"אני מודע לכך שפרויקטים של פינוי בינוי לוקח 12 שנה לאשר בוועדות התכנון, ואנחנו נשים לזה סוף, במקומות שבהם הדיירים מעוניינים לבצע פרויקטים כאלה" כך אמר היום (ה') שר השיכון אורי אריאל בטקס הריסת שני בניינים ברחוב ערבי נחל 11, ו-13 בגבעתיים, במסגרת שלב שני של פרויקט פינוי בינוי המתבצע ברחוב על ידי החברות משהב ומבני אופיר.

"אין סיבה שפרויקטים של התחדשות עירונית יתקדמו בקצב איטי כפי שקורה כיום, אני מודע כי מדובר בבעייה לאומית, ונעשה מאמץ לקצר את תהליכי הביורקרטיה בפרויקטים כאלה. אנחנו כבר מקדמים מספר דיונים מול קבינט הדיור שהוקם ואני מאמין שנוכל לשפר את המצב". אמר אריאל.

הפרויקט שקודם למעלה מעשור בוועדות התכנון עד לאישורו, יכלול בסך הכל הריסת 128 דירות ישנות והקמת 528 דירות חדשות במקומן. לפני שנה אוכלס המגדל הראשון בפרויקט, לאחר הריסת הבניינים הראשונים, ולאחרונה פונו דיירי הבניין הנוסף שנהרס היום, ושובו לדירתם החדשה במגדל שייבנה על השטח המפונה. מדובר גם בפרויקט הפינוי בינוי הראשון שמתבצע בעיר גבעתיים, ובין הראשונים שיצאו לפועל בישראל.

בטקס ההריסה נכחו גם ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר, תומר מוסקוביץ' מנכ"ל חברת משהב, בני קרת מנכ"ל חברת אזימוט המשמש יועץ אסטרטגי לפרויקט, ודיירי הבניין שנהרס. אחד מהם, גולן מאיר בן 70, סיפר: "מדובר בפרויקט שהחל לפני 11 שנים ו-7 שנים מאז הוחתמו הדיירים. חיכינו המון זמן לרגע זה ואנחנו מתרגשים מאוד. במסגרת הפרויקט החדש נקבל דירה חדשה של 120 מ"ר במקום הדירות הישנות של 60 מ"ר".

מוסוקוביץ ציין כי "יחסית לפרויקטים אחרים, הדיירים בערבי נחל הבינו מההתחלה שמדובר בפרויקט שמשתלם להם מאוד, וחתמו יחסית מהר על הסכם לביצוע הפרויקט. צריך להבין שפינוי בינוי הוא WIN WIN לכל הצדדים.הדיירים מקבלים דירות חדשות בלי שהשקיעו שקל אחד. אנחנו מאוד מאמינים בפרויקטים מהסוג הזה ונמשיך לקדם כאלה".

את הפרויקט מנהלת חברת וקסמן גוברין גבע.