גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לנדאו: "אם דורשים ממני מחיר גבוה, לא אנפוש פה"

שר התיירות: "אם בעלי בתי-המלון גרידיים, אני יכול להגיד 'לא תודה'. בטיסה קצרה מישראל אתה יכול להגיע למקומות יפים ולא יקרים" ■ לנדאו מדבר עוד על היזמות המקרטעת של בתי-מלון חדשים, ההוצאות הכבדות והפוטנציאל העצום

הדו"ח האחרון של אתר hotels.com, הסוקר מחירים ששולמו בפועל עבור חדרי מלון ב-150 אלף אתרי לינה בעולם, קובע שהלינה בישראל יקרה בהשוואה למדינות אחרות ברחבי העולם. על פי הדו"ח, המחיר הממוצע לחדר במלון בישראל עמד בשנת 2012 על 754 שקל ללילה. המחיר אמנם נמוך מזה שבמונקו (1,068 שקל) או ברוסיה (787), אך גבוה ממדינות כמו שווייץ (749), אוסטרליה (649), ארה"ב (627), איטליה (589), קנדה (578), צרפת (567) וגרמניה (473). גם בפילוח לפי ערים, היוקר מקומם: לינה במלון בירושלים (655) יקרה מערים כמו לונדון (605), רומא ואמסטרדם (583) וברלין (413).

וכשאלה המחירים, אין פלא ש-35% מאזרחי המדינה - שהם למעלה מ-2.5 מיליון בני אדם - לא יכולים להרשות לעצמם לנפוש בארץ. 18% מהישראלים, שאולי לא רוצים "לצאת פראיירים", מעדיפים לנפוש אך ורק בחו"ל. מעבר לכך, כמובן שתג המחיר הגבוה בארץ הקודש גורם לנדידה לא מבוטלת של תיירות נכנסת פוטנציאלית ליעדים אטרקטיביים סמוכים, כמו עקבה כתחליף לאילת.

"אם דורשים ממני מחיר גבוה, אז לא אנפוש פה", מודה שר התיירות הנכנס, עוזי לנדאו ('הליכוד ביתנו'), בראיון בלעדי ראשון ל"גלובס". לדבריו, "מה שקורה היום זה שמי שאין לו כסף נשאר בבית; מי שיכול להרשות לעצמו קצת יותר עושה קמפינג; ומי שיכול להרשות לעצמו יותר נוסע לקפריסין ועוד יותר לפריז; ומי שיש לו באמת הרבה כסף, נשאר לנפוש בארץ. אם בעלי בתי המלון גרידיים, אז אני יכול להגיד להם 'לא תודה, אני הולך למקום אחר'. בטיסה קצרה מישראל אתה יכול להגיע למקומות יפים ולא יקרים".

"גם אני עצבני"

לכל השחקנים בענף המלונאות ברורה המשוואה: בניית חדרי אירוח נוספים באזורי ביקוש תוביל לירידת מחירי הנופש. אלא שבינתיים הענף סובל ממחסור חמור בחדרי אירוח, המייקרים את הנופש בישראל.

על פי משרד התיירות, כ-15 אלף חדרי אירוח חסרים כיום על מנת לעמוד ביעד של 5 מיליון תיירים עד 2016. לפי שעה, רק כ-4,000 חדרים נמצאים בבנייה. מבקר המדינה שהתייחס בעבר לנושא קבע כי האשם טמון בחסמים בירוקרטיים ובקשיים סטטוטוריים בלתי נסבלים הניצבים בפני יזמי תיירות פוטנציאליים. "שלטון הפקידות בארץ עוצמתי יותר מהשלטון הפוליטי. יש דברים שצריך לקדם ושלטון הפקידות מציב מסלול מכשולים אדיר. זה דבר נורא. כמו 'זהבי עצבני', גם אני עצבני מזה", אומר לנדאו.

- יש לך יכולת לפשט בירוקרטיה ולהסיר חסמים הניצבים בפני יזמי תיירות?

"יש לי כוונות לפשט את הביורוקרטיה הישראלית עוד מתפקידי הקודם כשר האנרגיה, אך ללא הצלחה. בקטע הזה, יש אצלנו משהו בגנטיקה. לא ברור לי למה צריך לקחת כל כך הרבה שנים להקים בארץ מלון: פה זה לוקח עשר שנים, לעומת ארבע באירופה. אחד המלונאים הבכירים סיפר לי שבפריז, שם הוא מתכוון לבנות מלון, אדם אחד לוקח אותו יד ביד ועוזר לו בכל מה שצריך. אצלנו, העובדה שמבקר המדינה החל לנקוב בדו"חות שלו בשמות של אנשים, מרתיעה עוד יותר את הפקידות וגורמת לה לפחד מלקבל החלטות. כך שלמעשה, כוונה טובה של המבקר גורמת לסרבול מערכתי. אני אעשה את כל שביכולתי לפשט את החסמים, אבל אצטרך פה את שיתוף הפעולה ועזרת משרדי הכלכלה והמסחר, המשפטים, האוצר, הבריאות, הממונה על ההגבלים ועוד".

- מה לגבי "עירוב שימושים" - מגמה הקוראת לשילוב של מגורים ביחד עם מלונאות?

"אני בעד כל מה שיש בכוחו להקל על יזמים להקים פה בתי מלון ולהקטין סיכונים. אם זה מה שיקל על המשך השקעות בתשתית תיירותית-מלונאית, הדבר חיובי".

ועוד לפני שייבנו פה בתי מלון חדשים בכמויות, סבור לנדאו, בדומה לקודמו בתפקיד, סטס מיסז'ניקוב, שאת עלות הנופש הגבוהה בישראל אפשר וחייבים להפחית. "אני מתכוון להיכנס לדיאלוגים הנדרשים על מנת לממש את ממצאי הוועדה לבדיקת עלויות הנופש בישראל". ועדת בר ניר, על שם מנכ"ל משרד התיירות היוצא, נועז בר ניר, קבעה כי ניתן להוזיל את המחירים בכ-20%.

- המלונאים טוענים שהנופש בישראל יקר בגלל עלויות תפעול גבוהות ויוקר מחיה.

לנדאו: "נכון שלמלונאים יש עלויות בלתי סבירות שאין למלונאים באירופה. למה צריך לחייב מלונאים להעסיק מפעיל בריכה, או אנשי אבטחה חמושים? אפשר לוותר לחלוטין על אנשי ביטחון במלונות במקומות רבים בארץ. אגב, בהקשר זה, ח"כ דוד צור ("התנועה", לשעבר מפקד מחוז ת"א במשטרה), עדכן אותי שבכוונתו לבדוק את הנושא לעומק ואמרתי לו שאני איתו בעניין. סיבה נוספת ליוקר מחירים היא תוצאה של היצע בתי מלון והיצע אתרי תיירות אטרקטיביים מוגבל בהשוואה להרבה מקומות אחרים בעולם".

בניסיון להוזיל עלויות תפעול, אישרה החודש ועדת החינוך והספורט של הכנסת פטור מהעסקת מדריך בחדרי כושר במלונות, בתנאי שהוא משמש את אורחי המלון בלבד ובתנאי שהמשתמשים אינם קטינים.

- ישראל נחשבת למדינה לא ידידותית לתיירים במובן של תחבורה ציבורית, שילוט שלא תומך שפות, נהגי מוניות שגובים תעריפים גבוהים וכד'.

"חלק לא קטן מהביקורת נכון. ישראל גם יקרה מאוד לתיירים. בתחום הזה יש לנו מרחק לא קטן לעבור, גם בדברים שאינם קשורים ישירות בתיירות: אנחנו מדברים בקול רם, על הכבישים כל הקודם זוכה ובתור לקולנוע יש תמיד כאלה שמנסים להיכנס מהצד. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד".

- מדוע בוטל המכרז לדירוג בתי המלון בשיטת הכוכבים?

"הסיבה פרוזאית, אבל אני לא רוצה להטיל את האשמה על מישהו מקודמיי. ניגשו ארבע חברות אירופאיות עם ניסיון טוב אבל לא מספיק. תנאי המכרז קבעו ניסיון של דירוג 100 מלונות, מה שלא היה לחברות הללו. אנחנו בוחנים את הנושא מחדש ואין לנו שום כוונה למסמס אותו. יש לי עניין להגיע למצב שאזרח המבקש לנפוש במלון 3 כוכבים, באמת יקבל 3 כוכבים ולא כוכב אחד".

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בימים האחרונים בנושא, על מנת למצוא פתרונות שיאפשרו דירוג לטובת הצרכנים. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר לוי, עדכן את חברי הוועדה כי בקרוב יפרסם המשרד מכרז חדש והדירוג יסתיים עד ספטמבר 2014.

"הקיצוץ כואב"

תקציב משרד התיירות לשנת 2013 קוצץ ב-86 מיליון שקל ועומד על 630 מיליון שקל. "הקיצוץ כואב אבל אין לי טענות על כך, כי אני מבין שצריך להטות כתף. יש משימה וכולם צריכים להתגייס ולהתייעל. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

- הפגיעה העיקרית היא בתקציב השיווק של מדינת ישראל כיעד תיירותי בחו"ל.

"תחום השיווק נפגע חזק. על פי עבודה שביצעו בארנסט אנד יאנג, אנחנו צריכים להשקיע כל שנה 250 מיליון שקל כדי לשווק ביעילות את ישראל. בפועל נשארנו עם 155 מיליון שקל לקידום תיירות נכנסת. היכולת לשווק את המדינה מותנית בתקציבים ולכן אני ממתין בסקרנות לדיוני התקציב".

- קולך לא ממש נשמע בתחום הכלכלי, למעט מאבקך נגד כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות.

"התגייסתי והסתערתי עם כל התעשייה כדי לטרפד את כוונת האוצר להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת, שאם הייתה מתקבלת הייתה מנחיתה מכה קשה על הענף. גם הייתי נגד הכוונה לבטל הפטור ממע"מ באילת. אני רואה בפטור חשיבות אדירה קודם לתושבי העיר המנותקת ורק אחר כך לענף התיירות בעיר".

- כשר האנרגיה בעבר ושר התיירות בהווה: מי תורם יותר למשק?

"הזרמת הגז ב'תמר' תעלה את הצמיחה בשנה הקרובה מ-2.8% ל-3.8%, אבל גם לתיירות יש תרומה כלכלית פוטנציאלית לא מבוטלת. ככל שאני לומד יותר אני מבין שהתרומה של התיירות הנכנסת היא 2% לתמ"ג והפוטנציאל הוא יותר מכפול. הענף נתפס כהנאה וכנופש כשבעצם מדובר ביצרן תעסוקה אדיר בפריפריה. לכן, כשאני מדבר על עצמי כשר התיירות, אני לא שוכח שאני גם שר התעסוקה של הפריפריה".

- מדוע תיירות דתית היא רק נוצרית או יהודית? יש מדינות מוסלמיות שמיודדות איתנו.

"השערים פתוחים לכולם, ללא הבדל דת. כל מי שרוצה לבקר פה - אהלן וסהלן. המטרה שלנו היא לעודד תיירות מכל מקום, אבל מטבע הדברים את מרבית תקציבי השיווק של ישראל בחו"ל נכון לתעל ליעדים/מדינות שתורמות לנו את המקסימום. מדובר בצפון אמריקה, אירופה ורוסיה, משם מגיעה עיקר התיירות. 25% יהודים והיתר נוצרים. אגב, גם התיירות שמגיעה מהמזרח הרחוק היא ברובה נוצרית.

"הבחירות הסתיימו כפי שהסתיימו וזו מציאות שאיתה צריך להתמודד"

לנדאו בן ה-70 הוא שועל קרבות ותיק הבא והולך במסדרונות הכנסת כבר כשלושה עשורים. "הפוליטיקה החדשה היא מציאות אחרת המתאימה את עצמה לכפר הגלובלי", אומר לנדאו, בהתייחסו בין היתר לשימוש הגובר של הנבחרים ברשתות החברתיות. לדבריו, "אני שייך לליכוד של בגין, של שמיר, של ז'בוטיסנקי ושל מפא"י עם בן גוריון, גולדה, גלילי, אשכול ואלון, ומנסה למצוא את עצמי ולפלס את דרכי מהשורשים ההם אל המציאות הנוכחית".

- ונראה גם אותך בקרוב בפייסבוק?

"אני לא רוצה לנהל את מעשיי היומיומיים המתרחשים בחדרי חדרים בפייסבוק. לכל אחד יש חיים פרטיים וחיים ציבוריים. כמו שבבית יש לנו סלון, חדר שינה ושירותים - ומה שאנחנו עושים בחלל אחד, אנחנו לא עושים בחלל שני. זה נכון באישי ונכון בפוליטיקה. זוהי עמדתי ואני לא קופץ מעמדה לעמדה רק כי מישהו אמר שרק חמור לא משנה את דעתו".

- מלבד האנרגיה החזקת בתפקידים בעבר בכירים אחרים, כמו השר לביטחון פנים ויו"ר ועדת החוץ והביטחון. זו לא אכזבה לקבל את תיק התיירות?

"הבחירות הסתיימו כפי שהסתיימו וזו מציאות שאיתה צריך להתמודד. ראיתי זכות גדולה לשכנע את ידידי יאיר שמיר להצטרף אלינו, ומראש אמרתי גם לו וגם לאביגדור ליברמן שהוא לפני, וזכותו לבחור. אני שמח מהתוצאה.

"מה שאני יכול לומר זה שבכל התפקידים שעשיתי, תיירות הוא התפקיד שבאתי אליו עם ההכשרה הקטנה ביותר. ביטחון פנים היה עיקר ההכשרה שלי ובאנרגיה ומים יש לי תעודות לימוד. עכשיו אני סטודנט שצריך לעבור את הבחינות. אני עושה את תפקידי 24/6, וכשאני נח בשבת אז זה באווירה של נופש שמשרה עלי משרד התיירות. אני נהנה מכל רגע, גם כתלמיד וגם כמי שצריך לקבל החלטות ולא לעשות שגיאות".

"רש"ת פושטת את העור לנותני שירותים, בגלל בניית נתב"ג 2000"

- הסכם "שמיים פתוחים" שנחתם עם האיחוד האירופי אכן יוזיל משמעותית את תעריפי כרטיסי הטיסה?

"הזדמן לי לשבת עם סמנכ"ל חברת הלואו קוסט האירית 'ריינאייר' שדיבר על 60 אירו לכרטיס מאירופה לישראל. זוהי ירידה דרמטית, שתאפשר לקהלים רחבים יותר לטוס הודות לפתיחת השמיים. ההסכם יוביל לתחרות וזו תוביל להוזלה".

- ובעידן החדש יש מקום לשלוש חברות תעופה מקומיות?

"נכון להתמזג, אם צריך. מצד שני, החברות הקטנות יכולות להתמקד בשוק ספציפי ולהתארגן למצב החדש. בכל מקרה תנאי השוק יעשו את שלהם. אני בעד פתיחת השמיים, ומאידך המדינה צריכה לשמור על מוביל לאומי לימי סגריר. כשייפלו טילים על נתב"ג, וכיום יש לאויבים שלנו יכולת כזו, אף חברת תעופה זרה לא תטוס לכאן ואת זה צריך להביא בחשבון".

- בעבר ישבת בדירקטוריון רשות שדות התעופה. רבים טוענים שהרשות מתנהלת כמונופול.

"אני לא מביע דעה על משהו שאינו בתחום אחריותי. עם זאת, אני יכול לומר שהרשות פושטת את העור לנותני השירותים שלה. לדעתי הדבר נובע בגלל חוסר היעילות והעלויות המטורפות סביב בניית נתב"ג 2000, שנגדו יצאתי בשעתו בחמת זעם. אחת מתוצאות השערורייה בהקמתו היא גלגול עלויות על נותני שירות, המתבטאות בתעריפים גבוהים לזיכיון שטחי מסחר ואגרות המראה ונחיתה המוטלות על חברות התעופה, וכתוצאה מכך על הציבור".

מרש"ת נמסר: "שר התיירות שכח לציין כי טרמינל 3 שנפתח לפני עשור הכפיל את תנועת הנוסעים הפנים-ארצית והבינלאומית. עוד שכח השר כי רש"ת מממנת בתקציבה את כל פרויקטי הפיתוח ופעילותה השוטפת מבלי להישען על תקציבי מדינה. רש"ת תשמח לקבל את עזרת השר בהעברת מימון הביטחון, ביקורת הגבולות ופיקוח הטיסה למימון המדינה, ובכך יתפנו סכומי כסף שנגבים בתוך אגרות הנוסע".

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית