עו"ד אלי זהר, פרקליטו של פרופ' יעקב פרנקל, טוען היום (ג') כי בישראל מתנהלת "רדיפה" של בכירים בשירות הציבורי, ומכנה את הדיווחים בתקשורת בעניינו של פרנקל - "התעללות".

"לוקחים עניין גמור וסגור שאין שם כלום, ואנחנו מהרהרים שמא ככה, שמא אחרת. אני רואה בזה הרבה יותר מרדיפה", אמר זהר בראיון לגלי צה"ל, בהתייחסו לפרשת הגניבה לכאורה מחנות בדיוטי פרי בהונג-קונג, מה שהיווה את הקש ששבר את גב הגמל והוביל את פרנקל להודיע כי לא יקבל על עצמו את המינוי לנגיד בנק ישראל.

זהר התייחס לתקרית בהונג-קונג ואמר: "שלטונות אותה מדינה שבה אירעה האפיזודה אמרו שאין מאחוריה לא-כלום, והם מאוד מקווים או סומכים על זה שפרנקל לא יגיש תביעה על מה שאירע. נקודה. יש על זה מסמך, והמסמך הזה הוצג. כל הרהור נוסף אחרי הדברים האלה נראה לי לא ראוי.

"מה קרה, מי אמר למי, מתי, איפה - כל הדברים האלה מרחיקי לכת. אני לא אבוא להרהר אחרי החלטה של פרקליט המדינה הישראלי, ואני לא רוצה שבישראל יהרהרו אחר החלטה של המשנה לפרקליט המדינה של הונג-קונג".

זהר הצדיק את החלטתו של פרנקל לוותר על המינוי לנגיד בנק ישראל: "אני בהחלט מבין את התחושה של אדם, שלפני 5 שבועות התנדב לעשות משהו למען החברה, וכעת, אחרי כל מה שהוא קיבל מהתקשורת, הוא אומר: 'תודה רבה, אני חוזר למקומי ולפעילותי ולהצלחותיי'".

כאשר נשאל על הנזק שנגרם לפרנקל, ענה זהר: "אני מקווה שלא נגרם לו נזק, פרט לנזק בריאותי שיכול להיגרם לכל אדם שעובר צונאמי כזה... אני מקווה שהכל יעבור בשלום, ואנחנו נמצא נגיד אחר ונוכל להצטער על הדרך שבה אנחנו מתעללים בבכירינו.

"אפשר שנחליט שחובה עלינו להגזים, אבל התוצאה היא שאף אחד לא ירצה לעבור את המכבש הזה, לא משום שאנשים עשו דברים רעים אלא בגלל החיטוט. יכול להיות שהעתקתי בבחינה במתמטיקה, ואם על כל דבר יתחיל לצוץ משהו... השירות הציבורי הוא שירות קשה. נוצר גל שלא מאפשר לפעול, גם אם אתה צדיק וטהור".