גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המתעשרים הגדולים: מי הם עורכי הדין שעשו הון מעסקים?

עסקאות נדל"ן, מניות בסטארט-אפ ולקיחת סיכונים - מי הם עורכי הדין שניצלו את ההזדמנויות העסקיות שנקרו בדרכם וגרפו הון-עתק? ■ וגם: מי הם עורכי הדין העשירים שעשו את הונם מעריכת דין בלבד? ■ כתבה שלישית בסדרה

"אף עורך דין שמתפרנס רק מהמקצוע לא יכול להתעשר" - מצהיר עו"ד רם כספי, מעשירי עורכי הדין בישראל ואחד הבכירים בשוק. לדבריו, "עורכי הדין שהתעשרו לא עשו זאת מייצוג בבתי המשפט ומתיקים משפטיים טהורים, אלא מזה שהם נטלו חלק בעסקאות מסחריות".

- אתה עצמך מעורב גם בעסקים?

"לא. אף פעם לא הייתי מעורב בעסקאות. אני עורך דין. עורכי דין שעוסקים רק במקצוע, כמוני, יכולים לחיות טוב, טוב מאוד אפילו, אבל לא להיות מולטי-מיליונרים. זה כמו רופא, אדריכל או כל בעל מקצוע חופשי אחר - הם יכולים לחיות מצוין,אבל כל עוד הם לא נכנסים לעסקים, אין להם סיכוי להתעשר. אבל מי שנכנס לעסקים - יש לו אמנם סיכוי להתעשר מאוד, אבל גם סיכוי להפסיד הכול".

- אבל אתה בכל זאת הצלחת להתעשר רק מעריכת דין.

"אני לא יודע מה זה מיליונר. אני יודע שאני עובד כמעט 50 שנה במקצוע, יום-יום משעה 5:00 בבוקר עד 24:00 בלילה, ואני חי טוב".

עו"ד רם כספי חי מצוין. ובכל זאת, הוא גם קצת צודק. עורכי הדין שהצליחו לנסוק הרבה מעל הקולגות ולצבור מאות מיליוני שקלים אינם אלה שעוסקים בעריכת דין ובייצוג הלקוחות בבתי המשפט, אלא עורכי הדין שידעו לנצל הזדמנויות עסקיות שנקרו בדרכם.

כפי שאומרת עורכת דין מוכרת, "מעריכת דין עצמה קשה להתעשר. זו עבודה מאוד קשה, יום-יום, שעה-שעה, ואין התעשרויות בן-לילה, אבל כעורך דין יש לך המון הזדמנויות להיכנס לעולם העסקי. מגיעים אליך יזמים עם רעיונות גדולים, קבלנים, חברות סטארט-אפ בתחילת דרכן ועוד, ואז נפתחת בפני עורך הדין הזדמנות גם להיכנס כמשקיע. אתה יכול להיות גם משקיע וגם עורך דין של חברה. עורכי דין נכנסים כשותפים עם אחוזים שונים בחברות ובמיזמים, וברבות הימים הם הופכים למיליונרים".

לעורכי הדין העשירים ביותר, אלה שצברו את ההון הגדול ביותר, יש "דנ"א של אנשי עסקים". הם ידעו לנצל הזדמנויות עסקיות שהתגלגלו לפתחם במסגרת עבודתם, ולהיכנס כשותפים במיזמים עסקיים, בין אם בענף הנדל"ן, ההיי-טק או במיזמים אחרים.

לפניכם רשימה חלקית של "עורכי הדין העשירים ביותר, שהם גם מאנשי העסקים המצליחים בארץ.

עו"ד שרגא בירן

גיל: 81

תפקיד: ראש משרד עורכי הדין שרגא בירן ושות', ואיש עסקים

מאדמות הקיבוצים והמושבים ועד השוק הסיטונאי בתל-אביב - עו"ד שרגא בירן עשה הון רב מעסקאות נדל"ן שבהן ייצג לאחר שנכנס כשותף ומשקיע. כיום הוא מתגורר באחוזת אבן בשכונת בית הכרם הוותיקה והפסטורלית בירושלים, הכוללת וילה עצומת ממדים, בריכת שחייה וגן עצום המקיף אותה.

בירן נולד בפולין חסר כול ועלה לישראל ב-1945, לאחר ששרד בשואה. בספטמבר 1959, יום לאחר שקיבל את רישיון עריכת דין, הקים את משרד עורכי הדין שלו, ואט-אט החל להיכנס לעסקים עם לקוחותיו. את הכסף הגדול הוא עשה בין השאר בהפשרת קרקעות הקיבוצים והמושבים בשנות ה-90 ובניצול הזדמנויות נדל"ניות לאורך שנים.

בירן הוא שותפו של דודי ויסמן בקבוצת אלון (בן דודו המשמש כיו"ר הקבוצה) ומחזיק במניות השליטה, עם ויסמן ושלושת בניו, בחברת דור אלון, ברשת רבוע כחול, באלון USA, ברשת המרכולים AM:PM ועוד.

עו"ד-ד"ר יוסי שגב

גיל: 68

תפקיד: מייסד משרד עורכי הדין שגב ושות', המנוהל היום בידי בנו, ואיש עסקים

עו"ד-ד"ר יוסי שגב שגב נולד בתל-אביב למשפחה חסרת אמצעים. אביו, אברהם בטיטו, היה מזכיר בבית המשפט המחוזי בעיר; אחת מאחיותיו היא דליה מנטבר, "כוהנת הפילאטיס" והכושר. משפחתו, בת שש הנפשות (הורים, 3 בנות ובן), התגוררה בדירת שלושה חדרים, עם שתי משפחות זרות נוספות. כיום הוא מעשירי הארץ. יש לו עסקים חובקי עולם והונו נאמד בכמיליארד שקל. הוא מתגורר בפרויקט סי אנד סאן שבצפון-מערב תל-אביב עם אשתו השנייה איונה, מונגולית במקור. לאורך הקריירה ייצג לקוחות בתיקים גדולים והפך שותף של לקוחותיו. שגב לא מתמחר תיק לפי שעות אלא בהתאם לתוצאה, ולוקח אותו סיכון-סיכוי של הלקוח. השמועות אומרות שלפעמים הוא מגיע למצבים שבהם הוא שותף ב-50% מהרווחים עם לקוחותיו, ובתיקים שנראו אבודים הוא הציל את הלקוחות ולעתים אף השתלט על חברות שלהם בעצמו.

עו"ד אייבי נאמן

גיל: 80

תפקיד: מייסד משרד אברהם נאמן ושות', ויזם נדל"ן

עו"ד אייבי נאמן עוסק בייזום פרויקטים של נדל"ן (למשל אזורי חן, מגדלי נאמן בתל-אביב ופרויקט פינוי-בינוי ברחוב איינשטיין בתל-אביב) ומשמש מנהל מיוחד של בית התמר במתחם נחלת בנימין בתל-אביב. בעבר שימש אחד ממנהלי "הגוש הגדול" בתל-אביב (מתחם בשטח 1,067 דונם בצפון-מערב תל-אביב) וכמזכיר המנהלים. את הונו עשה מטיפול במיזמי בנייה, הן כיזם והן כעורך דין שייצג עשרות עסקאות מקרקעין.

עו"ד צחי חג'ג'

גיל: 43

תפקיד: ראש משרד עורכי הדין HBW-חג'ג', בוחניק ויינשטיין, ויזם נדל"ן

עו"ד צחי חג'ג', שגדל בנתניה בבית צנוע, מתגורר היום בתל-אביב בשכונת היוקרה רמת-אביב. כמי שעומד בראש אחד ממשרדי הנדל"ן המובילים בישראל שהוקם ב-2004, נתקל חג'ג' בהזדמנויות שונות בתחום הנדל"ן וידע לנצל אותן. הוא ייסד, עם אחיו עידו חג'ג', את קבוצת יזמות הנדל"ן חג'ג', המארגנת גם קבוצות רכישה. השניים ארגנו עשרות קבוצות רכישה בתל-אביב. בתקופת המשבר הכלכלי רכשה קבוצה שארגנו 30 מגרשים לבנייה עצמית של וילות בסביון מחברת אפריקה-ישראל. בהמשך רכשו האחים, יחד עם משפחת כהן (האחים ניר, ליאור ואחיקם כהן; משפחת כהן הייתה מהבעלים של חברת יד פז שהתמזגה עם פקר פלדה ומכרה את חלקה בחברה לאפריקה ישראל), מחצית מחברת הנדל"ן ברגרואין, שבבעלות המיליארדר האמריקאי ניקולאס ברגרואין.

עו"ד יהודה רווה

גיל: 69

תפקיד: מייסד וראש משרד עורכי הדין יהודה רוה ושות', ואיש עסקים

רווה מתגורר לסירוגין בפנטהאוז מרווח במרכז ירושלים ובדירת יוקרה במרכז תל-אביב. הוא עומד בראש משרד עורכי הדין יהודה רווה ושות', שהוקם ב-1940 על-ידי חותנו גדעון האוזנר וגדל לאחד המשרדים המובילים בתחומי הנדל"ן, מכרזי BOT (פרויקטים המשלבים השקעה ציבורית ופרטית), תשתיות וכינוסים ופירוקים. עם ידידיו הקרובים נמנים בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ונשיא בית המשפט העליון לשעבר פרופ' אהרן ברק.

רווה עשה את הונו מזיהוי הזדמנויות עסקיות, ובין היתר היה מהראשונים שזיהו את הפוטנציאל העצום של מיזמי התשתית. ב-2006 יזם עם שותפיו מחברת הביטוח הראל, שבבעלות משפחת המבורגר, את הקמת קרן התשתיות לישראל.

עו"ד חנינא ברנדס ועו"ד גד נשיץ

חנינא ברנדס

גיל: 76

תפקיד: אחד משני השותפים המייסדים של משרד נשיץ-ברנדס

גד נשיץ

גיל: 81

תפקיד: אחד משני השותפים המייסדים של משרד נשיץ-ברנדס

משרד נשיץ-ברנדס נמנה עם עשרת משרדי עריכת הדין הגדולים בישראל, ועם מכריהם של השניים נמנים רבים מצמרת הפוליטיקה והעסקים בארץ, ובהם אהוד אולמרט, אהוד ברק, גיל שויד וסטנלי פישר. המשרד התעשר מאוד כאשר גיל שויד ביקש מהעומדים בראשו להקים מיזם "קטן" בשם צ'ק פוינט. השניים קיבלו החזקות אדירות בחברה והתעשרו יחד איתה לאורך השנים.

עו"ד יוסי כהן

גיל: 63

תפקיד: ראש משרד עורכי הדין יוסי כהן, ואיש עסקים

"מי שאומר שאי אפשר להתעשר מעריכת דין טועה. ודאי שאפשר" , אמר פעם ל"גלובס" כהן, העומד בראש משרד עורכי הדין יוסי כהן. ביקור בביתו מאשר שהוא בהחלט התעשר. מאוד. הבית שווה כ-15 מיליון דולר לפחות, ומשרדו של כהן שווה עוד כ-10 מיליון דולר. מהיכן הכסף? מהשקעות נכונות במיזמים שונים ברחבי העולם.

כהן, שגדל בבית דל אמצעים (7 נפשות חלקו דירת שני חדרים), מתגורר כיום ב"הסיינדה" (אחוזה) ביישוב היוקרתי רשפון. מאחורי חומות האבן של האחוזה מתגלים צי רכב (שכולל בין השאר ג'יפ האמר, מרצדס שחורה וכמה טרקטורונים), בריכת שחייה משפחתית, פרדס ופארק מלאכותי הכולל מדשאה רחבת ידיים, פרחים, שיחי נוי ואגם גדול. עוד באחוזה: יקב מפואר להכנת יין ביתי, מרתף יינות ומכלאת סוסים, המאכלסת 10 סוסי תצוגה ערביים.

עו"ד יורם יוסיפוף

תפקיד: השותף המייסד במשרד יוסיפוף-כהן-קורן-גרודברג ושות', איש עסקים ויזם נדל"ן

יוסיפוף, העוסק בנדל"ן ובמקלטי מס, הרוויח הון מעסקים בארץ ובחו"ל. לפני כשנה השתרבב שמו לרשימת רוכשי נדל"ן מסחרי ונכסי דיור בבריטניה שהשתמשו במקלטי מס כמו איי הבתולה הבריטיים - רשימה שחשף העיתון הבריטי "גרדיאן". לפי אותה חשיפה, שפורסמה ב"גלובס", יוסיפוף רכש בעבורו ובעבור לקוחותיו נכסים בשווי של יותר מ-1 מיליארד ליש"ט בבריטניה. זה יותר מעשור הוא מחלק את זמנו בין ישראל לבריטניה, שם הוא פועל כאיש עסקים עצמאי וכיזם. עם לקוחותיו נמנים אנשי עסקים מישראל ומהעולם, קבוצות משקיעים, יזמים מקומיים ובינלאומיים בתחום הנדל"ן, וחברות ניהול נדל"ן. אחד הבולטים הוא מקורבו איש העסקים רוני מאנה, שיש לו השקעות נדל"ן רבות בבריטניה.

באתר המשרד של יוסיפוף נכתב: "במסגרת עסקיו בבריטניה, יוסיפוף מעורב בעסקאות רכש והשקעה בנדל"ן מסחרי בנקודות אסטרטגיות בערים מרכזיות כלונדון ומנצ'סטר, בהיקף כולל של כמיליארד פאונד".

חיים טוב גם בלי עסקים

בהיעדר נתונים ושקיפות בנוגע למצבם הפיננסי של עורכי הדין הבכירים בישראל, קשה עד בלתי אפשרי לדרג את עושרם ולומר מיהם עשירי המקצוע, שעשו את הונם מעריכת דין בלבד. ואולם לאורך השנים נחשפו בכתבות, תביעות ומסמכים משפטיים נתונים על שכר-הטרחה ועל מצבם הכלכלי של חלק מעורכי הדין הבולטים במשק - מהבתים היוקרתיים שבהם הם גרים ועד עלות של שעת עבודה שלהם. לפניכם כמה מהמוכרים שבהם.

עו"ד רם כספי

גיל: 73

תפקיד: ראש משרד רם כספי ושות'

עו"ד רם כספי, המתגורר בדירה מפוארת במרכז תל-אביב, ושותף של אחיו בחווה רחבת-ידיים ברחובות, נחשב אחד מעורכי הדין ש"עשו את זה, ובגדול". כמעט חצי מאה הוא משמש עורך דינם של "המי ומי", הסלתה והשמנה של הכלכלה הישראלית. הוא מנצח על עסקאות של מיליארדים, ולאורך הקריירה שלו הצליח לצבור הון לא מבוטל. כפי שפרסמנו ב"גלובס" בעבר, שעת עבודה של עו"ד כספי עומדת על כ-550 דולר, וכל תיק שהוא מנהל מחויב בשעות ארוכות. כפי שכספי עצמו העיד, הוא עובד מחמש בבוקר עד חצות הלילה, כך שתמחור לפי שעות במקרה שלו מאוד משתלם.

עו"ד פנחס רובין

גיל: 64

תפקיד: ראש משרד גורניצקי ושות'

במעמד כלכלי דומה נמצא גם עו"ד פנחס רובין, המתגורר בווילה יוקרתית בכפר שמריהו, המתהדרת בבריכה, ויטרינות עצומות ומרחבי דשא. משרדו, גורניצקי ושות', מלווה את משפחות אצולת הממון בישראל, ובהן משפחות שטראוס, עופר ופרופר. כספי ורובין, אגב, מייצגים בעניינים שונים את בני שטיינמץ, הנחשב לישראלי העשיר בעולם.

עו"ד יעקב וינרוט

גיל: 65

תפקיד: ראש משרד יעקב וינרוט ושות'

גם עורכי דין כמו יעקב וינרוט, שייצגו אוליגרכים מול רשויות המס או מול המדינה שחילטה את כספם בגין חשד להלבנת הון, התעשרו מאוד, מאחר שהם מקבלים אחוז מהסכומים שהמדינה מחלטת, ומדובר בסכומים אדירים, שבדרך-כלל סמויים מהעין מאחר שהתיקים אינם מגיעים לבתי המשפט.

כפי שפרסמנו שלשום, במסגרת משפטו הפלילי של וינרוט בתיק שוקי ויטה (שבו זוכה זיכוי מלא ומוחלט) נחשפו חלק מסכומי שכר-הטרחה שלו. בין השאר קיבל 12 מיליון דולר ממיכאל צ'רנוי, לא פחות מ-10 מיליון דולר מארקדי גאידמק, כמיליון דולר מהשר לשעבר צחי הנגבי, וכמיליון דולר משר האוצר לשעבר אברהם הירשזון.

בכתבה שפרסמנו שלשום (ב') כתבנו גם על הכסף שיש בהבראת חברות ופירוקים. כך ההערכות הן שעו"ד שלמה נס הצליח לצבור סכומי כסף לא מבוטלים לאורך הקריירה, שכללה שיקום ופירוק חברות כמו קלאב מרקט, מעריב ואגרסקו. גם יצחק מולכו, המפרק של חפציבה, נמנה עם עורכי הדין העשירים בארץ. בעשרת משרדי עורכי הדין הגדולים ניתן למצוא עורכי דין עשירים נוספים, וגם עורכי דין אחרים מקושרים או עוסקים בתחומי ה"שמנת" שבמקצוע הצליחו להתעשר.

עוד כתבות

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים