גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טלוויזיה בדיגיטל: קשת משיקה את אפליקציית מאקו TV

‎הצופים משתנים, ועכשיו גם גופי הטלוויזיה בישראל מיישרים קו: קשת משיקה את מאקו ‏TV‏ - אפליקציה שלא תגרום לצופים לוותר על הפריים-טיים אבל תצבע אותו בצבעי דיגיטל ■ יובל נתן, מנכ"ל מאקו: "זה לא פוגע ברייטינג - להפך"

מחקרים רבים שמתפרסמים שוב ושוב בארץ ובעולם מהדקים את הקשר בין מכשירי הסמארטפון והטאבלט לבין המסך המרכזי בסלון. באחרונה הצטרף גם מחקר משותף של חברת פרומקס בי.די.איי ושל נילסן העולמית, לפיו 87% ממחזיקי הסמארטפון עושים בו שימוש בתדירות כלשהי מול מסך הטלוויזיה. 40% עושים זאת באופן יומי - נתון דומה לזה של מחזיקי הטאבלט.

46% מהצופים גולשים לתוכן שאינו קשור לתוכנית שבה הם צופים בטלוויזיה, ורק 30% מנהלים פעילות במכשיר הנייד אשר קשורה לתוכן הטלוויזיוני המוצג באותו זמן על המסך בסלון.

הנתון המעניין בסקר הזה הוא שאין כמעט הבדל בהתנהלות הצופה בזמן המעבר לפרסומות - השימוש במסך השני אינו עולה או יורד.

בחודשים האחרונים פיתחו בזכיינית ערוץ 2 קשת אפליקציה חדשה, מאקו TV, שמנסה להדביק את הקצב של אופן הצפייה בטלוויזיה להתנהגות המשתנה של הצופים.

האפליקציה, שתחליף את כל האפליקציות הייעודיות לתוכניות האחרות של הזכיינית, אמורה לתת מענה אסטרטגי לצרכים החדשים של הישראלי - ניידות, שיתופיות וכמובן ורבליות חברתית מופלגת - מבלי לאפשר לו לברוח מהתוכן המרכזי שאותו משדרת קשת בערוץ 2.

בדרך מבקשת הזכיינית גם לפזר את ביציה שהיו מרוכזות בסל אחד - הפריים הטלוויזיוני. אמנם סל מאוד מצליח וחשוב, אך גם מלא תהפוכות ומסוכן.

המגמות ההולכות ומשתנות במודל העסקי בכל הקשור לדיגיטל, שעליהן נפרט מיד, מאפשרות לקשת לעשות את המהלך הזה דווקא עכשיו.

אבל אלה הם לא רק התנאים המסחריים והטכנולוגיים שמאלצים שינוי. לא בכדי קשת משיקה את האפליקציה החדשה דווקא יחד עם העלייה לאוויר של "האח הגדול", התוכנית המדוברת ביותר שלה.

על-פי המחקר של נילסן, 42% ממחזיקי הסמארטפון והטאבלטים נמצאים במקביל לצפייה בטלוויזיה בפייסבוק או ברשת חברתית כלשהי. מחקר שערכה קשת גילה נתונים דומים, לפיהם עוד לפני העלייה לאוויר של התוכנית, רק מרגע שעלו הקדימונים, התנהלו סביב תוכנית הריאליטי 1,721 שיחות ברשת, אף יותר מהמאבק בין שר האוצר לחרדים.

בקשת מבקשים להפוך את החיבור האולטימטיבי הזה לחלק מהצפייה בתוכנית עצמה וגם להכנסות.

אי-אפשר לעצור את הזמן"

"החידוש העיקרי במאקו טיוי", אומר ל"גלובס", מנכ"ל מאקו, יובל נתן, "הוא בעובדה שצריך לעשות איחוד של כל האפליקציות בעלות אורח החיים הקצר. לא צריך להוריד משהו חדש בכל פעם, והשימוש שוטף ומתמשך. זה כלי שאתה אמור להתרגל להשתמש בו בצבא, באוטובוס או בחו"ל. וכמובן שדבר משמעותי מאוד הוא המסך השני, שעכשיו ייעשה בו שימוש בצורה שיטתית. החוויה הדו-מסכית אמורה להפוך לדבר קבוע ובעל מיקום אחיד לשימושי טלוויזיה באופן כללי".

האפליקציה החדשה, שפותחה על-ידי חברת Applicaster ומושקת ב-3 פלטפורמות - web, IOS ואנדרואיד, תחליף את "מאקו VOD", ותשלב בתוכה את היכולת לצפות בקטעים על-פי בחירה של כל תוכניות קשת ואגפיה. כמו כן, תהיה קיימת אפשרות לכל משתמש באפליקציה לערוך קטע ספציפי כרצונו ולשתף אותו במהירות עם חבריו ברשתות החברתיות. "

אני מקווה שנגיע מהר מאוד, עד לסוף השנה, למיליון יוזרים", חוזה נתן ומבהיר כי לא מדובר בתחליף לצפייה בטלוויזיה, הלחם והחמאה של הזכיינית ומקור הכנסותיה הגדול. "כשאתה נותן הפעלה דו-מסכית, אתה יוצר חיבור בזמן אמת ומגדיל את פוטנציאל הרייטינג שלך".

לדברי נתן, קשת תנסה לראשונה לבצע בפלטפורמה החדשה מהלכים כמו העברה של שידורי הטלוויזיה, מהלך שעשוי להעמיד במבחן את היחסים מול המפרסמים, ואף - אם כי מעט ולא בשלב זה - שידור של פרקים באפליקציית הטאבלט והסמארטפון, עוד לפני השידור הראשון והרשמי על המסך המרכזי - הטבה שהייתה שמורה עד כה רק לחברות הכבלים והלוויין בשירותי ה-VOD שלהן.

"אלה דברים שפחדנו מהם", אומר נתן, "אבל אנחנו נמצאים בתקופה שאי-אפשר להתעלם מזה או לעצור את הזמן. אנחנו מוכנים לשחרר תכנים לפני שידור בטלוויזיה".

כל זה מוביל לשאלת המודל העסקי. קשת מבקשת לקיים שני מודלים עסקיים עיקריים במיזם החדש. האחד הוא ביצירת מוצרי פרסום חדשים, והאחר הוא בגביית דמי מנוי מהצופה.

הצפייה בשידורי הטלוויזיה באמצעות האפליקציה תהיה בתשלום, אולם ככל שהזמן עובר קשת בוחנת לשלב יותר ויותר אלמנטים בתשלום, כך שמנויים יוכלו לקבל כמות מסוימת של תכנים והטבות כמו אותה צפייה מוקדמת בתכנים.

כך למשל, מנוי ל-VOD יעלה בין 11.9 שקל למנוי חד-פעמי לחודש בלבד, 8 שקלים לחודש למנוי של 3 חודשים ו-6 שקלים בחודש למנוי של 180 יום. כיום גובה הזכיינית בעבור מנויים בחו"ל לאתר 4 דולר בחודש.

ערוץ "האח הגדול", שמוגש בחינם לגולשי אתר מאקו, יהיה חלק מהחבילה שיקבל כל מנוי. המנוי יכלול לראשונה גם תוכני ילדים, אשר מאוד פופולריים בקרב הקהל, וקשת יצאה לטובת העניין למסע רכש ייעודי.

"אני לא חושב שיגיע מצב שלא נרוויח בכלל מפרסום, אבל אנחנו מבינים שצריך עוד אלטרנטיבות. זו עוד רגל במים שתייצר עוד מודל ותחנך את הציבור לשלם בעבור תכנים", אומר נתן.

"בשורה" אחרת היא שהאפליקציה תציע חלופה להצבעות ה-SMS. מסך נגיש ומעוצב יאפשר את הצבעות הריאליטי לתוכניות השונות של הזכיינית, בתשלום כמובן.

שימוש מוגבר בסושיאל

עניין ההצבעות מחזיר כמובן אל בית "האח הגדול". האפליקציה החדשה תעשה שימוש מוגבר בכל נושא הסושיאל. הצופים באמצעות האפליקציה יוכלו לשוחח על גבי השידור עם חבריהם בצ'ט בזמן אמת.

בקשת מקווים שגם תחזיקו את הטאבלט או את הסמארטפון בזמן הצפייה בטלוויזיה, ואז תוכלו לנהל את השיחה תוך כדי ואף להיות במאים ולהציץ אל הבית בזווית שונה מזו שמגדיר הבמאי ערוץ 2. על מנת למנוע בריחה אל הפייסבוק - הרשת החברתית תוטמע אל תוך האפליקציה החדשה והשיחה תהיה באמצעותה.

את "האח הגדול", כמו תוכניות אחרות, תעטוף באפליקציה פעילות ללא הרף. לבד מהצ'ט, יעלו וירדו סקרים מהירים, חידוני טריוויה בכדי להדק מעורבות, ותהיה תוכנית חדשות מתגלגלות במהלך היום.

בתוך כל אלה תתקיים פעילות ממותגת - פרסומית - ענפה. אם המגישים יציינו חסות כלשהי בתוכנית, משתמשי האפליקציה יקבלו כפתור שיקרא להם לגלוש אל הפעילות המסחרית.

"תחום הפרסום במובייל היה חלש מאוד. השנה התחלנו להרגיש עלייה משמעותית", אומר נתן. לדבריו, "פעם היו קונים קמפיין וידיאו ומבקשים רק באתר ולא באפליקציה. זה משתנה. קשת נמצאת היום בעמדה ייחודית בארץ וגם בעולם, בעצם העובדה שיש לה כוח משמעותי בטלוויזיה (ממוצע העונה הקודמת של "האח הגדול" עמדה על 41.1%, ל"א) ובדיגיטל. החיבור נוצר באופן אוטומטי והופך את האפשרויות מבחינת הפרסום לייחודיות".

- בכמה ראית את הצמיחה?

"אנחנו מרגישים עלייה של מאות אחוזים בפרסום של מובייל וטאבלט בכלל. מה שהעיר את זה דרמטית זה הבחירות, כי חלק מהמפלגות למדו ששם הם רוצים להיות. במובייל אתה משלם הרבה פחות, ואתה לבד ולא חולק מקום במלחמה על העין של הגולש. חיברנו לזה כמה מוצרי פרסום ייחודיים שיש רק לנו, והתחום הזה הולך וגדל".

להערכתו של נתן, ב-2013 נתח השוק הזה אמור לגלגל 40-70 מיליון שקל, כשבשנה שעברה זה עמד על כ-15-20 מיליון שקל.

- האם האפליקציה הזו היא הגלגול הבא והמתבקש של הברודקאסט שלכם?

"אני לא חושב שזה גלגול של קשת. המוצר שאנחנו משיקים הוא הק"מ הראשון במסע, כשאני יודע איך ייראו 10 הק"מ הבאים, אבל לא איך יראו 100 הק"מ הבאים. אנחנו רואים קהל צעיר שזה חלק מחייו. אנחנו משנים את חוויית הצפייה, היכולת לשלוח קטעים שמגניבים אותך, פרקים שלמים והיכולת לקבל המלצות מחברים, לשמור פרקים על המחשב ולראות אותם ללא חיבור לאינטרנט".

- אין מתח בין האנשים שיושבים כמה קומות מעליך ואמונים על לוח השידורים לבין קומת הדיגיטל שלך?

"המתח בין צפייה מתוכננת לפי לוח שידורים ובין עולם הדיגיטל זה דבר שהיה כל הזמן. הגענו להבנה לגבי איזה עולם אנחנו חיים ומה זה אומר. רוב הכסף מגיע מהרייטינג מהטלוויזיה, אבל למיטב הבנתנו מה שאנחנו עושים לא פוגע ברייטינג - להפך".

אפליקציות קשת

עוד כתבות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות