גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: טירקל, נאמן וברזילי התייצבו באילת

מי הגיעו לכנס לשכת עורכי הדין? ■ איפה נפגשו קאהן וקופלר? ■ וגם: מה עשו אלכסנדר ולוסיאן פורבס בישראל?

הכנס ה-13 של לשכת עורכי הדין נפתח אתמול (א') אחר-הצהריים באילת. הרוחות הצפוניות הקשו מעט על נחיתת הרכבת האווירית בעיר הדרומית, ובכל זאת עורכי ועורכות הדין הגיעו בזמן לפאנל הפתיחה במלון רויאל ביץ'. הפאנל עסק במדינה, צבא ומה שביניהם, והמנחה, איילה חסון, הצליחה לחלץ מהאלוף (מיל') גיורא איילנד אמירה שהוא לא אומר "לא" לפוליטיקה. "לפי מה שאת תיארת עד עכשיו לא כדאי לי", אמר לה, אבל ביקש להניח לנושא. מי שכמעט לא הגיע לכנס היה דווקא המארח - ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, שנקרא לשירות מילואים דווקא ברגע החגיגי של השנה. בסופו של דבר המילואים נדחו וברזילי התייצב כמתוכנן לקבל את פני הבאים. נצפו בעיר: שופט בית המשפט העליון לשעבר יעקב טירקל, עו"ד מיבי מוזר שתפס את מקומו בכנס ליד השופט חנן מלצר, שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, שופטי בית המשפט העליון לשעבר טובה שטרסברג כהן ומאיר שמגר, מנהל בתי המשפט לשעבר דן ארבל, עו"ד יוסי גרוס, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, עו"ד זכי כמאל יו"ר משותף של כנס עורכי הדין, עו"ד ברוריה לקנר שהעלתה תמונה לפייסבוק בה היא מבלה עם עו"ד רות עשהאל במסיבה שנערכה בשעות הערב בטיילת.

המבורגר לשווייצרים

גדעון המבורגר, מבעלי קבוצת הראל, נשיא לשכת המסחר ישראל-שוויץ וחבר אגודת ידידי מכון ויצמן, אירח אמש, תחת שניים מכובעיו, ארוחת ערב חגיגית. בארוחה שנערכה במלון דן תל-אביב נטלו חלק אנשי עסקים משווייץ, בהם בנקאיים בכירים ואנשי פיננסיים, אשר הגיעו לישראל כאורחי הוועד האירופאי של מכון ויצמן.

גדעון וחנה המבורגר, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: יוסי זליגר
גדעון וחנה המבורגר

עופר קליין, ראש מחלקת המחקר בהראל פיננסים וביטוח, סקר בפני האורחים את ההתפתחויות בכלכלה הישראלית, והביע אופטימיות בקשר לעתידנו הכלכלי. נכחו: חנה המבורגר, עו"ד גד נשיץ, שמשון הראל מבעלי אמריקה-ישראל, עו"ד צביקי פירון, שאול לוטן מנכ"ל חברת הנדל"ן לוינשטיין, רינה באום מנכ"לית חברת ההשקעות של משפחת פדרמן, יעל גורן-וגמן מנכ"לית אגודת ידידי מכון ויצמן, עמי וליזיקה שגיא, דורון טמיר לשעבר מנכ"ל מכון התקנים ועוד.

פורבס ביקב

לוסיאן פורבס, הבעלים של חברת פורבס העולמית, ובנו אלכסנדר, הגיעו ארצה לביקור עסקי במטרה לבחון פתרונות השקייה לשדות קנה הסוכר שבבעלותם. האב והבן הגיעו אתמול לסיור במרכז היין החוויתי של יקבי ברקן בקיבוץ חולדה.

שי אביטוב, אלכסנדר ולוסיאן פורבס, פתרונות השקייה לשדות קנה הסוכר / צילום: יוסי כהן
שי אביטוב עם אלכסנדר ולוסיאן פורבס

את האורחים חובבי היין הדריכו שי אביטוב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת טמפו שבבעלותה יקבי ברקן וסגל ואייל מלובן מנהל מרכז המבקרים של יקבי ברקן. במהלך הסיור התרשמו השניים מגודלו של מרכז המבקרים, אשר כולל למעלה מ-2,000 דונם של כרמים מזנים שונים, וביקרו באולם החביות המכיל כ-5,500 חביות יין. את הביקור הם קינחו בחדר ה-VIP, סביב שולחן אבירים גדול, עם טעימות יין.

רמת-השרון מתגייסת

האסיפה הכללית השנתית של הפדרציה הישראלית הראשונה בארץ, "תקדים - הקרן לאחריות הדדית רמת-השרון", התכנסה לאחרונה כדי לציין את סיום שנת הפעילות השנייה של הקרן. אל רימון, בית-הספר למוזיקה הפועל בעיר, הגיעו פעילי הקרן. אלוף (מיל') הרצל בודינגר המשמש כראש ועדת פיתוח משאבים וראש מבצע הגיוס של הקרן, סיפר כי עד כה נאספו מתושבי העיר כ-1.5 מיליון שקל המיועדים לחזור לקהילת התושבים ולרווחתם. יהודה אדר, נשיא בי"ס רימון, הודה לעו"ד אריק רוזנבלום מנכ"ל הקרן, ולבאי האירוע בהם יו"ר הקרן אלוף במיל' דוד עברי; מירי אייזן; ליאור שליו; ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, וסגניו, שירה אבין ורפי בראל; ניצן אביב וגידי גרישנטיין, מייסד ונשיא מכון "ראות".

לפיד מקבלת פרס

לקראת פתיחת אירועי חג הספר העברי, איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, העניקה זו השנה השנייה ברציפות את "פרס סטימצקי". הפרס הכספי ניתן לסופרים על פועלם לקידום התרבות בישראל והוא מבוסס על המכירות במהלך שנת הספר העברי. השנה התכבדו בקבלת הפרס הסופרת יוכי ברנדס על "הפרדס של עקיבא" (25 אלף שקל), הסופר יהודה אטלס והמאייר דני קרמן על "והילד הזה הוא אני - אוסף ראשון" (15 אלף שקל) והסופרת שולמית לפיד, אמו של שר האוצר, על ספרה "טעות אנוש" (10,000 שקל).

דני קרמן, יוכי ברנדס, איריס בראל, יהודה אטלס, שולמית לפיד, פרס סטימצקי / צילום: סיון פרג'
קרמן, ברנדס, בראל, אטלס ולפיד

נכחו באירוע שנערך במתחם דלאל שבתל-אביב: חברי הנהלת סטימצקי, אלי כהן ראש מטה השיווק של בנק הפועלים, הסופרת ליהיא לפיד כלתה של הסופרת שולמית לפיד, משפחות הסופרים הזוכים, ערן זמורה מבעלי כנרת זמורה ביתן, ג'קי בריי מנכ"ל עם עובד, אבנר פחימה מנכ"ל הוצאת קוראים, דני פחימה מנכ"ל הוצאת דני ספרים, דב אייכנוולד מנכ"ל ידיעות ספרים, ביני טריואקס מנכ"ל הוצאת מטר, יפתח דקל מנכ"ל כתר, עוזי שביט מנכ"ל הוצאת הקיבוץ המאוחד ועוד.

רייס נועל

בחמישי בוול סטריט ניו-יורק, ניתן האות לדיויד רייס, מנכ"ל חברת סטרטסיס ללחוץ על הפעמון שנועל באופן מסורתי את יום המסחר בנאסד"ק. הזכות נפלה בחיקו של רייס חצי שנה לאחר השלמת המיזוג בין אובג'ט הישראלית לסטרטסיס האמריקנית. בכירי החברה הממוזגת - שעוסקת במערכות וחומרים להדפסה בתלת ממד ומפעילה מטות בארה"ב ובישראל (רחובות) - הגיעו לאירוע. בין המשתתפים: ארז שמחה סמנכ"ל הכספים ומנהל תפעול ראשי; סקוט קראמפ יו"ר הדירקטוריון; הדירקטור אילן לוין; אלחנן יגלום יו"ר הוועדה האקזקוטיבית של הדירקטוריון; שיין גלן סמנכ"ל קשרי משקיעים; ג'ון קוב סמנכ"ל שיווק בכיר; אריטה מצוף סמנכ"לית שיווק; וגם: קארסטן אגארד ממחלקת אב-טיפוס וחומרה במיקרוסופט; אנה סאקאליס דירקטורית בנאסד"ק, וברוס אוסט סגן נשיא בכיר בנאסד"ק.

קאהן וקופלר בחווה

מוריס קהאן וליאון קופלר קיימו בשישי בצהריים אירוע התרמה למען המרכז לרכיבה טיפולית בישראל, הממוקם בתל מונד. מטרת האירוע הייתה לייסד אגודת ידידים שתפעל באופן קבוע למען המרכז, וכן לקדם את המקום שהוקם בשנת 2000, ומטפל באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בעזרת סוסים וכלבים. מי שריגשה את הנוכחים הייתה שחר גרינשפן, שנפגעה קשה בתאונת דרכים וכיום היא משותקת בכל חלקי גופה. גרינשפן החלה בטיפולי הרכיבה לפני כחצי שנה וכיום ניכר שיפור בתפקודה. אחותה, יעל, שבזמנו ניהלה קמפיין פייסבוק כדי להביא לשינוי עונשו של הנהג הדורס, סיפרה לכולם כיצד הרכיבה על סוסים תורמת לאחותה. נכחו: צ'רלס וול יו"ר המרכז, ד"ר דורית ברפמן מנכ"לית המרכז, לני רקאנטי, מורי ארקין, יוסי צ'חנובר, דנה עזריאלי, דפנה הר לב מנכ"לית משותפת בקבוצת אביב ועוד.

עוד כתבות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 2.2%, נטפליקס יורדת בכ-9%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי