גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל מה שזז: קבלו את כל אירועי הספורט הקרובים

בואו להתעדכן בכל מה שחדש בזירת הספורט: הנעליים החדשות של אדידס, ספורט בפארק חירייה, אירועי אופניים בגליל ושיעור התנסות בגלשן

גומית ועצבנית

Energy Boost של אדידס

בתקופה האחרונה נדמה שמותגי הספורט הגדולים נחושים להחזיר לידיהם את ההובלה בכל הנוגע לחדשנות בנעלי ספורט. הכלי העיקרי הוא רתימת מחלקות הפיתוח עתירות האמצעים, והתוצאה המבורכת היא הצפה של השוק בחידושים מחידושים שונים.

הפרשנות האחרונה מבית אדידס הושקה לפני חודשים ספורים ושמה Energy Boost. הרעיון שבבסיס הנעליים הוא שימוש בחומר מוקצף מסוג חדש בסוליה, שמגיע במעין קפסולות זעירות, שלפי אדידס סופגות אנרגיה בעת הנחיתה ומשחררות אותה לצעד הבא. העיקרון הזה אינו שונה מחומרים אחרים המשמשים בתעשייה, אולם, גם זאת לפי אדידס, ייחודו של החומר שלהם (שבמקור שאב השראה ממשענות ראש במכוניות) הוא בהחזר האנרגיה הטוב ביותר בתחום. מעבר לכך, גמישות החומר מושפעת הרבה פחות מהבדלי טמפרטורות המשנים את התנהגותם של החומרים האחרים.*כמו כן נבנתה גפת הנעל מחומרים רכים ונושמים, שמיועדים לשפר את האחיזה תוך חיסכון במשקל וצמצום החיכוך.

אז נעלתי את האדידס בצהוב זרחני, ויצאתי לשדות הציד. כבר מהצעדים הראשונים ברור שהתחושה שונה - גם בנחיתה שמרגישה קצת יותר "גומית" וגם במעין תחושה יותר "עצבנית" בהרמה. כל זה מיתרגם לנעל קצת יותר נוקשה מהמקובל. ואיפה החזר האנרגיה המשופר? אני אישית לא הרגשתי דבר. בכל הנוגע למבנה הגפה הנעליים מרגישות הדוקות למדי, כפי שמחייבת אופנת "תחושת הגרב" הנפוצה בימינו, והחומרים הרכים נעימים מאוד למגע ושומרים מחיכוכים.

השורה התחתונה: קצת נוקשה, אבל בסדר.

מחיר: 749 שקלים

לרוץ אל ראש הר הזבל

פארק אריאל שרון, לשעבר אתר חירייה, מתחבר לספורט

מי היה מאמין, רק לפני כמה שנים, שאנשים ירוצו סביב הר זבל ועוד ייהנו מזה? "זו הייתה חוויה מעצימה, של ריצה במעלה הר הפסולת לשעבר", נזכר רועי אלתר, מנהל מעבדה במפעל מארוול טכנולוגיות שביוקנעם, מהמובילות בעולם בפיתוח שבבים אלקטרוניים, בחוויות המירוץ בפארק אריאל שרון. אלתר, 40, והרוח החיה מאחורי קבוצת הריצה של מארוול, לקח את המקום השלישי, עם זמן של ארבעים דקות פחות כמה שניות. "כמה מאות המטרים האחרונים בעלייה הרצינית והתלולה לראש 'הר חירייה' היו אמנם מתישים, אך בסוף העלייה המפרכת חיכה לנו מתחם פינוקים עם לאנץ' קל, יוגורטים, חטיפי בריאות, קרטיבים, עוגיות, פינות זולה וגם מסאז'ים. יש יתרון לעבודה בהיי-טק", הוא מחייך.

כ-800 רצים השתתפו השנה במירוץ, מאה מהם ממארוול. רון יניב, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה, הגיע על תקן של מעודד. "הספורט חשוב לנו, ואנחנו מודעים למגמות בתחום. לפני שנתיים זה היה אופניים, ועכשיו חזרנו לדבר הבסיסי, הריצה. עבור אנשים היושבים כל היום מול מחשבים, זו דרך לשאוב אנרגיה בחוץ, באוויר הפתוח. הרעיון למירוץ בא מלמטה, מאחד מעובדי מארוול שנדלק, והשנה כבר השתתפו בו חברות היי-טק רבות נוספות, ממייקרוסופט ועד מוטורולה. פארק אריאל שרון עשה לנו את החיבור לסביבה, לאקולוגיה ולאחריות החברתית. אנחנו מחשיבים את עצמנו לחברה ירוקה, ולא יכולנו למצוא מקום מתאים מזה".

אלכס קפלן, מנהל השיווק של פארק שרון, אוהב לדבר על שדות חיטה, על חמניות פורחות ועל תירס שקוטפים ישר מהגבעול, ועל שבילי הליכה ומסלולי אופניים. זה קורה בחירייה, המזבלה המיתולוגית לשעבר של ישראל. "זה איננו פארק נופש סטנדרטי", הוא מסביר. "אין בו מדשאות ואזורי פיקניק פתוחים ומנגל, אבל יש שטחי חקלאות מעובדים פתוחים, מהאחרונים בגוש דן, וערכי טבע יוצאי דופן - מעשרות מיני ציפורים ועד זוחלים. רק השבוע שחררנו צבים פצועים שהגיעו מהספארי ברמת גן".

ההתמקדות המוצהרת בנושאי סביבה ומיחזור, טבע ותרבות, מתחברת לספורט באופן טבעי, וגם לאופרה, למחול ולמופעי רוק לכל המשפחה, המתוכננים להתקיים בפארק בהמשך. קפלן: "יש לנו כיום כעשרים קילומטרים של שבילי אופני שטח לכל המשפחה וקצת סינגלים יותר מאתגרים, 28 שבילים לריצת שטח וכביש באורך כולל של כמעט חמישים קילומטרים. את הר הזבל מקיפים שני נחלים - ממערב נחל שפירים וממזרח נחל איילון - שלאורכם הותקנו שבילים. כבר יש לנו אישור לבניית מסלול לאופני כביש, סגור ונקי ממכוניות, בדיוק הדבר שיש בו מחסור נוראי בגוש דן, ובישראל בכלל. השאיפה שלנו היא להתקין טבעת ירוקה שלאורכה יהיה אפשר להקיף את כל גוש דן ברכיבת אופניים ובריצה בטוחה".

סיום מירוץ ההיי-טק על הר הזבל הוא סמלי. "הטיפול בזבל בפארק הוא לגמרי היי-טקי", מחייך קפלן. "מדובר באנרגיות מתחדשות. למשל, גז המתן נאסף ומועבר למפעל טקסטיל, וכך המפגע הכי גדול הופך למשאב. חברות ההיי-טק החשובות הן כולן כיום בטרנד של טבע, ספורט וסביבה, אבל אני מזמין כל אחת ואחד לבוא אלינו לרכיבה או לריצת בוקר אל ראש ההר, ומכאן לעבודה. לאחרונה הותקנו לנוחות הרצים ברזייה ושירותים, ובתכנון בקרוב גם מקלחות ובית קפה". הפארק פתוח לקהל ומתקיימים בו סיורים מודרכים בני 45 דקות, עם שאטלים אל ראש ההר, ללא תשלום. www.parksharon.co.il

חירייה / צילום: רונן טופלברג

עולים על הסאפ

התנסות: שיעור בגלשן חתירה

טרנד חדש מתפתח לאחרונה בעולם וגם בארץ ומסתמן כלהיט: גלשן הסאפ (SUP - Stand Up Paddleboard). לא להתבלבל עם גלשני הגלים המוכרים - זהו גלשן גדול יותר ויציב יותר, שכל אחד יכול להצליח לעמוד עליו די מהר, לחתור ולתפוס גלים.

את תחום גלשני הסאפ מוביל בארץ הגולש האולימפי עמית ענבר, שמסביר שהספורט הזה פועל מצד אחד על סיבולת לב-ריאה, אך גם על מערכת השרירים הפנימיים, כוח, יציבה ועוד. בנוסף, מדובר בפריט שהוא יחסית בר השגה. המחיר מתחיל ב- 3,500שקלים, אבל מעבר לכך אין לו בלאי ואין טיפולים. הגלשנים עשויים מחומרים פלסטיים איכותיים, והם שוקלים בין שמונה לעשרה קילוגרמים.

כשענבר הציע לי שיעור ניסיון, קפצתי על המציאה. פגשתי את ענבר במכמורת, ואת ההתנסות ערכנו בחוף בננה ביץ', ביתו השני. מרגע שעולים על הגלשן מבינים שמדובר בספורט ידידותי ביותר, קל לשימוש ונגיש. מתברר שיציבה היא שם המשחק. אז כינסתי את שרירי הליבה ליציבה טובה, והתחלתי לנווט את הגלשן בעזרת המשוט היחיד.

אף שמרחוק זה נראה קלי-קלות, ממרום הגלשן התברר לי בתוך דקות שהשרירים המופעלים לצורך העמידה היציבה הם לא כאלה שאנחנו פוגשים ביומיום. למרות הפעילות הספורטיבית שאני עושה, חשתי עומס באזורים עלומים בשוקיים, כך שהמאמץ היה בעיקר פנימי. כלפי חוץ יש עבודת ידיים אינטנסיבית, שמצריכה העברת המשוט מצד לצד. ענבר מאשר שחתירה בגלשן כזה היא פעילות גופנית מאומצת, כזו ששורפת קלוריות, מחזקת ומחטבת את כל שרירי הגוף. לדבריו זהו אימון גופני מושלם בפני עצמו, שיכול להיות גם השלמה לרוכבי אופניים ולרצי מרתון. לסאפ יש שני כיווני התפתחות: הראשון הוא חתירה לצורכי כושר, והאחר - לגלישת גלים אתגרית יותר.

איבדתם יציבה? לא נורא, המים נעימים. אבל מה עם הסתיו המתקרב? ענבר טוען שדווקא החורף הוא שעתו היפה של הספורט הזה, כי הים שקט ונוח למתחילים. בימים של גלים טובים חוגגים המתקדמים. אחרי שיעור פרטי בן שעה (250 שקלים) אפשר לצאת לדרך. בראש השנה יצאו בבית הספר של ענבר, סאפ אוויי, עם קונספט חדש: "חופשי חודשי" לכל הסדנאות בכל התחומים במחיר של 550 שקלים. כדאי!

לפרטים: www.supaway.com, טל' 09-8666991

בחודש הבא יתקיים פסטיבל "רוכבים גליל", זו הפעם השנייה. מזג האוויר הנעים של אוקטובר ותחילת נובמבר הוא עיתוי מצוין לשלב בין רכיבת אופניים לבין נופי הגליל. הפסטיבל יתפרס על-פני חמישה שבועות (9.11-4.10), ויציע מגוון מסלולי אופניים שעוברים בין אתרי דת, מורשת וטבע.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועי רכיבת שטח, טיולי רכיבת כביש אתגרית ורכיבה במסלולים הירוקים, בהובלת מדריכי רכיבה מקצועיים מקומיים ובעלות סמלית בלבד. חלק מהאירועים יישאו אופי תחרותי ומיועדים לרוכבים מקצועיים, אחרים מכוונים לחובבים ולמשפחות. "רוכבים גליל" מאגד את כל אירועי הרכיבה בגליל, בגולן ובעמקים, וכולל עשרות אירועים לכל גיל ולכל רמה, והוא פרי יוזמה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, המשרד לתרבות וספורט, משרד התיירות, משרד ראש הממשלה, איגוד האופניים, קק"ל, רשות הטבע והגנים ועמותות התיירות.

את הפסטיבל יפתח אירוע ייחודי שיתקיים לראשונה, "רוכבים בשביל הבנים" (4.10). האירוע יכלול רכיבה וריצה בשבילי הכרמל לזכר הבנים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל. בסיום האירוע תוגש ארוחה דרוזית מסורתית.

עוד בפסטיבל:

מרתון קרקל - סובב אגמון החולה (5.10), מרתון תחרותי באופני הרים; סובב אלון הגליל - הפנינג משפחות ורוכבים (5.10); סובב עמק - אירוע רכיבה וריצה אתגרי (11.10); מסע אופניים וצעדה על-שם רפי בללטי במגדל העמק (11.10); אירוע אפיק ישראל לזכר גיורא צחור - טור אופני הרים תחרותי בן שלושה ימים ברחבי הגליל (17-19.10); חוצה גולן (17-18.10); סובב טבעון - רכיבה בשביל סובב טבעון, נופים, מורשת וטבע על-שם בני ענבר (18.10); "מסע גלגלי האהבה" - מסע בן חמישה ימים, שלושה מהם בגליל, שכל הכנסותיו תרומה לבית החולים אלין בירושלים; במסע ישתתפו כ-500 תיירים המגיעים במיוחד לישראל (27-31.10); סובב כינרת - הקפת הכינרת באופניים, חמישה מסלולי כביש ושטח (2.11); כוכב הצפון - סוף שבוע של פעילויות ספורט: רכיבת כביש, שטח וריצה; הפעילות כוללת לינה במלון כפר גלעדי (7-9.11).

בימי הפסטיבל יוצעו למשתתפים אפשרויות לינה, פעילויות מיוחדות ואטרקציות במחירים מיוחדים. פרטים מלאים באתר הפסטיבל http://bike.galil.gov.il

עוד כתבות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?