גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיץ קלאסי: הנה המלצות ואזהרות לפסטיבלי המוזיקה שיחלו בקרוב

בשבועות הקרובים תתמלא הארץ במגוון פסטיבלי מוזיקה, מירושלים ועד אילת ■ "גלובס" סוקר כמה מהפסטיבלים המובילים - עם המלצות וכמה אזהרות

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת

פסטיבל מוזיקת עולם בן ארבעה ימים, המתקיים בכמה מהאתרים היפים ביותר של ירושלים.

מופעים בולטים:

מיקי הארט ולהקתו

מיקי הארט, 70, נודע בתור המתופף של להקת הרוק "גרייטפול דד". זו תהיה הופעת הבכורה של הארט ולהקתו בישראל, והיא תכלול קטעים מוכרים של "גרייטפול דד" לצד חומרים חדשים.

אמאדו ומרים

זוג מוזיקאים ממאלי, שמבצעים מוזיקה אפריקאית מסורתית עם השפעות של ג'ימי הנדריקס ואריק קלפטון. הם מגיעים לירושלים אחרי שהופיעו עם יו-2, קולדפליי ואחרים.

סליף קייטה

קייטה הוא מלחין וזמר יליד מאלי, שעבר לפריז בשנות ה-80. המוזיקה שלו משלבת סגנונות מערב-אפריקאיים מסורתיים עם השפעות מערביות, וכך גם מילות השירים (שחלקם בצרפתית). ביו-טיוב ניתן להאזין לדוגמאות רבות מיצירותיו.

להקת "נקמת הטרקטור"

מופע זה נקרא "מה לאהובי", והוא מוקדש לשירי יהודה משה אבן עזרא - מגדולי המשוררים של תקופת ימי הביניים. השירים הולחנו על-ידי אבי בללי, המייסד והסולן של הלהקה, בסגנון של רוק אלקטרוני עם נגיעות אתניות.

Ras sinai project

מופע זה יציג את פרי עבודתה המשותפת של קבוצת מוזיקאים מישראל וממדינות ערב השכנות, שנהגה להיפגש במשך שנים לחופי סיני ולבצע מוזיקה יחד. המופע יפגיש מוזיקאים בקמנצ'ה, עוד, גיטרה, כלי הקשה, כלי נשיפה, שירה ועוד. הפעם, רובם המכריע יהיה ישראלים.

מסע אל מקורות הראסטפארי

מופע בשני חלקים, המוקדש לתנועת הראסטפארי. חלקו הראשון של המופע יתמקד בטקס מיסטי, המבוסס על האמונה בחזרה רוחנית למולדת אפריקה וכולל תיפוף ושירה. בחלק השני יבוצע מופע של להקת הרגאיי הבריטית "בלאק רוטס" - "שורשים שחורים".

"שוטטות לבנה"

סדרת אירועים לילית, הכוללת 20 מופעים מחצות ועד זריחה במגדל דוד (תתקיים ביום חמישי 22 באוגוסט).

דבר הביקורת:

הפסטיבל מתקיים זו הפעם השנייה, ולפי הביקור באירועי השנה שעברה ניתן כבר לתת בו סימנים. ראשית - הפסטיבל הזה עדיין מחפש את עצמו. הבעיה העיקרית שלו היא היעדר "עוגן" - כלומר, אין בו כמעט שמות גדולים או נושא מאחד שיכול למשוך קהל. כרגע הוא אקלקטי למדי, ויש בו מעט מאוד מופעים שנותנים תחושה ש"את זה אנחנו חייבים לשמוע". מצד שני, יש בו כמה הברקות שהופכות את הביקור למומלץ, כמו המופעים במערת צדקיהו - מערה יפהפיה בת כ-2,400 שנה, שמשתרעת מתחת לעיר העתיקה. הפתח שלה נמצא בחלקה המזרחי של ירושלים, מרחק הליכה ממגדל דוד. עקב עומקה אין במערה קליטה סלולרית, מה שמבטיח חווית מופע שקטה וכמעט סוריאליסטית. מומלץ להביא כריות מהבית, כי הישיבה במופעים היא על רצפת האבן או שטיחים.

"שוטטות לבנה" - סדרת מופעים מלאת הפתעות, שתתקיים במוזיאון מגדל דוד ביום חמישי בלילה (מחצות ועד זריחת החמה). הסדרה כוללת 20 מופעים, שביניהם הופעות, טקסים, מעגלי שירה, תפילות, סדנאות וריקודים. הכניסה לכולם כלולה במחיר הכרטיס.

מתי: 23-20 באוגוסט.

איפה: מוזיאון מגדל דוד, מערת צדקיהו, אמפי הר הצופים ואולם ימק"א.

פסטיבל ג'אז בים האדום

פסטיבל הג'אז החשוב בארץ, שיתקיים השנה לאורך ארבעה ימים. את הפסטיבל מנהלים במשותף איש הרדיו דובי לנץ והמוזיקאי אלי דג'יברי.

מופעים בולטים:

בפסטיבל השנה יופיעו 16 הרכבים, רובם באיכות גבוהה מאוד. הרשימה להלן כוללת רק כמה דוגמאות:

ברנפורד מרסליס

נגן הסקסופון ברנפורד מרסליס (Branford Marsalis), 53, הוא אחד השמות הבולטים בפסטיבל השנה. הוא יגיע עם להקה בה חברים נגנים בפסנתר, בס ותופים.

חמישיית אל פוסטר עם וואלאס רוני

מופע זה יפגיש את המתופף האגדי אל פוסטר (Al Foster) בן ה-70 עם החצוצרן וואלאס רוני (Wallace Roney). בהופעה שלהם באילת יופיעו איתם נגני בס, סקסופון טנור ופסנתר.

ז'ואאו בוסקו

המופע הזה פונה במיוחד לאוהבי מוזיקה ברזילאית. ז'ואאו בוסקו, 67, הוא זמר, גיטריסט וכותב שירים, שמתאפיין בסגנון הגשה אישי וסימפטי מאוד. הוא יופיע בשירה וגיטרה, עם הרכב בו משתתפים גיטריסט נוסף ונגני בס, תופים וכלי הקשה. במופע תתארח אחינועם ניני.

ניקולאס פייטון

ניקולאס פייטון (Nicholas Payton) הוא נגן חצוצרה וירטואוז, יליד ניו-אורלינס. הוא יופיע כמוביל טריו, בו ישתתפו גם נגני באס ותופים.

שלישיית מאט סקופילד

שלישייה זו, בהובלת גיטריסט הבלוז האנגלי מאט סקופילד, מציעה שילוב מעניין של בלוז ורוק. הרכב השלישייה מעט חורג מהרגיל- את הבס המסורתי מחליף אורגן. אליהם מצטרף, כמקובל, נגן תופים.

שלישיית ג'רלד קלייטון

זהו מסוג המופעים שאי אפשר שלא ליהנות בהם: טריו ג'אז קלאסי, שבו חברים נגנים בפסנתר, בס ותופים. הפסנתרן המוביל הוא ג'רלד קלייטון, 29, יליד הולנד שגדל בארה"ב. קלייטון נחשב לאחד מהמובילים בדורו, וכבר הושווה לאוסקר פיטרסון.

דבר הביקורת:

פסטיבל הג'אז באילת הוא ללא ספק החשוב בתחומו בארץ, למרות תנאי החום הקשים והאקוסטיקה הבעייתית. השנה תהיה בפסטיבל תוספת מעניינת: בחוף הדקל, הצמוד למתחם המופעים בנמל אילת, יוקם "כפר הפסטיבל". בכפר יוקמו מתחמי לינה לצעירים ומשפחות בתשלום סמלי, וכך יוכלו לבקר בפסטיבל גם חובבי ג'אז שאינם מעוניינים בהוצאה הכבדה הכרוכה באירוח במלון. בכפר זה תמוקם גם במת ה"ג'אם סשן" המסורתית של הפסטיבל.

מתי: 21-18 באוגוסט.

איפה: נמל אילת.

פסטיבל "אינטימדבר" במצפה רמון

פסטיבל אינטימדבר הוא פסטיבל חדש יחסית, שיתקיים בסוף חודש אוגוסט בפעם השנייה. השנה מתמקד הפסטיבל במוזיקת בלוז, ומתגאה בהגעתו של אמן הבלוז האמריקאי הוותיק אל.סי. אולמר (Ulmer). עוד הוא כולל הופעות חיות, תערוכת צילומים של אמני בלוז לאורך השנים, הקרנת בכורה ישראלית לסרט דוקו בנושא בלוז, ועוד. בנוסף לצד מוזיקלי כולל הפסטיבל יריד אמנים ויצרנים מהנגב, סדנאות מוזיקה ותנועה, טיולים מאורגנים ומבצעי לינה באזור הנגב.

מופעים בולטים:

אמן הבלוז האמריקאי הוותיק אל.סי אולמר, יליד מיסיסיפי, שנחשב לאחד המובילים בתחום; מופע איחוד היסטורי וחד-פעמי של להקת פונץ' בהרכבה המקורי - יוסי בבליקי, שלום גד ואלי שאולי; עלמה זוהר, במופע בפורמט אינטימי עם חומרים חדשים; להקת "בום פם" שתארח את הזמר היווני טריפונאס ואת יהודה קיסר, במופע שכותרתו "חאפלה במדבר".

יאיר דלאל יארח את איתי פרל ואת להקת המחול של ליאת דרור וניר בן גל;

עוזי רמירז פיינרמן ודודו כוכב במופע אלתור חופשי; שי נובלמן ולהקתו, במסגרת סיבוב השקת אלבומם החדש; המופע "פסגת בארוק", שבו יופיע הצ'מבליסט הבינלאומי שלו עד-אל בקונצרט מוזיקה עתיקה עם הכנר גלעד הילדסהיים וזמרת הסופרן קרן מוצרי (Motseri); דויד פרץ במופע בלוז עם נגיעות אלקטרוניות.

דבר הביקורת:

הפסטיבל מתקיים רק בפעם השנייה, אך כבר כעת ביסס לעצמו שם של פסטיבל אינטימי ונעים. הרבה מזה נגזר מהאופי הקהילתי, המקומי והרגוע שלו. את האופי הזה משיג הפסטיבל דרך עריכת סדנאות תנועה ומוזיקה הפתוחות לקהל הרחב, טיולים באזור מצפה רמון, הנחות לכרטיסי כניסה לאתרים וכדומה.

מתי: 23-22 באוגוסט.

איפה: רובע דרכי הבשמים, מצפה רמון.

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית

פסטיבל בינלאומי נהדר למוזיקה קאמרית, בהשתתפות כמה מהשמות הגדולים ביותר בעולם המוזיקה באירופה. השנה יהיה הפסטיבל קצר מהרגיל עקב מועדי החגים, ויהיו בו תשעה קונצרטים קאמריים בלבד וכן רסיטל אחד (של הפסנתרן הגדול אנדרס שיף).

מופעים בולטים:

קשה לבחור, כיוון שבכל אחד מהקונצרטים יבוצעו מספר יצירות שונות ובכל אחד תשתתף שורה ארוכה של מבצעים. לכן, ראוי לציין רק כמה עובדות כלליות. ראשית - השנה יתמקד הפסטיבל בעולם החמישיות, ויכלול חמישיות בשילובי כלים שונים (כלי מיתר, כלי נשיפה, פסנתר ועוד). הרפרטואר ינוע בין חמישיות של מלחינים קלאסיים ורומנטיים אהובים (מוצרט, בטהובן, שוברט, דבוז'אק, שומאן, ברהמס, פרנק), לבין חמישיות פחות ידועות ומודרניות יותר (בארטוק, שוסטקוביץ', אלגר וליגטי). שנית - הפסטיבל יציין השנה יובל למותו של הינדמית, וכן מאה שנה ללידתם של בריטן ולוטוסלבסקי.

כאמור, הייחוד הגדול של הפסטיבל הוא ברמת המבצעים. מדובר בשורה ארוכה של מוזיקאים מהצמרת העולמית, שחלקם מוכרים מהקלטות בחברות היוקרתיות ביותר. השנה בולטים במיוחד ברשימה זמרת הסופרן הגרמנייה מויצה ארדמן (Mojca Erdmann), שחוץ מיכולתה הקולית נחשבת לאחת הזמרות היפות בעולם המוזיקה כיום; זמר הבאס-בריטון הנפלא רוברט הול (Holl); הכנרים ריינר הונק (Honeck), אלכסנדר פבלובסקי ולטיצה הונדה-רוזנברג; הויולנים אורי קם, ז'ראר קוסה (Causse) ואיזבל ואן קוילן; הצ'לנים אנדריאס בראנטליד (Brantelid), פרנס הלמרסון וקיריל זלוטניקוב; הפסנתרנים אנדרס שיף, אליזבט ליאונסקאיה, דניס קוזוחין, קיריל גרשטיין, אלנה בשקירובה, דוד קדוש ואחרים; חברי הרביעייה הירושלמית ורביעיית ארלנבוש ועוד.

דבר הביקורת:

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים הוא הטוב מסוגו בארץ, ומספק הזדמנות כמעט יחידה להתוודע לכמה מהמוזיקאים הקלאסיים החשובים ביותר באירופה. הקונצרטים בפסטיבל פונים לקהל ידען ושוחר מוזיקה, עובדה הבאה לידי ביטוי בשתי צורות: ראשית, הרפרטואר משלב הרבה מוזיקה מודרנית מאתגרת, ולא נופל למלכודת של המוכר והשחוק. שנית, הקונצרטים ארוכים בצורה יוצאת דופן, כחלק מתפיסה אמנותית אמיצה של המנהלת האמנותית של הפסטיבל, הפסנתרנית אלנה בשקירובה.

הפסטיבל מתאים לאוהבי מוזיקה קאמרית מיטיבי לכת, שלא חוששים מקונצרטים ארוכים עם רפרטואר שחלקו מודרני. למאזינים שמעדיפים את הקונצרט שלהם קצר, קליל וחביב - הוא פחות יתאים.

מתי: 28 באוגוסט עד 4 בספטמבר.

איפה: אולם ימק"א ירושלים.

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"