גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גוגנהיים בכפר שמריהו

מי אירח את משלחת מנהלי המוזיאון הנודע מוונציה? ■ מה חיכה לבאי ליל האופנה בכיכר המדינה? ■ ומה למד אייל עופר על בניית האצטדיון ע"ש אביו בחיפה?

משלחת בת 52 איש, חברי מועצת המנהלים של מוזיאון פגי גוגנהיים ונציה, ובהם אספני אמנות מוכרים, ביקרה בשבוע שעבר בישראל. מי שאירח את המשלחת בארץ היו בני הזוג רחל מישורי וליאון קופלר - בעצמו חבר במועצת המנהלים של המוזיאון הנודע. בין חברי המשלחת היו גם הנסיך והנסיכה לבית גיום מלוקסמבורג.

ליאון קופלר, רועי בינמי, דורון אביב, נציגי מוזיאון פגי גוגנהיים ונציה בארץ / צילום: סיון פרג'
ליאון קופלר, רועי בינמי ודורון אביב

במסגרת הביקור, פגשו האורחים אמנים ישראלים רבים, סיירו במוזיאונים בירושלים ובת-אביב והתארחו בבתיהם של יוצרים ישראלים. האורחים ניצלו את שהותם לרכישת יצירות אמנות כחול-לבן והחליפו כרטיסי ביקור לצורך ביצוע עסקאות עתידיות. ערב מיוחד נערך לכבוד המשלחת בביתם של אספן האמנות, איש העסקים רועי בינמי ורעייתו ברכה בכפר שמריהו. בין האורחים המכובדים שנהנו מאוסף האמנות המרהיב של המארחים נצפו: דורון ואורלי אביב; חנינא ברנדס; שרון וגיל ברנדס; עדי ודורון סבג; עודד ואלה גרא; סמדר ויריב תימור; רמי ואירינה שלמור; ואמנים ישראליים, ביניהם: מיכל רובנר, יהודית סספורטס, גיא זגורסקי, אורן אליאב, גל וינשטיין, עופר ללוש, מיכה קירשנר וסיגלית לנדאו.

אופנתיים בכיכר

כיכר המדינה בתל-אביב, שאך לפני כשנתיים עוד אירחה הפגנות מחאה המוניות, חזרה לעצמה ולייעודה ביום חמישי האחרון עם אירועי Fashion night 2013.

אורחים רבים גדשו את הכיכר והגיעו ליהנות ממכירות ומאטרקציות מיוחדות שהוכנו לכבוד האירוע. הכיכר עצמה כוסתה בשטיחים אדומים ומוזמנים רבים נפגשו במתחם ה-VIP.

מירי חבס, דנה בר דיין, אירועי ליל האופנה בכיכר המדינה תל אביב / צילום: גל מגנטיקס
מירי חבס ודנה בר דיין

מותג הרכבים MINI מבית דלק מוטורס פרש חסותו על האירוע ומכונית "מיני קאנטרימן" הממותגת כרכב משטרה אופנתי TLV FASHION PATROL ובה שני שוטרים בתחפושת, נסעו סביב לכיכר ומדי פעם עצרו לחלק דוחות למתלבשים הטובים ביותר שזכו גם למתנות ממותגות.

מירי חבס ודנה בר דיין, בעלות בוטיק Amor, שילבו את החגיגה עם השקת הבושם החדש והיוקרתי Kilian. הגיעו לשאוף ניחוחות: גלית שלוש; ישראלה שטיר; ורד רוזן; לי גרבנאו, כלתם של אורלי ונוחי דנקנר; אתי כספי; רונית ומוקי שניידמן, שהגיעו עם בתם מאיה בת ה-14 שכותבת בלוג אופנה מצליח; שון קופלר; והזמרת ריטה, שהגיעה לחגוג עם ניקול ראידמן, שמלבישה אותה בתוכנית הכוכב הבא.

מיטשל מפגין הומור

פירמת עורכי הדין הגלובלית, מהגדולות בעולם, DLA PIPER, שמפעילה בארץ שלוחה בראשות עו"ד ג'רמי לוסטמן, ערכה ביום חמישי האחרון כנס בנושא פרייבט אקוויטי. הכנס נערך במלון רויאל ביץ' בתל-אביב.

ג'רמי לוסטמן, טוני אנג'ל, ג'ורג' מיטשל, מת'יו גולד, פול ג'ייסון, DLA PIPER / צילום: ישראל הדרי
ג'רמי לוסטמן, טוני אנג'ל, ג'ורג' מיטשל, מת'יו גולד ופול ג'ייסון

הסנאטור ג'ורג' מיטשל, לשעבר שליח ארה"ב למזרח התיכון, המכהן כיום כיו"ר אמריטוס של הפירמה, סיפר במהלך הרצאתו המדינית שאחד מרגעי השיא שלו כפוליטיקאי היה כאשר אישה שזיהתה אותו כהנרי קיסינג'ר, ביקשה שיחתום על פוסטר עם תמונתו של מזכיר המדינה האמריקאי, וגם לאחר שהבינה את טעותה, חזרה על הבקשה, כי "ממילא מי ידע". סר רונלד כהן מייסד אייפקס, היוזם את הקמתו של הבנק החברתי הראשון בישראל, הרצה על השקעות חברתיות ותרומתן לחברה, ושגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, הגיע לברך. בין המשתתפים: טוני אנג'ל, יו"ר משותף של DLA PIPER העולמית; יונתן קולבר, שותף בקרן הפרייבט אקוויטי הישראלית ויולה; גלעד נוביק, נציג קרן הורייזונס של לי קה שינג; מארק לסניק, שותף קרן פורטיסימו קפיטל; ד"ר אבי אורטל, שותף בקרן סקיי; רון שטרן, יועץ בכיר בקבוצת פריצקר; פול ג'ייסון מ-DLA PIPER אנגליה; ורו"ח הלל שוסטר, שותף וראש דסק סין במשרד KPMG סומך-חייקין.

ויזנטל וקופרמן נוסטלגיים

בחדר הפרטי של מסעדת שולחן בתל-אביב נפגשו בחמישי בערב רון אילון, מנכ"ל יס; יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של החברה; והמפיק אלעד קופרמן. השלושה הגיעו להשתתף במפגש מסיבת סיום של התוכנית "אבודים באסיה" ולצפייה משותפת בפרק האחרון של הסדרה. בין כוכבות הסדרה: זמרת הבית של האלפיון, עינת שרוף ורותם סלע - כלתם של הזוג אתי וגבי רוטר, בעלי קסטרו.

אלעד קופרמן, רון איילון, יונה ויזנטל, מסיבת סיום של
אלעד קופרמן, רון איילון ויונה ויזנטל

ויזנטל וקופרמן ניצלו את הערב כדי להעלות זיכרונות מתחילת הקריירה שלהם לפני כ-20 שנה בערוץ הילדים, שעה שהראשון כיהן כסמנכ"ל כספים והיה הבוס של המפיק קופרמן.

נהריה על הגלובוס

יום הקולנוע שנערך בשבוע שעבר נתן את האות לחגיגה כפולה ברשת בתי הקולנוע גלובוס-מקס שבבעלות יורם גלובוס ובנט קפלן. בנוסף לאירועי יום הקולנוע שהחזירו את הקהל בהמוניו לאולמות, החליטו ברשת לחנוך בחמישי בערב את מתחם בתי הקולנוע החדש בקניון נהריה, שהוקם בהשקעה של כחמישה מיליון שקלים. בזמן שהאורחים נהנו מקוקטייל חגיגי - גלובוס, קפלן ואבי לוי, מנכ"ל מליסרון, נהנו מהקרנה פרטית לטריילר של הסרט החדש "כוח המשיכה". עוד השתתפו: לאה גלובוס; אפי ליפשיץ, סמנכ"ל השיווק של גלובוס מקס; ומנכ"ל קניון נהריה רפאל בולניק.

עופר מבקר

ראש העיר חיפה, יונה יהב, סיים במהירות את חגיגות ניצחונו בבחירות לראשות העיריה שנערכו בשבוע שעבר, וחזר לעבוד במלוא המרץ. יהב ויו"ר חברת האצטדיון, שמשון הראל, חבשו קסדות, ציידו בקסדה גם את האורח שלהם, איש העסקים אייל עופר, ויצאו לראות מקרוב את התקדמות העבודות באצטדיון הכדורגל ההולך ונבנה בעיר חיפה, הנושא את שם אביו המנוח, סמי עופר.

אייל עופר, יונה יהב, אצטדיון סמי עופר בחיפה / צילום: צבי רוגר
אייל עופר ויונה יהב

במהלך הסיור סיפר עופר, שזה הביקור הראשון שלו באצטדיון, כי הוא בכל זאת עוקב מרחוק אחרי הליכי הקמת האצטדיון, ופרגן להראל ולראש העיר על ההקפדה בפרטים הקטנים אשר יהפכו לדעתו את האצטדיון לאתר תיירות של ממש.

ווינר - הווינרית של חיפה

ערב הגאלה הראשון של ידידי אוניברסיטת חיפה נערך ברביעי האחרון במוזיאון היהודי בשדרה החמישית במנהטן. באירוע הוענק פרס "כרמל" למנהיגות, לנינה ווינר, מייסדת ונשיאת קרן אייסף הבינלאומית לחינוך. הפרס הוענק לווינר על פועלה במשך 37 שנה להענקת מלגות לימודים מלאות לתארים אקדמאיים לצעירים ישראלים מהפריפריה, במטרה לצמצם את הפערים בחברה.

מילי אביטל, נינה ווינר, עמוס שפירא, ידידי אוניברסיטת חיפה / צילום: אלן דובין
מילי אביטל, נינה ווינר ועמוס שפירא

הקרן מעניקה מלגות ב-20 אוניברסיטאות ומכללות שונות, ואוניברסיטת חיפה הייתה הראשונה להעניק את מלגת קרן אייסף לפני 37 שנה. פרס נוסף ניתן לפילנתרופ המיליארדר ליאון צ'רני, אשר הקים באוניברסיטת חיפה את בית הספר למדעי הים הנקרא על שמו. את האירוע הנחתה השחקנית מילי אביטל, ובין הנוכחים היו נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא; המגיש הבכיר של רשת CNN וולף בליצר; ושגריר ישראל באו"ם רון פרושאור.

עוד כתבות

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

בכיר בחמאס ל-AFP: אין בעיות מהותיות עם ההצעה לעסקה שהוצגה לנו


דיווח: מצרים הזמינה בכירים ישראלים לקהיר, במקביל להגעת משלחת חמאס • הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי, שר החוץ הורה להיערך ל"גל אנטישמי" • שרים איימו בהפלת הממשלה, גורם מדיני: עסקה לא תפגע במטרות המלחמה • עדכונים בולטים

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?