יום המסחר המקוצר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים. בשל יום העצמאות האמריקאית שחל מחר, המסחר בוול סטריט ננעל היום מוקדם מהרגיל (20:00 שעון ישראל). כיוון המסחר הושפע הן מהזעזועים הגיאופוליטים והן משטף נתוני מאקרו שפורסמו היום, במרכזם סקר ה-ADP שהצביע על יצירה של 188 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש יוני, מעל צפי האנליסטים.

בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים ירד ל-53.9 נקודות בחודש יוני מ-54.3 נקודות במאי. נזכיר כי כל קריאה מעל ל-50 נקודות משמעותיה צמיחה בהיקף הפעילות ואילו קריאה מתחת ל-50 נקודות משמעותה התכווצות בפעילות.

נעבור לפורטוגל שם צצות הבעיות מחדש בעקבות התפטרות שורה של בכירים בממשלה בימים האחרונים, מה שמעמיד בסימן שאלה את עתידה הפוליטי של המדינה. שר החוץ פאולו פורטס הודיע אתמול על התפטרותו מהממשלה וזאת יום אחרי ששר האוצר במדינה ויטור גספר הגיש את התפטרותו.

ההתפטרות של פורטס וגספר, שאחראי בין היתר על יישום תוכנית צנע נוקשה במדינה שזכתה לתגובות חריפות בקרב האזרחים, מעמידה את הממשלה הפורטוגלית בסכנה שכן היא מורכבת משתי מפלגות בלבד. פורטס עומד בראש השותפה הזוטרה בקואליציה, וההתפטרות של מהתפקיד עשויה לסלול את דרכה של מפלגתו את אל מחוץ לממשלה.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום שטף של נתונים מהותיים. סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש יוני. הסקר הפתיע לטובה והצביע על יצירה של 188 אלף משרות, מעל הצפי בשוק שעמד על יצירה של כ-160 אלף משרות בלבד.

גם נתוני תביעות האבטלה השבועיות שפורסמו היום הפתיעו לטובה ורשמו ירידה של 5,000 תביעות לרמה של 343 אלף, בשבוע שהסתיים ב-30 ליוני. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה מתונה יותר לרמה של 345 אלף.

מנגד, המאזן המסחרי לחודש מאי הצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 45 מיליארד דולר. התחזיות בשוק צפו כי הגירעון יתרחב לרמה של 40.3 מיליארד דולר, לעומת גירעון של 40.1 מיליארד דולר בחודש אפריל. ב-17:00 התפרסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים (ISM) לחודש יוני שנסוג לרמה של 52.2 נקודות, לעומת קריאה של 53.7 נקודות בחודש יוני. התחזיות בשוק צפו קריאה של 54.3 נקודות.

מניות הבנקים במוקד

המניות של הבנקים עמדו במוקד המסחר וזאת לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי של מספר בנקים ברחבי העולם. בין הבנקים שספגו הורדת דירוג ניתן למצוא את דויטשה בנק , ברקליס וקרדיט סוויס.

רגע לפני פתיחת עונת הדוחות (בשבוע הבא) JP מורגן חתך את ההמלצה על ענקית האלומיניום אלקואה ל"נייטרלי", לעומת "משקל יתר", לאחר שאנליסטים בבנק השקעות צפו ירידה במחירי האלומיניום.

אפל דיווחה כי שכרה את שירותיו של פול דנבה, מנכ"ל לשעבר בחברת Yves Saint Laurent. דנבה ישמש כמנהל של פרויקטים מיוחדים וידווח ישירות לטים קוק.