גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קונדואיט במו"מ לרכישת פריון ב-200-250 מיליון דולר

המהלך צפוי להכניס את חברת סרגלי הכלים קונדואיט לבורסה בדלת האחורית, כחלק ממהלך שבו תפוצל חברה לשני חלקים - אחד שיעסוק בסרגלי כלים ויתמזג עם פריון, והשני שיתעסק במובייל וייצא לדרך עצמאית

בשנה האחרונה השאירה מניית חברת האינטרנט הישראלית פריון נטוורקס (לשעבר אינקרדימייל) טעם של עוד אצל המשקיעים. שווי החברה, שמספקת יישומים לשדרוג חוויית השימוש בתקשורת מבוססת אינטרנט, קפץ פי שלושה בשנה האחרונה, לכ-146 מיליון דולר .

אחת הסיבות הבולטות לזינוק במניה היא הכנסות משת"פים עם ענקיות החיפוש באינטרנט - גוגל ובינג - שאליהן היא מפנה משתמשים בתוכנות שלה. לכן, אך טבעי שהמשך דרכה של החברה יהיה כחלק, או כתוספת לחברה אחרת, גדולה יותר, שפועלת על פי אותה האסטרטגיה.

היום נודע כי חברת האינטרנט הישראלית קונדואיט מנהלת מו"מ לרכישת פריון לפי שווי של 200-250 מיליון דולר - עשרות אחוזים מעל מחיר השוק. בהתאם, נסקה היום מניית פריון במהלך המסחר ת"א ב-14%.

הרכישה, אם תצא לפועל, עשויה להשתלב במהלך גדול יותר שמתכננת קונדואיט, ובו היא תנצל את הפלטפורמה הציבורית שמספקת פריון כדי לבצע מיזוג הפוך, וכך להכניס חלק מפעילותה למסחר בנאסד"ק ות"א.

מקונדואיט נמסר כי החברה מבצעת בימים אלו מהלך לפיצול החברה לשתי יישויות עסקיות, מתוך מטרה למקסם את הפעילות העסקית בכל אחת מישויות אלו. בפריון סירבו להגיב לדברים.

פריון הוקמה ב-1999 על ידי בני הדודים עופר וירון אדלר, והתחילה את הדרך עם יישום דואר אלקטרוני שכלל איורים של דמויות, מתוך כוונה לפשט את השימוש בסוג התקשורת הזה. לאחר כמה שנים השתנה הכיוון האסטרטגי של החברה, וכיום היא מתמקדת בפתרונות סביב השימושים השונים במרחב הדיגיטלי - החל בשולחנות עבודה יצירתיים, וכלה בשיתוף תמונות. כאמור, עיקר ההכנסות שלה מגיע משיתופי הפעולה עם מנועי החיפוש שאליהן היא מפנה משתמשים. את הרבעון האחרון סיימה החברה עם מכירות של 28 מיליון דולר. 73% מההכנסות מגיעים משיתופי הפעולה הללו, שקפצו בשיעור של 260% לעומת הרבעון המקביל. פריון צופה מכירות של כ-110 מיליון דולר השנה - זינוק של כ-80% לעמת 2012.

נכון לתחילת השנה, בעלי המניות הגדולים של החברה הם עדיין ירון ועופר אדלר, עם 4% כל אחד. בקרב המשקיעים המוסדיים, נמצאת חברת ההשקעות Holine Finance, שהפכה לבעלת 9% מהחברה לאחר רכישת SweetPacks בשלהי 2012.

קונדואיט מתקרבת למובייל

בדומה לפריון, גם קונדואיט ביססה את הכנסותיה על שיתופי פעולה דומים עם מנועי החיפוש המובילים, גוגל ובינג. קונדואיט היא חברה פרטית, שוויה נאמד ב-1.4 מיליארד דולר והיא הוקמה ב-2005 על ידי רונן שילה - כיום המנכ"ל - דרור ארז וגבי בילצ'יק. מדובר בחברת האינטרנט הפרטית הגדולה בישראל. בין בעלי המניות בה נמצאים הקרנות בנצ'מרק ו-W Capital ובנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן, וסך הכול הושקעו בה 10 מיליון דולר.

בתחילת דרכה, עיקר הפעילות היה בתחום סרגלי הכלים. החברה אפשרה לפתח סרגלים שיותקנו על מחשבי משתמשים, ויכללו כלים חברתיים, הפניות למנועי חיפוש ותשלום בעבורן. באפריל 2011 העמיקה קונדואיט את מאמציה בתחום סרגלי הכלים כשרכשה ב-45 מיליון דולר את חברת wibiya הישראלית, שהתרכזה בסרגלי כלים מתקדמים יחסית שניתנים להטמעה כחלק מהאתר, ולא באמצעות הורדה והתקנה.

בשנתיים האחרונות החליטה קונדואיט לשנות כיוון ולהתרחק מהאזור האפרפר של סרגלי הכלים, שנתפס מאז ומתמיד כשנוי במחלוקת בקרב המשתמשים ובתעשייה. המהלך בא לידי ביטוי במארס אשתקד, כשהחברה השיקה אפליקציית מובייל שהחליפה את מסך הנעילה במכשירי אנדרואיד, כך שמותגים יוכלו להשתלט עליו, לקדם תכנים, להציע פיצ'רים חברתיים ולהציע מעורבות (Engagment) גבוהה יותר עם הצרכנים.

בספטמבר אשתקד הלכה קונדואיט צעד נוסף קדימה, והשיקה דפדפן אינטרנט בשם U, שמבוסס על הקוד הפתוח שמאחורי דפדפן כרום של גוגל, ואף דומה לו מאוד. השינוי המהותי היחיד בעת ההשקה היה חלונית בצד המסך, שמתממשקת לרשתות חברתיות של המשתמש ומציגה עדכונים מפייסבוק וטוויטר, ויכולת לשוחח עם החברים מפייסבוק וג'ימייל.

המיזוג האפשרי עם פריון הוא חלק מתוכנית גדולה יותר בקונדואיט. בפעילות החברה מתוכנן שינוי שבמסגרתו חלק מהחברה יתרכז בתחום סרגלי הכלים, וחלק אחר שלה יופרד לפעילות עצמאית הקשורה לעולם המובייל. שילה לא ימשיך בעסקי סרגלי הכלים, ויישאר עם עסקי המובייל.

על רקע הצלחת קונדואיט, חברת המובייל תהיה התפתחות מסקרנת של החברה. אם הפעילות החדשה תידרש למשקיעים חדשים, השותפים הטבעיים יכולים להיות המשקיעים הנוכחיים של קונדואיט, שבהם קרן בנצ'מרק או השותף מייקל אייזנברג, שיצא לאחרונה לדרך חדשה עם קרן ההון סיכון Aleph, עם המשקיע והיזם אדן שוחט.

קונדואיט נחשבת לאחד ממקומות העבודה המועדפים בקרב עובדי תעשיית ההיי-טק הישראלית, והיא ידועה בכך שהיא מטיבה עם 400 עובדיה באמצעות מתנות, ואף חלוקת דיבידנדים ואופציות, כולל לעובדי הניקיון שמועסקים בה, בגובה של כ-300 מיליון דולר.

עוד כתבות

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

לאחר דברי פאוול אתמול ולפני הדוח של אפל הלילה: עליות בוול סטריט

נאסד"ק עולה ב-0.7% ● קוואלקום מזנקת ב-10%, אנבידיה ב-2% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום מזנקת ב-8%, היפו צוללת ב-15% ● תשואות אגרות החוב עולות, האוצר מתכנן למכור אג"ח בשווי של טרליון דולר בקרוב ● הלילה אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי סיכמו על מינויים לפורום מטכ"ל

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים