גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובדיה קוקו: "אני רוצה לעשות לדלק את מה שרמי לוי עשה למזון"

הוא התחיל כנהג מכלית פשוט, עשה הון מעסקי דלק, רכב ונדל"ן והסתבך עם החוק ■ עכשיו הוא מקים רשת חדשה של תחנות דלק ונחשף לראשונה ■ "התחנות הן שלנו אז אנחנו לא יכולים להפסיד, רק להרוויח פחות" ■ ראיון בלעדי

מי שעבר בימים האחרונים באזורי מסחר שונים בארץ - בקריות, במודיעין, באשקלון, בראשון לציון או בטבריה - אולי שם לב לתחנות דלק חדשות שממותגות בוורוד-כתום תחת השם "מיקה". מדובר ברשת דלק חדשה, שמתכננת להפעיל בתוך כשנה עשרות תחנות בכל רחבי הארץ. מאחוריה עומד מי שנחשב לאיש המסתורין של משק הדלק הישראלי, עובדיה קוקו, תושב סביון כבן 63, אדם שלמרות היקף עסקיו הגדול בקושי מוכר לציבור הרחב. מעט החשיפה שקיבל (או בהגדרה מדויקת יותר: מעט החשיפה שנכפתה עליו) הייתה כאשר הסתבך עם החוק בסוף שנות ה-90 ושוב לפני כמה חודשים.

מה גרם לקוקו להפוך את אימפריית הדלק שבנה במשך שנים רבות לרשת עצמאית? בהתבטאות ראשונה לתקשורת אומר קוקו בראיון ל-G כי הוא רוצה לעשות לדלק "את מה שרמי לוי עשה למזון".

מה זה בדיוק אומר? קוקו מסביר כי בכוונתו למכור בתחנות של מיקה דלק בהנחה משמעותית בהשוואה לתחנות "רגילות". גם חנויות הנוחות שיוצמדו לתחנות הדלק, הוא מבטיח, ימכרו יותר בזול. בדיקה מדגמית בתחנת מיקה בראשון לציון העלתה כי אכן מחירי הדלק נמוכים יותר: 7.14 שקלים לליטר בשירות עצמי (בהשוואה ל-7.26) ו-7.26 בשירות מלא (בהשוואה ל-7.44).

בתוך כשנה מתכוון קוקו לסיים את תהליך המיתוג ולהעביר את תחנות הדלק שבבעלותו - ומדובר בכמה עשרות - לפעול תחת הרשת החדשה. במהלך חמש השנים הבאות מתוכננת הקמת תחנות נוספות, חדשות. בסך הכול מתוכננות כרגע כ-50 תחנות של מיקה.

קשה להעריך בשלב זה איך ישפיע המהלך על שוק הדלק, אם בכלל. שלא כמו בשוק המזון, מרווח השיווק של דלקים - ההפרש בין מחיר הרכישה מבתי הזיקוק למחיר המכירה לצרכן - נקבע על-ידי המדינה ונע מזה כשנתיים סביב ה-60 אגורות לליטר, כך שהיקף ההנחות מוגבל יחסית. בנוסף, קוקו אינו הראשון בשוק הדלק שמציע הנחות. חברת הדלק טן למשל (שבשליטת אליעזר פישמן, שהוא גם בעל השליטה בגלובס), המפעילה 43 תחנות, מגדירה את עצמה כרשת המציעה מחירים נמוכים מאלה של חברות הדלק הוותיקות.

אף אחת מחברות הדלק, מלבד טן, לא רצתה להתייחס לחברה החדשה. מטן נמסר בתגובה כי "כל מי שיפעל לטובת הצרכן כפי שאנו עושים, יבורך".

על שם הנכדה

בראיון ל-G מספר קוקו כי מיקה שעל שמה קרויה הרשת החדשה היא נכדתו בת התשע. הסב מספר שמיקה כבר ראתה את התחנות החדשות והייתה גאה שהן נקראו על שמה.

הרעיון להקים מותג חדש בתחום הדלק היה של בנו של קוקו, תומר, המשמש כמנכ"ל עסקיו (עוד על כך בהמשך), ולצורך כך גויסו בכירים מהחברות הגדולות; כך, למשל, אשר שמיר שמילא תפקידים בכירים בפז במשך 18 שנה. הרבה מחשבה הושקעה בלוגו ובחזות התחנות שעוצבו עם האדיכל אילן פרץ, ובבולטות שלהן. כך אפילו מכונות השטיפה בתחנות יהיו בצבעי הלוגו.

נכון לעכשיו, מותגו כחמש תחנות כמיקה ויתר התחנות שבבעלותו של קוקו יעברו בהדרגה לעבוד תחת המותג כשיפוגו ההסכמים שיש לו עם חברות הדלק שתחתיהן הן פועלות כעת. כך קרה בסוף השבוע האחרון עם תחנת הדלק ברחוב לישנסקי במערב ראשון לציון, שהפכה בן לילה מפז למיקה. "היה לי הסכם אספקה איתם", אומר קוקו. "לא הסתדרנו על המחיר, והתנתקנו".

- ומה אתה יכול להגיד על ההתחלה?

"זה עובד יפה. נמאס לאנשים מהחברות הישנות".

- איך אתה יודע את זה?

"כך אני מרגיש. תראי מה קורה במזון. מה עשה רמי לוי עם שלושים סניפים? הוא מרוויח יותר מכל הרשתות האחרות. באנו בזמן הנכון, הציבור אוהב את המהלך שלנו ואנחנו בטוחים בו".

- למה דווקא עכשיו החלטתם לצאת עם המהלך השיווקי של מיקה?

"הרעיון היה לצאת עם זה כשתהיה מסה של תחנות, כשהרשת כבר תהיה בפריסה. חשבנו לצאת כשנגיע לסביבות העשר תחנות. עכשיו נוצרה מסה, והחלטנו שהגיע הזמן. מהר מאוד נגיע למשהו בסדר גודל של ארבעים תחנות ויש לנו עוד מגרשים לבנייה".

- ובסיס התוכנית יהיה לחתוך את המחירים, כמו רמי לוי?

"אני משתדל. ניתן שירות יותר טוב".

קוקו לא מסביר את עניין השירות, אולם הכוונה היא כי מלבד ההנחה במחיר הדלק, ינתנו הטבות נוספות: שטיפה חיצונית, עיתון וקפה בחינם. "במחיר הדלק", אומר הגורם, "קשה לשחק. מה שאפשר לשחק איתו, זה ההטבות מסביב. השירות שנותנים. מיקה זו חברה קטנה, המנהלים של התחנות הם חברים של בעלי הבית ברמה האישית, והם ישכבו על הגדר בשבילם. זה לא כמו בחברות הגדולות, שמנהל תחנה לא יכול להגיע למנכ"ל".

- מיקה תהיה שחקנית משמעותית לדעתך? תוכלו להפוך להיות חברת הדלק החמישית מבחינת הגודל?

קוקו: "תקראי לזה איך שאת רוצה. נקווה שזה מה שיהיה. אני יהודי מאמין בעזרת השם".

- איך אתה חושב שתרוויח עם מרווח שיווק כמו שיש היום?

"אני לא משלם שכירות לאף אחד. הכול בבעלות שלי, אז אני לא פוחד מכלום. זו פרה שיכולה לתת כוס חלב היום ואולי רק רבע כוס מחר, אבל אין לי הוצאות של שכירויות, כמו שיש לשאר חברות הדלק".

- אתה יכול להסביר?

"מה שקורה זה שלחברות הדלק אין כמעט תחנות (הכוונה היא לתחנות בבעלות מלאה, ה' מ'). חלק מהתחנות החברות מתפעלות בהסכמי אספקה וחלק מהתחנות הן שוכרות מבעלי הנכסים. בהרבה תחנות הן מפסידות כסף ולכן בסיכום הכולל הן לא מרוויחות או מרוויחות מעט. אני, משלושים ומשהו תחנות, מרוויח יותר מהן. תקראי את המאזנים שלהן - השכירויות בולעות את כל הרווח. קחי את סונול ודלק וכו'. הן משלמות סכומים מטורפים על שכירויות 20-15 מיליון שקל בשנה. מה דלק מרוויחה? כלום. מה סונול? כלום. מה דור הרוויחה? 37 מיליון שקל עם 200 או 202 תחנות? יחסית לגודל זה כלום. אצלי הכול זה תחנות בבעלות".

- למה החברות לא רוכשות את התחנות שהן שוכרות?

"כי הן עשו חוזים לעשרים שנה או 25 שנה. חוזים יקרים וצמודים למדד. אחת הסיבות למה שקרה בענף זה שהורידו את המרווחים (הכוונה להורדת מרווחי השיווק באמצע 2012 שפגעה ברווחי החברות, ה' מ'). אני עובד בשיטה אחרת".

- ולך אין שכירויות?

"אני רק בבעלות. אני עיראקי. בגלל זה אנחנו לא יכולים להפסיד, רק להרוויח פחות, כי אין לנו העלויות שיש לגדולות. את חבילת ההטבות בחינם אנחנו יכולים להציע בזכות המסה של התדלוקים בכל תחנה".

קוקו מצביע על ההסכמים של החברות הגדולות עם ציי רכב כעוד סיבה שמונעת מהחברות הגדולות להוריד מחירים לצרכן, קצת בדומה למה שקורה בין יבואני הרכב לחברות הליסינג. "בציי רכב הן נותנות הנחה. הן לא יכולות פתאום לתת ללקוח פרטי מחיר נמוך יותר מאשר לציים", הוא אומר.

למרות הדברים הללו, כאשר פריסת התחנות תתרחב, מיקה תנסה לפנות גם לציים. "היום", אומר תומר קוקו, "בעלי תחנות פוחדים לעבור לחברות דלק קטנות יותר, כי הם יודעים שהם יאבדו את ציי רכב. כשלנו יהיו ציי רכב, זה יאפשר לנו קפיצה. כרגע המדיניות היא להחזיק תחנות רק בבעלות, אבל כשהמותג יתפתח אולי יהיה מקום גם לשכור תחנות, ואז, השמיים הם הגבול. אבל לא נקנה כל תחנה ולא נשכור כל תחנה. אנחנו חברה אחראית, מחפשים לגדול בקצב שלנו".

מהשטחים ועד שוודיה

קוקו נחשב לאחד האנשים החזקים במשק הדלק. את דרכו החל כנהג מכלית שכיר, אולם במהרה רכש משאית משלו והחל לטפס מעלה. ב-1984 הקים את סוכנות הדלק שהייתה בסיס פעילותו, אך את עיקר הונו, הנאמד במאות מיליוני שקלים, עשה מאספקת דלקים לרשות הפלסטינית בשנות ה-90, שבהן לפי פרסומי עבר היה מקורב לבכיר הרשות דאז ג'יבריל רג'וב. במשך 12 שנים החזיקה חברה שבבעלותו, יחד עם דור אנרגיה (גלגולה הקודם של דור אלון), בזיכיון לאספקת דלקים לשטחי הרשות. הזיכיון הסתיים ב-2006 ובשנה שעברה הפסיק גם למכור דלקים לרצועת עזה.

בסוף שנות ה-90 הסתבך קוקו בחקירה פלילית בגין חשדות לשימוש בחשבוניות פיקטיביות. לפי החשדות הראשוניים, היקף ההונאה הגיע ל-250 מיליוני שקלים. כתב אישום הוגש נגדו ונגד מעורבים נוספים, ושנים לאחר מכן, ב-2004 ובנסיבות מפתיעות, נסגר התיק לאחר ששילם 12 מיליוני שקלים לרשויות המס, חלקם ככופר.

ב-2004 עקף קוקו את כלמוביל, יבואנית מרצדס, ומתמודדות נכבדות נוספות, במירוץ לקבלת זיכיון היבוא לישראל של סקניה, היצרנית השוודית של משאיות ואוטובוסים. עד אז, הייתה החברה שלו לקוח אסטרטגי בישראל של סקניה ורכשה עשרות משאיות בשנה.

"המו"מ התחיל כבר ב-2002 ורק ב-2004 חתמנו. הם באו לפה, עשו בדיקות, בדקו אם אני מתאים או לא. כשקיבלתי את הזיכיון, התקשרתי לד"ר (הכוונה לד"ר שמואל חרל"פ, הבעלים של כלמוביל, ה' מ'), וסיפרתי לו שזכיתי. הוא נדהם, וסגר לי את הטלפון. אחרי חמש דקות הוא התקשר והתנצל, והם העבירו את הזיכיון בצורה מסודרת, הוגנת וחלקה", אומר קוקו.

"כשקיבלנו את הזיכיון היינו 10% מהשוק (שוק המשאיות הכבדות והאוטובוסים בישראל, ה' מ'). היום אנחנו 20% מהשוק. בסקניה לא מבינים את זה - באירופה יש להם 11%. הם לא מבינים איך הגענו כאן ל-20%".

"זה היה תרגיל מבריק", מספר אחד ממקורביו. "המותג הזה היה הבייבי של יבואן מרצדס הרבה שנים; קוקו הצליח להרשים את השוודים ולשכנע אותם שהוא יחזק את המותג. הוא איש עסקים מבריק, מאוד ממולח, רואה מה שאחרים לא רואים. הוא לקח את המותג, והשאיר את האנשים של סקניה (בישראל) בתפקידיהם".

עסקי הדלק הם רק חלק מהאימפריה של קוקו. עסקיו מאוגדים במסגרת כ-25 חברות תחת החברה האם K-group. מלבד הדלק והייבוא יש לו עסקי נדל"ן; עבודות עפר; סוכנות נסיעות ועוד. משפחת קוקו גם שותפה בחברת אליקים בן-ארי, שמחזיקה בזיכיון לפינוי האשפה מאתר חירייה.

משרדי K-group שוכנים במערב ראשון לציון, בבניין במתחם תחנת דלק של המשפחה שבינתיים מותגה רק בחלקה כמיקה. חדרו של קוקו ענק ומקושט בתמונות ילדיו ונכדיו. במיוחד גאים בני המשפחה בבית כנסת מפואר שהקימו במקום. אגב, בעת שיצאנו מהמתחם הבחנו ביונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז שבדיוק נכנס אליו.

- שקלתם פעם להנפיק בבורסה?

"לא. בשביל מה? כשאנחנו צריכים כסף, אנחנו הולכים לבנקים. אין לנו בעיה עם הבנקים. הבנקים אוהבים אותנו".

כמנכ"ל K-group משמש בנו, תומר, בעוד קוקו עצמו משמש כמעין נשיא. בתו לא לוקחת חלק בעסקיו. מלבדם יש לקוקו עוד שני ילדים קטנים, מנישואים שניים. "קשה להאמין", מספר אחד מידידו, "מה זה עשה לו, האבהות המאוחרת. זה מאוד ריכך אותו".

זרק כיסא

התרככות היא כנראה עניין יחסי. לפני כחצי שנה הוגש נגד קוקו כתב אישום על תקיפה ועל סחיטה באיומים כלפי אדם שהיה חייב לו חמישה מיליון שקלים. על-פי כתב האישום, קוקו תקף את האיש פעמיים - פעם כשזרק לעברו כיסא במשרדו, ופעם נוספת בביתו. קוקו מכחיש כי תקף את האיש וטען בבית המשפט כי בשל סערת רגשות זרק את הכיסא על הרצפה, אך לא לעבר האיש.

באחד הדיונים בתיק התייחס קוקו בין היתר להיקף עסקיו. מעדותו עלה כי הם מגלגלים מחזור שנתי של כ-2.5 מיליארד שקלים וכי בשלוש השנים האחרונות שילם מס כולל של כמאה מיליוני שקלים. באותה הזדמנות הוא אף הביע חששו כי כתב האישום יגרום נזק לעסקי הייבוא שלו. "אנחנו יבואנים של משאיות", הוא אמר לשופט. "יהיו לנו בעיות בחו"ל. הפרסום הזה יכול לגמור את כל העסק".

באותה תקופה חשף גלובס כי המשטרה מונעת מקוקו להפעיל שלוש מתחנות הדלק שבבעלותו בשל מידע מודיעיני שכביכול הצטבר לגביו. במסגרת עתירה מנהלית שהגיש קוקו, התיר לו השופט להפעיל את התחנות, עד לחשיפת המידע.

תיק משפטי אחר שניהל, ושחשף עוד טפח מעסקיו, היה תביעה שהגיש, ושנדחתה לאחרונה, נגד שותפו לשעבר דודי אברהם בחברת חמשק אילת, שהשקיעה בין היתר בנדל"ן בעיר הדרומית. החברה רכשה בין השאר את בית הספירלה, את מסעדת ספינת הדייג ושתי חנויות בשדרות התמרים בעיר. אברהם, אגב, היה שותפו של קוקו גם במחצבה בתרקומיא, וגם שם הסתכסכו. לצורך פתרון הסכסוך ההוא, הם פנו לשוני גבריאלי, שישמש כמפשר ביניהם.

באמצעות עו"ד ארנון גרפי, המייצג אותו בעסקיו, הגיש קוקו תביעה נגד אברהם בגובה 3.5 מיליון שקלים. הוא טען אז כי על אברהם להשקיע כסף נוסף בחברה, וזאת בהתאם להשקעות של קוקו וכן לאור העובדה שהוא מחזיק 10% בחברה השווה עשרות מיליוני שקלים, אף שהשקיע בה רק 20 אלף דולרים. אברהם, שיוצג בידי עו"ד ארז הס, טען מנגד, כי מעולם לא הסכים להשקיע בחברה מעבר למה שהשקיע, וכי הלוואות שנתן בשעתו לקוקו, לא ניתנו כהשקעה.

השופט, עמירם בנימיני, שוכנע כי אברהם לא הביע את הסכמתו להשקיע בחברה סכומים נוספים. לגבי טענתו של קוקו על כך שאברהם התעשר שלא כדין, ציין השופט, כי אברהם לא הפיק בינתיים כל רווח. באשר להתעשרותו בעתיד, ציין השופט, הרי שממילא אם ימומשו נכסי החברה, יהיה עליה קודם כול להשיב את הלוואות הבעלים שקיבלה מקוקו, כך שלא ברור כלל שאברהם יתעשר.

עוד כתבות

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה