גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הסקטור העסקי תורם לתרבות סכומים לא משמעותיים"

אפילו עו"ד אלי זהר, יו"ר תיאטרון גשר ומהאנשים המחוברים ביותר לשלטון, להון ולמה שביניהם, מודה שהוא עומד חסר אונים אל מול ההפקרה התרבותית של מדינת ישראל, ולא חוסך בביקורת גם כלפי עמיתיו מהקהילה העסקית: "כולם אומרים 'כן-כן', ומסתפקים בלשלוח 3,000 שקל כדי להיות ידידי התיאטרון"

הנוף ממשרדו של עו"ד אלי זהר - בקומה ה-40 של מגדל אלקטרה - מתעתע. בורות ענק נגלים ממנו, אבל העין רואה רק את אלה שהיא רוצה לראות. בורות גלויים, עתירי פוטנציאל נדל"ני. בורות שנחפרו כדי לצקת בהם יסודות למגדלי היוקרה החדשים שיאכלסו את קו הרקיע העתידי של תל-אביב. את הבורות התרבותיים, אלה הסמויים שנפערים אט-אט מתחת לבתי העיר על מוסדותיה ותיאטראותיה, העין לא רואה. אבל הם שם, מכרסמים בעקביות. מאיימים להותיר קו רקיע תרבותי מידלדל והולך.

"אני מודה שלא הצלחתי בכל שנותיי אלא באמת רק לסתום חורים", אומר זהר, שסוגר זה עתה חמש שנים כיו"ר פעיל מאוד לתיאטרון גשר. "גשר נמצא בקשיים כל שנות חייו. כל שלוש שנים הוא היה מצוי בחסר כלכלי שגרם לצורך לרוץ לחפש כסף. להתחנן, לחפש אנשים טובים שיצילו את התיאטרון, וככה זה נמשך עד עכשיו.

"גם הכסף שהגיע ממפעל הפיס בשנה שעברה (7 מיליון שקל ר.ש), אילו מישהו היה מבין איזה מהלכים באוצר ובמפעל הפיס, צריך היה לנקוט כדי שהכסף הזה יועבר, ויציל אותנו מגרעון שאמר שגשר הגיע לסוף הדרך - לא היה מאמין. ותיכף עלתה השאלה למה רק גשר, למה לא כולם".

- למה לא באמת? לכולם קשה.

"זה נכון, אבל בוא אסביר את הבעיה וגשר הוא הדוגמה. לתיאטרון גשר יש תקציב שאינו משתנה ומלווה אותנו 10-12 שנה. מדובר בסכום שנע בין 24 ל-25 מיליון שקל לשנה. על זה יש לנו הקצבה שנתית שעולה ויורדת, ממדינת ישראל ומעיריית תל-אביב של בין 8 ל-9 מיליון. את כל שאר הכסף בין ה-8 מיליון ל-24 מיליון, אנחנו צריכים להביא לבד בכרטיסים, באירועים ובתרומות. זאת אומרת, אם ההשקעה הממלכתית בתרבות היא 33% ואת השאר התיאטרון צריך להביא מהכנסה עצמית, זה חייב להכתיב לו את אופי הפעילות. זה אומר הצגות קטנות, עם מעט שחקנים ובמה דלה. הצגות שעולות על טנדר.

"אז נכון, יש מקבת, וכולנו מתפארים במקבת. ויש המלט ואפילו ריצ'רד יש, וגם בזה מתפארים. אבל זהו. כל השאר, או הרבה מכל השאר, זה ברמה של תיאטרוני טנדר. גשר לא התפשר אף פעם. הוא אינו מתאים את עצמו למצב, אלא מתאים את המצב למה שהתיאטרון חושב שזה מה שצריך להיות. כל הפקה היא הפקה גדולה".

- זו לא תפיסה קצת טהרנית. אני מתאר לעצמי שגם אם תדבר עם ציפי פינס מבית ליסין, היא תגיד לך שהיא לא רוצה להתפשר, אבל היא מבינה איפה היא חיה ושאם היא לא תתפשר, היא תקרוס. אז למה גשר מרשה את זה לעצמו?

"אם היא תעשה את זה היא תקרוס, וגם אם הקאמרי היה עושה מה שהוא רוצה הוא היה קורס. תיאטרון גשר החליט: או שאנחנו עושים את זה, או שאנחנו לא קיימים. תפיסת העולם היא שאם אנחנו צריכים להתפשר ולהוריד באיכות, אז יותר טוב שלא נעשה. עכשיו, השאלה הכי חשובה בתוך הקונטקסט של הדיון היא למה אתה חי? למה אתה עמל? ובא תיאטרון גשר ואומר שאני קיים בשביל לעשות את ההצגות ה-אלה. אתה יכול להצליח בהן פחות או יותר, אבל אלה הצגות עם מהות. הצגות שבהן אדם בא לתיאטרון ומקבל ערך מוסף.

"מהמקום שאני עומד בו, אולי מהגיל שאני עומד בו, אני חושב שתפקיד התיאטרון הוא להעלות את הרמה של החברה שבה הוא מתפקד. ההבדל בין הצגות טנדר ובין הצגות מהסוג הזה, זה כמו רומן שאתה לוקח איתך למטוס לבין ספר קלאסי".

"הפתרון נמצא מתחת לאף"

הרבה דברים אפשר לכתוב על זהר, 72, עוד לפני שנוגעים ברזומה התרבותי שלו. הוא עומד בראש משרד עורכי הדין הגדול במדינה (גולדפרב זליגמן), עם לקוחותיו אפשר למנות את אהוד אולמרט והערעור התלוי מולו בעליון, את יעקב פרנקל ותקרית הדיוטי-פרי בהונג קונג, ואת נוחי דנקנר ופרשת המניות הנחקרת. ועדיין, ניכר כי תיאטרון, וגשר בפרט, נוגע אצלו בעצב קצת אחר. אולי זה השחקן שכלא את עצמו בגלימת הליטיגטור, אולי זו אמו שעבדה בתיאטרון המוזיקלי לי-לה-לו, שפעל בראשית ימי המדינה, אולי זה המפלט המושלם מעולם התככים ושברירי האמיתות המשפטיות. אבל העובדה היא שלא פחות משש פעמים חזרה המילה "אוהב" במהלך שיחתנו. לא בדיוק המילה שמרבים לשמוע מסניגור ממולח.

זהר החליף את ראש המוסד לשעבר צבי זמיר כיו"ר גשר בקיץ 2008, אבל הזיקה שלו לניהול תרבות הייתה שם הרבה קודם. בשנות ה-90, הוא עמד בראש המדור לתיאטרון במועצה לתרבות ואמנות, שימש שלוש שנים כיו"ר פסטיבל עכו, ומסוף 1999, אז חוקק חוק הקולנוע, ועד 2005, זהר שימש כיו"ר הראשון של מועצת הקולנוע. את רנסנס הקולנוע הישראלי בעשור האחרון, הוא מבקש להביא כאבטיפוס שהצליח, למה שצריך לעשות כדי להרים גם את התיאטראות מהקרשים. "הפעלת נושא תרבותי באמצעות חוק", הוא אומר, "עם תקציב קבוע וקריטריונים שהם כולם מדיניות, זה דבר שהוכיח את עצמו בקולנוע, וזה דבר שלא קיים באף תחום תרבות אחר, ודאי לא בתיאטרון".

- תסביר.

"הפתרון נמצא מתחת לאף. בשנת 1993 הוגש דוח של ועדת שלח (בראשות יחזקאל שלח ז"ל, אביו של ח"כ עפר שלח). זו ועדה שאני הקמתי בתקופת כהונתה של שלומית אלוני כשרת התרבות, כדי לבדוק את מצב התיאטרון, ושם נקבעו כמה פרמטרים.

"כל תיאטרון נקבע לו מה התקציב הראוי שלו, כמה הפקות הוא צריך לעשות, ואסור לו לעשות יותר. כמה מופעים הוא צריך לעשות בעיר מיקומו ומחוץ לעיר, ואסור לו לעשות יותר. ודבר אחרון, התמיכה הציבורית - ממשלתית או עירונית - צריכה להיות בשיעור שלא יקטן מ-60%. זה הסוד.

"אז תראה, יש לנו חברה רוויית טלוויזיה וגירויים. אתה לוקח את הטלפון ובהבל יד אתה מוצא איזשהו גירוי. מגירוי אינטלקטואלי שאתה קורא מה אמר מרקס על ערש דווי, ועד לגירוי סקסואלי, שאתה רואה סרטים פורנוגרפיים. בתוך המציאות הזו נוצר הצורך לקיים את משמר התרבות, כי כל כלי התרבות נפגעו. כולם. השאלה אם אתה נכנע לגל הזה, לצונאמי הזה של הגירויים".

- אני מדבר עם אלי זהר לא? אחד האנשים המקושרים והמחוברים לשלטון, להון ולכל מה שביניהם. אם לך אין גישה לאנשים שיכולים לעצור את הצונאמי, אז למי תהיה?

"אני יכול לצעוק. אני יכול לדבר עם אנשים, אני יכול לנסות להשפיע, ואני עושה את זה. ביוזמת גשר, למשל, כינסנו את כל ראשי התיאטראות, ולקחנו יוזמה לעשות פעולה משותפת ואנחנו פונים בימים האלה לממונה על ההגבלים העסקיים, שייתן לנו אפשרות לעבוד במשותף. זו יוזמה שלקח גשר, ואני מוביל אותה פה, לשנות את התפיסה שאומרת שאנחנו צריכים להיות צאן מובל לטבח".

- יש היום במדינת ישראל שר אוצר, שהיית חבר טוב של אביו, ושתחום התרבות לא זר לו. ניסית לדבר איתו?

"אני חבר טוב גם שלו, ואני מנסה לעשות רעש וצלצולים איפה שאני יכול, אבל אתה מגיע למקומות ואומרים לך 'סליחה, ומה עם זה ועם זה'. כשבאתי לראש הממשלה ואמרתי לו שהגירעון של גשר הוא שני מיליון בשנה, שזו הדלתא שחסרה לנו מדי שנה, הוא אמר - 'מה זה? כסף קטן. זה כלום'. ואחר כך בשביל להעביר את זה, צריך היה להפוך סדרי עולם".

לא מבטיח בידור

זהר הוא אדם מחושב. פרקליט לפני הכול. אבל גם הוא הופך לרגשני ולפומפוזי כאשר הוא מדבר על האבסורד בתקציב התרבות של מדינת ישראל, "שני פרומיל האחוז מתקציב המדינה! אם הייתי צריך להגדיר את המשפיע מספר אחד על התרבות בישראל הייתי שם את מדינת ישראל, כמשפיעה לרעה על התרבות על-ידי תקצובה הדל, הייתי מרשה לומר העלוב. עכשיו, אני יודע שזה לא פופולרי לדבר בימים האלה על הגדלת התקציב, אבל ההגדלה שבה מדובר היא כל-כך לא מהותית והיא כל-כך יכולה להוסיף".

- מה לגבי הסקטור העסקי שאתה בשר מבשרו? המשרד שלך מחלק מלגות לשחקני גשר, אבל מה עם האחרים?

"הסקטור העסקי משתתף בלהיות חבר באגודת הידידים, ותורם פה ושם סכומים לא משמעותיים. תורמים הרבה מאוד לבתי חולים, לחינוך, לנכים, לתיאטרון לא תורמים. יש לנו אפילו כותרת כזו, 'הבאת ספונסר היום?'. הפקה חדשה שצריכה להעלות - הדבר הראשון שעושים הוא לחפש תרומה. כל הזמן צריכים לתמרן עם הכסף, ואני מודה, אין נטייה גדולה בציבור הישראלי לתרום לתרבות".

- תעודת עניות, לא?

"אכן, תעודת עניות רצינית. אני אומר את זה כל הזמן. בוא אני אגיד לך יותר מזה. לפני 10 או 12 שנה, הייתי אחד התומכים ביוזמתה של אורה גולדנברג להקים את עלמ"א - עסקים למען אמנות. פעלנו חמש או שבע שנים וניסינו תוך כדי השקעת כספים ומאמצים, להביא אנשי עסקים לתמוך באמנות ולקבל על זה תמורה פרסומית ראויה. זה לא תפס. אנשים ששוכבים על הגדר בשביל התיאטרון יש מעט מאוד".

- מה אומרים לך?

"תראה, מקליינטים שלי אני לא מבקש תרומות. מחברים שלי אני אומר את זה בחצי הומור, כי לא נעים לי להפוך להיות זה שכל פעם שהוא יופיע הוא יבקש מאיתנו כסף. אבל אני כל הזמן מזכיר את זה. כולם אומרים, 'כן-כן, בוודאי-בוודאי, ושולחים 3,000 שקל להיות ידידי התיאטרון. הסכום שמוכר כיום כהוצאה לצורך מס הוא כל-כך נמוך, שאת זה הם מוכנים לתרום".

- מדכא.

"נכון, לא הבטחתי לך בידור. אבל אני מאמין שיום יבוא והמדינה תכיר בחובתה לאפשר לתיאטרון את התקציב הראוי. מדוע? משום שזה קרה בקולנוע".

- אתה רואה הצגות גם בתיאטראות אחרים?

"כן, אני באגודת הידידים של הקאמרי ושל הבימה, ואני הולך לראות את ההצגות שם, ואני חייב לומר לך שאני חוזר בנחת לגשר. יש פה משהו מיוחד והוא מטען שלם. חמצן של תרבות".

עו"ד אלי זהר

אישי: 72, אב לשלושה, סב לתשעה, מתגורר בסביון. בנו הבכור הוא מגיש הטלוויזיה גיא זהר

השכלה: תואר במשפטים מהעברית

תפקיד: יו"ר משרד גולדפרב זליגמן (למעלה מ-220 עורכי דין)

לקוחות בולטים: אהוד אולמרט, יעקב פרנקל, נוחי דנקנר. בעבר ייצג את עמירם לוין באסון צאלים ב', ואת משה קראדי בפרשת פריניאן

עוד כתבות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו מגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה