המסחר בוול סטריט נסגר היום (ה') בעליות שערים, על רקע סנטימנט חיובי בשווקים הגלובליים, ובהמתנה לאומדן השני לנתוני הצמיחה ברבעון הראשון של 2013, בארה"ב. זאת, בעוד השווקים באסיה צנחו בהובלת מדד הניקיי, הבוקר.

אכזבה בזירת המאקרו בארה"ב. היום ב-15:30 (שעוננו) פורסם כי הכלכלה הגדולה בעולם צמחה בכ-2.4% ברבעון הראשון של שנת 2013, לפי אומדן הצמיחה השני. וזאת, קצת מתחת לאומדן הראשון, אשר כבר פורסם והציג צמיחה של 2.5%. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הבהיר יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, כי הבנק המרכזי יגלה גמישות במדיניות המוניטארית שלו.

באותה השעה, התפרסם נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שהסתכם בכ-354 אלף תביעות שבועיות, הרבה מעל הצפי ל-342 אלף תביעות, ולעומת 340 אלף תביעות בשבוע החולף. ב-17:00 התפרסם נתון מכירות הבתים בהמתנה, אשר עלה בכ-0.3% "בלבד" בחודש אפריל, לעומת צפי לעלייה של כ-1.3%, אחרי עלייה של 1.5% במארס.

"אנו בשוק שורי במניות והמצב צפוי להימשך כך", אמר ג'פרי גונן, מנהל השקעות ב-Dexia Asset Management. "ביום בו הפדרל ריזרב יקטין את היקף הרכישות, השוק יעצור וימתין. בהמשך, במידה והכלכלה תמשיך לצמוח והצריכה הפרטית תמשיך להאיץ, אזי העליות יימשכו". החודש עלה מדד ה-S&P 500 בכ-3.2%, העלייה החודשית השביעית ברציפות של מדד - הרצף הארוך ביותר מאז 2009.

באירופה, עליות קלות חרף צניחה בבורסות אסיה היום - בהובלת מדד הניקיי היפני. הבורסה ביפן צנחה היום ב-5.2% נוספים והשלימה בכך נפילה של יותר מ-10% מהשיא האחרון - ובכך נכנסה באופן רשמי לקטגוריית "תיקון". וזאת, עקב החשש כי ה'פד' ימשיך או יאט את קצב רכישות האג"ח שלו.

"עלינו להיות זהירים ולא להפוך לדוביים מדי", מסביר סטיוארט ריצ'רדסון, מנהל השקעות ב-RMG Wealth Management LLP. "הולכים להיות ימים לא קלים בשוק, אבל ישנה האמונה כי הפדרל ריזרב תמיד יוכל לעזור".

עליות במניות הזהב והכסף

מניות הזהב והכסף נהנו מהעלייה במחירי המתכות היקרות. נציין את ניומונט , באריק גולד וסילבר וויטון (סימול: SLW).

טבע הודיעה לרשות המסים בישראל כי תשלם למדינה סכום של 336 מיליון שקל על-פי התנאים שנקבעו בתיקון מספר 69 לחוק לעידוד השקעות הון, המאפשרים לחברה ישראלית להשתמש ברווחים פטורים ממס אשר נצברו לפני סוף שנת 2011 לתשלום דיבידנדים לבעלי המניות שלה בכפוף לתשלום מסים מופחתים מסוימים. ל"גלובס" נודע כי מדובר במס על רווחים של 5.5 מיליארד שקל, כך שמדובר במס של 6.1% בלבד.

טאואר סמיקונ' הישראלית יוצאת בתוכנית להנפקת זכויות לרכישת מניות החברה עד לסכום של 60 מיליון דולר. במסגרת הנפקת הזכויות המתוכננת, החברה לישראל שמחזיקה בכ-40% בטאואר, התחייבה להשקיע כ-18 מיליון דולר, מלוא זכויותיה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]