גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המהלכים השיווקיים הבינלאומיים הכי טובים בשנה החולפת

כולם מחפשים את המהלך השיווקי שיותיר את הצרכנים והמתחרים פעורי פה ■ חברי איגוד השיווק מסמנים את המהלכים הבינלאומיים שעשו עבורם את ההבדל

"דביר" האוסטרלי

דינה נבות, מנהלת חטיבת שיווק פרסום ופיתוח עסקים במזרחי-טפחות

NAB הוא הבנק הקמעונאי הרביעי בגודלו באוסטרליה. על מנת להשיג את היעדים השיווקיים שלו ולבלוט, המותג חייב להיאבק במתחריו הגדולים באמצעים שיווקיים חדשניים.NAB בחר במיצוב הקורא תגר על מערכת הבנקאות האוסטרלית, והוא מציע ללקוחותיו בנקאות אחרת, לא קונבנציונלית.

הבנק השיק מהלך בשם Breakup, המכיר בקושי של הצרכנים לעזוב את הבנק שלהם, ומציע להם עזרה על מנת להתגבר על הקושי הזה. מהלך זה היווה את יריית הפתיחה לשורת מהלכים שיווקיים שבהם הצרכן הופך להיות חלק מהחוויה, ולא צופה מהצד, והתקשורת היא אותנטית ומוצגת כ"דוקו ריאליטי".

במהלך Breakup נעשה שימוש באמצעי מדיה מתוחכמים ומגוונים, החל מכדור פורח שעופף בקרבת משרדי המטה של המתחרים ובתוכו הוצגה סיטואציה של פרידה, דרך מכתבי פרדה שפוזרו ממטוס ויועדו לציבור כדי שימסור לבנק שלו.

לאחר מכן השיק הבנק קונספט פרסומי נוסף בשם Honesty shouldn't go" "unrewarded. המהלך לקח את ההתנסות החווייתית צעד קדימה, וכלל סדרת פרסומות המבוססת על מפגשים מפתיעים עם אנשים סביב ערך היושרה וההגינות, תוך תיעוד מלא של ההתרחשות. סדרת המהלכים כללה פיזור כסף/חפצים יקרי ערך ותיעוד האנשים שהחזירו את "האבדות". המוצאים הישרים מופתעים לגלות את תמונתם מתנוססת בקניון כדוגמה וכסמל להגינות. בסופו של דבר יצא הבנק בהכרזה: "95% מהאוסטרלים ישרים והוגנים, מדוע שלא יקבלו שירות כזה מהבנק שלהם?".

NAB מציג שפה פרסומית היוצאת נגד השיטות השמרניות בבנקאות, מגיעה לקהל ונוגעת בו בפלטפורמות פרסום נועזות ומפתיעות ויוצרת תהודה תקשורתית גבוהה ובולטת.

החוכמה של Smart

אסף אביב, סמנכ"ל השיווק בבזק בינלאומי

Smart, חברת הטלקום הגדולה בפיליפינים, זיהתה צורך מהותי בקרב קהל המטרה - תלמידים בביה"ס הציבוריים, שסחבו כמות ספרים גדולה לבית-הספר, ולחלקם אף נגרם נזק בגב כתוצאה מכך.

בעולם המערבי, כניסת הטאבלטים והסמארטפונים משמשת כחלופה לספרים ואמורה במשך הזמן לפתור את הבעיה. מאידך, בפיליפינים, אחוז חדירת הסאמרטפונים והטאבלטים נמוך משמעותית, ורוב התלמידים מחזיקים בטלפונים סלולריים פשוטים (דור 2), שמשמשים בעיקר לשליחת SMS.

לאור זאת, החליטה Smart לבצע מהלך חדשני, ובמשך כחצי שנה קודדה ספרי לימודי רבים לכרטיסי SIM, שאותם ניתן לטעון לטלפונים הפשוטים ובכך לחסוך את נשיאת הספרים על הגב. המוצר מותג תחת השםSMART TEXT BOOK.

חדירת המוצר לשוק הובילה לירידה ניכרת במשקל הילקוטים שנשאו התלמידים, ובעיקר תרמה לעלייה בנוכחות התלמידים בביה"ס ולשיפור משמעותי בהישגיהם. הסיבה שמהלך זה הטביע בי חותם היא העובדה ש-Smart הצליחה לייצר חדשנות במוצר לא חדשני. ניתן ללמוד מדוגמה זו שחדשנות אמיתית אינה בהכרח "להמציא את הגלגל", אלא היכולת להסתכל על הגלגל הקיים מזווית שונה.

אפקט המגניבות

מיקי ברקן, סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של פוקס

זהו סיפור אהבה שהחל באמצע שנות ה-70, אז הבנתי מהו כוחו של מותג. קיבלתי מדודים מאמריקה נעלי קונברס All star גבוהות לבנות. בעידן של המגפר, החברים קינאו בי, ויחד ניסינו להבין מי זה צ'ק טיילור, החתום על התווית שבקרסול.

השנים עברו, ולמרות שקונברס התפתחה מעט, עלייתן של Nike וריבוק היוותה איום, והחברה לא עמדה בקצב. ב-2003 נמכרה קונברס ל- Nike - שהזרימה דם חדש ורענן למותג. תוך שנים בודדות הפכה קונברס למותג ההנעלה הכי Cool בשכונה.

איך הם עשו זאת? ב- Nikeעשו בחירה להתמקד במקום שבו התחרות מעטה - הסניקרס. שורה של צעדי שיווק מרשימים הולידו דגמים שונים של הנעל המקורית - כולל סדרות מעוצבות על-ידי אמנים ידועים ובשיתוף מותגים אחרים - והכנסת ה-Cool Effect על-ידי גיוס סלבריטאים. כמו כן, הם העניקו תכונות אנושיות לנעל, כמו "מרגשות" ו"ססגוניות". הפעילות במדיה החברתית הרקיעה שחקים, תחרויות וצילומים של הסניקרס הביאו לתוצאות מדהימות. בעידן שבו הכול נמדד בלייקים, ל-Converse הקטנה יש היום 37 מיליון לייקים, ול-Nike הגדולה "רק" 15 מיליון.

לא שחקנית ספסל

רון שלויס, סמנכ"ל שיווק קופת-חולים מאוחדת

כשאתה מתיישב על ספסל בפארק, אתה לא מצפה שיגישו לך שמפניה, אבל זה בדיוק מה שקרה בפארק בניו-יורק בתחילת יולי השנה. חברת התעופה וורג'ין אטלנטיק והבעלים שלה, ריצ'רד ברנסון, הגדירו לעצמם כאסטרטגיה להציע חוויה לא צפויה. הפתרון שמצאה החברה היה להוציא את החוויה מהמטוס - אל הרחוב. בלב מנהטן הועמד ספסל, שנראה שונה מהספסלים הרגילים - אשר זימן לעוברים ולשבים שבחרו להתיישב עליו חוויה בלתי רגילה, חוויית וירג'ין.

מייד כשהתיישב עובר אורח על הספסל נגשו אליו דיילים עם שמפניה. לאחר מכן הוא זכה לחוות את שירות המחלקה הראשונה של וורג'ין והכול ב-live. כשה"נוסע" בחר סרט, מייד הופיעו מולו שחקנים והמחיזו סצנה. אם הנוסע בחר משחק מחשב, שחקנים מחופשים לדמויות מתוך המשחק נשמעו להוראותיו.

כמובן שתגובת ה"נוסעים" הייתה נלהבת. אך לא רק תגובתם. הספסל וההתרחשויות סביבו משכו את תשומת לבם של העוברים והשבים ועוררו באז גדול ושיח שהפך את כל מי שנחשף לחוויה באופן אישי או באמצעות מכרים ומדיה, לשגרירי המותג ולדוברי האסטרטגיה שלו.

אהבתי את דבקות החברה באסטרטגיה שלה והדרך שבה בחרה. לעוברים ולשבים בסמוך לספסל, וכן למאות אלפי הצופים בסרטון באינטרנט, ברור היום מהו הדנ"א של וירג'ין.

מתמקדים במובייל

עמית שגיא, סמנכ"ל שיווק אקסלנס נשואה

KLM החליטה להעמיק את הקשר עם לקוחותיה כדי להגביר את נאמנותם ולהגביר מכירות. ב-KLM בחרו לממש החלטה זו בעיקר בפלטפורמות הדיגיטליות. בבסיסו של המהלך עומד שימוש הנחשב לטריוויאלי, אך בוצע בצורה פורצת דרך, בתחום השירות והמענה ללקוח. התובנה השיווקית שעליה התבססו המהלכים היא שהמטיילים משתפים זה את זה בחוויות. המהלך הבולט בתחילת הדרך היה KLM Surprise - החברה זיהתה לקוחות הנמצאים בטרמינל, ועל בסיס לימוד מהיר של פרופיל הלקוח ברשת החברתית, העניקו לו הפתעה קטנה ואישית. אותו לקוח, שעשה שימוש במדיה עם כניסתו לטרמינל, עשה בה גם שימוש לשתף ולהפיץ את החוויה. בשירות נוסף שהושק, Meet and Seat, יכלו לקוחות לבחור ליד מי ישבו במטוס על בסיס הפרופיל החברתי של הנוסעים בפייסבוק.

בשנה האחרונה קיבלה החברה החלטה משמעותית - להגדיר את המובייל ככלי המרכזי בניהול קשרי לקוחותיה. במסגרת זו פותחה יכולת סנכרון בין תלונות המועלות על-ידי לקוחות במדיה החברתית לבין אנשי הצוות בטיסה, הושקו מכרזים למכירת כרטיסים, אפליקציות שונות לתכנון הטיול ועוד.

טוב שם טוב

חגית קמין, סמנכ"לית השיווק של פז

במאי 2013 יצאה קוקה-קולה ישראל במהלך שיווקי פופולרי ומקורי: הטבעת שמות נפוצים על הבקבוקים. המטרה, לדבריהם, הייתה: "לחזק את הקשר בין הצרכן הישראלי למותג באמצעות יצירת חיבור אישי ורגשי", והיא אכן הצליחה: הקמפיין הפך לשיחת היום.

לא היו אלה הישראלים שהמציאו את הגלגל. זה הגיע לכאן הרחק מצידו השני של העולם, מאוסטרליה, שם ניסתה החברה להתמודד עם בעיה מכאיבה: מחצית מהצעירים באוסטרליה לא טעמו קוקה-קולה בחייהם. הם הבינו, כי כדי לקשור צעירים למותג עליהם להפוך אותו לעניין אישי.

בשלב הראשון, הושקה מהדורה מיוחדת של מיליוני בקבוקי קוקה-קולה שעליהם מודפסים 150 מהשמות הפופולריים ביותר באוסטרליה. הציבור האוסטרלי הופתע לגלות על המדפים את הבקבוקים 'המואנשים' ללא כל הסבר, מה שעורר סקרנות ערה בקרב הצרכנים ברשתות החברתיות ויצר באזז תקשורתי.

בשלב השני, במסגרת שידורי ליגת הספורט האוסטרלית, קוקה-קולה יצאה בקמפיין שהזמין את האוסטרלים לחלוק קולה עם החברים הכי טובים שלהם, ששמותיהם מופיעים על הבקבוקים. בשלב השלישי, הזמין הקמפיין את הקהל להקדיש לחבר פחית אישית עם שמו. כ-400 אלף פחיות קולה הוקדשו אישית והודפסו במתחמים אינטראקטיביים בקניונים הגדולים.

המהלך הביא לעלייה של 7% בצריכת קוקה-קולה ביבשת הרחוקה.

קלף חזק

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי

אנחנו צורכים מידע בכל זמן ובכל מקום ומתמכרים עד מהרה לכל חידוש טכנולוגי. החכמים הבינו שאת הצריכה השוקקת שלנו הם יכולים לנתב לחדשנות רעיונית שגם תפתיע וגם תהווה פריצת דרך בתחומם. כזו היא סדרת הדרמה-הפוליטית "בית הקלפים" בבימויו של דיוויד פינצ'ר ובכיכובו של קווין ספייסי, שהושקה בשנה האחרונה על-ידי חברת נטפליקס האמריקאית, ומבוססת על ספר שעובד למיני-סדרה ששודרה בעבר ב-BBC.

חשוב להבין מהי נטפליקס לעומת BBC. נטפליקס היא חברה המתמחה בתקשורת "סטרימינג" - צפייה מקוונת בתוכני וידיאו, שמתבצעת בעיקר דרך אתר האינטרנט של החברה. החיבור ליוצרי הסדרה, העוסקת בחבר פרלמנט בבית הנבחרים האמריקאי (בתפקיד "מצליף"), שיוצא למסע הכתמת שמו של הנשיא החדש מאחורי גבו - החל מתוך מחשבה כי ניתן יהיה לשדר אותה בטכנולוגיית הסטרימינג לאחר השידור הטלוויזיוני. אלא שבצעד חסר תקדים הציעה נטפליקס לרכוש את הזכויות הבלעדיות לסדרה. כך נוצרה הסדרה "בית הקלפים"- סדרת דרמה משובחת, הנטועה בשדה של הרגלי הצפייה של העולם החדש. מעניין גם שילוב אלמנט "שבירת הקיר הרביעי" בסדרה - השחקן פונה אל הצופים כמודע לקיומם במארג, והופך אותם לאנשי סודו. הסדרה נמצאת בכל זמן ובכל מקום שרק תרצה לצרוך אותה. אתה לא מתקבץ סביבה - היא מתקבצת סביבך. כך שבאופן מסוים, אתה אכן הופך לחלק אקטיבי במה שמתרחש לנגד עיניך.

אקטיביזם מותגי

מיכאל רבינוביץ', סמנכ"ל שיווק וקמעונאות במי עדן

כבר לפני 6 שנים יצא המותג Dove במהלך פורץ דרך, שבו הוא קרא תיגר על התעשייה שבה הוא פועל.

מהלך Dove Evolution חשף את ה"סודות" של תעשיית הקוסמטיקה, תוך הצבת מראה לכולנו אודות תפיסות היופי המעוותות של התרבות המודרנית, תפיסות שפגעו בדימוי העצמי של כל-כך הרבה "נשים אמיתיות".

מאז, המותג Dove לא מזגזג. כל שנה מוצא המותג תובנות חדשות של "נשים אמיתיות", שדרכן הוא פועל כדי להמחיש לנשים שהן יפות כמו שהן.

מתוך ייעוד גדול יותר מאשר לנסות למכור עוד שמפו, המותג Dove רוצה לשנות את תפיסות היופי בחברה ולשפר את ביטחונן העצמי של נשים.

השנה, במהלך Real Beauty Sketches, בחרו במותג להשתמש בתובנה ש"את יפה יותר ממה שאת חושבת", דרך המחשת הפער בין האופן נשים מתארות את עצמן, לבין האופן בו אנשים אחרים תופסים אותן ואת היופי שלהן.

המותג הצליח שוב להוכיח, כי מותג שנוקט גישה נועזת של אקטיביזם תרבותי - מתחבר לשיחה תרבותית בוערת ורלוונטית לקהל המטרה שלו ולוקח בה עמדה משמעותית ביותר - מחזק את מעמדו והופך למצפן תרבותי, אייקון בעל משמעות עמוקה ואמיתית לצרכניות שלו.

עוד כתבות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?