‏‎‎‏"אני מבקש להקשיב, להיות מתורבתים ולא לקטוע את דבריו של טוביה לוסקין". במלים אלה פתח מנו כהנא, מנהל קשרי המשקיעים של שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם, את אסיפת מחזיקי היחידות שנערכה אתמול (ד') בכפר המכביה. נראה שבתוך תוכו גם הוא ידע, שהבקשה שלו מהמשקיעים היא בגדר חלום באספמיה.

‏האסיפה זומנה לשעה 17:00, ובתחילה נראה היה כאילו מדובר בפגישת מחזור. בוגרי האסיפות הקודמות החליפו ביניהם חיוכים, ונהנו מהשתייה והעוגות, בזמן שהשלימו פערים מאז המפגש הקודם. ליד עמדות הרישום החל להשתרך תור, ועד מהרה התברר למה: חלק גדול מהמשקיעים הביאו איתם ייפויי כוח, המאשרים שהם מייצגים גם מחזיקים שלא הגיעו לאסיפה.

‏ברוב האסיפות עניין הרישום אורך דקות ספורות, מכיוון שכמות המחזיקים המגיעים אליהן עומדת על כמה עשרות בודדות במקרה הגבוה; במקרה של גבעות, אשר המשקיעים בה לא מורכבים מהגופים המוסדיים, אלא ממאות רבות של משקיעים פרטיים, העניין לקח למעלה משעתיים.

‏וכך, באיחור של שעתיים ורבע, החלה האסיפה. לוסקין ניסה בתחילה להימנע מחיכוך עם המשקיעים, ונכנס מדלת אחורית אל הבמה. את המחזה שנגלה אליו הוא כנראה לא ממש אהב: כ-600 משקיעים, חלקם הגדול חובשי כיפה, אשר הגיעו מוכנים עם שלטים וכרזות בגנותו וכנגד ההצעה העיקרית שעומדת על סדר היום - גיוס הון מיידי של 10-15 מיליון דולר.

‏גולת הכותרת היה פלקט גדול, אשר השווה את תמלוגי העל שגובה השותף הכללי מההכנסות ביתר שותפויות החיפושים, לבין אלו שגובה השותף הכללי בגבעות - 20.45%. מיותר לציין, כי מדובר בשיעור תמלוג העל הגבוה ביותר.

‏‏‏באסיפות הקודמות של השותפות ניצב על הבמה שולחן רחב, ולצד לוסקין הסבו אליו יתר הדירקטורים בשותפות: שמואל בקר ונגה בן דוד, וכן עו"ד השותפות, חיים אינדיג. הפעם השולחן היה צר, ולוסקין נשלח בודד למערכה - רמז נוסף להתקררות היחסים בין הגורמים השונים בשותף הכללי.

‏‏‏האסיפה נפתחה בסרטון שהכינה השותפות על פועלה בתקופה האחרונה. בסיומו הכריז הקריין בקול סמכותי: "המודל העסקי ברור - כל באר מפיקה תממן את הבאה". משפט זה עורר צחוק רב בקרב הקהל, על רקע הסתירה שעומדת בבסיס הזימון לאסיפה.

‏או אז עלה לוסקין לבמה, וניסה לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לשלהב את הקהל. "גבעות עולם היא כוכב זורח בשמי עולם האנרגיה בארץ. אנחנו הראשונים והיחידים שמפיקים נפט בישראל ב-60 השנה האחרונות". או אז הוא גילה, שמשקיעי גבעות מודל 2013 הם כבר לא אותם אנשים שהיו בשנת 2010. "אנחנו משקיעים כאן מספיק כסף, שמענו את הסיפורים שלו כבר אלף פעם", היו רק חלק מהתגובות.

‏‏במשך הזמן הארוך שבו דיבר לוסקין הוחזקו מולו כל העת שלטים נגדו, ולא מעט פעמים הופסק דיבורו למשך דקות ארוכות, לאחר שחלק מהמשקיעים הביעו בקריאות ביניים וצעקות את דעתם על התנהלות השותפות, ההצעה שעומדת על הפרק, ועליו באופן אישי.

‏לאחר למעלה מ-45 דקות שבהן דיבר לוסקין מעל הבמה, כלתה הסבלנות של המשקיעים. הם החלו להתגודד מול הבמה, שלפו מגאפון שהוכן מבעוד מועד והחלו בנאומים חוצבים, תוך שהם מעלים טענות בטונים גבוהים כלפי לוסקין. כל ניסיון כלשהו לקיים הצבעה בתנאים הללו נידון לכישלון, ובשעה 21:15 הוכרז על נעילת האסיפה, ללא קיום הצבעה.

‏"זה לא היה צפוי"? שאלנו את לוסקין בדרכו החוצה. "ידענו לקראת מה אנחנו הולכים, אבל חשבנו שיהיה יותר רגוע", השיב לוסקין.

‏היום בבוקר, אחרי שנרגעו הרוחות, הוציאה גבעות לבורסה דיווח לקוני קצר שמסכם את האסיפה, אך ממש לא משקף את מה שהתרחש בה: "ניתנת ‏‎בזה הודעה כי בשל התנהגות של קבוצת משקיעים באסיפה הכללית שהתקיימה אתמול, שלא אפשרה את המשכה התקין של האסיפה, הוחלט לבטל את האסיפה הכללית מבלי שהתקיימה הצבעה על הצעות ההחלטה שעמדו על ‏‎סדר יומה ‏‎של האסיפה"‏‎.‎‏ ‏‎‎‏