המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בעליות שערים בהמשך למגמה בימים האחרונים. כיוון המסחר הושפע הן מעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה והן מנתון המאקרו שפורסם היום והצביע על ירידה בתביעות האבטלה השבועיות לשפל של 6 שבועות. הסחורות עמדו במוקד המסחר כאשר מחיר הזהב טיפס בכ-2.8% והנפט עלה בכ-2%.

כיוון המסחר הושפע אומנם גם מתוצאות החברות, אך גם מהנתונים שהתפרסמו מן העבר השני של האוקיינוס. לפי הנתונים, הכלכלה הבריטית צמחה בשיעור של 0.3% ברבעון הראשון של השנה. המשקיעים המתינו לראות אם הכלכלה הבריטית תיכנס למיתון שלישי תוך 5 שנים או שבכל זאת תצליח לחמוק מכך בשיניים.

"גם החדשות הרעות הן טובות לשווקים", טוענים ניק ורדי ומויין איסלם, אנליסטים בברקליס במזכר שפרסמו אתמול. "הביצועים החזקים יחסית בשווקים מנוגדים לאיתותים לכך שהכלכלה הגלובלית נחלשת", הם מסבירים.

נעבור לספרד שם פורסם כי שיעור האבטלה במדינה ברבעון הראשון של השנה עלה לשיא חדש ועומד על 27.16% וזאת לעומת שיעור של 26% ברבעון האחרון של 2012, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה קטנה יותר לרמה של 26.5%. על פי מוסד הסטטיסטיקה הרשמי במדינה, מספר המובטלים במדינה עומד על 6.2 מיליון איש.

בחזרה לארצות הברית ולנתוני המאקרו שהתפרסמו היום. נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-20 באפריל רשמו ירידה לרמה של 339 אלף תביעות. על פי הערכות האנליסטים, מספר התביעות החדשות היה צפוי לרשום ירידה מזערית לרמה של 351 אלף תביעות לעומת 352 אלף תביעות בשבוע שקדם לו.

חגיגה של דוחות כספיים

שטף דוחות שפורסמו ויפורסמו לאחר המסחר, השפיעו על כיוון המסחר. בין החברות שפרסמו כבר את דוחותיהן ניתן למצוא את אקסון מוביל , UPS , קולגייט , ה"ניו-יורק טיימס ", הארלי דייוידסון ו-3M .

חגיגת הדוחות תימשך גם לאחר תום המסחר עם פרסום הדוחות של ענקית הקמעונאות האלקטורנית אמזון ורשת בתי הקפה "סטארבאקס ".