גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אלוני-סדובניק העלילה על השופטים בהשתלחות בלתי מרוסנת"

הנהלת בתי המשפט התלוננה לוועדת האתיקה של לשכת עוה"ד נגד עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שטענה כי מרשתה אולצה להדגים אונס בביהמ"ש ■ "עו"ד אלוני-סדובניק הביאה לציבור פרטים מתוך הליך חסוי ותוך שהיא טוענת טענות חסרות בסיס"

"עו"ד רוני אלוני-סדובניק העלילה עלילת דברים על הרכב השופטים צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם, ובנוסף פירסמה פרטים חסויים מתוך הליך שהתקיים בדלתיים סגורות" - כך טוענת הנהלת בתי המשפט בתלונה יוצאת דופן בחריפותה כנגד עו"ד אלוני-סדובניק, המייצגת את המתלוננת בפרשה, שבמסגרתה נטענה טענת-השווא כלפי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כי כביכול אילצו את המתלוננת להדגים באולם בית המשפט כיצד נאנסה.

תלונתה המשמעתית של הנהלת בתי המשפט כנגד עו"ד אלוני-סדובניק הוגשה כבר לפני קרוב לחודש, במהלך תקופת החגים, לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, ופרטיה של התלונה, המתפרסמים כאן לראשונה, הגיעו לידי "גלובס".

תלונה זו, השלישית במספר בפרשה זו כנגד עו"ד אלוני-סדובניק, מצטרפת לתלונות שהגישו נגדה עמותת אומ"ץ וכן עו"ד מנחם בלום, הסנגור שייצג את שלושת הנאשמים בהליך הפלילי - שהאישום נגדם באונס נמחק בסופו של דבר, והם הורשעו בביצוע מעשים מגונים ותקיפה הגורמת לחבלה בנסיבות מחמירות (נאשם אחר הורשע כקטין, במסגרת הסדר טיעון באונס שביצע ביחד עם אחרים, זאת מכיוון שהחזיק בזרועה בעת שאחד מחבריו אנס אותה - לפי טענתה). בלום גם הגיש נגד אלוני-סדובניק תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקל.

כזכור, לפני כחודשיים פירסם נציב תלונות הציבור על שופטים היוצא, אליעזר גולדברג, החלטה המגבה חד-משמעית את השופטים, וקבע כי ההאשמה נגדם היא "עלילת דברים", ואף שיבח את פעולתם.

תלונתה של הנהלת בתי המשפט הוגשה לאחר סדרה של דיונים שהתקיימו בהנהלת בתי המשפט ובבית המשפט העליון, לרבות בדרגים הגבוהים ביותר.

בתלונה מפורטת השתלשלות העניינים, החל מחודש לפני פרסום הפרשה בתקשורת, ביוזמתה של עו"ד אלוני-סדובניק, ביולי האחרון. כך, מתואר כיצד ביוני השנה פנתה עו"ד אלוני-סדובניק לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין וכן להנהלת בתי המשפט, בעניין "השפלתה לכאורה של מרשתה במסגרת הליך שיפוטי שהתקיים בעניינה בשנים 2007-2008. עו"ד אלוני-סדובניק לא ייצגה את מרשתה בהליך הפלילי וממילא לא נכחה באולם המשפט בקרות האירועים".

"לא נכחה באולם"

אף שמנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, השיב לה כי הדברים ייבדקו, נטען בתלונה, "מבלי להמתין לבדיקת הדברים התראיינה אלוני-סדובניק בתקשורת והפנתה ביקורת נוקבת כלפי בית המשפט והתנהגותו בהליך, תוך שהיא מביאה לידי הציבור פרטים מתוך הליך חסוי שהתנהל בדלתיים סגורות, ותוך שהיא טוענת טענות חסרות בסיס, לפיהן נהג הרכב השופטים במרשתה באופן מבזה ובלתי ראוי".

בפרק בתלונה הקרוי "עלילת דברים", מתואר כיצד "בראיונות שמסרה עו"ד אלוני-סדובניק לכלי התקשורת, ציינה זו שוב ושוב כי מרשתה נאנסה על-ידי הנאשמים, וזאת כאשר היא מודעת לכך שהנאשמים הורשעו בהסדר טיעון במעשה מגונה בכוח וגרימת חבלה בנסיבות מחמירות - ולא באונס. עו"ד אלוני-סדובניק הניחה תשתית עובדתית שאינה משקפת את מצב הדברים לאשורו, והדבר מקבל ביטוי מפורש בהחלטת נציב התלונות".

הנהלת בתי המשפט אף קיבצה בתלונה מבחר ציטוטים מדברים שאמרה עו"ד אלוני-סדובניק לתקשורת בחודשים אחרונים על אודות הפרשה: "היא הושפלה במשפט", ביחס למרשתה; "היא עצמה הורדה על ארבע בבית המשפט, השופטים איפשרו לעורך הדין שייצג את אותם אנסים להתנהג אליה בצורה מאוד משפילה לאורך כל המשפט"; "התנהגות מחדלית תמוהה ומקוממת של כבוד שופטי בית המשפט המחוזי, שאיפשרו את חקירתה של נפגעת אונס קטינה, התעללות כה קשה מול עיניהם ולא הבינו מה הם מחוללים"; ועוד. כל הדברים הללו, נאמר בתלונת הנהלת בתי המשפט, נסתרו בהחלטת הנציב.

ואולם נכתב בתלונה, "השיח הציבורי שנוצר, שהתבסס על מידע מעוות ובלתי מבוסס, כמו גם הסיקור הנרחב בתקשורת, פגע לא רק בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת בתי המשפט, אלא גם בקורבנות התקיפה המינית ובזכות הלגיטימית שלהם לפעול להעמדתם לדין של אלה שפגעו בהם".

"עשתה דין לעצמה"

פרק נוסף של התלונה עוסק בפרסום פרטים חסויים מתוך ההליך הפלילי, שהתנהל בדלתיים סגורות בשל היותם של הנאשמים קטינים. ואולם, טוענת הנהלת בתי המשפט, "פרטים מהתיק פורסמו באמצעי התקשורת על-ידי עו"ד אלוני-סדובניק".

בית המשפט אישר לסדובניק להעתיק מסמכים מהתיק "לצורך הגשת תביעה אזרחית באותו עניין. לפיכך, אין ולא היה היתר לפתיחת הדלתיים. אלוני-סדובניק עשתה דין לעצמה וחשפה פרטים חסויים מתוך ההליך השיפוטי באמצעי התקשורת, תוך שהיא מפירה ברגל גסה את הדין ותוך חריגה מההרשאה שניתנה לה מבית המשפט".

עוד נאמר בתלונה כי "עו"ד אלוני-סדובניק הטעתה את אמצעי התקשורת וטענה בראיונות עמה כי צווי החיסיון בתיק הוסרו. היא יצרה מצג כוזב לעיתונאים ולכתבים, ולפיו החיסיון בתיק הוסר לבקשת מרשתה, ועל כן ניתן לסקרו ללא סייג".

סדובניק, נטען בתלונה, גם אמרה כי "פרוטוקול הדיון אינו משקף את כל מה שנאמר ונעשה באולם, מאחר שמדובר ברישום של קלדנית שרושמת רק מה שהשופטים אומרים לה" - בעוד שבמקרה זה הדיון הוקלט.

"מן הראוי היה שסדובניק, שלא נכחה באולם בעת עדות המתלוננת, תבדוק את העובדות לאשורן בטרם תפעל להגשת התלונה. גם פנייתה של עו"ד אלוני-סדובניק לאמצעי התקשורת, תוך יצירת מצגי-שווא והשתלחות בלתי מרוסנת בבית המשפט, עומדת על פניו בניגוד גמור לחובות האתיות שבהן מחויב עוד".

עו"ד רוני אלוני-סדובניק: "כל מה שאמרתי וטענתי, נאמר בשם מרשתי"

עו"ד רוני אלוני-סדובניק בחרה שלא להגיב לדברים שבתלונה. ואולם, בהודעה שהעבירה בימים האחרונים לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, בתגובה לתלונה מטעמו של עו"ד מנחם בלום, נטען כי יש למחוק תלונה זו, ובמקום זאת להגיש נגדו תלונה משמעתית על חשיפת פרטיה של המתלוננת בתיק. "נכון תעשה ועדת האתיקה אם תודיע לעו"ד בלום על מחיקת תלונתו ותורה לו להשמיד כל עותק שלה באשר הוא מכיל פרטים האסורים בפרסום", כתבה אלוני-סדובניק.

עוד נאמר בתגובתה של עו"ד אלוני-סדובניק: "אני מוגנת מפני תלונה משמעתית, מאחר שכל שאמרתי וטענתי כנגד עו"ד בלום נאמר בשם מרשתי, ובהסתמך על גירסתה ותלונתה ללשכת עורכי הדין. עו"ד בלום הוא שפירסם בתקשורת ציטוטים בגנותה של מרשתי, ולפיכך הרי שנאלצתי להגיב בשם מרשתי כנגד פרסומיו אלה".

ממשרדה של עו"ד אלוני-סדובניק נמסר: "עו"ד אלוני-סדובניק ממלאת את חובתה המקצועית כעורכת דין על-פי מיטב הבנתה, הכרתה ומצפונה וללא מורא. יחד עם זאת, כבודה של מערכת המשפט ושופטי ישראל עמדה ועומדת לנגד עיניה תמיד. החובה לשמור על כבודה של נפגעת העבירה איננה עומדת בסתירה לשמירה על כבוד מערכת המשפט ושופטיה. צר לנו שתלונת מערכת המשפט מצויה כבר שבוע בידי כלי תקשורת בטרם התקבלה במשרדנו. כשתתקבל תלונה כזו באם הוגשה, נגיב בהתאם".

עוד כתבות

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה