גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל נספרסו ישראל: "בתוך 3 שנים נכפיל את הפעילות"

בנספרסו ישראל לא מתרגשים מהתחרות החדשה בשוק קפסולות הקפה ■ המנכ"ל משה מרי: "אני לא חושב שעבור חיסכון של 20% הלקוחות שלנו יתפשרו"

כ-10% משוק הקפה העולמי, שמגלגל 71 מיליארד דולר, מרוכזים בשוק הקפסולות, וכשהשוק נמצא בצמיחה של 25%-30%, יש לא מעט שחקנים שרוצים ממנו נתח. על הרקע הזה, נספרסו, שמובילה את השוק בישראל עם נתח שוק של 70% (כ-200 אלף מכונות קפה במשקי-בית), לא יכולה להקל ראש במתחרות החדשות.

בחודשים האחרונים קמו לחברה 3 מתחרות בבת-אחת: עלית הייתה הראשונה להשיק קפסולות תואמות למכונות נספרסו, מתוך תקווה שהיא תחולל בשוק המקומי את מה שחוללה ענקית המזון "שרה לי" בצרפת, כאשר כבשה שם נתח של 14%.

אחריה השיקה אילן'ס קפסולות עם תערובות הבי,ת וקפסולות נוספות השיקה ריאלטו - מי שמייצרת את הקפסולות עבור עלית ואילן'ס. כל אחת השיקה 4 טעמים.

הבשורה, מבחינת המתחרות, היא הנגשת הקפסולות לצרכנים: עלית ברשתות השיווק ואילן'ס בסופר-פארם, לצד בשורת מחיר המגלם חיסכון של כ-20% במחיר הקפסולה.

האם שיעורי הצמיחה הדו-ספרתיים שעליהם מדווחת נספרסו, לצד נתח השוק המרשים בישראל, עשויים להתערער?

בנספרסו משדרים "עסקים כרגיל", ובמידה מסוימת מתייחסים לקפסולות של המתחרים כאמצעי למנף את מיצוב הפרימיום של המותג ואת הערך שהוא משדר.

"התחרות מאפשרת בחירה, אבל אנחנו נמצאים בעמדה נוחה", אומר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל. בין השורות ניתן להבין שמבחינת נספרסו המתחרים החדשים לא מסוגלים לספק את האיכות ואת החוויה, החל בעובדה שהקפסולות התואמות עשויות פלסטיק שחור (לעומת אלומיניום צבעוני) ועד למגוון המצומצם של הטעמים.

- איך תתמודדו עם סוגיית המחיר?

"אני לא חושב שעבור חיסכון של 20% לקוחות נספרסו יתפשרו. רק לנו יש 16 טעמים, שירות מקצועי בטלפון ובחנויות, וזה ערך בלתי נפרד שאנחנו מספקים עם הקפסולה".

"לא קל לחקות אותנו"

"נספרסו היא לא רק קפסולה", מסביר מרי, "הצבנו סטנדרטים גבוהים, ולכן לא קל לחקות אותנו. להוציא קפסולה תואמת זה לא מספיק, ואנחנו נמשיך לחזק את המודל המבוסס על הדיאלוג עם הלקוח".

- אבל איך מחזקים את הנאמנות ושומרים על הלקוח שלא יוותר על חוויה תמורת חיסכון במחיר?

"בחבירה הראשונה אלינו, הלקוחות יודעים למה הם מכוונים. אנחנו משחקים בזירה של איכות ושל חוויה ולא של מחיר זול, ואת זה הלקוחות שלנו מחפשים ומעריכים, ולכן לא מטרידה אותנו פשרה מכיוון של מחיר. התחרות קיימת מול מערכות אחרות (מכונות של לוואצה למשל, מר"ח), ופה אנחנו מתמודדים עם מוצר מבודל".

לנסטלה (קונצרן-האם) יש אפשרות להנגיש בן-רגע את הקפסולות על מדפי רשתות המזון ולהיכנס לזירת התחרות מול הקפסולות התאומות, אלא שלנספרסו אין כל כוונה לחלוק את רווחיה עם רצפת מכירה, אטרקטיבית ככל שתהיה. זאת, לצד היתרון הברור שבשמירת ערוצי ההפצה בידיים שלה - מה שמאפשר לה לאמוד במדויק את הצריכה של כל אחד מלקוחותיה.

"אין לנו כוונה להימכר על המדף בסופר. גם למודל שלנו יש עלויות הכוללות מערך טלפוני, שכירויות לבוטיקים במיקומים הכי יוקרתיים בעולם ודיילי מכירה - עלויות שהן גבוהות משמעותית ממכירה בסופר. ערוצי המכירה שלנו הם חלק מהמודל, וזה עובד נהדר. הנגישות אינה נקודת תורפה, כי בערוצי המכירה שלנו אנחנו נגישים".

- מהם היעדים לשוק בישראל?

"תוך 5 שנים הגענו למספר שהוא הרבה מעבר ליעדים שלנו. בתוך 3 שנים נכפיל את היקף הפעילות בישראל".

- מהם מנועי הצמיחה ליעד כזה?

"אין לי ספק שתרבות הקפה תמשיך להתפתח ולהגיע לקהלים נוספים. מכונת קפה הופכת להיות חלק בלתי נפרד ממכשירי החשמל במטבח, ונגיע למספרים שבאירופה. הדגש שלנו הוא על חדשנות בתחום הקפה, המכונות והרחבת הפעילות בבוטיקים", אומר מרי.

חמישה מתוך 300 הבוטיקים של נספרסו ממוקמים בישראל. האחרון שבהם נפתח לפני כחודש בחיפה, כשהחיפוש אחר לוקיישנים נוספים בעיצומו. בקניון רמת-אביב יושק בקרוב "מיני בוטיק", שיגבה את הבוטיק הקיים כעמדה להזמנת קפה ולאיסוף.

קפה טרי? לא משתלם

לנספרסו אין כל כוונה להרחיב את קו מוצריה מעבר לקפסולה באמצעות מוצרי קפה המבוססים על פולי קפה טריים (בדומה ללוואצה או אילי למשל).

רשמית משיב קארסטן רניץ', ראש חטיבת הקפה בנספרסו העולמית, כי "החוויה של נספרסו היא חלק מהחבילה שבה הפרמטרים של החברה מובאים בצורה אופטימלית" - אבל מאחורי סיסמאות כאלה מסתתר כסף גדול: לנספרסו אין שום כוונה לצאת מהקפסולה לקפה הטרי, במיוחד אחרי שחינכה את השוק לעבור לקפסולות.

החישוב פשוט: המחיר לק"ג פולי קפה טרי איכותי לצרכן הוא כ-100 עד 200 שקל. נספרסו מוכרת 5 גרם קפה ב-2.2 שקלים לפחות. מכאן שהמחיר ל-1 ק"ג מגיע ל-440 שקל. גם בגילום מחיר הקפסולה - מדובר בנוסחה שאין טעם להסית אותה למוצרים אחרים.

מהדורות מוגבלות לאספנים

השקה של מהדורות קפה מוגבלות ומכונת קפה חדשה כל שנתיים הם חלק מהאסטרטגיה של נספרסו, שגם בשוק שבו התחרות גואה מדווחת על צמיחה דו-ספרתית מדי שנה. כל השקה מלווה במהלך יצירתי שישאיר חותם על צרכני נספרסו, ובסופו של דבר, כך מאמינים בחברה, יחזק את נאמנותם למותג.

ההשקה הנוכחית היא של קפסולות במהדורה מוגבלת על שם הערים האיטלקיות טריאסטה ונאפולי. לדברי רניץ', "הוצאה של מהדורה מוגבלת היא חלק מהאמונה המוחלטת שלנו במותג ובמוצר, כשלנגד עינינו ניצבת כל הזמן העובדה שללקוחות שלנו קיימת בחירה".

תערובת טריאסטה של נספרסו מיועדת לשתייה כאספרסו או עם מעט חלב, והיא מופקת מ-4 תערובות קפה: מברזיל, פרו, קולומביה ואתיופיה. התערובת חזקה (9 מתוך 10 בסולם החוזק של נספרסו), נטולת מרירות עם קרמה כהה וארומה שוקולדית עם ניחוח אגוזים.

נאפולי, הקפסולה שאורזת את העיר הדרומית, התזזיתית והמסתורית, מנסה להעביר חוויה נאפוליטנית בעיר שבה האיטלקים "המזרח-תיכוניים" אוהבים ללגום את הקפה שלהם חזק ומכווץ (ריסטרטו) מלווה בכוס מים. תערובת נאפולי (11 מתוך 10 בסולם החוזק) מתאימה לחובבי האספרסו החזק והמריר. שני סוגי הקפסולות נמכרים במארז אחד (51 שקל ל-20 קפסולות).

פעמיים בשנה משיקה נספרסו מהדורה מוגבלת של קפסולות בטעמים חדשים. מאחורי כל מהדורה עומד סיפור שלא רק תורם למכירות במהלך התקופה שבה משווקות הקפסולות רשמית, אלא גם מגביר את העניין אצל האספנים לאחר מכן.

הנה למשל, אחת מהמהדורות הקודמות, קריאלטו, פותחה עם השף Mauro Colagreco המעוטר בכוכבי מישלן - שרוול קפסולות כזה כבר לא נמכר באופן מסודר אולם מוצע באמזון ב-40 דולר ל-10 קפסולות.

מארז ממהדורת הוואי קונה, שנמכר בשעתו בכ-70 שקל (לעומת כ-23 שקל המחיר הרגיל), מוצע כיום ב-100 דולר באמזון.

* הכותבת הייתה אורחת נספרסו באיטליה.

עוד כתבות

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מתחזקות העליות בוול סטריט; נאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עולה ביותר מ-6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ●  לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?