גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אראל פורש מדסק"ש אחרי 13 שנה - עם 50 מ' ש' לפחות

(עדכון) - אראל צפוי להמשיך בתפקידיו השונים בחברות הבנות של דסק"ש, ביניהם יו"ר דירקטוריון סלקום וסגן יו"ר מכתשים-אגן ■ יחליפו ליאור חנס, יו"ר כור האחראי על השקעות החברה במניות קרדיט סוויס

חברת דיסקונט השקעות , אשר בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, הודיעה היום (ג') כי מנכ"ל החברה, עמי אראל, צפוי לעזוב את תפקידו באופן רשמי עם פרסום הדוחות השנתיים של החברה לשנת 2012, ב-19 במארס 2013.

מדובר בעזיבה של אחד מעמודי התווך המרכזיים בדסק"ש. אראל כיהן בתפקידים שונים בחברה במשך יותר מ-20 שנה. ב-13 שנותיו כמנכ"ל דסק"ש גרף אראל שכר ב-46.35 מיליון שקל לפחות (הדוחות הכספיים של דסק"ש ל-2012 - ועימם פירוט שכר הבכירים בשנה החולפת - טרם פורסמו).

לבינתיים, אראל צפוי להמשיך בתפקידיו השונים בחברות הבנות של דסק"ש, ביניהם יו"ר דירקטוריון סלקום וסגן יו"ר מכתשים-אגן. דנקנר הביע את הערכתו לפעילותו של אראל בקבוצה במשך 13 שנים ואמר כי הוא שמח על כך שימשיך לפעול בתפקידי ניהול מרכזיים בחברות התפעוליות החשובות של הקבוצה.

"אראל עבורי הוא לא רק מנהל מצוין אלא גם חבר", אמר דנקנר. "אני מודה לעמי על 13 שנים, שבהן הוביל את דסק"ש להישגים עסקיים רבים אל מול אתגרים גדולים. כמו שעמי אמר, אלו אינן מילות פרידה. עמי לא עוזב את משפחת אי.די.בי. הוא נשאר בעמדות מפתח בחברות התפעוליות המרכזיות שלנו ואני משוכנע שנמשיך להנות ממנו עוד שנים רבות".

לפי ההודעה, עולה כי בכוונת נוחי דנקנר להציע לדירקטוריון דסק"ש למנות את ליאור חנס למנכ"ל. חנס מכהן כיו"ר כור, וכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל אי.די.בי פיתוח וכאחראי על הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בלונדון.

בין היתר, אחראי חנס על השקעותיה של כור במניות קרדיט סוויס, בהיקף של כ-2.3% ממניות הבנק ובשווי נוכחי של כ-3.3 מיליארד שקל. כנגד המניות הללו קיימת הלוואה של מורגן סטנלי וסיטי, בסכום של כ-2 מיליארד שקל. על השקעה זו הפסידה כור כ-1.5 מיליארד שקל בשנת 2011 (לאור צניחת המניה על רקע משבר החוב באירופה) ורשמה רווח של כרבע מיליארד שקל ב-2012.

ברבעון הראשון של 2013 צפויה החברה לרשום רווחים בראי התנודות בשער מניית הבנק.

"ליאור עובד איתי כבר 14 שנים ואף כיהן במגוון תפקידי ניהול בכירים בקבוצת אי.די.בי", אמר דנקנר. "אני סומך עליו, בזכות הניסיון והמקצועיות שהוא מביא עמו, שיצעיד את דסק"ש להישגים עסקיים משמעותיים נוספים אל מול האתגרים הניצבים בפניה".

אמר מסר: "אני שמח להמשיך, כפי שסיכמנו נוחי ואני, בתפקידיי בחברות התפעוליות של דסק"ש. אינני רואה בשינוי תיפקוד זה פרידה, ולפיכך, אני שומר את מילות הפרידה לעיתוי הנכון, שאני מקווה שיהיה בעוד שנים רבות נוספות של עבודה משותפת עם נוחי ועם כל חבריי בדסק"ש ובקבוצת אי.די.בי".