גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: המטוסים של אלדן ופרידמן

מי קיבל את פני הבאים להקרנת הסרט החדש של דיסני? ■ איזו קריירה חדשה מטפח מייסד אורקל, לארי אליסון? ■ ומה הגיש השף מיקי שמו בהשקת ספרו החדש?

ליס פלאנט בקניון איילון ברמת-גן הגיעו אתמול (ב') אחר-הצהריים מאות הורים וילדים להקרנת הבכורה של הסרט החדש מבית דיסני: "מטוסים", סרט המשך לסרט "מכוניות". האורחים התכבדו בפופקורן ובשתייה וקיבלו קלפים תלת-ממדיים של דיסני, כדי להעביר את הזמן שנותר לחופש הגדול. קיבל את פני הבאים: גיא קרני, מנהל ערוצי דיסני ישראל.

אבי פרידמן והנכדה, הקרנת בכורה לסרט
אבי פרידמן והנכדה

הגיעו להתרשם מהמטוסים: אסתר אלדן, מנכ"לית כיתן, עם הנכד; ניר גודרד, סמנכ"ל הסחר של רשת שילב; טל אנייס, סמנכ"ל צומת ספרים; עדי רגב, מנכ"ל טויס אר אס; מריאנה הרצנו, הבעלים של חברת קודקוד; וטלי שמיר קינן, סמנכ"לית השיווק של נביעות. ויתר על טיסה אמיתית: אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל, שהגיע עם נכדתו.

האוצר של שמו

השף קונדיטור מיקי שמו השיק אתמול אחר-הצהריים את ספרו השלישי, "אוצר העוגיות", החושף חלק מסודות האפייה שלו. האירוע לציון השקת הספר נערך בסניף קונדיטוריית שמו ברמת-אביב, ובאי המקום זכו לטעום ממבחר עצום של עוגיות שהמתכונים שלהן מופיעים בספר. המארח הנרגש לא הצליח להשקיע את כל מרצו במינגלינג, משום שהיה עסוק בלפרגן חזרה לאורחיו עם הקדשות וחתימות אישיות על הספרים.

אבינועם בן מוחא, השקת הספר
אבינועם בן-מוחא

מיקי שמו, דני זיגרייך, השקת הספר
מיקי שמו ודני זיגרייך

הגיעו לטעום ולפרגן לאופה: אבינועם בן-מוחא, מנכ"ל תנובה שף; יוחאי שמו, האח של השף קונדיטור, המשמש כמנכ"ל רשת שמו; דני זיגרייך, בעלים ומנכ"ל משותף בארקוסטיל; נועם צימרמן, מנכ"ל רשת קפה קפה; איציק המל, מבעלי מסעדת מסה; השפים שאול בן-אדרת ואבי ביטון, שלי גפני וזמרת הבית של האלפיון, עינת שרוף.

הרמת כוסות

כוסות בירה הורמו אתמול אל מול השקיעה בשלוותא שבנמל תל-אביב, לרגל חגיגות 20 שנה לפסטיבל גולדסטאר, שייפתח השבוע בחיפה. את פני האורחים קיבלו סיון נוי-בייטנר, מנהלת השיווק של בירות טמפו; יובל גורן, מנהל המותג גולדסטאר, ואלי לוי, מפיק הפסטיבל מיומו הראשון ועד היום.

יובל גורן, ג'ון אוונס, סיון נוי בייטנר, 20 שנות פסטיבל גולדסטאר / צילום: קוקו
יובל גורן, ג'ון אוונס וסיון נוי-בייטנר

מי שללא ספק משך את מלוא תשומת-הלב של האורחים היה ג'ון אוונס מבריטניה, שיאן גינס באיזון משקלי ענק על הראש. האיש הדהים את האורחים כשהרים על ראשו מגשים עמוסי כוסות בירה. נעדרו בעל כורחם: ז'ק בר, יו"ר טמפו, הנמצא בשנת אבל; ויואש בן-אליעזר, משנה למנכ"ל טמפו, הנמצא בנסיעת עבודה בחו"ל.

הפילו מהם תיק

לא כולם צריכים לקחת חלק בהתרוצצויות אחר ציוד לבית-הספר: החברות הגדולות בישראל חסכו לעובדים שילדיהם עולים לכיתה א' את כיתות הרגליים, ודאגו להם לילקוטים, ציוד וימי כיף מפנקים לכבוד החזרה ללימודים. באמדוקס ישראל חולקו בהפנינג השנתי של החברה כ-550 ילקוטים ממותגים לילדי העובדים; בבנק לאומי חילקו לילדים ילקוטים ואת ההורים הזמינו להרצאה של סופר-נני מיכל דליות; באפלייד מטיריאלס נהנו הילדים וההורים מהצגה העוסקת במעבר מהגן לבית-הספר, מילקוטים, הפתעות ופינוקים טעימים. בחברות HP ישראל ונס טכנולוגיות חילקו ילקוטים, ציוד וצ'ופרים נוספים באווירה יוצאת דופן - יום כיף בספארי. בלאומי קארד השתתף גם המנכ"ל, חגי הלר, בחגיגות ובחלוקת הילקוטים, ובטבע הגדילו לעשות וחילקו ילקוטים לכל 4,000 ילדי העובדים העולים לכיתות א'-ח'.

וגנר מעניק

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, העניק אתמול את "אות נגישות ישראל" לניצן אריאל, מנכ"ל קניון עזריאלי בעכו. הענקת האות לקניון הצפוני עמדה בסימן השלמת המהלך להנגשת כל קניוני עזריאלי ברחבי הארץ לאוכלוסיית הנכים.

פאר נדיר, שמעון לנקרי, ניצן אריאל,
פאר נדיר, שמעון לנקרי וניצן אריאל

הצפינו להשתתף בטקס: מנכ"ל קבוצת עזריאלי, יובל ברונשטיין; מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, פאר נדיר; ואורי אבל, שנכנס בימים אלה לתפקידו החדש בקבוצה כסמנכ"ל חטיבת הקניונים של עזריאלי. הגיע לברך: שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו. לנקרי, שהגיע לאירוע עם בנו, החמיא לאנשי הקבוצה על הרגישות שהם מגלים לנושא. את הטקס חתמה הופעה של להקת תמר, שחבריה רוקדים בכיסאות גלגלים.

אליסון מאכיל מיליארדרים

מייסד אורקל והמיליארדר לארי אליסון החליט להשקיע בקיבה של המיליארדרים והקים שתי מסעדות יוקרה לאלפיון העליון בקרבון ביץ' במאליבו, המכונה חוף המיליארדרים. לפי סוכנויות הידיעות, את תושבי הסביבה, מדייוויד גפן עד אלי ברוד, אפשר למצוא בנובו או בניקיטה, אחת משתי מסעדות הפאר שאליסון הקים.

לארי אליסון, ניקיטה קאהן, שתי מסעדות יוקרה בקרבון ביץ' מאליבו / צילום: רויטרס
לארי אליסון וניקיטה קאהן

על המסעדות של אליסון נכתב בהרחבה במגזין אוגוסט של "הוליווד ריפורטר". לפי הדיווחים, בקיץ שעבר שכנע אליסון את השף נובו מצוהישה להעתיק את מעדניית הסושי שלו מהקאונטרי הסמוך אל השטח הגדול בהרבה מול האוקיינוס שבבעלותו של אליסון, במרחק כמה צעדים מביתו. בשביל השטח התאום מהעבר השני של מגרש החניה גדוש מכוניות הבנטלי וטסלה, אליסון פתח ב-1 ביולי מסעדה בסגנון ים תיכוני, ניקיטה - על שם חברתו לחיים, השחקנית האוקראינית ניקיטה קאהן. (סוכנויות הידיעות)

זזים

מני שחר מונה למשנה למנכ"ל בחברת סלאריקס.

אמיר בלכר מונה למנכ"ל מערך הטרייד-אין בחברת קרסו מוטורס.

חיים אלקובי מונה לסמנכ"ל התפעול של רשת מלונות רימונים.

שי פרמינגר, לשעבר מנכ"ל קבוצת גאון אחזקות, מונה למנכ"ל חברת ERN, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום הבטחת פירעון שיקים.

אדוארד לודוויג הצטרף לדירקטוריון פוקרד אבחונים בע"מ, חברה המפתחת ומייצרת את הדור הבא של מערכות דיאגנוסטיקה לעולם הרפואי.

רונית יונסי מונתה לסמנכ"לית יחידת בריאות הצרכן בחברת מדיליין.

אלדד אברהם מונה לדירקטור חיצוני בחברת משקי חבל עזה והדרי קטיף.

מינויים חדשים באגף השיווק של חברת הצבעים נירלט: תמי מרקוביץ' מונתה למנהלת שיווק מוצרים, והדס כהן מונתה למנהלת קשרי אדריכלים.

ד"ר עמיר סולד, מנתח מאסיא מדיקל, מונה לחבר בוועד המנהל של האיגוד האירופי לכירורגיה אנדוסקופית ויו"ר הוועדה לטכנולוגיה של האיגוד.

עוד כתבות

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן