המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. נראה כי המשקיעים התעלמו מפרוטוקולי הריבית של ה'פד', שהעיבו על המסחר אתמול בוול סטריט, והתמקדו בנתוני מאקרו שפורסמו היום. המסחר במדד הנאסד"ק הופסק בשעות הערב לכ-3 שעות בשל בעיות טכניות, וחודש רק בשעה 22:25.

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו אתמול בירידות שערים, לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית של ה'פד'. מהפרוטוקולים עולה כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח תומכים בהאטת קצב רכישות האג"ח עד סוף השנה, בהתאם ללוח הזמנים שהציב היו"ר בן ברננקי, אך סבורים כי אין לבצע שינוי מדיניות בטווח המיידי.

יוון שוב בכותרות. שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, אמר מוקדם יותר השבוע כי יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת. דבריו מגיעים רק חמישה שבועות לפני הבחירות בגרמניה, כשהסיוע הרב שגרמניה מעניקה ליוון, כמו גם למדינות נוספות בגוש האירו, אינו פופולרי בקרב העם הגרמני.

בזירת המאקרו האירופאית, פורסמו היום נתוני מנהלי הרכש ברחבי גוש האירו. מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בגרמניה טיפס לרמה של 53.4 נקודות בחודש אוגוסט, לעומת 52.1 נקודות בחודש יולי. גם מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור רשם קריאה של 52 נקודות, מעל הקריאה בחודש יוני. עם זאת, מדד מנהלי הרכש בצרפת ירד לשפל של שנתיים ורשם קריאה של 47.9 נקודות באוגוסט, בהתאם לצפי בשוק.

בארה"ב פורסם היום כי מספר הפונים לקבלת דמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-17 באוגוסט עלה מעל הצפוי. 13,000 בני אדם פנו בשבוע הזה לראשונה לקבל דמי אבטלה, וכעת המספר עומד על 336 אלף בני אדם. עדיין מדובר על שפל שלא נראה מאז לפני המיתון, למרות שכלכלנים צפו שהמספר יעמוד על 330 אלף בלבד. ממוצע הפניות בחודש החולף, מדד פחות תנודתי ואמין יותר, ירד זה השבוע השישי ברציפות, ונגע ברמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2007.

בנוסף התפרסם היום מדד האינדיקטורים המובילים לחודש יולי, שעלה כצפוי בשיעור של 0.6%.

HP צנחה

מניית HP רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 1.39 מיליארד דולר ברבעון האחרון. עם זאת המשקיעים התאכזבו מהתחזית של החברה לרבעונים הקרובים.

לאחר סיום המסחר תפרסם דוחות רשת הקמעונאות גאפ , כשהצפי הוא לרווח של 64 סנט למניה ברבעון האחרון.

עוד חברה שתפרסם דוחותיה לאחר הסגירה היא מארוול טכנולוגיות , והאנליסטים מצפים לרווח של 19 סנט למניה ברבעון האחרון.

מניית אלווריון המשיכה לרכז עניין על רקע התנודתיות הגבוהה בימים האחרונים. המניה המשיכה לצנוח בחדות גם אתמול, לאחר שהשלימה זינוק של יותר מ-500% בשבוע האחרון, לאחר שהצעות לרכישת החברה החלו לזרום בימים האחרונים לכונס הנכסים שלה.

המשקיע הידוע קארל אייקן שוב צייץ בחשבון הטוויטר שלו בנוגע לאפל , ואמר כי הוא דיבר עם המנכ"ל טים קוק, וכי קוק מאמין ב-buyback והשניים יפגשו בספטמבר.