילתן. "במקום 'להגשים את עצמן' במקום העבודה ומחוץ לבית", אומרת בורנשטיין, "הן בונות לעצמן 'קהילה' שמספקת להן את הצורך בהערכה ובהגשמה עצמית. לעיתים נראה, כי הרצון לשמור על המעמד הוא אחד מהשיקולים בהבאת ילד נוסף לעולם".

* הטיפ למשווק: כמי שמהוות דמות מרכזית בפורומים המרכזים אימהות רבות, המשווקים יכולים לתרגם את כוחן של האימהות האלה כערוץ חיוני. מסכמת בורנשטיין: "גישה אליהן תבטיח גישה לקהילות שלהן, והרי אין כמו המלצה של בעלות המעמד בקהילה".

קריירה בלי רגשות אשם

* המיתוס: האימהות העובדות יחושו רגשות אשם ולכן ירצו לתת לילד הכול, כדי שלא ירגיש נפגע מצאתן לעבודה.

* המציאות: יש אימהות שחושבות ש"גם להן מגיע", והן לא מתנצלות על חזרתן למעגל העבודה בתום חופשת לידה קצרה. מרב בורנשטיין, מנהלת המחקר בבאזילה, מסבירה: "אימהות שנמצאות במעגל התעסוקה נחלקות לשתי קבוצות: אלה שהיו רוצות להישאר בבית ולטפל בילדן, ולפיכך הן מלאות כאב על ההכרח לעזוב אותו, ומנגד אימהות שחוזרות למעגל העבודה בלב שלם, מתוך אמונה שהן עושות את הדבר הנכון עבורן ועבור הילד שלהן. אימהות אלה לא משקיעות אנרגיות בייסורי מצפון ולא חשות שעליהן לפצות או להתנצל על הבחירה שלהן. ניסיונות של טענות שיפוטיות וקטגוריזציה לגביהן, נהדפות. אימהות אלה מודות כי הן אינן מעוניינות להיות בבית עם הילד כל הזמן, וכי הן מעדיפות לשהות במחיצת מבוגרים בסביבת העבודה. "האימהות העובדות מתנגדות בעיקר לשיח הרווח בקרב האימהות המעדיפות להישאר בבית, לגבי הנזקים שעלולים להיגרם לילד במסגרת טיפולית אחרת".

* הטיפ למשווק: האימהות האלה עובדות, מרוויחות ומהוות פוטנציאל משמעותי עבור המשווקים. הפנייה הנכונה היא זו שלא תנסה לתת להן תחושה שהן צריכות לפצות את הילד. הן שלמות עם הבחירה שלהן מאחר שבין היתר היא מאפשרת להן להשקיע בילד ולרכוש עבורו דברים שמקלים עליהן או פשוט משמחים את הילד. בהתאם לסוג המוצר, החליטו אם לפנות אליהן בהבט פונקציונלי (סיוע לאם) או אמוציונלי (הנאה עם הילד), אבל השאירו בחוץ את רגשות האשם.

מה אוכלים היום?

* המיתוס: הנושא העיקרי שמטריד את האם הוא אם התינוק אוכל מספיק.

* המציאות: תזונת התינוק היא אכן אחד הנושאים המשמעותיים בשיח האימהות. הדיון על התזונה משתנה בין השלבים: משלב ההנקה/תחליפי חלב ועד למזון מוצק. מהדיונים ברשת עולה, כי אין אימא שנושא התזונה אינו חשוב עבורה. נושא התזונה דוחק הצידה נושאים כמו שינה או התפתחות - נושא שכמעט לא קיים בקרב אימהות טריות לילד ראשון, העסוקות במלחמת "הישרדות", כלומר ללמוד להסתדר עם התינוק.

עד כמה נושא השינה מעסיק את האימהות? למרות שמפרסמים רבים מנסים למכור מוצרים דרך מסר של שינה רגועה (חיתולים, מזון לתינוק), מהדיונים עולה כי נושא השינה הוא שולי יחסית בחשיבותו. נושא זה עולה בעיקר בקרב האימהות העובדות, ובעיקר שרואות את השינה כנושא חשוב, בן היתר משום שהן צריכות לקום ליום עבודה.

כמובן ששינה טובה נקשרת לתזונת התינוק. לבד מדיונים אינסופיים על הנקה מול תחליפי חלב לתינוקות, אוכל נדון ברשת מכמה זוויות: השיחה בעיקרה אינה מתייחסת לאוכל כאל מקור לפינוק או לכיף. השיחה היא על מזון כחלק מהצרכים הבסיסיים, בעיקר במקרים של "סרבני אכילה" ואימהות חסרות אונים.

* הטיפ למשווק: "למרות שאוכל מקושר אצלנו המבוגרים עם רגש", אומרת בורנשטיין, "הרי שדווקא פה צריך להימנע ממנו. כאן המסר למשווקים הוא שפונקציונליות היא המכרעת, למשל באמצעות יצירת דרכים לגוון את המזון לתינוק, מזונות שהילד יכול לאחוז עצמאית, תזונה מומלצת, קלות הכנה ועוד. האימהות מחפשות דרכים להכין לתינוקות אוכל מגוון ומשביע ומחכות לפיתרון פונקציונלי".

החיים היפים און-ליין

* המיתוס: אימהות אוהבות לקטר ורוב השיחות הן סביב הקושי שבגידול הילד.

* המציאות: בקהילות של האימהות ברשת, ב"גינה הווירטואלית", אין מקום לקשיים או לתלונות. מכלל השיח נמצא כי רק 2.5% ממנו מתייחס לקשיים או לבעיות. נתון זה נראה מפתיע, שכן ברור שיש קשיים לשיעור גבוה יותר של אימהות. ככל הנראה, את הקיטורים שומרות האימהות למקום אחר. "האווירה בקהילה הווירטואלית היא אוירה של 'לא לדבר על קשיים', מסבירה בורנשטיין, "נראה כי בקהילות השונות אין לגיטימציה רבה לשיחה על קשיים. ישנם כמה קשיים שלגיטימי לדון בהם, בעיקר קשיים נקודתיים וזמניים כמו בעיות הקשורות בשינה, בתפתחות ובתזונה. לגיטימי לדבר על תינוק שאינו אוכל או שאינו עולה במשקל, אבל לא לגיטימי לדבר על אימא שמוטרדת ממשקל עודף לאחר הלידה".

למרות התמיכה שיש בקהילות האלה, ניתן לראות שחלקים ניכרים ממנה נעלמים כשהגולשות מתחילות להעלות פוסטים המציגים קשיים (שאינם מהסוג "המותר"). אלה זוכות להתעלמות מצד חברותיהן לפורום או מהמשתתפות בדיון. עוד בלט, כי כמעט כל הדיון על קשיים אמיתיים נפתח בהתנצלות בפני החברות לקהילה על כך שאותן אימהות אינן משתתפות בשיח המאושר, המעלה על נס את חוויית האימהות.

* הטיפ למשווק: ראשית, כל משווק שיש לו מוצרים שאמורים לטפל בקשיים או בבעיות הנחשבות "לא לגיטימיות", צריך להיזהר באופן האיזכור שלהן. ההתייחסות צריכה להיות כזו שמרמזת על הבעיה, וכמובן לא משליכה על היחס לתינוק או גורמת תחושה שמא התינוק החדש והאימהות אינם התגלמות האושר. שנית, מבחינת הטיפול בנושא, במיוחד בדיכאון לאחר לידה, אם רוצים להעלות את הנושא למודעות חייבים להגיע אל אותן מובילות דעה ברשת. הבנתן את חשיבות הנושא תאפשר לגיטימציה של העלאתו בקהילות הווירטואליות, ובכך שיפור הטיפול בנושא.

בעיות

כיצד בוצע המחקר?

המחקר נערך בשיטת Social Media Research, על-ידי בחינת השיח ברשת של אימהות לתינוקות (גילאי 0-3). בתקופה של חצי שנה מתקיימים כ-90 אלף דיונים של אימהות לילדים בגיל זה.

דיון ברשת מוגדר כאן ככל השיח - משלב הפוסט הפותח ועד לפוסט המסיים, גם אם מדובר בכתבה שקיבלה מאות תגובות.

במסגרת המחקר, שניתח 500 דיונים (בכל דיון לוקחות חלק בממוצע 15 משתתפות), התבצע ניתוח איכות וכמות על מדגם נרחב בשיחות בכל פלטפורמות האינטרנט (פורומים, בלוגים, פייסבוק וטוקבקים לכתבות חדשותיות).

"הצצה לשיחות המתפרסמות ברשת מאפשרת להכיר את קהל היעד בצורה מעמיקה וללא התערבות", מסביר יואב פרידור, מנכ"ל משותף ב-Buzzilla.

לדבריו, "היכולת לאסוף את השיחות ולנתח אותן בעזרת מודלים מתקדמים, פותחת לעולם השיווק אופקים חדשים והיכרות עם הצרכן ברזולוציות שלא היו אפשריות עד כה".

עוד כתבות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני