המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שנודע כי פעילות הייצור במחוז ריצ'מונד חוותה חודש קשה, ועל רקע עליות בבורסות אירופה ומוקדם יותר בבורסות אסיה. המשקיעים מתעודדים מאיתותים ששלח ראש ממשלת סין בדבר המחויבות של הממשלה לתמיכה בצמיחה וכן מעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה.

אתמול ננעל המסחר בעליות שערים והרחיבו את השיאים החדשים שהמדדים המרכזיים כבשו בשבוע החולף, בעקבות ההצהרות המעודדות לפיהן ה'פד' ימשיך בתוכניות להקלה כמותית בעתיד הנראה לעין, גם אם יחול שיפור מהותי בכלכלה.

המשקיעים בעולם מתעודדים מדבריו של ראש הממשלה הסיני, לי קאשינג, שהצהיר היום כי "הגבול התחתון לצמיחה של סין הוא כ-7%. אנחנו לא יכולים לאפשר לקצב הצמיחה לרדת מתחת לרמה זו". בעקבות הצהרות מעודדות אלו, בורסת שנגחאי ננעלה בעליות של כ-2%.

עם זאת, דיוויד רוזנברג, האסטרטג הראשי של חברת ההשקעות גלוסקין שף, מציג גישה פסימית לגבי העתיד הכלכלי. רוזנברג טוען כי הנושא המרכזי שיעיב על כלכלת ארה"ב יהיה סטגפלציה. "לא ניתן לשמור על ריביות ריאליות לטווח הבינוני שליליות לאורך זמן רב מבלי לחולל האטה כלכלית בהווה ולחצים אינפלציונים בעתיד", לטענתו.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד הייצור של מחוז ריצ'מונד, שהצביע על ירידה לא צפויה בפעילות. המדד צנח למינוס 11 נקודות, לעומת 8 נקודות ביוני. הצפי היה כי המדד יעלה לרמה של 9 נקודות.

היום הגדול של אפל - תכה את התחזיות?

ענקית הטכנולוגיה אפל תפרסם את דוחותיה לאחר המסחר. קונצנזוס האנליסטים של חברת FactSet עומד על רווח של עד 7.34 דולרים למניה והכנסות של כ-35 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ב-2012 החברה דיווחה על רווח של 9.32 דולרים למניה והכנסות של 35 מיליארד דולר. מאז, מניית החברה צנחה בכ-40%, האם היא תצליח להתאושש בקרוב?

חברת סיסקו הודיעה היום על רכישת חברת אבטחת המידע Sourcefire תמורת 2.7 מיליארד דולר. סיסקו תשלם 76 דולר לכל מניה של סורספייר.

עוד לפני פתיחת המסחר פרסמה את תוצאותיה חברת DuPont , שפספסה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח של 1.03 מיליארד דולר או 1.11 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.17 מיליארד דולר או 1.23 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-0.7% ל-9.84 מיליארד דולר. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 1.27 דולרים למניה והכנסות של 10 מיליארד דולר.

חברת UPS דיווחה גם היא לפני פתיחת המסחר ועמדה בתחזיות המוקדמות. הרווח ברבעון השני נפל ב-4% ל-1.07 מיליארד דולר, או 1.13 דולרים למניה, לעומת 1.12 מיליארד דולר או 1.15 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה זינקו ל-13.51 מיליארד דולר, לעומת 13.35 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הצפי בשוק עמד על רווח של 1.13 דולרים למניה והכנסות של כ-13.4 מיליארד דולר.

מקדונלד'ס ונטפליקס עמדו במוקד לאחר שדיווחו על תוצאותיהן אתמול ופספסו את התחזיות. בהמשך, תפרסם גם ענקית התקשורת AT&T .

[לארביטראז][לאתר תעודות סל ו-ETF's][לטבלת ישראליות בעולם]