גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא רוצים משכנתא: אילו דירות ניתן לשכור ב-3,500 שקל?

הקשחת תנאי המימון לקבלת משכנתא מגדילה את מעגל המשפחות שנאלצות להיפרד מחלום הדירה, ולגור בשכירות ■ "גלובס" בדק ומצא דירה קטנה בדרום תל-אביב, נוף לים באשדוד וגם וילה בדימונה

תל אביב

דירת 2 חדרים, רחוב י.ל פרץ

כמצופה במקרה של תל אביב, מרבית הדירות שניתן לשכור תמורת 3,500 שקל הן דירות חדר צנועות. ככל שהשוכר מעוניין בדירה גדולה יותר, הוא יצטרך להדרים אל השכונות הפחות מבוקשות בעיר. לדברי המתווך אליהו אמינוב מסוכנות רשף נכסים בעיר, ברחוב י.ל פרץ הסמוך לתחנה המרכזית בעיר, מוצעת להשכרה דירת 2 חדרים בשטח 55 מ"ר, בקומה שנייה עם מעלית, חניה ומרפסת שמש, בבניין בן שנתיים, תמורת 3,500 שקל לחודש. "בסכומים האלה בדרך כלל ניתן לשכור דירות מחולקות של עד חדר וחצי בשטח של עד 40 מ"ר", מסביר אמינוב. "כאן, בגלל המיקום, מדובר בדירה מקורית, מפנקת, עם מרפסת שמש, שבאבן גבירול הייתה עולה לפחות 5,000 שקל. גם הרחוב עצמו שקט ויש בו פחות זרים מרחובות אחרים באזור".

דירת 2 חדרים בתל אביב / צילום: תמר מצפי

כפר סבא

דירת חדר וחצי, רחוב דב הוז

בכפר סבא מוצעת דירת חדר וחצי כ-40 מ"ר שטחה, קטנה ומשופצת, במרחק של שתי דקות הליכה מבית חולים מאיר. הדירה ממוקמת בקומה ראשונה עם מעלית, אך אין לה חניה, היא ריקה וניתן לשכור אותה תמורת 3,300 שקל לחודש. לדברי המתווכת רבקה צור מסוכנות רשף נכסים כפר סבא, "הדירה מתאימה לסטודנטים ולרופאים מתמחים או אחיות שעובדים בבי"ח, ואפילו שימשה בעבר עם קבוצת בניינים סמוכים כקומפלקס מעונות האחיות של בית החולים ולכן המתחם ידוע כ'שיכון הרופאים'. הדירה סמוכה גם לקניון ערים ולאזור התעסוקה בצומת רעננה, ולכן מתאימה גם למי שעובדים באזור".

הוד השרון

דירת 3 חדרים, רחוב משה שרת

בצפון מערב הוד השרון, ברחוב משה שרת, מוצעת דירת 3 חדרים בשטח 70 מ"ר עם גג קטן תמורת 3,700 שקל לחודש. לדברי המתווכת נופר שאבי מסוכנות רי/מקס הוד והדר, "מדובר בבניין ישן, אך הדירה משופצת כחדשה ומרוהטת בריהוט חדש. היא נמצאת בקומה שלישית ואין מעלית, ולכן מתאימה לצעירים, זוגות או סטודנטים. מהדירה יש מדרגות שמובילות אל פינת זולה חביבה בגג, והאזור מצוין".

דירה בהוד השרון / צילום: תמר מצפי

דימונה

קוטג' 4 חדרים, דרך השלום

ככל שמתרחקים משתרגים: מי שעובד או לומד באזור הדרום, אינו מעוניין לגור בבניין משותף, מתעקש על חצר קטנה, אך אין ברשותו יותר מ-3,200 שקל לחודש, מסתבר שאינו חולם בהקיץ. בדרך השלום בשכונה לדוגמא בדימונה מוצע להשכרה קוטג' טורי בן 4 חדרים בשני מפלסים, הכולל 114 מ"ר בנוי וחצר קטנה, מוצע להשכרה ב-3,200 שקל לחודש. לדברי ליאור בלול, זכיין רי/מקס נובה בדימונה, "מדובר בשכונה מבוססת המאופיינת בעיקר במשפחות של עובדי המפעלים והמלונות באזור, והבית הוא פתרון מצוין למשל למשפחות שרכשו דירה בפרויקטים החדשים בעיר וממתינות לקבלת הדירות". לדברי בלול, בעיר נבנות כיום 520 דירות בבנייה רוויה בפרויקט של חברת רג'ואן הכולל 13 בניינים בני 11 קומות, ורוכשים רבים צריכים דירות לתקופת הבנייה שתימשך שנתיים.

אשדוד

דירת 4 חדרים, רחוב הרי גולן

דירה גדולה בבניין חדש עם מרפסת שמש ונוף לים, במחיר של 3,500 שקל, היא מוצר שלא קיים באזור המרכז, אך באשדוד עדיין אפשר למצוא כאלה. ברחוב הרי גולן ברובע י"א, מוצעת להשכרה דירת 4 חדרים בקומה שמינית עם נוף לים. לדברי מיכאל בנימיני, זכיין סניף אנגלו סכסון באשדוד, מדובר בשכונה מרכזית ומבוקשת שבה גני ילדים ובתי ספר והיא מאופיינת בעיקר במשפחות צעירות, ונמצאת במרחק הליכה של עשר דקות מהים. הדירה ריקה.

לוד

דירת 4 חדרים, רחוב הציונות

לוד היא כבר מזמן יעד פופולרי למשקיעים, וכתוצאה מכך הפכה גם לעיר עם היצע מכובד של דירות להשכרה, החל מדירת הסטודנטים ששוכר איציק שמולי באחד השיכונים במרכז העיר תמורת 2,000 שקל לחודש ועד לדירות מפוארות יותר. לדברי נטלי לבל, זכיינית אנגלו סכסון ומנהלת סניף לוד, ברחוב הציונות במרכז העיר, סמוך לקניון לוד, בפרויקט C, בבניין בן חצי שנה, מוצעת להשכרה דירת 4 חדרים בשטח 96 מ"ר עם מרפסת שמש בקומה עשירית ואחרונה, עם נוף לכיוון מושב אחיסמך תמורת 3,500 שקל לחודש. "מדובר בפתרון מצוין למי שרוצה לגור בדירה חדשה, כי אין הרבה דירות חדשות במרכז העיר", אומרת לבל. "מה גם שבמרחק של עשר דקות הליכה מהדירה נמצאת תחנת הרכבת, והפרויקט צמוד לתחנה המרכזית ולבית המשפט".

בניין בלוד / צילום: איל יצהר

בת ים

דירת 3 חדרים, רחוב נורדאו

תמורת 3,500 שקל לחודש אפשר לגור ממש ליד הים בבת ים. ברחוב נורדאו מוצעת להשכרה דירת 3 חדרים בשטח 75 מ"ר, בקומה שלישית עם מעלית, אך ללא חניה, תמורת 3,500 שקל לחודש. לדברי ליאור סבג, יועץ נדל"ן לשכירות באנגלו סכסון בת ים, הדירה במצב טוב, ולפני שנה שופצו המקלחת והשירותים בדירה. לדבריו, הדירה מתאימה בעיקר לזוגות צעירים, אך גם לשותפים או ליחידים.

עשרת

בית 4 חדרים רחוב הדקל

מי שמעדיף להתרחק מחיי העיר יוכל למצוא בתים ויחידות דיור להשכרה גם במושבים וביישובים קהילתיים. בית צמוד קרקע, בן 4 חדרים, בשטח בנוי של 130 מ"ר על מגרש בשטח דונם במושב עשרת, אחד מישובי גדרות, לא הרחק מגדרה, נמכר בחודש האחרון ב-3.7 מיליון שקל, ולדברי סוכנות אנגלו סכסון בגדרה הוא יושכר במחיר של כ-3,700 שקל לחודש.

עשרת הוא יישוב קהילתי שמרכז את כל השירותים של מועצת גדרות, לרבות בית ספר, גני ילדים, בריכה, ספרייה ועוד.

בית בעשרת / צילום: תמר מצפי

חיפה

דירת 4 חדרים, רחוב לאה

בהשוואה לתל אביב, מחירי הדירות לקנייה ולהשכרה בחיפה, הן שיפור משמעותי בתמורה למחיר. כך למשל ברחוב לאה בשכונת כרמליה המבוקשת, מוצעת להשכרה דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר, בקומה שנייה ללא מעלית. לדברי דרור אלוני, זכייין אנגלו סכסון בחיפה, הדירה נמצאת במיקום מבוקש במעלה הכרמל, והיא ריקה אך יש בה מזגן ומטבח משופץ, חניה ומחסן, המחיר - 3,500 שקל לחודש.

נתניה

דירת 4 חדרים, רחוב השבעה

כמו מחירי הדירות, גם מחירי השכירות בשכונת עיר ימים בנתניה הנושקת לים, כבר חצו את רף ה-5,000 שקל ל-4 חדרים. לעומת זאת, במרחק של חמש דקות הליכה מחוף הים וממרכז העיר, מוצעת להשכרה דירת 3 חדרים בשטח 100 מ"ר, בקומה ראשונה עם מעלית ושתי חניות. לדברי פבל ברק, מנהל מחלקת השכרות באנגלו סכסון נתניה, הרחוב שקט, הבניין עבר שיפוץ, "הדירה מתאימה למשפחה צעירה, כי היא מרווחת וקרובה להכל".

משכירי הדירות מפסידים כ-20 מיליון שקל בשנה בגלל אי עמידה של השוכרים בתנאי התשלום

משכירי הדירות בארץ מפסידים כ-20 מיליון שקל בשנה כתוצאה מצ'קים חוזרים ומאי עמידה בתנאי התשלום מצד השוכרים. במקרים רבים משכירי הדירות נאלצים לוותר על חודשי שכירות נוספים על מנת שהשוכר יסכים להתפנות מהדירה. את הנתונים הללו מציגים מייסדי חברת "קרדיט סקור". הם בעלי עניין: החברה שלהם מציעה להכין דוח מידע אודות מוסר התשלומים ויכולת העמידה בהתחייבויות כלכליות קודמות של שוכרים פוטנציאלים.

המידע בדוח הפיננסי כולל התחייבויות לבנקים במידה והיו צ'קים חוזרים, או אי עמידה בתנאי אשראי או הלוואה, מידע מבנק ישראל לגבי היות הלקוח לקוח מוגבל, מידע מחברות כרטיסי אשראי בנוגע למסגרת אשראי, או אשראי שלא הוחזר, מידע מחברות מסחריות גדולות על אי תשלום חובות וכן מידע על תיקי הוצאה לפועל או הגבלת עיסוקים של בעל מניה או נושא משרה בחברה, המופק מבתי המשפט.

הבעיה המרכזית בענף השכרת הדירות, אומרים בחברה, היא ששלושת הביטחונות הקיימים כיום בשוק למשכיר הדירות (החתמת ערבים, צ'ק ביטחון או ערבות בנקאית) חסרים ואינם נותנים מענה כאשר השוכר מתחמק מתשלום. במקרה של ערבים, עבור סכום של עד 60 אלף שקל לא ניתן כלל לפנות אליהם בטרם מוצו כל הליכי הגבייה נגד החייב. במקרה של צ'ק ביטחון, התברר במקרים רבים, כי הצ'ק שניתן, כמו גם הצ'קים עבור השכירות, בוטל. במקרה של ערבות בנקאית, עלותה גבוהה וניתן להוציאה רק במקרה שהשוכר מעמיד ביטחונות לבנק.

בניין בנתניה / צילום: תמר מצפי

עוד כתבות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווחים על תקיפה ישראלית באיראן; מחירי הנפט קופצים

בארה"ב מדווחים כי ישראל פגעה במתקן על אדמת איראן וכי נשמעו פיצוצים גם בסוריה ובעיראק ● מחיר הנפט קופץ ביותר מ-3% ● נכון לעכשיו, אין שינוי בהוראות פיקוד העורף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם