גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנשים לוקחים משכנתא בלי יכולת להחזיר - תהיה מפולת"

יואל קרסו מספר בראיון בלעדי ל"גלובס" על ראשית האימפריה המשפחתית, לא פוסל אפשרות של יציאה להנפקה ומאמין בתמ"א 38 ■ בנק ישראל מגביל את המשכנתאות? "עובדה שזה לא עוזר... רה"מ הוא האחראי"

היום (א') הודיעה חברת קרסו נדל"ן כי היא יוצאת לשיווק פרויקט המגורים התל אביבי גרוזנברג 37/39, שיוקם על חורבות קולנוע אופיר. את הקולנוע הקים משה קרסו בשנת 1928, ארבע שנים לאחר שעלה לישראל מסלוניקי. "סבא שלי הקים על המגרש בית קולנוע, אחרי שראש עיריית תל אביב, מאיר דיזנגוף, בא אליו ושאל אותו אם הוא מוכן להקים קולנוע כי לא יכול להיות שבתל אביב-יפו פועל רק קולנוע אחד, קולנוע עדן, וסבא שלי הסכים", משחזר יואל קרסו את הדברים בראיון בלעדי ל"גלובס".

"הייתי אז בן 6 והיינו נכנסים לקולנוע בחינם", מספר קרסו. "הוא לא היה כמו בתי הקולנוע התעשייתיים של היום. היו בקולנוע אלף מקומות ישיבה, כסאות עם קטיפה אדומה, הלוואי עלי כסאות כאלה במשרדים של קרסו. היה גם יציע ותאים פרטיים ובשנים הראשונות הקרינו סרטים אילמים. כל מי שעבד בקולנוע היה סלוניקאי, גם בני המשפחה שלי. אני זוכר את דודי, חיים קרסו, מריץ את הסרט ביד ולפעמים היו צועקים לו שהוא רץ מהר מדי", צוחק קרסו.

מאחר שסבו היה אדם יצירתי, מספר קרסו, הוא החליט להפסיק להתחשבן אחרי כל הקרנה עם מייבא הסרטים, ונכנס בעצמו לתעשייה. "הוא נסע לאלכסנדריה וחיפש שם את ההפצה של סרטי מטרו גולדן מאייר. מאלכסנדריה היו מופצים סרטים לעיראק, לסוריה, ללבנון וגם לישראל שהייתה אז פלשתינה". בשנת 1986 נעל קולנוע אופיר את שעריו אחרי כמעט 60 שנה של פעילות, וזמן קצר לאחר מכן, נהרס.

על המגרש שעליו עמד פועל מאז ועד היום חניון גרוזנברג, שמניב לחברת קרסו 50 אלף שקל בחודש, ועליו תקים קרסו נדל"ן, בשליטתו של יואל קרסו, בניין בוטיק ובו 33 דירות, קומת מסחר וחניון תת קרקעי. הדירות בפרויקט יהיו מגוונות, החל מדירות 2 חדרים בשטח 50 מ"ר שמחירן יחל ב-1.8 מיליון שקל, ועד לפנטהאוז ייחודי שהמחיר שלו הוא 8.8 מיליון שקל. בחברה מעריכים את היקף המכירות הצפוי מהפרויקט ב-90 מיליון שקל.

"היום המספרים רחוקים"

עד שנת 2009 פעלה זרוע הנדל"ן של קרסו כחלק מהחברה, שמרכז פעילותה היה ענף הרכב. קרסו נחשבת ליבואנית הרכב הוותיקה בישראל: בשנת 1948 היא החלה לשווק את רכבי רנו הצרפתית, ומאז שנת 1992 גם את רכבי ניסאן היפנית. לפני ארבע שנים התחילה קרסו לשווק גם את רכבי היוקרה של אינפינטי. בשנת 2009, עם הנפקתה של חברת קרסו מוטורס, הופרדה פעילות הנדל"ן של החברה לחברה נפרדת ופרטית, קרסו נדל"ן, שאותה מנהל כיום דן פרנס.

- יש כוונה להנפיק גם את קרסו נדל"ן?

"התשובה הכי נכונה היא שאנחנו לא פוסלים בכלל הנפקה של קרסו נדל"ן", משיב יואל קרסו בזהירות מתבקשת.

- אתם קודם כל מותג רכב. האסטרטגיה שלכם היא לחזק את פעילות הנדל"ן כך שיצטמצם הפער בין קרסו מוטורס לקרסו נדל"ן?

"בהחלט", משיב יואל. "המטרה שלנו היא להביא לכך שהרווחים של קרסו נדל"ן יהיו כמו של קרסו מוטורס, שהיום נעים בין 80 ל-100 מיליון שקל רווח נקי בשנה. היום המספרים רחוקים אחד מהשני".

אף שהמותג קרסו מוכר לציבור קודם כל מתחום הרכב, דווקא עסקי הנדל"ן שהוביל מייסד החברה משה קרסו, קדמו לעסקי הרכב. "לפני שנרכשה המכונית הראשונה, נרכשה הקרקע הראשונה", מספר יואל. "מהרגע שעלה לארץ, החל סבי לעסוק בקנייה ומכירה של קרקעות, עוד לפני שקמה מדינת ישראל. יחד עם מוסא מטלון, שעל שמו נקראים שכונת מטלון בפתח תקווה ורחוב מטלון בתל אביב, הוא רכש את כל הקרקעות לאורך רחוב רוטשילד מרחוב שינקין ועד הבימה בתל אביב ממחזיקי הקרקע, שהיו למעשה חלק מהשלטון הטורקי בארץ, גאלו אותן, פיצלו אותן ולימים מכרו אותן".

גם נתח נכבד מקרקעות כפר שמריהו, שהיה אזור נידח ומרוחק מתל אביב יפו, נרכש על ידי משה קרסו, ולימים נמכר. קרקעות נוספות רכש קרסו בשכונות תלפיות ורוממה בירושלים, וכן בפתח תקווה ובחולון. מרבית הקרקעות הללו נמכרו במשך השנים, אך חלק ניכר מהעוצמה של חברת קרסו היום, ובפרט של קרסו נדל"ן, מקורו בשאריות של קרקעות אלו (כמו הבניין החדש על קרקעות בית הקולנוע).

בנק לסלוניקאים

לאחר שהפסיד כספים בתעשיית ייבוא הסרטים, מצא משה קרסו אדם שהכיר מישהו במטה חברת ג'נרל מוטורס, ובשנת 1933 החל הרומן שלו עם תעשיית הרכב. כמעט עשור אחרי שכבר עסק ברכישה ומכירת קרקעות. "סבא היה יצירתי בכל רמ"ח אבריו", אומר יואל. "כל הזמן חשב איך להיכנס לעסקים חדשים.

מאחר שהיה יו"ר התאגדות קהילת סלוניקי, שאלו אותו איך ייתכן שיש בנק רק ליקים ולבולגרים, והוא אמר 'אין בעיה. נקים בנק'". וכך, הקימה משפחה קרסו יחד עם משפחת רקנאטי את בנק דיסקונט והחזיקה בשליטה בו עד 1983. "הוא חשב כמו סוחר אמיתי, וכל העסקים שלו היו מושתתים על הבטחות, בלי טלפונים וניירות. הוא גם היה אדם צנוע, אוכל לחם שחור, גר בבית עם ריהוט ישן ותרם הרבה. לא היה לו שום דחף שהשם שלו יונצח במקום שהוא תורם. אני מבין את הצניעות, אבל בניגוד אליו דווקא מאמין שכשאתה תורם לאחרים חשוב שהדברים ייקראו על שמך.

"לרקנאטי לא היתה בעיה לקרוא לבית האבות שהקים על הקרקע שרכש עם מוסא מטלון בקרית מטלון בפתח תקווה, על שם לאון רקנאטי. כפי שרקנאטי לא התביישו, כך גם קרסו לא צריכה להתבייש. חשוב להנציח את השם קרסו. עובדה שהחברה קיימת 80 שנה ועד היום השם קרסו פותח דלתות, במיוחד בבנקים. אנחנו לא יודעים מה זה מצוקת אשראי".

"גם מפעל ברגים יכול להיות רווחי"

בין הפרויקטים המשמעותיים שבכוונת החברה לקדם ב-2013, לאחר שסיימה לשווק את כל 320 הדירות בפרויקט גן המושבות בשכונת נווה גן בפתח תקווה, ניתן למנות את המשך שיווק פרויקט ישורון בהוד השרון הכולל 267 דירות, המשך שיווק פרויקט פסגות ירושלים בשכונת רוממה הכולל גם הוא 267 דירות ו-7,000 מ"ר מסחר, שיווק והקמה של בניין משרדים בן 12 קומות ו-23 אלף מ"ר במערב ראשון לציון, הקמת פארק עסקים בשטח 155 אלף מ"ר בקרית אריה בפתח תקווה, ופרויקט משרדים, מסחר ומלונאות סמוך לפארק המדע ברחובות.

פרויקט משמעותי שנמצא בתכנון הוא רובע בר אילן בקרית אונו המיועד ל-678 יחידות דיור. מדובר בעסקת קומבינציה גדולה שעליה חתמה קרסו עם בעלים פרטיים, שמהווה את אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שבוצעו על ידי חברות נדל"ן בשנה החולפת, בין היתר בשל מצוקת האשראי. מדובר בקרקע פרטית הכלואה בין כביש גהה ממערב, כביש מכבית מצפון, דרך אהרון קציר ממזרח וכפר אז"ר מדרום. על פי ההסכם יקבלו בעלי הקרקע 44% מהדירות בפרויקט ואילו קרסו נדל"ן תשווק 56% מהדירות.

פרויקט הדגל של החברה, הנמצא כיום בשלבי תכנון, הוא מגדל קרסו בתל אביב, שיוקם בעתיד על מתחם בן שבעה דונם ברחוב ריב"ל, שבו יושבים כיום משרדי הנהלת החברה, המוסך המרכזי של רנו, ומבנים נוספים המושכרים לגופים שונים. לדברי קרסו, למרות הכוונה המקורית להקים במקום מגדל משרדים, החברה בוחנת כרגע בשיתוף עם עיריית תל אביב גם שימושים נוספים לפרויקט שיוקם במתחם.

החברה גם פועלת באופן אינטנסיבי בקידום וביצוע של פרויקטים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) באמצעות חברה נוספת שהוקמה למטרה זו - קרסו מבנים. לחברה חמישה פרויקטים בביצוע, ופרויקטים נוספים בשלבי תכנון והחתמת דיירים. בימים אלה משקיעה החברה בפרסום מסיבי לשיווק דירות חדשות המוקמות על ידי החברה במסגרת תמ"א 38.

- זה לא "כאב ראש" לחברה בסדר גודל שלכם שמקימה פרויקטים גדולים, להתעסק עם 20 דיירים, חלקם סרבנים, רק כדי להוסיף עוד 3-2 דירות שתוכלו למכור?

קרסו: "גם מפעל ברגים יכול להיות רווחי. אני מאמין מאוד בתמ"א 38, בסוף הרי כל הבנייה למגורים במרכז הארץ תהיה במתחמים בנויים".

- החברה רוצה להתמקד בנדל"ן ובנדל"ן למגורים בפרט. זאת תקופה טובה, לאור הגזירות המתמשכות של בנק ישראל כלפי רוכשי הדירות?

"אני באמת מודאג. יכולה להיות מפולת אם מאות אלפי אנשים לוקחים משכנתא שהם לא יכולים להחזיר".

- אבל את זה בנק ישראל והממשלה מנסים למנוע, באמצעות כל ההכבדות.

"ועובדה שזה לא עוזר. לצערי אני לא רואה אדם ראוי שיכול באמת לשנות את המצב. אבל אם אני צריך להצביע על אחראי, זה על ראש הממשלה".

הדור השלישי בחברה המשפחתית: "הזמנים השתנו, הכול פתוח"

המורכבות ביחסים בין בני משפחת קרסו זכתה ללא מעט כותרות לאורך השנים. "סבא עלה לישראל והקים את חברת 'משה קרסו ובניו'. לאורך השנים השמות התגלגלו ל'אחים קרסו', 'בני משה קרסו', לכל דור היה את האפיון שלו. אך בניגוד לסבא, שהיה אדם מאוד פתוח, ארבעת הבנים שלו פעלו בקדחתנות לשמור על הכסף. כשהיה צריך להביא איש מחשבים, מי שעסק עד אז בתחום בחברה לא הבין למה צריך להביא מישהו מבחוץ, כשהוא בחברה כבר 40 שנה.

"בהנהלה המשפחתית היו עסוקים בלחסוך, וירדו לרזולוציה של כמה רנו 5 להביא ובאיזה צבע. זה היה מבצר עם חומות סגורות שלא אפשר כניסה של שום גורם חדש, גם לא משקיעים. דוד שלי היה מתווכח איתי כמה אגורות עולים הברגים שצריך להביא ממפעל בחיפה, במקום איך למכור עוד מכוניות.

"אנחנו, בני הדור השלישי, רואים את הכסף בצורה שונה ומנהלים את העסקים בצורה שונה, עם הרבה יותר פיתוח ויותר תעוזה ושיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים. צריך למצוא את האיזון בין סיכון לשמרנות, בין שליטה רק של בני המשפחה בחברה, לבין ניהול זר ומקצועי. לכן היום אנחנו פועלים אחרת. המפנה התבקש, כי הזמנים השתנו. היום אנחנו כבר בוחנים כניסה לתחומים נוספים שמעבר לרכב ולנדל"ן".

- אנרגיה למשל?

"הכול פתוח", הוא אומר.

עוד כתבות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • עדכונים שוטפים

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל