גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אלשיך: הביקורת של נציב תלונות השופטים נגדי לא מוצדקת

השופטת אלשיך דוחה את הביקורת של גולדברג בעקבות התייצבותה בביתה של החייבת רחל סופר-סייג ■ "אם הייתה עולה בלבי 'מזימה' להסתודד עם הנאמן בעניינים אסורים ולפגוע בכך בחייבת, לא הייתי עושה זאת לעיני כל הנוכחים"

השופטת ורדה אלשיך נגד נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט אליעזר גולדברג - סיבוב שני: בהחלטה חסרת תקדים שנתנה הבוקר (ד') במסגרת בקשת פסלות שהגישה לה החייבת רחל סופר-סייג, על סמך קביעתו של נציב התלונות על שופטים כי אלשיך פגעה בזכויותיה הדיוניות בעת שקיימה דיון שיפוטי בעניינה בביתה, העבירה השופטת אלשיך ביקורת נוקבת על החלטתו של הנציב.

אלשיך, שדחתה את בקשתה של החייבת כי תפסול את עצמה מלדון בתיק נוכח החלטת הנציב בהחלטתו לקבל את התלונה נגדה, טוענת כי גולדברג התעלם מההסברים המפורטים שהיא נתנה לו.

בין היתר כתבה אלשיך בהחלטה כי "הנציב גולדברג בחר שלא לתת משקל ממשי להסבר המפורט והמדויק שקיבל (מאלשיך בנוגע לטענות סופר-סייג - ח"מ). זאת, במיוחד על רקע נסיבותיו החריגות של המקרה שבפניי".

בין היתר מתח הנציב ביקורת על כך שאלשיך הוסיפה בלשכתה תוספת לפרוטוקול לאחר שהדיון בביתה של סופר-סייג הסתיים. "תוספת זו, שכמוה כתיקון פרוטוקול, לא ניתן היה להוסיף אלא בדרך הקבועה בדין, דבר שלא נעשה", כתב הנציב גולדברג.

בתגובה לביקורת כתבה אלשיך היום: "במלוא הכבוד, לא הבינותי מה פגם נמצא בתוספת המאוחרת שלי שהובאה בפרוטוקול, תוך ציון ב'רחל ביתך הקטנה' כי מדובר בתוספת מטעם בית המשפט".

לדבריה, "ודאי שלא דובר בתיקון פרוטוקול ששיקף את מה שנאמר בדיון אלא בתוספת מטעמי. אלה הם דברים והבעת התרשמות מצד בית המשפט למה שראה ושמע. זכותו של שופט לציין בפרוטוקול או בהחלטה את התרשמותו הבלתי אמצעית, ולא כל התרשמות מצדיקה את תגובת הצדדים. במלוא הענווה, הרי שאף כאן טעמיו של הנציב להשוות אמירה זו ל'תיקון פרוטוקול' נותרו ללא מענה".

נקודה נוספת שבה מתח הנציב ביקורת על אלשיך הייתה בגין שיחה שערכה אלשיך עם הנאמן עו"ד איתן ארז, מחוץ לבית החייבת, שנסובה על התיק, ולדבריו פגעה בזכויותיה הדיוניות של החייבת.

לדברי אלשיך היום, "היה זה בשיקול-דעתי לחזור לביתה כדי לנהל את כל שלבי הדיון והסיכומים ומתן החלטה בנוכחותה הפיזית של החייבת ובא-כוחה ותו לא... אם אכן הייתה עולה בלבי 'מזימה' להתייעץ ולהסתודד עם הנאמן בעניינים אסורים ולפגוע בכך בחייבת, ודאי שלא הייתה עושה זאת מתחת לחלון ביתה ולעיני כל הנוכחים".

עוד כתבה אלשיך בהקשר לשיחה שניהלה עם הנאמן שעליה מתח הנציב ביקורת, כי "הוסבר הסבר היטב (לנציב) כי אותם 'חילופי' דברים כביכול שהיו ביני לבין הנאמן אגב היציאה מבית החייבת לא היו אלא אמירות ודיבור של הנאמן בלבד, שתכליתן דווקא שמירה על זכויות החייבת והדרך לכבד את החלטת בית המשפט העליון, שהורה כי כל מהלכי ביזיון בית משפט בתיק ייעשו בנוכחותה".

לדברי אלשיך, "שיחה או חילופי דברים פירושם דו-שיח. קרי, האחד מדבר, והשני מקשיב ומשיב - דבר שלא קרה. הנאמן אמר את שאמר ותו לא", אך "הנציב בחר לבדוק מי פנה אל מי קודם ומי דיבר אל מי, כשהוא דורש גרסה עובדתית מפורטת בשאלה זו, וזאת חודשיים מספר לאחר מעשה, ולבסוף מצא 'אי-התאמות' כביכול והופך סתירה זאת לסתירה עובדתית".

עוד כתבה אלשיך כי הנציב השתמש בביקורתו בנקודה זו "במילים קשות", כשכתב: "הכחשתה המוחלטת של השופטת" (לשיחה). לדבריה, למעשה, מדובר היה בעניין מילים בודדות שאמר הנאמן, וכל עניינן שמירה על זכויותיה הדיוניות של סופר-סייג.

לאור האמור לעיל, דחתה אלשיך את בקשתה של סופר-סייג כי היא תפסול את עצמה מלהמשיך ולדון בתיק פשיטת-הרגל שלה, תוך שציינה כי מדובר בבקשת הפסלות השלישית שמגישה לה סופר-סייג, שהיא בבחינת ניסיון שלה לעקוף החלטות של בית המשפט העליון (שדחה את בקשות הפסלות הקודמות).

"הארכתי בהתייחסות לתלונה ולהחלטת הנציב בעל-כורחי ובלית ברירה", כתבה אלשיך. זאת, לדבריה, נוכח העובדה כי החייבת הפכה את התלונה שלה ואת החלטת הנציב לבסיס ועילת תלונתה ול'קרדום לחפור בו'".

שמה של סופר-סייג עלה לראשונה בהבלטה בתקשורת לפני כשנתיים, אז התברר גע היא נקלעה לחוב אסטרונומי בסך של 3.9 טריליון שקל בשל פסק בורר, שצובר מדי חודש ריבית דריבית של 20%. סופר-סייג חויבה לשלם את הסכום האסטרונומי בעקבות פסק בורר שנתן עו"ד דרור גל.

בהמשך ביקרה אלשיך את פסק הבורר שקבע את הריבית החריגה, וכתבה שהוא מחייב ביקורת מעמיקה. הדיונים בתיק פשיטת-הרגל של סופר-סייג נמשכו מאז, ומדי פעם היא ביקשה לדחות אותם או נעדרה מהם בגין מצב רפואי.

בדיון שנקבע לחודש אפריל התייצב בפני אלשיך רופא, שסיפר כי סופר-סייג הזעיקה אותו לביתה בטענה כי יש לה חום גבוה. אלשיך לא השתכנעה מהדברים והחליטה לצאת לביתה של החייבת בהרצליה עם הקלדנית, עורכי הדין ושאר הנוכחים - ולקיים את הדיון שם.

בגין הדיון בביתה הגישה סופר-סייג את תלונתה נגד אלשיך לנציב תלונות הציבור על שופטים, שמצא אותה, כאמור, מוצדקת באופן חלקי.

עוד כתבות

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

שר החוץ הטורקי מעוניין בשת"פ עם המיליציות הפרו־איראניות

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל