גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לחופש נולד: כל החידושים בתחום האופנועים שיוצגו במילאנו

קטנוע של קוואסקי, דוקאטי ממגנזיום וב.מ.וו נוסטלגי ועוד

לפני כמה שנים טובות לקחתי חלק בהשקת רכב שנערכה באזור יוהנסבורג. הדבר הזכור לי ביותר מאותו אירוע היו הנחיות הבטיחות האישיות שנמסרו בטרם היציאה לדרך: "לא יורדים מהרכב פרט לתחנות העצירה הקבועות. לא עוצרים בעצור אלא רק מאיטים, ואם מזהים משהו או מישהו מאיים בצומת - נוסעים גם באור אדום. לא ליצור קשר עין עם נהגים בסביבה, לא לפתוח חלון ולא להגיב לפרובוקציות. אם ראיתם רכב במצוקה בסביבתכם אל תעצרו. דווחו למוקד והמשיכו לנסוע".

הוראות הבטיחות הללו צפו ועלו בשבוע שעבר אחרי נהיגה אקראית של כמה עשרות קילומטרים בכבישי ישראל בשעות העומס. כמויות הזעם ושנאת החינם - שנפרקות כיום על הכבישים בין הנהגים בצורה של צפירות, קללות, איומים, התעלמות הדדית וסיכון הדדי - שוחקות ומתישות פיזית ונפשית.

יש שתי דרכים להישרד בסביבה כזו מבלי לפנות לשירותי התחבורה הציבורית (ולסבול שם מסוג אחר של שחיקה קשה). האחת היא להתבצר בכלי רכב גדולים וגבוהים יותר ויותר, רצוי עם חלונות שחורים, לא ליצור קשר עין עם נהגים וללמוד להתעלם גם כשזרים מנסים להתנקש בחייך ללא שום סיבה. אמנם עוד לא הגענו לשלב המכוניות הממוגנות והמצוידות בלהביורים ובקלאצ'ים של דרום אפריקה, אבל אנחנו לבטח בדרך.

הדרך השנייה היא להצטייד בכלי דו-גלגלי, לחבוש קסדה אטומה לרעש עם משקף כהה, ופשוט למשוך בידית הגז, להשתחל בתנועה ולהותיר את כל האלימות והשנאה מאחור. לכבוד בני המזל שיכולים לעשות את המעבר מארבעה גלגלים לשניים מצורפים כאן כמה חידושים מעניינים, שיוצגו בנובמבר בתערוכת הרכב הדו-גלגלי של מילאנו.

קוואסקי J300: נינג'ה בחליפה

בעלי קוואסקי הם סוג של "סיירת מטכ"ל" בנוף הרכב הדו-גלגלי. הם מעריצים את המיקוד של היצרנית היפנית הקטנה (יחסית) ואת היכולות של מחלקת הפיתוח שלה, שחתומה בעשורים האחרונים על כמה מהכלים הדו-גלגליים היותר מסעירים בשוק. קוואסקי מצדה מטפחת את תדמית ההארד קור, והיא הייתה, למשל, היצרנית היפנית היחידה שמעולם לא ייצרה קטנועים.

אבל הזמנים משתנים, ובעידן שבו אפילו יגואר מייצרת רכבי כביש-שטח בשביל הפרנסה קוואסקי יוצאת לחפש את מזלה בשוק הקטנועים. ואם לא די בכך, הרי הקטנוע הראשון שהיא מייצרת, J300, מבוסס על מנוע ועל רכיבי שלדה מבית קימקו הטייוואנית.

אבל בטרם יפרצו בעלי ה"נינג'ות" בזעקות שבר ויבצעו "ספוקו" (חרקירי), נציע להם שתי נחמות. הנחמה הראשונה היא שמיקור חוץ (אאוטסורסינג) של מנועים ושל תיבות הילוכים הוא צעד מקובל בתעשיית הקטנועים, והוא מאפשר לחסוך בעלויות ובזמני פיתוח. אפילו ב.מ.וו המהוללת פיתחה את סדרת קטנועי ה-600 היוקרתית שלה על בסיס רכיבי הנעה של אותה יצרנית טייוואנית עצמה.

הנחמה השנייה היא שאת כל העיצוב של הכלי ביצעה קוואסקי באופן עצמאי ביפן, והוא אכן נועז, חסר פשרות, ו...צבוע בירוק - כפי שניתן לצפות מכלי אמיתי של המותג. המפרטים הטכניים עדיין לא פורסמו, אבל מנוע ה-300 סמ"ק עתיד לייצר הספק נאה שינוע סביב שלושים כוחות סוס ושלדתו צפויה להיות "מהנה". השיווק באירופה אמור לצאת לדרך בתחילת השנה הבאה.

KAWASAKI-J300/ צלם: יחצ

סוזוקי V-STORM 1000: קארמה חיובית

לתאגיד סוזוקי יש שני צדדים שונים בתכלית באישיותו. הצד הארבעה-גלגלי מזוהה עם כלים קומפקטיים, יעילים, אמינים מאוד ובלתי מתבלטים. תחשבו על הסוויפט ועל ה-SX4, שמתפקדים על תקן "רכבי הפנסיונרים הלאומיים" שלנו, ותבינו למה הכוונה.

הצד השני באישיות של סוזוקי חתום על יצירות מיתולוגיות, שנושאות שמות כמו היאבוסה, GSX-R ועוד, שעצם הזכרתם מביאה רוכבים לקוד קידה עמוקה בידיים צמודות, טוקיו סטייל. אחרי שסוזוקי השיקה לאחרונה את מכונית הקרוס אובר החדשה (120 כוחות סוס, אפס למאה ב-13.5 שניות) נראה שהיא החליטה לאזן את הקארמה הבינלאומית שלה עם קרוס אובר דו-גלגלי מרתק ומסעיר בעיצובו, שנושא את השם VStorm 1000.

לכלי הגבוה יש שלדת אלומיניום מפוסלת ומרהיבה, שתומכת בעיצוב אטרקטיבי לא פחות, עם "מקור" בולט ופנסים יוצאי דופן בחזית. המנוע הוא V2 בנפח מסיבי של ליטר אחד, שמסתפק במאה כוחות סוס אבל מציע גם מומנט מכובד, שזמין כבר ב-4,000 סל"ד. כל העסק שוקל 228 קילוגרמים "על הכביש" עם מכל דלק מלא.

המפרט כולל מהלך מתלים נדיב, חישוקים א-סימטריים, מערכת בקרת משיכה והרבה אלקטרוניקה עדכנית לבקרה על המתלים ולהתאמת הכלי לנסיעה על סוגי שטח שונים ובתנאי אקלים משתנים. בתחילת 2014 הוא באירופה.

ducati-1/ צלם: יחצ

ב.מ.וו nineT: נוסטלגיה עתידנית

השם nineT, שנבחר עבור הרודסטאר החדש של ב.מ.וו, אינו מחווה לשנות ה-90 העליזות, אף שעיצובו של הכלי בהחלט נראה כך. זהו כלי מיוחד, שפותח לרגל 90 שנה להקמת חטיבת האופנועים של ב.מ.וו.

לשם כך בחרה ב.מ.וו באחד הסממנים הקלאסיים, שמזוהים איתה יותר מכול: מנוע שני צילינדרים מקורר אוויר בנפח 1.117 ליטרים, עם שתי "אוזניים" גדולות שבולטת משני הצדדים של השלדה. למרות המראה הקלאסי, זוהי יחידת כוח מודרנית לגמרי, שמייצרת 110 כוחות סוס ו-12 קג"מ, ועומדת בתקנות הפליטה העדכניות ביותר.

לכלי עצמו יש מראה מינימליסטי עם הרבה פריטי עיצוב שיוצרו בקפידה, כמו מכל דלק עם פלטות מאלומיניום מוברש, חריטה מיוחדת, צמד מפלטי "חצוצרה" ענקיים נוסח ימאהה maxV, מושב דקיק שמרחף באוויר ועוד. אבל מי שהרעיון של ב.מ.וו "עירום" מפחיד אותו, יכול להתנחם בכך שהכלי יוצר בקונספט מודולרי - כלומר הלקוח יכול "להלביש" את הכלי באביזרים ולשנות את עיצובו. בין השאר ניתן להפוך את הכלי לבעל מושב יחיד באמצעות כיסוי אווירודינמי למושב האחורי, להתקין עליו רתמות למטען, להזמין צביעה דו-גונית ועוד. המחיר עדיין לא פורסם, אבל הוא לא יהיה זול.

BMW550/ צלם: יחצ

דוקאטי סופר-לגרה: צבע הכסף

איטליה במשבר כלכלי חמור, והצרכנים האיטלקים מפחיתים דרמטית בהוצאות. אז מה עושה יצרן אופנועים שמכבד את עצמו? יוצא לחפש את הכסף במקום שבו הוא נמצא, כלומר בכיסיהם של בעלי הממון.

ליצירה האחרונה של דוקאטי, שנושאת את השם הארוך 1199 פאניגלה R סופר לגרה, יש תכלית נוספת מלבד ייצור מהיר של מזומנים. הכלי הזה נועד להפנות אצבע משולשת לכל סדנאות הבוטיק היוקרתיות לייצור אופנועים אקזוטיים ולשיפורם, שצצו בשנים האחרונות וגורפות את השמנת של שוק "הצעצועים למיליארדרים". מכיוון שרבות מהסדנאות הללו מייצגות את מרכולתן בתערוכת מילאנו, היה זה אך צפוי שדוגאטי תנסה לגנוב שם את ההצגה.

אז מה יקבלו חמישים עשירים (בלבד) תמורת סכום עגול של 50 אלף אירו ליחידה (וזו לא טעות דפוס)? אופנוע "עירום", שנראה כמו פסל מודרני הבנוי מחומרים אקזוטיים. שלדתו של הכלי עשויה בחלקה הגדול מסגסוגת מגנזיום תעופתית קלת משקל, החלקים הלא מתכתיים שלה עשויים מחומרים מרוכבים, ורוב הרכיבים הפנימיים של המנוע המרהיב עשויים מטיטניום.

כל חלק וחלק בכלי - החל בחישוקים וכלה בכידון ובגלגלי השיניים הקטנים - עבר עיבוד מיוחד כדי לחסוך במשקל, והתוצאה היא אופנוע ספורט ששוקל משקל "יבש" של כ-150 קילוגרמים פלוס-מינוס. כאשר רותמים לו מנוע, שצפוי לייצר בסביבות 220 כוחות סוס, ולטפס ליותר מ-14 אלף סל"ד, מקבלים פנטזיה על גלגלים. כמה חבל שרוב הכלים הללו יגיעו, מן הסתם, לאספנים, שירצו לעשות עליהם סיבוב פיננסי, ולא סיבוב על המסלול.

ducati-1/ צלם: יחצ

עוד כתבות

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

המתווה לסגר: יוכלו לצאת מהארץ מי שרכשו כרטיסים עד היום

המתווה שסוכם מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום ה-25 לחודש, עד שעה 14:00 ● לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה ● מדובר במתווה שיוביל לבריחת חברות תעופה זרות מכאן ולקושי גדול לחברות הישראליות

אדוארדו אלשטיין   / צילום: כפיר זיו

אלשטיין איבד את אידיבי: ביהמ"ש מינה נאמן לחברה

ביהמ"ש הוציא הבוקר צו לפתיחת הליכים כנגד חברת אי.די.בי וכן צו לפירוקה, ובמקביל מינה את עו"ד אופיר נאור כנאמן לחברה ● בכך יורדת לטמיון השקעת עתק של 3 מיליארד שקל שהשקיע אלשטיין בחברה

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

רמי לוי בחוץ: תשובה צפוי לחתום עם קרן ארבל השקעה בדלק ישראל תמורת 450 מיליון שקל

העסקה עם קרן ארבל חוזרת להיות רלוונטית ולפי הערכות צפויה להיחתם עד כניסת יום הכיפורים ● קרן ארבל תעמיד לדלק את התמורה בעסקה מורכבת שעשויה להניב לה תשואה של 10% לחמש שנים בתוספת של 20% ממניות דלק ישראל

מארגן קבוצות הרכישה אלדד פרי  / צילום: איל יצהר, גלובס

עלייה מטאורית, התרסקות מהירה: הסיפור המלא של קבוצת אלדד פרי

ההתנהלות הראוותנית, הקמפיינים המנופחים, הקפיצה הגדולה לבנייה של מאות דירות בבת אחת: סיפור נסיקתו של אלדד פרי שהחברה שלו הגיעה החודש להקפאת הליכים • "הוא כריזמטי מאוד, עושה רושם של מישהו אמין"

מתוך הפרסומת של נייקי / צילום: צילום מסך

שעת יצירה: איך הצליחה פרסומת אחת עם אפס ימי צילום להפוך לאייקונית

אפילו בלי יום צילום אחד, אלא באמצעות עריכה בלבד, הצליחו ב-NIKE לייצר סרטון שכולו יצירת אמנות אחת גדולה ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

"תוכנות לזיהוי פנים סופגות ביקורת כי חלקן שוגות בזיהוי אנשים שאינם לבנים" / צילומים: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

מחברות קוסמטיקה ועד אתרי שידוכים, כולם רוצים לזהות את הפנים שלנו, לפי הגזע

חברות קוסמטיקה, אתרי שידוכים, חנויות רהיטים ופרסומאים מגבירים את השימוש בתוכנות לזיהוי פנים לפי גזע ● האם החקיקה תוכל להילחם בטכנולוגיה החדשה השנויה במחלוקת, וה"מדויקת באופן מבהיל", כדברי המדענים?

ג'ף בזוס / צילום: AP - Reed Saxon

בתוך הראש של האיש העשיר בעולם: תוכנית העל של ג'ף בזוס

בזוס לא מרבה להביע עמדות או לשתף בתוכניות ארוכות הטווח שלו ● כדי להבין אותו, כתב האטלנטיק הקדיש 5 חודשים לשיחות עם עובדים ומנהלים באמזון, עם עובדים בחברות מתחרות וגם עם חוקרי אקדמיה - וחזר עם מסמך מרתק ● "גלובס" מגיש: הכתבות הטובות של השנה ממיטב עיתוני העולם

זאב אבלס / צילום: איל יצהר

היו"ר הוותיק יוחלף: מה צפוי בבנק אגוד לאחר השלמת המיזוג עם מזרחי טפחות

לאחר שבעלי המניות באגוד נענו להצעת הרכש, צפוי שינוי בזהות חברי הדירקטוריון באגוד, בהם גם היו"ר זאב אבלס ● אחרי שיושגו הבנות על מספר עובדי אגוד שיפרשו, והלקוחות ייקלטו במזרחי טפחות, יחל השלב שיבסס את הבנק הממוזג כשלישי בגודלו בענף

מפגינים נגד נתניהו בבלפור בירושלים / צילום: יוסי זמיר, גלובס

אלפי מפגינים נגד רה"מ; התקנות לשעת חירום להגבלת הפגנות לא יקודמו בממשלה

המפגינים הגיעו סמוך למעון רה"מ בבירה ולביתו הפרטי בקיסריה לאחר שנסעו בשיירות מרחבי הארץ ● ארגוני המחאה הבהירו כי הם יקפידו על המגבלות, המשטרה החלה באכיפה וחלוקת דוחות על אי-שמירת מרחק ועטיית מסיכות

חיסון לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס

המרוץ לחיסון: נובהווקס תתחיל ניסוי שלב 3 ב-10 אלף איש בבריטניה

חברת התרופות האמריקאית הודיעה על כניסתה לשלב 3 של הניסויים הקליניים, ובאוקטובר היא צפויה להתחיל ניסוי ב-30 אלף חולים בארה"ב ● נובהווקס היא המתחרה החמישית שנכנסת לניסוי קליני מול רגולטור של מדינה מערבית

המוזיאון הלאומי של קטאר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

השושנה של קטאר: המוזיאון הלאומי של האמירות הוא לא רק מבנה מעניין, אלא חוד החנית של הטכנולוגיה

במפרץ הפרסי יש גל של מבני פאר מתוחכמים שתוכננו בידי אדריכלי-על

צילום מתוך הסרט ‘מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית’. מתעלם במופגן ממנהלי החברות הגדולות  / צילום: נטפליקס

מה נטפליקס שכחה לספר לנו בסרט החדש והמדובר על הרשתות החברתיות

הסרט "The Social Dilemma" דן בבעיות אמיתיות שיצרו פייסבוק, טוויטר ודומותיהן, אך הוא מציג תמונה חד צדדית ומתעלם מאסטרטגיות ושיטות פעולה דומות שבהן נוקטת נטפליקס עצמה ● זהירות, ספוילרים

שר האוצר, ישראל כ"ץ / צילום: אוהד צויגנברג-ידיעות אחרונות

השר כ"ץ משנה את הכללים לפקידי האוצר, וקורא לזה "מסורת"

שר האוצר טען שהפגישות של ראש אגף התקציבים עם יו"ר האופוזיציה היו הדלפות בלתי מקובלות • לפיד גרס שתדרוכים של בכירי אוצר לח"כים הם פרקטיקה דמוקרטית שגרתית • האם השר הטרי ממציא כללי משחק חדשים?

מחסום משטרתי בתל אביב. המשטרה פרסה מחסומים ברחבי הכבישים בערים כדי לפקח על הגבלות התנועה של הממשלה בצל הקורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

ההייטק, התעשיות הביטחוניות וחלק מהפיננסים יוחרגו מהסגר. אלו עוד הקלות ניתנו ברגע האחרון?

ההקלות סוכמו לאחר שבישיבת הממשלה אושר מתווה מחמיר לסגר שאינו מאפשר לעסקים שאינם מוגדרים חיוניים לפעול בתכונת מצומצמת ● כ"ץ: "אני גאה בכך שאחרי מאבק קשה הצלחתי היום לשנות את מתווה סגירת המגזר הפרטי ובניגוד לכוונה שהסתמנה אתמול"

מכונית חשמלית של ג'נרל מוטורוס / צילום: רויטרס

קליפורניה תאסור מכירות של מכוניות מונעות דלק החל משנת 2035

מושל המדינה אומר כי אימוץ נרחב של כלי רכב ללא פליטה יפחית את פליטת גזי החממה ויסייע במאבק בשינויי האקלים

הקמת הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בת"א. שווי חניה פרטית כ־700 אלף שקל  / צילום: כדיה לוי, גלובס

"תקן החניה החדש יצמצם מאוד התחדשות עירונית"

מסמך המדיניות של תל אביב שמצמצם משמעותית את מספר החניות בתב"עות ישנות ישפיע עם על פרויקטים של פינוי בינוי

חיילים צרפתים חוזרים ממשימה באפריקה / צילום: Fred Marie, רויטרס

תוכניות של הצבא האירופי נתקלות במציאות מלחמתית באפריקה

הדחיפה של נשיא צרפת להמעיט בהישענות של הצבא על ארה"ב, שזוכה לזלזול מהנשיא טראמפ, מתמודדת עתה עם מאבקים בסאהל

ניר קלקשטיין / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

מיליארדר האלגו-טריידינג ומלחמתו בקורונה: מייסד פיינל מציג - טוויסט בעלילה

אחרי שהפך את חברת האלגו-טריידינג פיינל לאחת המצליחות בעולם, הקים
ניר קלקשטיין כמה חברות ביג דאטה בתחום הבריאות ● עכשיו הוא מתמקד במיפוי תסמיני הקורונה דרך מכון מחקר שייסד ● כך עבר היזם המסתורי ממסחר בשוק ההון לניבוי תחלואה

תיירות בים המלח / צילום: Shutterstock

"ככל שישראל תהיה מדינה פתוחה וירוקה נצליח להחזיר את מספרי התיירים"

אביטל קוצר-אדרי ונירה פישר ייצגו עד לאחרונה את ישראל כמנהלות לשכות התיירות באיטליה ובשבדיה בהתאמה ● כעת, לאחר שגויסו למטה השיווק במשרד התיירות, השתיים מתמודדות עם אחד האתגרים המורכבים בקריירה המקצועית שלהן: החזרת האירופאים ארצה, ועדיף בכמויות שלפני המשבר

האתר הנטוש של פרויקט פרי בסט בלוד - כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / צילום: בר אל, גלובס

לוקחי המשכנתאות בלחץ, וגם המלווים של אלדד פרי. כותרות הנדל"ן

הגל השני בא לידי ביטוי בעלייה בדחיית משכנתאות באוגוסט, החשיפה העצומה של קרן האשראי "אקספו" לקריסה של קבוצת פרי נחשפת, השמאים מקבלים גב מהשמאי הממשלתי, והפודקאסט "כסף בקיר" עם פרק שסוגר את העונה השנייה