גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פירמת עורכי הדין השנייה בגודלה בסין פותחת שלוחה בישראל

פירמת הענק Yingke, המונה 2,000 עו"ד ב-36 משרדים ברחבי העולם, פתחה שלוחה בארץ באמצעות רכישת פעילות משרד הבוטיק איל חיאט-זולטי-נייגר ■ עו"ד חיאט: "נוכל להעניק ללקוחות ישראליים טיפול מקיף בארץ ובחו"ל, בדגש על סין"

לראשונה בישראל: פירמת עורכי דין סינית בעלת פעילות בינלאומית משיקה פעילות רשמית בארץ ופותחת שלוחה בישראל. בשבוע שעבר השיקה פירמת הענק הסינית Yingke (יינגקו), השנייה בגודלה בסין, את פעילותה בארץ. הפירמה התמזגה עם המשרד הישראלי איל חיאט, זולטי, נייגר ושות' ולמעשה רכשה את פעילותו, ובאמצעות הרכישה פתחה שלוחה בארץ.

פירמת Yingke מונה למעלה מ-2,000 עורכי דין ב-36 משרדים הפרושים על פני 4 יבשות. שלוחת המשרד הממוזג בארץ תיקרא מעתה: Yingke Israel - Eyal Khayat, Zolty, Neiger & Co.

הסיפור שעומד מאחורי המיזוג המעניין והתקדימי מזכיר את "אפקט הפרפר", שמשמעותו כי שינוי קטן בטווח הקצר גורם לשרשרת תגובות שמביאה לבסוף למהלך גדול. תחילתו בשנת 2001, אז בשני קצוות נפרדים ורחוקים של העולם, הוקמו להם שני משרדי עורכי דין. האחד בבייג'ין שבסין; והשני - בהרצליה. שניהם מתמחים במגוון תחומים מהמשפט האזרחי, המינהלי והמסחרי.

בהתאם לפרופורציה שבין סין וישראל גדל המשרד הסיני בקצב מסחרר, והוא מונה כיום, כאמור, יותר מ-2,000 עורכי דין. המשרד הישראלי צמח גם הוא, אם כי בקצב "מאופק" מעט יותר, ועובדים בו 7 עורכי דין (0.35% מהכמות בפירמה הסינית).

12 שנים מאוחר יותר נפגשו דרכיהם של השותפים בשני המשרדים, ובימים אלה, לאחר למעלה משנה של פגישות ודיונים, התחיל שיתוף-הפעולה באופן רשמי.

לכבוד הקמת הנציגות בארץ נערך בשבוע שעבר אירוע השקה, שבו נכחו שני שותפים בכירים מהפירמה הסינית, מיי שיאנגרונג, המשמש כשותף מנהל בפירמה, ולינדה יאנג, שותפה האמונה על פיתוח עסקי בינלאומי.

טיפול מקיף ללקוחות

"החבירה שלנו אל Yingke נתפסת בעינינו וגם בעיני השותפים הסינים כצעד משלים ומשמעותי לפעילות הבינלאומית של המשרדים", מסביר השותף איל חיאט (52), שמתמחה בליווי חברות בתחום המשפט המסחרי וההיי-טק. "הסינים בחנו חלופות שונות בארץ, ובסופו של דבר הבחירה בנו התקבלה בשל היתרונות היחסיים, שבלטו מעל המועמדים האחרים למיזוג. הסינים נתנו חשיבות לבולטות שלנו בתחומי ההיי-טק, ההון סיכון וכן במגזר הממשלתי, לגווניו וסוגיו השונים".

לדברי חיאט, גם הכימיה האישית שנוצרה לאורך המפגשים עם השותפים המנהלים בסין שיחקה תפקיד חשוב. "שני הצדדים הבינו שמדובר ב-Win-Win Situation. מעתה אנו יכולים לטפל בפעילות סינית עסקית 'נכנסת' ולהעניק ללקוחות ישראליים, קיימים ועתידיים, טיפול מקיף, הן בארץ והן בחו"ל, בדגש על סין.

"יש כאן כר נרחב לשיתוף-פעולה משמעותי בתחומי הטכנולוגיה, אך גם בתחומים רבים אחרים. היכולת להפנות לקוח ישראלי, למשל חברה קבלנית או תעשייתית, למשרד זר שאתה מהווה חלק ממנו ויכול לקיים עם עורכי הדין שבו קשר בלתי אמצעי היא נכס משמעותי, הן לנו והן ללקוחותינו".

לדברי עו"ד לינדה יאנג, "שמה של ישראל יצא למרחוק כ'מדינת סטארט-אפ', ואנו רואים במהלך צעד נוסף בקידום היחסים העסקיים שבין ישראל לסין, ובנו, ככתובת לגופים מדינתיים עסקיים המעוניינים להתקשר עם מקביליהם בעולם.

"במישור המשפטי והעסקי, המיזוג צפוי לסייע להידוק הקשרים העסקיים בין לקוחות ישראלים לחברות ועסקים בסין, וכן להעמיד לרשות לקוחות ישראלים המבקשים לקבל שירותים משפטיים בסין, גישה בלתי אמצעית למשרד מוביל בסין".

יאנג מוסיפה כי כבר בפגישות הראשונות עם אנשי משרד חיאט היה ברור לה ולשותפיה שהם הגיעו למקום הנכון ולאנשים הנכונים. "במישור המקצועי והבינאישי הם מאוד הרשימו אותנו, מה שגרם לנו להבין שאלו השותפים אותם חיפשנו. מה שחשוב בעינינו זה שהשותפים בישראל מבינים את הישראלים, אנחנו מכירים את הסינים, וביחד יש בינינו כימיה מצוינת שממנה ייהנו לקוחותינו".

עו"ד אמיר זולטי (50), שותף בפירמה המתמחה בטכנולוגיה ובדיני חברות, מציין כי החיבור עם פירמה בינלאומית ישמש עבורם "מכפיל כוח" בגישה לשווקים חדשים: "אפשר לומר שבין-לילה נחשפנו ליותר מ-10 שווקים חדשים בכל רחבי העולם ורכשנו קולגות חדשים שנרגשים מהאפשרות לשיתוף-פעולה עם משרד ישראלי. ידיעה קטנה שפירסם המשרד הסיני על פתיחת השלוחה הישראלית זכתה ביום אחד ב-50 אלף כניסות. זה סדר הגודל של הפוטנציאל.

"ל-Yingke יש רשת ענפה של קשרים בעולם העסקים הסיני, והם מקיימים עבודה שוטפת עם גורמים רגולטורים בממשל. לדבר זה יש ערך עצום ללקוח ישראל. במקביל, זה עובד גם בכיוון השני. מעתה, לחברת תשתיות סינית שתהיה מעוניינת לגשת למכרז בישראל תהיה כתובת ראויה ומנוסה בישראל".

השקעות של חצי טריליון דולר

לפי נתונים שנמסרו מהפירמה הסינית עולה כי על-פי תוכנית החומש של סין, בשנים הקרובות ישקיעו גורמים סיניים למעלה מחצי טריליון דולר בעולם המערבי.

לדברי עו"ד יאנג, "ישראל היא בהחלט יעד אטרקטיבי להשקעות אלה, במיוחד בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה והאגרי-טק, שישראל מצטיינת בהם".

בחודשים הקרובים מתכננים הצדדים להמשיך ולחזק את הקשרים האישיים עם עמיתיהם הסינים, כמו גם עם אלה שבאירופה, ולדברי עו"ד נייגר, גם האפשרות שעורכי דין סינים יישבו בישראל באה בחשבון. "באירופה כבר הוצבו עורכי דין סינים בכמה ממשרדי הפירמה, ולא מן הנמנע שזה יקרה גם כאן. בכל מקרה, במקרה שלקוח ישראלי יזדקק לשירות בסין, יינתן השירות, באמצעותנו, על-ידי עורכי דין סינים, מומחים בתחומם ובאזור הרלוונטי, בסין".

"בסופו של דבר", מסכמת עו"ד יאנג, "בעולם הדינמי והגלובלי שבו אנו חיים, זה לא רק צעד נכון אלא צעד מתבקש, ואנחנו רק שואלים את עצמנו איך לא עשינו את זה קודם".

המשרד הישראלי: משרד בוטיק בתחום ההיי-טק וההון סיכון

משרד איל חיאט, זולטי, נייגר ושות' הוא משרד בוטיק בתחום ההיי-טק וההון סיכון. עורכי הדין חיאט, נייגר וזולטי זכו באחרונה לציון לשבח בדירוג היוקרתי Legal 500. עו"ד חיאט צוין כ"מי שיצר מוניטין מרשים בתחום ההיי-טק וההון סיכון" ו"כפרואקטיבי ויצירתי ביותר"; נייגר צוין כעורך דין "מומלץ ביותר" בתחומי המשפט המסחרי ודיני התקשורת; וזולטי מדורג ברציפות משנת 2011 כעורך דין מוביל בתחומי ההיי-טק והון סיכון "שמגלה מסירות יוצאת דופן".

בשנים האחרונות פועל המשרד במגוון נושאים בתחום המשפט העסקי והמינהלי. המשרד עסק רבות בהשקעות הון סיכון ובליווי חברות היי-טק, משרדים וגופים ממשלתיים, כגון משרד התחבורה והתשתיות הלאומיות בתחום הטכנולוגיה לתחבורה הציבורית, ליווי רשות שדות התעופה ונמל אשדוד במגוון נושאים, לרבות הרפורמה בנמלים, מכרזים והפרטה וליווי הקמת הרכבת הקלה בתל-אביב.

כמו כן ייצג המשרד חברות הזנק וחברות בוגרות רבות, כגון מיטרוניקס, אנ-טריג ו-Perfecto Mobile, בעסקאות רכישה וסבבי גיוס הון, ואף היה המשרד הראשון והיחיד שהנפיק חברה ישראלית, "שרין טכנולוגיות", בבורסה של סינגפור.

המשרד הסיני: 20 סניפים תוך 8 שנים

פירמת הענק הסינית Yingke הוקמה בבייג'ין ב-2001. שמה מבוסס על מילה סינית עתיקה ממקורותיו של החכם הסיני קונפוציוס, שמבטאת את הצורך ב"השתלבות והתעלות מעל הבלתי עביר".

במשך 8 שנים הרחיבה הפירמה את פעילותה ברחבי סין ופתחה 20 סניפים במרכזי העסקים כגון שנחאי, גואנזו, טיאנג'ין, שנזן, שנגדו, נאנג'ינג ועוד. ב-2009 החלה הפירמה לצמוח גלובלית ולחבור למשרדים ברחבי העולם, באמצעות אסטרטגיה של חבירה למשרד בוטיק מקומי חזק.

כיום, ניתן למצוא את משרדי הפירמה בבירות עסקים, כמו ניו-יורק, לונדון, סאו-פאולו, מקסיקו סיטי, ורשה, איסטנבול, בודפסט, מילאנו, ורונה, בריסל, סיאול וטאיוון.

בשנים האחרונות, טיפסה Yingke לפסגת הפירמות הסיניות הבינלאומיות עם יותר מ-2,000 עורכי דין ברחבי העולם. בהתאם לגודלה, תחומי התמחותה מגוונים ונוגעים בכלל תחומי המשפט האזרחי והעסקי.

בין מנועי הצמיחה המשמעותיים של הפירמה נמצאים פרויקטים גדולים, מכרזים ממשלתיים, עסקאות הון סיכון וליווי חברות היי-טק במגוון דיני המשפט המסחרי.

בין לקוחות הפירמה: יצרנית הרכבות החשמליות הגדולה בעולם CSR; תעשיות החלל הסיניות (CASC); קבוצת XCMG אחת היצרניות הגדולות בעולם לציוד מכני הנדסי; והתעשייה האווירית של סין (COMAC) השוקדת על ייצור מטוסי נוסעים שיצמצמו את התלות הסינית בבוינג ואיירבאס. כמו כן, בשנים האחרונות משמשת הפירמה כיועצת לגוף הממשלתי האמון על הגנה על קניין רוחני.

עוד כתבות

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

רפיח או עסקה? כלכלנים מעריכים איך יגיבו הבורסה והשקל לתרחישי המלחמה

ישראל נמצאת בפני צומת אסטרטגי, כששתי אופציות מרכזיות על השולחן ● הראשונה היא עסקה שכוללת החזרת חטופים לצד הפסקה זמנית של הלחימה ● השנייה היא ככל הנראה פעולה נרחבת של צה"ל ברפיח ● שלושה כלכלנים בכירים מנתחים את השפעתם של התרחישים השונים על השקל, הבורסה והגירעון התקציבי

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין