גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"גלובס" מציג: כל הדרכים הזולות לגלוש באינטרנט בחו"ל

העלות של גלישה בסמארטפון בחו"ל עלולה להגיע למאות ואלפי שקלים אם לא דואגים מראש לאלטרנטיבה מתאימה ■ חבילת גלישה, נתב סלולרי או סים שכור? ■"גלובס", בסיוע אתר כמהזה, מביאים את מפת הגלישה המלאה

לא רק מחירי השיחות וההודעות צריכים להילקח בחשבון בנסיעה לחו"ל: כל העלאה של תמונה לפייסבוק או כל קריאת מייל כרוכים בגלישה סלולרית. כמה יעלה לגלוש בחו"ל? "גלובס", בסיוע אתר כמהזה, מביא את מפת הגלישה המלאה.

הספקיות הגדולות

אחרי שקניתם כרטיס טיסה, שריינתם מלון וביטוח נסיעות, עדכון חבילת שיחות או גלישה מול חברת הסלולר צריך להיות מהלך בלתי נפרד בהכנות לטיסה. אחרת תשלמו מחיר מופרך: דקת שיחה ב-25 שקל וכ-100 שקל לגלישה בנפח מגה - חשבון של מאות ואלפי שקלים, ויש מי שכבר חווה את זה בכיסו.

חשוב לזכור כי ההרשמה לחבילות צריכה להיעשות מהארץ ולא מחו"ל, וכי עליכם לוודא שההרשמה נקלטה בחברה באמצעות הודעת טקסט חוזרת. שימו לב שהחבילות לא ניתנות לביטול, ושלרוב הרשמה דרך האתר מציעה הנחה - בסלקום, למשל, תשלום קבוע עבור חבילות באתר עומד על 49 שקל, לעומת 59 שקל בטלפון.

3 הספקיות הגדולות מציעות חבילות שמבוססות על תשלום גלובלי ליום גלישה או לכל הנסיעה: בסלקום ובפלאפון החבילות דומות - כ-30 שקל ליום גלישה כשבוצעה גלישה בפועל. בסלקום נפח הגלישה 50 מגה ליום, ובפלאפון 75 מגה ליום, ותשלום של 20 שקל לכל הנסיעה. בסלקום תוסיפו 29 שקל.

חבילת אורנג' (המוצעת גם ללקוחות 012 מובייל) בנויה על תשלום כולל לכל הנסיעה (עד 30 יום) בסך 139 שקל לנפח של 1 ג'יגה, כך שמסלול כזה משתלם, לעומת סלקום או פלאפון, כשמדובר בנסיעה של 5 ימים ויותר. מסלול מצומצם ב-69 שקל כולל גלישה בנפח 20 מגה.

לאור ניסיונות עבר כואבים בהם צרכנים חויבו באלפי שקלים על גלישה בתעריף "מזדמן", כזה שאינו בחבילה, בסיום נפחי החבילות בסלקום, אורנג' או פלאפון - הגלישה נחסמת.

הצצה אל תעריפי הגלישה שלא במסגרת חבילה מעוררת את התחושה כי התעריפים שמוצגים בטבלאות לא רק שתלושים מכל מציאות, אלא באים לגמד את מחירי הגלישה או השיחות שבחבילות.

לדוגמה, באורנג' השוהים בארה"ב או בצרפת ישלמו ללא חבילה 87 שקל למגה גלישה (לעומת 2 שקלים במסגרת החבילה); בסלקום מחיר הגלישה ללא חבילה ליעדים אלה ל-1 מגה עומד על 116 שקל.

החבילות המוזכרות בכתבה תקפות לשהייה בארצות פופולריות כמו ארה"ב או אירופה המערבית (צרפת, אנגליה וכדומה). בנסיעה ליעדים אחרים, התעריפים עשויים להשתנות: חבילת הגלישה של סלקום ב-29 שקל ליום תקפוץ ל-149 שקל ליום לנוסעים לדרום אמריקה, תאילנד או הודו; ול-39 שקל ליום בנסיעה למדינות אירופה המזרחית, לטורקיה, מדינות סקנדינביה או אוסטרליה.

חבילת פלאפון ב-30 שקל ליום תקפה באירופה, דרום אמריקה, טורקיה, תאילנד ועוד; ובאורנג' לארצות כמו תאילנד או הודו יש חבילות נפרדות (לרוב משולבות עם שיחות והודעות).

הספקיות החדשות

אצל ספקיות הסלולר החדשות כמעט אין חבילות גלישה לחו"ל (להוציא 012 מובייל, המציעה את החבילות של אורנג', והוט שיצאה היום בחבילה). לכן תעריפי הגלישה יקרים משמעותית ביחס לחבילות של הספקיות הוותיקות - בעיקר אם הנסיעה היא ליעדים אקזוטיים כמו תאילנד.

כך, לדוגמה, המחיר בהוט מובייל לגולשים מתאילנד מטפס ל-30 שקל למגה. החברה מציעה מהיום חבילת גלישה ב-199 שקל ל-7 ימים, 50 מגה ליום, במדינות נבחרות בארה"ב ובאירופה - מה שמוזיל משמעותית את הגלישה לכל מגה, אולם רק בניצול מלא על פני 7 ימים.

שירותי חו"ל אצל רמי לוי ניתנים באמצעות כרטיס סים ללקוחות כל החברות ב-100 שקל (חד-פעמי), והתעריפים הם הזולים מבין הספקיות הקטנות בחלק מהיעדים, לדוגמה: 1 שקל למגה גלישה מארה"ב, לעומת 3 שקל בגולן טלקום, 4 שקל ביו פון ו-9 שקל בהוט מובייל ללא חבילה.

היתרון של כרטיס הסים של לוי הוא תעריפים זולים בחיוג מחו"ל ללא חבילה (50 אגורות לעומת 75 אגורות במפעילות הגדולות). החיסרון: שימוש במספר אחר קבוע לשימושי חו"ל הבאים.

השכרת נתב סלולרי

נתב סלולרי יוצר מעין רשת אלחוטית שמתניידת אתכם לכל מקום. ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר ההשוואות כמהזה, מסבירה כי הנתב מיועד בעיקר לגולשים הרבה ובמספר מכשירים (לרוב עד 5), או עם טאבלט - ושעבורו נפח חבילות הגלישה המוצעות אצל ספקיות הסלולריות אינו מספק.

היתרון: אין צורך להחליף את כרטיס הסים של המכשיר, הנתבים מספקים סביבת גלישה של 200-500 מגה ביום (ניתן להרחבה בתוספת תשלום), וניתן לבצע שיחות חינמיות על רשת האינטרנט (סקייפ וכד'). החיסרון: המחיר: בנסיעה לשבוע, למשל, תשלמו כ-350 שקל).

השכרת סים

כמה חברות מציעות כרטיסי סים נטענים מראש, וכך מאפשרות שליטה מלאה על הגלישה המתוקצבת. עם סיום המכסה ניתן לטעון את הכרטיס מחדש. החיסרון: בחלק מהמקרים תצטרכו לצאת לחו"ל עם מספר אחר. בחלק מכרטיסי הסים ניתן להפעיל שירות 'עקוב אחרי' לשיחות בלבד. מחיר הכרטיס כ-100 שקל.

חלק מהחברות מציעות תשלום מראש לכרטיס בהתאם ליעד, עבור שירותי שיחות, הודעות וגלישה: לדוגמה, world8 באמצעות דואר ישראל מציעה חבילה גלישה ב-95 שקל (50 מגה לארה"ב ולאירופה, 10 מגה לתאילנד), worldsim מציעה חבילה לארה"ב ב-80 דולר ל-10 ימים, סימלס מציעה חבילת גלישה של 100 מגה לגלישה באירופה ב-19 דולר לשבוע (כ-70 שקל) ועוד.

נחום מזכירה את האפשרות לרכוש כרטיס סים מקומי בארץ היעד. "זו אפשרות זולה משמעותית, אך מתאימה בעיקר ללקוחות דוברים השפה בארץ היעד שיודעים לתפעל את הכרטיס עצמאית".

שירות אחר שמזכירה נחום הוא ipass, רשת בפריסה בינלאומית אליה ניתן להתחבר באמצעות אפליקציה ייעודיית ולגלוש ללא הגבלה. חיבור ישירות לחברה (מיוצגת על-ידי אורנוס) יעלה 50 דולר לחודש ללא הגבלה. לקוחות בזק (בשירות WiFi free) יכולים לקבל חודש חינם לגלישה ללא הגבלה בחו"ל באמצעות ipass. המבצע מתחיל ביולי ונמשך עד סוף ספטמבר (חודשי החופש הגדול וחגי תשרי).

כדאי לדעת

■ מבעוד מועד: חשוב לשריין את חבילת השימושים בסלולרי לפני היציאה מהארץ. אם לא הספקתם לעדכן חבילה, כדאי להימנע עד כמה שניתן מהגלישה בסלולר בחו"ל - תעריפי הגלישה גבוהים במאות אחוזים.

■ עצור בטרם תעבור: למי שמתכנן לנפוש בלי לגלוש: כדאי לחסום את הגלישה הסלולרית בשינוי ההגדרות במכשיר.

■ תוכנית חיסכון: בטלפונים החכמים שירותים רבים צורכים נפח גלישה ללא פעולה יזומה (עדכון אפליקציות, הורדה אוטומטית של מיילים, עדכוני פייסבוק) - מדובר במלכודת לחיובי-עתק עבור גלישה סלולרית בחו"ל. משתמשים ככל האפשר באזורים עם גלישה אלחוטית חופשית (wi-fi). שימו לב כי בהתאם להגדרות, המכשיר יעבור לגלישה באופן אוטומטי עם היציאה מהאזור החינמי (אלא אם מוגדר אחרת).

■ תמונה וקוץ בה: רגע לפני ששולחים תמונות לסבתא, זכרו ששליחה של הודעת MMS (תמונה), או העלאת תמונה לפייסבוק, כרוכה בגלישה סלולרית.

■ הערנות משתלמת: אם קיבלתם התראות על חריגה מחבילות הגלישה - בידקו מיידית את העניין מול חברות הסלולר.

■ אומדן זהיר: מרבית הגולשים לא יודעים לאמוד את נפחי גלישה ולהתאים חבילה לצורך. לפיכך: למשל הודעה בוואטסאפ (לא תמונה) שוקלת כ-50 ק"ב, שליחת מייל מ-100 ק"ב. אפשר להתעדכן על ניצול הגלישה באפליקציות ובתאים של החברות.

הנתונים לכתבה זו נאספו על-ידי אתר "כמה זה?" (www.kamaze.co.il) - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל ­ומחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולוויין וטלפון בישראל.

גלישה מחול דרך המפעילות החדשות

יוצרים רשת

חבילות גלישה

עוד כתבות

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?