גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסרגל הדיגיטלי: איזו רשת אופנה מובילה בניו-מדיה?

הכניסה לתחום המכירות המקוונות, האפליקציה העדכנית והפעילות בניו-מדיה - מזניקות את קסטרו אל ראש הסרגל הדיגיטלי של רשתות האופנה ■ רנואר מפתיעה ואילו דווקא השחקניות המרכזיות, פוקס וגולף, נותרו מאחור

סוף העונה כבר הגיע לרשתות האופנה, והלקוחות מתחילים להעמיס סחורה. השוק מגלגל 12 מיליארד שקל בשנה, אבל עבור הרשתות לא מספיק רק לדעת למכור, אלא צריך גם לייצר מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות האינטרנט והמובייל, מה שרק חלק מהרשתות יודעות לעשות היטב.

מי היא חברת האופנה הישראלית שנותנת את תצוגת האופנה הדיגיטלית המובילה? במהלך יוני בדקנו את הפעילות הדיגיטלית של רשתות האופנה הישראליות הגדולות (50 סניפים ומעלה) וללא הרשתות הזרות שפעילותן לרוב מושתת על זו של חברות-האם. הבדיקה נערכה באמצעות "הסרגל הדיגיטלי" - פרויקט משותף של "גלובס" עם מקאן דיגיטל, יחידת הפרסום הדיגיטלי של מקאן אריקסון, וסוכנות המדיה החברתית Blonde 2.0 - ומצאנו כי רשת קסטרו מציגה את הקולקציה המובילה ומנצחת בפער ניכר.

עם זאת, התמונה הכוללת די מאכזבת כשאפילו רשת קסטרו, שמציעה את מרכולתה למכירה באינטרנט, לא מציבה מחירים אטרקטיביים ואינה מאפשרת קנייה מהסלולר וכך הענף עצמו עדיין לא מספיק מתקדם דיגיטלית.

קסטרו - אפליקציה מנצחת

כניסתה לאחרונה לתחום המכירות אונליין, הופכת את קסטרו לרשת האופנה הישראלית המובילה בדיגיטל. פריטי הלבוש אמנם מוצעים באתר במחיר זהה לזה שבחנויות הפיזיות, אך נראה שהרשת בכיוון הנכון בדרך לייצר אימפקט על שוק האופנה המקומי המקוון. יתרון גדול הוא גם היכולת לרכוש באתר ללא צורך בהרשמה - דבר המציק ללא מעט גולשים.

האתר מציע ניווט קל לצד חלוקה היררכית נכונה בין הקטגוריות השונות, הוספת פריטים למועדפים, יכולת לתייג פריטי לבוש, כמו גם לספק המלצות וחוות דעת אודות כל פריט וכן הגשת קורות חיים דרך האתר. באתר יש גם הטמעה יפה ובולטת לרשתות חברתיות מהעמוד הראשי: פייסבוק, יו-טיוב, אינסטגרם, מובייל והמגזין של המקוון קסטרו.

האפליקציה של קסטרו מנצחת עם הצגת הקולקציה העדכנית, כתבות מגזיניות, מידע על חנויות, שידור ישיר של תצוגות אופנה עונתיות ועוד. עם זאת, פעילות המסחר המקוון נעדרת מהמובייל ולמעשה מסרבלת את הגלישה, כשלחצן הרכישה שמופיע בה מוביל לרכישה מתוך אתר האינטרנט.

עמוד היו-טיוב של הרשת הוא הבולט מכל הרשתות שנבדקו - עם אריזה מותאמת לרוח המותג, 5 מיליון צפיות בסרטונים וחלוקה נכונה לפי קמפיינים, מאחורי הקלעים ועוד. בפייסבוק אפשר למצוא טאבים רבים, בהם קולקציות, המלצת על ג'ינסים לפי נתוני הגולש ועוד. עם זאת, אין מספיק אינטראקציה עם הגולשים - ככל הנראה פועל יוצא של פוסטים שיווקיים מדי. הליין הדיגיטלי של קסטרו בא לידי ביטוי מוצלח גם באינסטגרם עם פעילות ערה, שמצביעה על הבנה עמוקה של המדיום.

רשת קסטרו עושה עבודה מוצלחת גם במנועי החיפוש - הן ברמת ה-SEO (קידום אורגני בתוצאות החיפוש) והן ברמת ה-SEM (קידום ממומן של תוצאות).

רנואר - פריסה יפה ברשתות החברתיות

רנואר מדורגת במקום השני עם פעילות מרעננת במדיה החברתית ובמובייל. ניכר שרנואר שמה דגש על הערוצים החברתיים, לא רק בשל העובדה שהלינקים לרשתות מוצבים באתר במקום בולט, אלא גם בשל המגוון, כולל אינסטגרם ופינטרסט - בדגש ויזואלי כמו שרק מותג אופנה יודע וצריך להיות.

בפייסבוק רוב הפוסטים שיווקיים, אך אפשר למצוא גם טאבים לחיפוש עבודה, הרשמה לעדכונים ופיד אינסטגרם, לצד שליחת ברכת שנה טובה באיחור לא אלגנטי (נדרש עדכון מהיר של העמוד). גם העמוד ביו-טיוב דורש עדכון, שכן הסרטון האחרון הועלה לפני שלושה חודשים. בפינטרסט הרשת מציגה פעילות יפה אך רחוקה מלהגיע להמונים, עם 38 עוקבים בלבד.

רנואר עושה עבודה מצוינת במובייל עם אפליקציה מנצחת, עיצוב מושך, ניווט קל, קישור מהיר לערוצים חברתיים והרבה מידע, כולל אפשרות לשיתוף פריטים, מציאת הסניף הקרוב למיקום ואפשרות ליצירת Wish List לקנייה עתידית בחנות פיזית.

גם האתר עושה עבודה טובה, עם עשרות פריטים בכל קטגוריה, צפייה אינטראקטיבית בקטלוג, כולל ארכיון קטלוגים קודמים. עם זאת, הפיצ'ר "המלצת הסטייליסטית" לא ממש עובד וכדאי להסירו.

S.wear - מעודדת קניות אונליין

הרשת עושה עבודה מצוינת בדיגיטל, כמעט בכל היבט אפשרי: היא מציעה קניות אונליין ואף מאפשרת משלוחים חינם מעל לרכישה ב-200 שקל ועל הדרך מעודדת גולשים להוסיף פריטים לסל הקניות כדי להגיע לרף הרצוי.

האתר גם מאפשר לבצע משלוחים לחו"ל והוא פועל באנגלית, אך משום מה לא מציין זאת כלל בגרסה בעברית. בנוסף, האתר מעודד גולשים שמתכוונים לנפוש באילת לבצע הזמנה דרך האתר ללא מע"מ ולאסוף את הבגדים באחד מסניפי הרשת בעיר הדרומית.

האתר מציע סינון תוצאות של פריטי לבוש לפי מחיר, מידה ואפילו צבע. ניתן גם להצטרף למועדון החברים דרך האתר ולקבל מידע על ההטבות הנלוות. בפייסבוק הרשת חייבת להשקיע יותר בטאבים מקוריים ומעניינים ולהמשיך בפעילות באינסטגרם.

קרייזי ליין - בלאגן עיצובי

עמוד הבית של קרייזי ליין מבולגן, עם יותר מדי אפשרויות בחירה. מנגד, הרשת מפצה עם מידע מפורט על פריטי הלבוש וסרגל כלים חברתיים להתייעצות עם חברים. האתר מוצע גם ברוסית, אך אינו מתעדכן מספיק ולא כל חלקיו מתורגמים לעברית. במדיה החברתית הפעילות אינה ברמה אחידה: בפייסבוק הפוסטים מגוונים, ויזואליים ובעלי ערך מוסף, אך חלק מהטאבים כפולים או לא עובדים. גם ביו-טיוב אין בשורה: הסרטונים ישנים, ולא ברור מי עומד מאחורי הקמת הערוץ. הפעילות באינסטגרם בתחילת דרכה.

גולף - פספוס במדיה החברתית

גולף עשתה צעד אחד לתוך המסחר המקוון באתר הבית שלה עם מכירת חבילות ספא, חבילות ליולדות וגיפט קארד, אבל בכל הקשור לביגוד היא עדיין על הגדר. האתר לא מספיק ברור בנוגע לסוג הרכישות שניתן לבצע בו והלשונית "סל הקניות שלי" בתחתית העמוד מבלבלת את הגולש. בקולקציה עצמה אין מחירים לפריטי הלבוש ואין אפשרות להגדיל את התמונות. הרשת גם מפספסת במדיה החברתית: אין קישור מעמוד הבית לפייסבוק. יתרה מזאת, גולף היא היחידה מבין הרשתות שנבדקו, שחוסמת כתיבת פוסטים של גולשים בעמוד הפייסבוק שלה.

הוניגמן - הנעה לפעולה

האתר מעוצב בצורה נקייה והניווט פשוט. בנוסף, הוא מניע היטב לפעולה עם פופ-אפ להרשמה לעדכונים עם הכניסה וכן הפנייה בתחתית עמוד הבית. האתר לא מאפשר הצטרפות למועדון הלקוחות. דפדוף בין הפריטים מאפשר לקבל המלצה על פריטי לבוש נוספים. גם בפייסבוק נעשית עבודה יפה עם חלוקה הולמת של התמונות לאלבומים ושילוב פוסטים שכוללים ערך מוסף כמו טיפים להלבשה וכתבות מהרשת. ביו-טיוב עדיין נדרשת עבודה רבה.

פוקס - פוסטים לא מלוטשים

אחת מרשתות האופנה הגדולות בישראל מפספסת בדיגיטל: האתר מתאר את מועדון הלקוחות וההטבות אך לא מאפשר הצטרפות. גם אפשרות רכישה באתר אינה קיימת וניתן לקנות רק גיפט קארד - גם זה דרך אתר חיצוני. באתר, שנראה נקי ואסתטי, יש חלוקה לתתי-המותגים אך ללא חלוקה פנימית בין סוגי הפריטים (כמו גופיות וטי שירטים). חלק נחמד באתר מציג את הפרסומות הקלאסיות של פוקס מכל הזמנים אך הניווט בהן בעייתי. בפייסבוק פוקס עושה עבודה טובה עם פוסטים שיוצרים אינטראקציה, אך רובם לא מלוטשים מספיק וחלקם שיווקיים מדי. נעדרת נוכחות במובייל וביו-טיוב.

תמנון - קטלוג לא ברור

במבט ראשון האתר של תמנון עשוי להיראות ידידותי עם ניווט נוח, כמו כפתורים גדולים, אבל קטלוג המוצרים לא מספיק ברור, אין אפשרות להגדיל תמונות, לקבל פרטים על הבגדים מלבד מחיר, וכשיש מספר דוגמנים בתמונה, לא ברור למי מהם מחיר החולצה מתייחס. האתר אמנם מאפשר הצטרפות למועדון הלקוחות, אך לא מציין פרטים כמו הטבות, תוקף החברות ועוד ולכן לא ברור מי ירצה להצטרף. לטובת הרשת, ניתן לציין פוסטים ויזואליים ונעימים למראה בפייסבוק, לצד הפעלת בלוג על עיצוב בגדי ילדים.

ml - אתר בבנייה

ברשת ml החליטו שאם הם משפצים את אתר הבית שלהם, אז הם חייבים לסגור את הישן. גולשי האתר מקבלים רק רשימת סניפים וללא שום הפנייה לעמוד הפייסבוק, שם הפעילות נמשכת כרגיל. בפייסבוק אפשר למצוא בעיקר פוסטים שיווקיים ורמת מעורבות נמוכה מצד מעט החברים שנמצאים בעמוד. גם בגזרת הטאבים אין ישועה, כשאחד מוביל לעמוד ריק של תחרות שנגמרה ולא ברור מדוע לא נמחק והשני מציג רשימת סניפים בתמונה מיניאטורית משהו.

מתודולוגיה

הסרגל הדיגיטלי

עוד כתבות

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

מפעילי כטב''מים בצה''ל / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

פינוי פצועים מירי פצמ''רים בכרם שלום / צילום: N12

תקרית חריגה בכרם שלום: שבעה פצועים מפצמ"רים ששוגרו מרפיח, שלושה במצב קשה

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית • בסעודיה מדווחים: חמאס הגיב באופן חיובי על ההצעה המצרית; הנייה הבהיר: "עדיין מעוניינים להגיע להסכם כולל" • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, גבר כבן 65 נפצע קל מרסיסים • צה"ל והשב"כ חיסלו את אחד ממפקדי חטיבת רפיח בג'יהאד האיסלאמי • עדכונים בולטים

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?